Auteur Topic: [CL] Dag 1: De taakverdeling  (gelezen 50195 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
[CL] Dag 1: De taakverdeling
« Gepost op: 22-01-2020, 20:03:19 »

Toeval bestaat niet in een perfect uitgedokterde bankoverval. Convans en Mitchkox wisten perfect dat ze de eerste 3 uur helemaal niets hoefden te vrezen. Dat is namelijk het protocol. Eerst wordt het rampenplan afgekondigd en pas na 3 uur is de politie klaar om in actie te schieten. Die tijd werd gebruikt om een plaatsvervangend bankdirecteur te kiezen.

De discussies barste los en het werd al snel duidelijk dat niet iedereen deze rol wilde hebben. Uiteindelijk werd er als volgt gestemd:

Uitslag stemming:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Brtdm was de nieuwe bankdirecteur. Uit de luidsprekers weerklonk dat Brtdm ook meteen iedereen tot orde mocht roepen!
« Laatst bewerkt op: 31-05-2020, 15:27:54 door D*N »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #1 Gepost op: 22-01-2020, 20:05:06 »

Nadat iedereen omgekleed was, moesten zij in een rij gaan staan. Er was wat gesmoes, omdat iedereen schrok van hetgeen net was gebeurd. D*N stond naast Focus en fluisterde: ‘ik ben echt blij dat jij er ook bent, jou kan ik vertrouwen’. Net op het moment dat ze het gesprek willen vervolgen, klinkt de luide stem uit de luidspreker weer. ‘Vandaag gaan we gelijk de rollen verdelen. We hebben mensen nodig voor de uitkijk, voor de kluis en voor het geld drukken. We delen iedereen op en we werken de hele nacht door. De uitkijk zorgt er deze dag voor dat er niemand het pand verlaat of het pand inkomt. Komt er wel iemand in dan gaat de chip af en overleef je het niet. De mensen van de kluis gaan met het gereedschap zorgen dat de kluis open gaat. En het team dat geld gaat drukken, moet dagelijks €100.000,- zien de maken. De teams zullen af en toe gewisseld worden om ervoor te zorgen dat iedereen zijn steentje bijdraagt.’.

‘Jullie luisteren allemaal naar de bankdirecteur. Hij verdeelt de teams. Kan hij meteen zijn leiderschapskwaliteiten etaleren.’ Zo koos Brtdm als gekozen bankdirecteur gelijk de teams uit. Zelf zou hij helpen waar nodig.

Op de uitkijk stonden: Kaaasje, Molduck, Miek1999, Bjorrn, TimvDons, Nieky, Tim579, Molebuster, L Lawliet, Hautoa en Ennasil.

Bij de kluis gingen aan de slag: Belg, D*N, Vermoljoen, LdHmolletje, Jann, Jacco, SanderFMC, Dikke Controleur, Linus, Focus en Mollenmania.

Vervolgens gingen de volgende mensen het geld drukken: De_witte, Mrchipie, Lama1997, Robbieazerty, Daisy, B&W, SpacyColours, Lucy, Swifty, MV en FrankLapidus.

Nieky en L Lawliet liepen samen naar de hoofdingang om de grote poorten in de gaten te houden. Zij kregen de taak om te zorgen dat niemand probeerde te ontsnappen of binnen zou komen. Zij waren namelijk de twee sterkste en grootste van de lotgenoten. Nieky had al meteen indruk gemaakt op L Lawliet omdat hij voor hem in de rij stond. Hij schreeuwde naar de medewerker van de bank en sloeg op de toonbank. Hij begreep dat Nieky een grote schuld had en geld nodig had. De bankmedewerker wilde geen lening geven en de woede was duidelijk zichtbaar.

Ondertussen kwam het andere team aan bij de kluis met het zware gereedschap. Ze stonden voor een kluisdeur van 4 bij 4 meter. Zij wisten dat het een enorme klus ging worden om de deur open te breken ondanks al het gereedschap dat ze hadden. De meeste mensen uit de groep begonnen gelijk als een kip zonder kop met hakken en beuken op de deur. Een zware stem bulderde: ‘dit gaat nooit werken jongens. We moeten eens goed nadenken hoe we dit gaan laten werken. Dit kost energie en levert weinig op’. Het bleek al snel de stem te zijn van Linus. Enkelen herkende hem, omdat hij de gevallen Focus had opgeraapt toen ze viel en haar enkel had omgezwikt. Ondanks dat Linus een stoere man leek, was het eigenlijk een zorgzame en lieve man. Hij kwam namelijk naar de bank om geld te storten op de rekening van zijn dochter. Zijn dochter zat namelijk in Zuid-Afrika en was beroofd tijdens haar vakantie en had geen geld voor een retourticket naar huis.

Terwijl het team van de kluis nadacht over een plan om de kluis open te breken waren de geldmachines inmiddels op volle toeren aan het draaien. Dit was misschien wel de makkelijkste, maar belangrijkste taak. Hier kon immers zo’n € 2.000.000,- per dag worden gedraaid als de machines zonder problemen bleven draaien.

Plots was er wat paniek, Lucy en Bjorrn hadden zich teruggetrokken in de toiletten. Wat er precies gebeurde tussen beiden zal een geheim blijven tussen hen… Alhoewel, Convans & Mitchkox hadden natuurlijk overal camera’s geplaatst dus ze hadden zich hartelijk vermaakt met de beginnende romance. Lucy was immers aanwezig in de ECB om te solliciteren voor een nieuwe job. Ze was net bedrogen geweest door haar voormalig vriendje en gooide haar leven helemaal om. Bjorrn werkte namelijk net als stagiair bij de ECB. Liefde maakt blind (zeker in dit geval) en Lucy wilde per se samenwerken met haar loverboy.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #2 Gepost op: 22-01-2020, 20:05:54 »
Met uitzondering van dit intermezzo leek iedereen nog onder de indruk en werden de taken goed uitgevoerd. Zo ook MollenvangR-art, hij droeg onder zijn oranje pak een voetbalshirt. Hij was verslaafd aan voetbal, hoe zou hij deze dagen zonder voetbal kijken kunnen overleven? Ook Nieky was in sportoutfit. Hij was een fervent wielrenner en had nog een wielertruitje van US Postal aan, hij was immers te gierig om een nieuw te kopen. Nieky werd naar de bank gelokt met het excuus dat ook Marcel Kittel vandaag zou langs komen, maar helaas…

De bankdirecteur had het naar zijn zin in zijn nieuwe bureau en de werken vorderden gestaag, maar toen weerklonk er opnieuw muziek uit de luidspreker:


‘Jullie zijn nu enkele uren opgesloten in de bank, de politie is zich helemaal aan het organiseren en is klaar om een inval te plegen. Gelukkig weten ze niet dat wij hen een stap voor gaan zijn. Ze denken dat er via de zuidkant een minder beschut gedeelte is. Daar gaat een van jullie morgen gaan staan, hij of zij wordt als levend schild gebruikt terwijl de anderen ook dit deel helemaal dicht te gooien met gewapend beton. Wie dit wordt, kiezen jullie zelf. Stemmen kan tot donderdagavond 23 januari 21:00!

Wij hebben ondertussen contact gemaakt met de politie. We hebben gezegd dat we 28 onschuldige gegijzelden hebben en we vannacht eentje vrijlaten. De politie stemde in, we hebben dus zeker al tot vannacht tijd gewonnen. Wat de politie natuurlijk niet weet is dat het een dode gegijzelde wordt, het eerste slachtoffer van de overvallers!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #3 Gepost op: 22-01-2020, 20:09:28 »
oeh... spannend

moet ik geld gaan drukken? Ik doe liever aan witwassen  ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 22-01-2020, 20:11:58 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #4 Gepost op: 22-01-2020, 20:12:09 »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #5 Gepost op: 22-01-2020, 20:14:37 »
Pfffff ben je als onschuldige zomaar bij een bankoverval betrokken geraakt, moet je nog hard aan het werk ook voor die criminelen! Wat zou er gebeuren als we staken?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #6 Gepost op: 22-01-2020, 20:17:26 »
Oh, help.. waar ben ik aan begonnen?

Oké Jongens alvast een ideetje:

Als iedereen elke dag aan wil geven wie hij/zij het meest vertrouwt óf het minste vertrouwt, dan kunnen we op het moment dat de bankbediende (ziener) vermoord wordt, zien wie we kunnen vertrouwen en wie niet. Belangrijk is dus dat veel mensen dit doen, zodat niet opvalt wie de bankbediende is.

We beginnen hiermee op het moment dat de bankbediende voor het eerst iemands rol heeft kunnen waarnemen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #7 Gepost op: 22-01-2020, 20:19:05 »
Pfffff ben je als onschuldige zomaar bij een bankoverval betrokken geraakt, moet je nog hard aan het werk ook voor die criminelen! