Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler Topic  (gelezen 89862 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #160 Gepost op: 15-01-2020, 20:04:28 »
Ze was gewoon al haar vertrouwenspersoon. Niets nieuws onder de zon, ze zijn zeer goed bevriend. En Merel ziet er in elk programma wat niet van haarzelf is er ongemakkelijk uit  ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #161 Gepost op: 16-01-2020, 08:35:42 »
Nogmaals:
Alle kandidaten krijgen een mollicitatie.
Je kan "molliciteren" zo opvatten (en Merel dus ook) dat je dat alleen doet / hoeft te doen als je de mol wil zijn. (Als ze je als deelnemer willen hebben maar je hebt geen trek in een molschap volstaat een korte "nee", als ik het me goed herinner. Ik vertel niks nieuws maar voor nieuwe kijkers: ik herinner me uit de chats met Art ('17) en Rick ('18) dat lang niet iedere kandidaat dat wil)

Ik dacht dat de gangbare definitie was. Het zou dus een mini spoiler en een verspreking van Merel kunnen zijn. Omdat zowel Leo als zij ws auditie hebben gedaan voor de rol dat ze dat op dat moment, gestrest als ze was, even vergat dat dat dus niet voor iedere kandidaat geldt. En dat Patrick dat en haar gestreste reactie ook opmerkte en haar dus te hulp schoot.

Is mogelijk toch?

Zegt op zich nog heel weinig of niks.

Maar het gesprek vind ik toch wel interessant


Eva: (lijkt ervan uit te gaan dat Leo een kandidaat is)

 "Kon jij Leo helpen met het inschatten van andere karakters die meedoen?"

Merel: (antwoord dus volgens mij alsof Leo een kandidaat is en lijkt naar woorden te zoeken) "Ik weet... op het moment dat duidelijk werd wie er meegingen ...dan geef je wel meteen eerste hunches ...dat je je denkt ja dit, dat, dat..."

Eva "Je hebt ze opgezocht en gezegd tegen haar let op die, let op die?"

Merel (weer geen snelle reactie) "...ja ... [...]"


Dan kijkt Eva haar onderzoekend aan en vraagt zich af of Merel weer zit te mollen ..te liegen dus. Zoals m0lmuis al aangaf zijn Eva en Merel besties. Zou ze haar beter moeten kunnen lezen dan wie dan ook.

Ik weet het niet hoor. Als Leo de mol is vind ik de reacties van Merel hier eigenlijk wel bij passen.


Overigens eens met Cinner dat een gestreste Merel op zich weinig zegt.  ::rofl::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #162 Gepost op: 16-01-2020, 12:30:32 »
Maar wat weten we nu meer dan voor deze zogenaamde spoiler?

Voor de spoiler: Leonie kan kandidaat zijn, maar kan ook mol zijn. Hetzelfde geldt voor alle kandidaten.
Na de spoiler: Leonie kan mol zijn, maar kan ook nog kandidaat zijn. Hetzelfde geldt voor alle kandidaten.

Het was pas een  spoiler geweest als Merel had gezegd dat Leonie geen mollicitatie wou. Dan had je haar kunnen afschrijven.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #163 Gepost op: 16-01-2020, 12:32:07 »
Maar wat weten we nu meer dan voor deze zogenaamde spoiler?

Voor de spoiler: Leonie kan kandidaat zijn, maar kan ook mol zijn. Hetzelfde geldt voor alle kandidaten.
Na de spoiler: Leonie kan mol zijn, maar kan ook nog kandidaat zijn. Hetzelfde geldt voor alle kandidaten.

Het was pas een  spoiler geweest als Merel had gezegd dat Leonie geen mollicitatie wou. Dan had je haar kunnen afschrijven.

Precies dit

Geen spoiler.... niks vreemds.. en door

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #164 Gepost op: 16-01-2020, 16:32:42 »
Maar wat weten we nu meer dan voor deze zogenaamde spoiler?

Voor de spoiler: Leonie kan kandidaat zijn, maar kan ook mol zijn. Hetzelfde geldt voor alle kandidaten.
Na de spoiler: Leonie kan mol zijn, maar kan ook nog kandidaat zijn. Hetzelfde geldt voor alle kandidaten.

Het was pas een  spoiler geweest als Merel had gezegd dat Leonie geen mollicitatie wou. Dan had je haar kunnen afschrijven.
Ik noemde het een mini spoiler, maar oké, zelfs dat was te sterk uitgedrukt. Meer een bevestigng van wat iedereen al dacht. Maar het ging me primair om Merels reacties. Of die een aanwijzing zouden kunnen zijn voor een molschap van Leo.

