Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93375 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #200 Gepost op: 15-02-2020, 11:39:08 »
Ik zit vanaf het escape room moment op Buddy. Op het laatste moment de sleutel vinden is echt een typische mol actie.

En dan zo overdreven uit het raam hangen om de aandacht ergens anders op te vestigen.

Daarnaast bij de vazen opdracht snap ik ook niet waarom iedereen hem afstreept. Dit is het ideale moment om te “shinen” als mol.

Op het laatste moment werd besloten om iedereen mee te laten kijken (buddy in de spotlights om zo een goede kandidaat te lijken) vind ik juist verdacht ipv niet verdacht.

Maar ik geef toe het is ook meer mijn “wensmol” en denk ook dat Nathan/rob het is maar, maar ik ga nog steeds met een scherp ook naar buddy kijen vanavond ::vergroot:: en zeker na de laatste aflevering



Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #201 Gepost op: 15-02-2020, 11:51:20 »
Wat ook gek zou zijn als Buddy de Mol is, is dat Miljuschka die hem blind vertrouwt zo lang in het spel blijft terwijl anderen (ook afvallers) Buddy wel als verdachte noemen.

Goed punt idd

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #202 Gepost op: 15-02-2020, 12:13:37 »
De eerste 3 afvallers zijn niet op Buddy afgevallen.
Anita heeft hem helemaal niet genoemd, de verdenkingen van Tina zijn vaag gehouden en Jaike deed aan deductie bij haar verdachten en heeft Buddy laten vallen na de opdracht op de dam. Jaike noemde Mil. Alleen Johan heeft Buddy in aflevering 4 en 5 meegenomen maar wellicht te veel.gespreid.

Als Buddy niet de mol is dan is het ook vreemd dat Claes niet is afgevallen. Hij verdenkt Buddy het meest, heeft niet gespreid.in aflevering 5 en alles ingezet op Buddy.
Ik ben wel benieuwd naar vanavond mocht Claes afvallen. Ik denk dat er nog wel wat troeven in het spel komen en wellicht wordt hij daar slachtoffer van. 

Rob zit ook vol op Buddy en ik zie voor hem en Leonie wel een finale plaats.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #203 Gepost op: 15-02-2020, 12:22:09 »
Buddy had ik tot afl. 3 ook verdacht maar na de vazenopdracht doorgestreept, de mol gaat niet voor het hoogste bedrag (zeker niet als de andere kandidaten toekijken) en hij heeft tenslotte €600 binnengebracht (het meeste van allemaal). Ook bij de letteropdracht vond hij €600 (hij had de enveloppe gemakkelijk kunnen laten liggen). Bovendien liegt Buddy te vaak en zichtbaar over weinig relevante zaken (zoals de autosleutels).

Buddy wordt door bijna alle kandidaten verdacht, hij is na 5 afl. al 14 vernoemd en dat is bijzonder veel. Nu is in een ander topic geopperd dat de meest verdachte kandidaat altijd de mol is maar dat is niet juist, de mol wordt zoveel mogelijk in de luwte gehouden. Zelfs Margriet (2015) en Klaas (2016) die vanaf het begin door veel kandidaten verdacht werden zijn lang niet zo vaak vernoemd.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 12:27:04 door Luc »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #204 Gepost op: 15-02-2020, 12:39:51 »
Ik heb Buddy om meerdere redenen afgestreept. Maar de belangrijkste is die Luc ook net noemt: het vinden van de 600 euro envelop in de letteropdracht. Als Buddy de Mol is, had hij ervoor kunnen (en moeten) zorgen daar met Mil uit de buurt te blijven. Dan wist hij immers dat daar geld te vinden was. Je kunt van tevoren een deel van de markt in je hoofd nemen waar zeker geen geld ligt, het kan niet heel moeilijk zijn je partner (die zelf geen idee heeft) daarheen te leiden. Bij toeval toch geld vinden betekent voor mij dat Buddy en Mil allebei heel waarschijnlijk de Mol niet zijn.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #205 Gepost op: 15-02-2020, 12:42:30 »
Buddy had ik tot afl. 3 ook verdacht maar na de vazenopdracht doorgestreept, de mol gaat niet voor het hoogste bedrag (zeker niet als de andere kandidaten toekijken) en hij heeft tenslotte €600 binnengebracht (het meeste van allemaal). Ook bij de letteropdracht vond hij €600 (hij had de enveloppe gemakkelijk kunnen laten liggen).

