Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief  (gelezen 36398 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #100 Gepost op: 13-01-2020, 20:02:08 »
Ja eens. Mil hier heel verdacht en denk idd dat het plan was om de mol in deze vrachtwagen te zetten om te zorgen dat het in ieder geval niet volledig kansloos was. Ook leukere kijktv op deze manier.


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #101 Gepost op: 13-01-2020, 20:04:11 »
Ik snap niet dat mensen hier als Mol zien. Dan zou ze toch op zijn minst wel meegaan met Nathans twijfel en het euroteken op de verkeerde plek zetten OF veel langer wachten met het oplossen van de puzzel en dan kijken of je je vrachtwagen verkeerd kan zetten omdat er al parkeerplaatsen bezet zijn.

Nu doet ze alles goed en geeft ze alles uit handen om te kunnen mollen. Ze is nu afhankelijk van de andere kandidaten en dat zou een mol nooit doen, zeker niet door zelf zo positief en slim bij te dragen.

Het is eerder gebeurd dat de Mol een opdracht in de kijker uitmuntend uitvoerde en bijdroeg aan de pot om de verdenking te minderen.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #102 Gepost op: 13-01-2020, 20:08:37 »
en door als eerste met het euroteken weg te rijden, was het voor de overige kandidaten niet duidelijk dat er een geldbedrag gemaakt moest worden.

Mee eens, goed punt :)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #103 Gepost op: 13-01-2020, 20:11:24 »
Gevalletje "Mol is assistent van de regie"
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #104 Gepost op: 13-01-2020, 20:49:57 »
Ja, kan prima molgedrag zijn om de opdracht goed uit te voeren. Ik heb al eerder gezien dat bij escaperoom opdrachten de mol wel vrij komt omdat er vanuit gegaan word dat anderen der opdracht wel zullen verprutsen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #105 Gepost op: 13-01-2020, 21:01:25 »
De vrachtwagen met het euro-teken lijkt mij misschien ook de beste molpositie maar ligt anderzijds teveel voor de hand. Als mol kun je daar beter afwachten tot één of meer vrachtwagens geparkeerd zijn en hopen dat een vrachtwagen op de meest linkse positie staat. Kun je zelf ook uit de vrachtwagen komen en de schuld geven op de kandidaat die verkeerd staat geparkeerd, handig voor een mol. Maar dat is niet gebeurd, Nathan en Miljuscka waren als eerste uit de vrachtwagen en stonden meteen juist (onmols).

De vrachtwagen met 2 op een verkeerde plaats zetten zou een subtiele molactie kunnen zijn maar de gemakkelijkste weg is gewoon zijn medekandidaat laten klooien met het zoeken naar de oplossing.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #106 Gepost op: 14-01-2020, 08:09:29 »
Hangt mijns inziens volledig af van essentiële informatie die wij missen... Als het euroteken aanwezig moest zijn om überhaupt iets te verdienen, dan is het onmols om de puzzel op te lossen, en gaat er voor mij een dikke streep door Mil als potentiële mol. Lijkt me wel een harde regel, dan kunnen 8 kandidaten die de opdracht oplossen 0 euro verdienen.. Maakt het geldteken niet uit, dan ga je - als je als mol in de eurowagen zit - natuurlijk die escaperoom oplossen, want dan ben je een goede, onverdachte kandidaat. In dat geval vind ik Mil dus juist weer verdacht.

Daarnaast weten we ook niet of de kandidaten zelf hebben gekozen in welke wagen ze terechtkwamen. Ik kan uit deze opdracht wat dat betreft niet zo heel veel afleiden.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #107 Gepost op: 14-01-2020, 08:45:39 »
Ik kan uit deze opdracht wat dat betreft niet zo heel veel afleiden.

Dit was vorig jaar heel vaak zo, hopelijk gaat dat niet weer zo het hele seizoen. Als je niet weet welke uitleg de kandidaten hebben gekregen of wat precies de regels zijn is het ook lastig speuren naar wie de boel saboteert.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #108 Gepost op: 14-01-2020, 12:15:35 »
Dit was vorig jaar heel vaak zo, hopelijk gaat dat niet weer zo het hele seizoen. Als je niet weet welke uitleg de kandidaten hebben gekregen of wat precies de regels zijn is het ook lastig speuren naar wie de boel saboteert.