Als Leo een kandidaat is (wat ik zeker niet uitsluit) kun je als haar vertrouwenspersoon gewoon op een normale manier op dit onderwerp reageren zonder in een kramp te schieten. Je kunt je dan niet verspreken. Toch? Die vragen gingen echt alleen over Leonie en de rol van Merel als haar vertrouwenspersoon. Echt, softball questions die ze zo zou moeten kunnen pareren als Leo de mol niet is.

Wat Theovv zei: "Vooral Merel's lichaamtaal vanaf 1:02:05 is super awkward en als of ze betrapt is en zich eruit probeert te lullen." Vond ik ook. Vonden veel mensen op social media. Ik vind Merel niet bepaald een geboren leugenaar dus denk ik dat er mogelijk iets uit te halen is, meer niet.

(Ik vind Leo eigenlijk een mindere en saaie keuze dus wil er eigenlijk niet aan. En ja, ze zit erg verdacht in de edit)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #165 Gepost op: 16-01-2020, 17:25:44 »
Zullen we de kandidaten gewoon voluit blijven noemen? 'Mil' voor 'Miljuschka' is vanwege de uschk nog wel te billijken, maar 'Leo' voor Leonie is aan de malle kant, toch?  ;)  ::)
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #166 Gepost op: 16-01-2020, 17:37:50 »
Laten we ieder voor zich bepalen hoe we iemand noemen, Mich. En ontopic blijven. ;)

Wat dat laatste betreft (het onderwerp spoilers) zijn we een beetje uitgepraat op het moment en dat lijkt me ook prima. Dan kan het topic rustig naar beneden zakken tot er weer een mogelijke spoiler opduikt.


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #167 Gepost op: 16-01-2020, 17:43:26 »
Zullen we de kandidaten gewoon voluit blijven noemen? 'Mil' voor 'Miljuschka' is vanwege de uschk nog wel te billijken, maar 'Leo' voor Leonie is aan de malle kant, toch?  ;)  ::)

Mee eens. Ik dacht al bijna dat er ineens een oud-schaatser meedeed.   8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #168 Gepost op: 16-01-2020, 18:24:09 »
Zullen we de kandidaten gewoon voluit blijven noemen? 'Mil' voor 'Miljuschka' is vanwege de uschk nog wel te billijken, maar 'Leo' voor Leonie is aan de malle kant, toch?  ;)  ::)

Ik zat met mn vermoeide hoofd net ook de WIDM kandidatenlijst opnieuw door te nemen om te zien wie 'Leo' ook alweer was  ;D  Aha, Leonie dus!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #169 Gepost op: 16-01-2020, 23:37:38 »
Als Leonie kandidaat is moet Merel toch ook oppassen met wat ze zegt? Ze moet ook niet per ongeluk verraden dat ze "slechts" een kandidaat is....kortom, ik denk dat vertrouwenspersonen altijd min of meer in een kramp zitten als ze geinterviewd worden. Voor je het weet verraad je iets.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #170 Gepost op: 16-01-2020, 23:47:48 »
Ik zat met mn vermoeide hoofd net ook de WIDM kandidatenlijst opnieuw door te nemen om te zien wie 'Leo' ook alweer was  ;D  Aha, Leonie dus!

Ik kende ook die hele Leo nie.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #171 Gepost op: 17-01-2020, 09:00:32 »
Als Leonie kandidaat is moet Merel toch ook oppassen met wat ze zegt? Ze moet ook niet per ongeluk verraden dat ze "slechts" een kandidaat is....kortom, ik denk dat vertrouwenspersonen altijd min of meer in een kramp zitten als ze geinterviewd worden. Voor je het weet verraad je iets.
Het zou kunnen dat ik dat niet zie, ik mis wel vaker iets  ;) , maar het lijkt me dat je dan gewoon de waarheid kunt vertellen? In beide gevallen (mol of kandidaat) reageer je immers alsof het om een kandidaat gaat. Als je de vertrouwenspersoon van de mol bent moet je iets verzinnen of hebben verzonnen over hoe je hem of haar hebt geholpen. Dat is wezenlijk anders.