De laatste stok van 750 was verplicht en het geld was sowieso in de pot gekomen, wie er ook als laatste gegaan was. Dan kun je toch beter als mol gaan en nog een flinke duw tegen een schap geven ;D

De enveloppe van 600 was anders wel gevonden door Mil, dus beter shinen als mol inderdaad. Dat deed Buddy overigens ook bij Super Mario. De anderen hadden de opdracht allang goed gedaan en hij trekt de heldenrol nog even naar zich toe als het spel afgelopen is.

Edit: Ik heb nog steeds het vermoeden dat Buddy beide enveloppen gevonden heeft maar er één verduisterd heeft. Dat is wellicht tunnelvisie, we zullen het zien.......
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 12:45:44 door Moedermol »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #206 Gepost op: 15-02-2020, 12:56:18 »
De enveloppe van 600 was anders wel gevonden door Mil, dus beter shinen als mol inderdaad. Dat deed Buddy overigens ook bij Super Mario. De anderen hadden de opdracht allang goed gedaan en hij trekt de heldenrol nog even naar zich toe als het spel afgelopen is.

Dat strookt dan niet met de boeman die hij, volgens Miljuschka en volgens hem zelf, speelt. De serpent van de groep. Die zichzelf verdacht maakt door een sleutel terug te hangen van een auto die al goed stond en dat samen met Miljuschka nog eens lekker benadrukt.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #207 Gepost op: 15-02-2020, 13:30:08 »
Waarom zou je als mol op het laatste moment uit je truck komen?  Als je dat niet doet , breng je zeker niets in het laatje.   Doordat buddy op laatste moment de sleutel “ vindt” komt er een extra 0 in het spel, dus toch 18 euro puur door de mol.

Ik zie de noodzaak van die actie totaal niet in de eerste opdracht .
Naast buddy loopt er een kandidaat helemaal niks te vinden in de truck, waarom dan niet gewoon net als die kandidaat doen.

Volledig afgeschreven heb ik hem niet, maar staat op plekje 5 van 5.  Zeker geen vervelende deelnemer, maar een mol zie ik er niet echt in.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #208 Gepost op: 15-02-2020, 14:03:12 »
Noodzakelijk is het zeker niet.... maar 18 euro toch een koopje om in de 1e afl. de fanatieke kandidaat te lijken?

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #209 Gepost op: 15-02-2020, 14:49:20 »
Het is juist onmols om de escape room niet op te lossen. Je kan de andere vrachtwagens gewoon horen rijden dus als je er maar 1 of 2 hoort rijden dan is het juist dom als mol om niet de fanatieke kandidaat uit te hangen, aangezien er toch (bijna) niks zou worden verdiend.

Buddy die op het laatste moment de sleutel vind is juist mols, net zoals zijn inbreng bij de discussie over het servies

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #210 Gepost op: 15-02-2020, 22:07:01 »
Arme Buddy. In de tang bij mol Mil en al het molwerk moeten doen. Hoe lang zal hij dit moeten horen?

Als je buikpijn hebt dan begrijp ik dat wel.
Het gaat snel, maar kijk vooruit ruik je kansen.. 90% is bijna 100%. Snap je?
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 23:44:04 door foxhunter »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #211 Gepost op: 16-02-2020, 00:42:37 »
Er is hier nog niets over Buddy geschreven na aflevering 6. Ik weet dat veel mensen hem inmiddels al afgestreept hebben, maar dat kan/durf ik gewoon echt niet.

Bij het zoeken naar de telefoons: bij het stuk van 90/91 meter zit de fout, waar hij onder andere bij betrokken is. Hij stond bij de telefoon die hier voor kwam, hier had hij dus makkelijk een meter opzij kunnen gaan en Rob daardoor verkeerd laten staan.
Ook bij het mastermind spel staat hij niet goed, wat al 500 euro scheelt, en hij casht ook niet. Wat de kans weer groter maakt dat iemand anders die wel goed staat zal cashen. Ik heb de opdracht zelf nog niet teruggekeken maar volgens mij heeft hij sowieso amper goed gestaan.

En dan de derde opdracht, met die envelop die niet goed was. Hij ging als tweede, dus hij had zo een goede envelop kunnen wisselen met een andere zonder dat het te obvious werd. En Nathan pakt uiteindelijk de enveloppen dus hij zal sneller aangekeken worden.

Er is ook genoeg te bedenken wat tegen Buddy als mol spreekt, maar dat heb ik ook bij de rest van de groep, dus daar kan ik weinig mee. We gaan richting aflevering 7 en ik wil nu gewoon mijn mol kiezen, en dat is Buddy.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #212 Gepost op: 16-02-2020, 03:26:25 »
Geen zorgen, lekker rustig in deze tunnel ::vergroot::

En alweer HEEEL verdacht deze aflevering. De titel “voor geen meter”. Buddy wilde een meter smokkelen maar werd door Nathan tegenhouden.

Niks goed gedaan bij de opdracht met de vakken. Bij het 4de vak dat hij probeerde stond hij goed (1040 voor de pot), switched daarna naar een 5de vak (?) en stond toen weer fout. Het kwam niet in hem op dat de mathematische kans dat hij bij het 4de vak dat hij probeerde goed stond? Typische molactie om op het laatste moment te switchen naar een fout vak.

Enveloppen opdracht ook heel verdacht. Als tweede naar binnen gaan, terug komen met maar 1 kokertje en doen alsof het heel goed is (Mil kwam er met 5 terug meteen daarna). En stuurt Nathan naar een envelop waar er 3 hangen op soortgelijke hoogte. Grote kans dat hij een foute pakt.

Ook tegen Leonie roepen dat ze een kokertje mee moest nemen (eentje maar ::) anders neemt ze er misschien meer mee  8)).
Daarna bleek trouwens ook dat 1 kokertje maar heel weinig tijd voor Nathan was.

Ik blijf nog even in deze tunnel.::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 13:15:43 door keesisdemol »

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #213 Gepost op: 16-02-2020, 13:46:05 »
Buddy vind ik de laatste afleveringen wel verdacht. Staat vaak op posities waar gemold is.

Maar het bondje met Mil houdt me tegen en ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden. Deze aflevering kwam weer duidelijk naar voren dat Buddy en Mil ieder hun rol hebben. En Buddys rol is de mol spelen. Als mol zou je er toch voor zorgen dat het andersom is? Nu leidt hij Mil om de tuin maar de rest verdenkt hem juist meer  ???


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #214 Gepost op: 16-02-2020, 13:54:08 »

Maar het bondje met Mil houdt me tegen en ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden. Deze aflevering kwam weer duidelijk naar voren dat Buddy en Mil ieder hun rol hebben. En Buddys rol is de mol spelen. Als mol zou je er toch voor zorgen dat het andersom is? Nu leidt hij Mil om de tuin maar de rest verdenkt hem juist meer  ???