Mee eens.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #109 Gepost op: 14-01-2020, 13:56:42 »
Ik denk dat de makers om tactische redenen niet hebben laten zien dat het €-teken nodig was omdat ze wisten dat Mol Mil er wel voor zou zorgen dat dit teken keurig op de juiste plek zou worden gezet. De Mol wil namelijk in de eerste aflevering de perfecte kandidaat uithangen in een opdracht die toch gedoemd is om kleingeld in de pot te brengen.
Als ze de uitleg hadden laten zien dan hadden heel veel molloten volgens mij om de verkeerde redenen geconcludeerd dat Mil of Nathan de Mol zouden zijn omdat zij de meest belangrijke vrachtwagen hadden. Voor de kandidaten maakt het niets uit want dat is een gepasseerd station.

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #110 Gepost op: 14-01-2020, 13:57:15 »
Mil zegt in de vrachtauto: "Er zit hier 1 mol in".

Geeft ze nu aan dat er in die vrachtwagen een Mol zit??  Zij zelf dus...
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #111 Gepost op: 14-01-2020, 20:20:22 »
De vrachtwagen van Leonie en Rob. 8 knoppen om in te drukken. Dat is onmogelijk, je moet minimaal op 1 been staan, dus 6 knoppen kon je indrukken. Dat betekent dat je met hout 2 knoppen zelfklemmend vast moest zetten, voor zover dat mogelijk is, dan moet je een richel hebben. Voor twee beter dan gemiddelde technisch aangelegde widm-kandidaten was deze opdracht al onmogelijk, laat staan voor Rob en Leonie. Met andere woorden: deze opdracht was nooit geslaagd.
Mil kon probleemloos de opdracht laten slagen, de maximale score was 200 of 210 euro.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #112 Gepost op: 14-01-2020, 20:43:28 »
De vrachtwagen van Leonie en Rob. 8 knoppen om in te drukken. Dat is onmogelijk, je moet minimaal op 1 been staan, dus 6 knoppen kon je indrukken. Dat betekent dat je met hout 2 knoppen zelfklemmend vast moest zetten, voor zover dat mogelijk is, dan moet je een richel hebben. Voor twee beter dan gemiddelde technisch aangelegde widm-kandidaten was deze opdracht al onmogelijk, laat staan voor Rob en Leonie. Met andere woorden: deze opdracht was nooit geslaagd.
Mil kon probleemloos de opdracht laten slagen, de maximale score was 200 of 210 euro.

Dat idee heb ik dus ook. In 20 minuten met alle adrenaline van dien zo’n best ingewikkeld probleem oplossen én uitwerken is gewoon heel erg lastig als je zelf geen technische aanleg hebt. Gedoemd om te mislukken.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #113 Gepost op: 14-01-2020, 22:07:07 »
De vrachtwagen van Leonie en Rob. 8 knoppen om in te drukken. Dat is onmogelijk, je moet minimaal op 1 been staan, dus 6 knoppen kon je indrukken. Dat betekent dat je met hout 2 knoppen zelfklemmend vast moest zetten, voor zover dat mogelijk is, dan moet je een richel hebben. Voor twee beter dan gemiddelde technisch aangelegde widm-kandidaten was deze opdracht al onmogelijk, laat staan voor Rob en Leonie. Met andere woorden: deze opdracht was nooit geslaagd.

Is echt niet zo ingewikkeld hoor; latje op de grond waarop je haaks een ander latje schroeft, daar weer allemaal latjes boven tot je tegen de knop aankomt. Beetje passen hoe hoog ie moet zijn en dan zet je hem dus klem tussen knop en vloer. Mocht ie wegglijden dan kan er ook nog een latje haaks aan de bovenkant (dus identiek als onder), waarbij je weer schroeven kunt indraaien om te voorkomen dat hij wegglijdt van de knop. Maar waarschijnlijk is dat niet eens nodig.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #114 Gepost op: 14-01-2020, 22:28:08 »
Volgens mij was het nog makkelijker een latje tegen een knop aan te timmeren. Die zaten immers op houten balken.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #115 Gepost op: 14-01-2020, 22:51:14 »
Volgens mij was het nog makkelijker een latje tegen een knop aan te timmeren. Die zaten immers op houten balken.

Ah, ik dacht dat het een soort container was, dus volledig metaal. Als de knoppen op houten balken zaten is het inderdaad nog makkelijker.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #116 Gepost op: 14-01-2020, 23:02:33 »
Wat mij meer bezig houdt is wat er buiten de truck gebeurde. Buddy rent meteen naar de voorkant, zegt dat ze moeten kijken wat er op staat. Andere kandidaten schijnen dit niet te weten. Hoe weet Buddy dit dan wel?
Logisch nadenken zegt mijn vriendin.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #117 Gepost op: 14-01-2020, 23:06:57 »
Was het euroteken noodzakelijk om uberhaupt een bedrag te kunnen winnen of hadden ze zonder dat teken ook het eventuele bedrag kunnen winnen?
Werd me niet helemaal duidelijk.

Indien het euroteken noodzakelijk was voor een winbedrag maakt dat die escaperoom wel extra mollerig qua molpositie
Dit vroeg ik me ook reeds af. (Zie voorgaande pagina's.)

Offline WIDM_DH

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #118 Gepost op: 14-01-2020, 23:20:36 »
Ik heb dit ook op een ander forum gedeeld, maar zie dat die hier nog ontbreekt:

In de truck van Claes en Tina wordt minstens een foto verplaatst en dat specifieke moment wordt door de regie verborgen gehouden (wat natuurlijk extra verdacht is).

Op de achterwand wordt een foto op het eind omgewisseld, op een plek waar al vanaf het begin een foto op de grond ligt. Of de gevallen foto een ongelukje is of niet, dat weet ik niet. Wel valt op dat Claes daar direct in het begin hurkt.

In de bijlage heb ik een afbeelding met drie beelden. De eerste is de situatie die rond minuut 51:00 is te zien.

Wat hierbij extra verdacht is, is dat wanneer Tina de bewuste foto er af pakt overdreven moeilijk gaat kijken en zegt: "ik kan het niet zien" (Mol!). Ze plakt 'm blijkbaar wel op dezelfde plek terug, want op 55:00 hangt die nog steeds op dezelfde plek (maar net wat rechter dan op het eerste plaatje).

Maar dan een paar seconden later als Tina zegt dat er gegokt moet worden, hangt die opeens een rij hoger.

Wat verder opvalt is dat Tina heel vaak voor die foto gaat staan, waardoor ze de die hoek afschermt van Claes en gemakkelijker foto's kan verplaatsen.

Als Tina de mol is, dan probeerde ze op minuut 51:00 al stiekem de foto te verhangen, maar durfde ze het toch niet aan. Later pakt ze de foto daarboven met de opmerking dat dit Angela Groothuizen is en later hangt daar ineens de verplaatste foto (die overigens van een afstand op Rik lijkt).

Natuurlijk zou Claes hier ook gemold kunnen hebben, maar het is wel opvallend dat Tina zegt dat er haast gemaakt moet worden net nadat de foto verplaatst is.

Afgaande op de missend aantal foto's van het laatste cijfer, moet dat een 4 zijn, maar omdat er waarschijnlijk direct in het begin al meerdere foto's zijn gewisseld (waar mogelijk een foto op de grond is gevallen), is die 4 niet meer zichtbaar.

Wat ook opvalt is cijfer 1. Ook daar is Tina direct in het begin heel druk bezig en hangt uiteindelijk ook 1 foto die blijkbaar niet weggehaald kan worden. Als het werkelijk een 1 was, dan had die foto daar niet mogen hangen en het zal geen slordigheidsfoutje zijn van de programmamakers. Oftewel: Tina heeft daar in het begin zitten mollen (en het is wel zichtbaar dat zij in die hoek druk bezig is geweest).

Ik heb op de beelden teruggekeken of die ene overblijvende foto van de 1 ook vanaf het begin te zien is, maar dat is heel lastig te zien.

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #119 Gepost op: 15-01-2020, 00:40:41 »
Interressante screenshots, goed gevonden  ::vergroot:: ::ok::!

Als deze foto's chronologisch zijn dan hangt de lichtgroene foto opeens 1 plek hoger en om dat niet te laten opvallen is 2 plekken lager de oranjebruine foto (weer) opgehangen op de plek waar deze of een andere foto eerder al was weggehaald. Zo is er tussen de foto's nog steeds 1 lege plek en valt de sabotage niet op.

Als de foto's niet chronologisch zijn of de montage is niet chronologisch dan moet er nog steeds geknoeid zijn met 1 of meerdere foto's.

Wie van de 2 kandidaten heeft hier gemold? (Of hebben ze allebei zitten mollen?)

Edit: Ik besef me ineens hoe makkelijk dit te mollen is. Vooral als je partner geen echte molloot is en dus bijvoorbeeld niet alle oud-presentatoren van de mol kent. "Ik heb net deze foto weggehaald, want dit is een oud presentator. Toch? Nu ga ik twijfelen, misschien moet ik de foto toch maar terug hangen. Waar hing die ook alweer, hier ongeveer geloof ik." En dan hangt de foto natuurlijk verkeerd. ;)
Het kan natuurlijk ook altijd nog een klungelige actie zijn van een kandidaat die de oud-presentatoren niet kent.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2020, 00:59:22 door Vage logica »