Maar in beide gevallen vind ik het vreemd dat Merel niet voorbereid op dit soort vragen leek te zijn. (laat ik het zachtjes uitdrukken)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #172 Gepost op: 17-01-2020, 10:45:38 »
Laten we ieder voor zich bepalen hoe we iemand noemen, Mich. En ontopic blijven. ;)

Wat dat laatste betreft (het onderwerp spoilers) zijn we een beetje uitgepraat op het moment en dat lijkt me ook prima. Dan kan het topic rustig naar beneden zakken tot er weer een mogelijke spoiler opduikt.

Ik denk dat de moderators eens goed moeten overleggen hoe ze willen omgaan met spoilers en hoe ze dat gaan communiceren richting de gebruikers van dit forum. Dit is enigszins een seizoen forum en daarom begon ik dit jaar weer netjes met het lezen van forum regels. Op het moment dat ik ze las was het niet heel erg duidelijk hoe hier mee omgegaan moest worden. Er werd aangeraden om spoiler tags te gebruiken in de normale onderwerpen en er was ook nog een spoiler topic waar dat niet hoefde maar waar toch werd aangeraden om daar spoiler tags te gebruiken als het om hele grote spoilers ging. Later kreeg ik echter een privé berichtje dat mijn spoiler die ik netjes in spoiler tags had gedaan was verwijderd. En nu krijgen we het verzoek van een moderator om dit spoiler onderwerp te laten zakken tot er weer nieuwe spoilers zijn. 
Het probleem is dat je dan nergens meer op een “normale” manier op dit forum mag discussiëren over Wie is de mol. Wat ik daarmee bedoel is dat je in de rest van het forum overal hints en theorieën te lezen zijn waarom iemand de mol kan zijn die duidelijk niet op de gelekte beelden te zien is. Ik ben dan persoonlijk bijna geneigd om daar tegenin te gaan met de kennis die ik heb van de beelden. Dat mag echter niet. Zelfs als je het nu in spoilers tags zet is dat niet meer toegestaan. Dan is er nog één spoiler onderwerp over waar je vrij zou mogen discussiëren over wie de mol zou kunnen zijn en dan wordt daar ook nog van gezegd dat dat topic zou moeten zakken. Verder moet je hier ontopic blijven en dus zou je hier alleen maar mogen hebben over spoilers. Hoewel ik het hier in dit bericht heb over spoilers is de kans nog bovendien redelijk aanwezig dat dit als of topic gezien wordt aangezien ik niet direct heb over een specifieke spoiler.
 
Waar ik eigenlijk behoefte aan heb is een forum of een deel van een forum waar je vrijuit kan discussiëren over alle informatie die beschikbaar is. Wat is namelijk een spoiler? Is een hint waarvan jij denkt dat dit belangrijke informatie is en die gewoon in het programma zit een spoiler? Is een mogelijke verspreking in een interview een spoiler? Zijn gelekte beelden die duidelijk een aanwijzing geven wie wel of wie niet de mol is de enige echte spoilers?

Het gevoel wat ik nu een beetje krijg is als je bij een feestje bent de dag na een belangrijke sportwedstrijd en iedereen wil het hebben over die sportwedstrijd maar er is één persoon die de wedstrijd nog niet gekeken heeft en die niet wil weten wat er is gebeurd. Door die ene persoon die niet over de informatie wil beschikken die de rest van de wereld wel al heeft mag je er niet meer over praten. Zeker op een forum over die sport zou dat natuurlijk belachelijk zijn. In een forum over “wie is de mol” mag je echter niet meer vrijuit praten over wie de mol zou kunnen zijn.

Ik zou daarom de leiding van dit forum vriendelijk willen verzoeken om die mogelijk in ieder geval op de één of andere manier mogelijk te maken om vrijuit over alle informatie te discussiëren die er op dat moment beschikbaar is. Dat kan in dit topic maar het mag van mij ook gerust op een andere manier. In dat deel van het forum zou niemand moeten klagen dat er informatie instaat die je niet zou willen weten. In dat deel moet je er van uit gaan dat je nog voor het programma begint precies weet wie de mol is.

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #173 Gepost op: 17-01-2020, 10:56:54 »
We hebben gewoon pech dat die foto's zijn uitgelekt, daar is helaas niks aan te doen. Toch kun je niet iedereen dwingen om die te gaan bekijken.
Misschien is het een idee om een extra topic aan te maken waar mensen die de beelden wel hebben gezien vrijuit kunnen discussiëren?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #174 Gepost op: 17-01-2020, 11:17:19 »
Een spoiler lijkt mij informatie van buiten het programma om dat enig verloop van het spel vrijgeeft. En daar is dit topic voor.
Als iets een sterke hint is, kan deze gewoon in een ander topic geplaatst worden, eventueel in spoilertags indien het wel heel erg overtuigend is.