Ja dit zou n mol niet prettig vinden. Kan me herinneren dat Art Patrick ook n aflevering verdacht ging maken vanuit hun bondje. Patrick zei later dit niet tof te vinden en wilde dat omdraaien.
1 vd grootste redenen waarom ik Buddy erg onwaarschijnlijk acht als mol. Hij gaat er te lang en makkelijk in mee en t werkt ook nog s

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #215 Gepost op: 16-02-2020, 15:43:23 »
Als Nathan en Buddy  de 69 meter hebben gemeten blijft Buddy op zijn plek staan. Bij de discussie of het geen 70 meter is trekt Buddy alleen het meetlint een stukje verder uit maar doet zelf geen stap verder. Daarna loopt Nathan weg naar de volgende telefoon maar Buddy blijft op 69 meter staan en als Rob er bij komt laat hij Rob ook op 69 meter staan. "Hier precies op deze plek". Hier gaat het fout bij het meten van 91 meter ;D
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 15:46:27 door Moedermol »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #216 Gepost op: 16-02-2020, 16:06:52 »
Bij het terugkijken van afleveringen ben ik ze deze keer vanuit een "buddytunnel" aan t bekijken...
Er bekruipt mij een gevoel dat ik hem misschien te vroeg en te gemakkelijk heb weggestreept als mol (zoals zoveelen)

Kan iemand mij helpen herinneren wat ook alweer de voornaamste redenen zijn om hem weg te strepen? (Anders dan de recente 600 envelop)
Omdat hij te veel zaken corrigeert de goede kant op, zoals met het Kennersspel.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 16:12:32 door Run »

Offline Reymon

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #217 Gepost op: 16-02-2020, 19:50:56 »
Voor mij is het onbegrijpelijk dat iedereen Buddy als mol heeft afgeschreven.
De opdracht 'Alles kenners' maakt voor mij veel duidelijk.

Er is er maar één die er voor zorgde dat de enveloppe met mingeld gepakt werd, en dat is Buddy.
Hij zorgt er voor dat de tekening wordt aangepast, zodat het de anderen precies duidelijk wordt waar de enveloppe met 'Rat' te vinden zou zijn.
Vervolgens zorgt hij er voor dat Nathan kiest voor de enveloppe 'Rat', voordat Nathan op pad gestuurd wordt.
Buddy doet dat behoorlijk dwingend en sturend. Daarbij verspreekt hij zich. Hij zegt: 'mijn voorkeur, .. eh, mijn voorstel is ….'.
Ik ga er van uit dat Buddy er tijdens zijn verkenning voor gezorgd heeft dat de verkeerde enveloppe zal worden gepakt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #218 Gepost op: 16-02-2020, 19:53:39 »
Valt me op dat hij zovaak het getal 20 uitroept/zegt

Ik zie m niet als mol maar ben tunnelloos dus ik zet deze wk iedereen weer op 0 en ga t opnieuw bekijken allemaal  ::)

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #219 Gepost op: 16-02-2020, 19:54:02 »
Voor mij is het onbegrijpelijk dat iedereen Buddy als mol heeft afgeschreven.
De opdracht 'Alles kenners' maakt voor mij veel duidelijk.

Er is er maar één die er voor zorgde dat de enveloppe met mingeld gepakt werd, en dat is Buddy.
Hij zorgt er voor dat de tekening wordt aangepast, zodat het de anderen precies duidelijk wordt waar de enveloppe met 'Rat' te vinden zou zijn.
Vervolgens zorgt hij er voor dat Nathan kiest voor de enveloppe 'Rat', voordat Nathan op pad gestuurd wordt.
Buddy doet dat behoorlijk dwingend en sturend. Daarbij verspreekt hij zich. Hij zegt: 'mijn voorkeur, .. eh, mijn voorstel is ….'.
Ik ga er van uit dat Buddy er tijdens zijn verkenning voor gezorgd heeft dat de verkeerde enveloppe zal worden gepakt.
Dat dénk je. Je kunt dit niet weten. Er kunnen er drie zijn die gemold hebben: Rob, Buddy, en Nathan. Ik vind je redenering sterk, met het aanpassen van de plattegrond, en het aansturen op rat. Maar feit blijft dat je dit niet zeker weet. Ook Rob kan een envelop hebben verhangen. En ook Nathan kan de juiste envelop hebben gepakt, en buiten beeld alsnog een verkeerde van de muur gegrist hebben. Er is geen mogelijkheid om één van die opties uit te sluiten...