Maar misschien is het wel mogelijk om op een of andere manier dit topic niet al te pontificaal in beeld te hebben? Ik kan me voorstellen dat mensen hier wel eens perongeluk belanden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #175 Gepost op: 17-01-2020, 11:40:52 »
Ik denk dat de moderators eens goed moeten overleggen hoe ze willen omgaan met spoilers en hoe ze dat gaan communiceren richting de gebruikers van dit forum.

Dat is een goed idee want je stipt een aantal goede punten aan. Zelf zal ik nu vanuit mijn eigen visie op je punten ingaan, maar we zullen ook nog overleggen.

Dit is enigszins een seizoen forum en daarom begon ik dit jaar weer netjes met het lezen van forum regels. Op het moment dat ik ze las was het niet heel erg duidelijk hoe hier mee omgegaan moest worden. Er werd aangeraden om spoiler tags te gebruiken in de normale onderwerpen en er was ook nog een spoiler topic waar dat niet hoefde maar waar toch werd aangeraden om daar spoiler tags te gebruiken als het om hele grote spoilers ging. Later kreeg ik echter een privé berichtje dat mijn spoiler die ik netjes in spoiler tags had gedaan was verwijderd. En nu krijgen we het verzoek van een moderator om dit spoiler onderwerp te laten zakken tot er weer nieuwe spoilers zijn.

Dit is inderdaad wat verwarrend. In het privéberichtje is gezegd dat het goed is dat je spoilertags gebruikte. Toch is je bericht verwijderd omdat het om zo'n (waarschijnlijk) grote spoiler gaat (de gelekte beelden) dat we 'm zoveel mogelijk binnen dit topic willen houden. Mijn verzoek om het topic te laten zakken leg ik zo verder uit.

Het probleem is dat je dan nergens meer op een “normale” manier op dit forum mag discussiëren over Wie is de mol. Wat ik daarmee bedoel is dat je in de rest van het forum overal hints en theorieën te lezen zijn waarom iemand de mol kan zijn die duidelijk niet op de gelekte beelden te zien is. Ik ben dan persoonlijk bijna geneigd om daar tegenin te gaan met de kennis die ik heb van de beelden. Dat mag echter niet. Zelfs als je het nu in spoilers tags zet is dat niet meer toegestaan.

Dit is een belangrijk punt. Want waarom zou je iemand die (bewust) niet van de spoilers weet en persoon A verdenkt willen vertellen dat persoon A vanwege de spoilers de Mol niet zou kunnen zijn? Dan verpest (spoil) je het alsnog voor diegene. Dat willen we juist niet.

Dan is er nog één spoiler onderwerp over waar je vrij zou mogen discussiëren over wie de mol zou kunnen zijn en dan wordt daar ook nog van gezegd dat dat topic zou moeten zakken. Verder moet je hier ontopic blijven en dus zou je hier alleen maar mogen hebben over spoilers. Hoewel ik het hier in dit bericht heb over spoilers is de kans nog bovendien redelijk aanwezig dat dit als of topic gezien wordt aangezien ik niet direct heb over een specifieke spoiler.

Dit topic is inderdaad in eerste instantie bedoeld om te praten over specifieke mogelijke spoilers. Dat er vervolgens een algemene discussie over spoilers kan ontstaan is logisch en prima. Maar mijn verzoek kwam omdat ik het idee had dat we nu over de twee mogelijke specifieke spoilers wel ongeveer uitgepraat waren. Dat was niet het geval, want er kwamen nog reacties over Merel/Leonie. Kennelijk was er dus toch nog behoefte daarover te praten. Prima.

Maar het topic is dus niet bedoeld als algemeen topic om te discussiëren over wie de Mol zou kunnen zijn met kennis van de spoilers. Ik begrijp uit de rest van je bericht dat je daar wel behoefte aan hebt.
 
Waar ik eigenlijk behoefte aan heb is een forum of een deel van een forum waar je vrijuit kan discussiëren over alle informatie die beschikbaar is.

(...)

Hierover zullen we met de moderators eens goed overleggen en nadenken of er iets aan te doen is en zo ja wat.

Verder stel je ook nog de vragen:

Wat is namelijk een spoiler? Is een hint waarvan jij denkt dat dit belangrijke informatie is en die gewoon in het programma zit een spoiler? Is een mogelijke verspreking in een interview een spoiler? Zijn gelekte beelden die duidelijk een aanwijzing geven wie wel of wie niet de mol is de enige echte spoilers?

De gelekte beelden zijn een echte spoiler waar dit topic voor bedoeld is. Hints zijn geen spoilers en kan je het beste in het hints-topic bespreken. Mocht er een KLAAS-hint ontdekt worden dan kan die ook in het hints-topic besproken worden en dan zijn spoilertags gewenst. Soms zal het niet helemaal duidelijk zijn of iets wel of niet een spoiler is maar samen komen we er vast uit. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #176 Gepost op: 17-01-2020, 11:41:01 »
Vervolg:

Maar misschien is het wel mogelijk om op een of andere manier dit topic niet al te pontificaal in beeld te hebben? Ik kan me voorstellen dat mensen hier wel eens perongeluk belanden.

Ook vandaar mijn verzoek om dit topic met rust te laten als we er verder niets aan toevoegen. En dit dus vanuit het uitgangspunt dat dit topic over specifieke spoilers gaat.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #177 Gepost op: 17-01-2020, 11:53:00 »
Maar misschien is het wel mogelijk om op een of andere manier dit topic niet al te pontificaal in beeld te hebben? Ik kan me voorstellen dat mensen hier wel eens perongeluk belanden.

Dat mensen er niet per ongeluk op moeten klikken lijkt me logisch maar dat is wat anders dan dat het niet pontificaal in beeld mag staan. Zolang de inhoud van dit deel van het forum duidelijk is dan is het wat mij betreft de verantwoordelijkheid van iedereen om er wel of niet op te klikken. Op de eerste pagina staan ook niet direct de foto's. Wat mij betreft mag er gerust in de titel van dit onderwerp mogen staan dat het gelekte beelden bevat en andere directe aanwijzingen naar de mol.

Wat je natuurlijk ook niet wilt is dat niemand hier komt omdat het zo ver verstopt is dat niemand het meer kan vinden. Het moet een duidelijke eigen keuze zijn om dit onderwerp te openen maar het hoeft van mij niet verstopt te worden.

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #178 Gepost op: 17-01-2020, 12:07:40 »
Na deze eerste aflevering snap ik best de roep om een "afgeschermd" deel van het forum  ::rofl::
Mzahk hr cd lnk !

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #179 Gepost op: 17-01-2020, 13:49:45 »
@Heinz,

Ten eerste hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord.

Dat gelekte beelden in de category vallen van spoilers dat snapt iedereen. Toch kan je soms ook direct uit de beelden van het programma heel duidelijk halen wie de mol is. Zo kan ik me nog de opdracht in de duinen met Thomas herinneren. Na die opdracht was het heel duidelijk dat hij de mol was. Immers de kijker kan aan de hand van de beelden zien dat Tomas had gemold maar de andere kandidaten konden dat niet zien omdat hun informatie miste. Een molactie waarmee je wel geld uit de pot haalt maar waarbij niemand van de andere kandidaten kan pinpointen dat jij dat hebt gedaan is een overduidelijke aanwijzing dat je de mol bent. Toch zat dat rechtstreeks in de uitzending. Dus geen gelekte beelden. Geen externe aanwijzingen, maar puur speurwerk. Je moest de beelden frame voor frame terug kijken om te zien wat er gebeurde.

Kortom, wat een spoiler is en wat niet is niet heel zwart wit. Sterker nog, dat is een hele geleidelijke schaal. Wat de één een overduidelijke aanwijzing vind de ander een vage hint die niets zegt. Zelfs de gelekte foto's zeggen op zich nog niet alles. Ja, er zijn mensen op te zien die op dat moment nog in het spel zitten maar er staat niet bij dat er mogelijk nog andere mensen in het spel zitten die niet op die foto's staan. Ik geef onmiddellijk toe dat dit niet heel waarschijnlijk is maar toch is het niet uitgesloten.

Dat is ook de reden dat ik graag een onderwerp zou zien waarin helemaal vrijuit gediscussieerd mag worden over wie de mol zonder restricties en waarbij je dus niet continu hoeft af te vragen of je het voor anderen aan het verpesten bent. Iedereen vindt iets anders een spoiler en iedereen vind iets anders een belangrijke hint. Als je een topic hebt waarbij alles is toegestaan dan is het ook duidelijk voor iedereen wat er verwacht kan worden. Dan is het betreden op eigen risico.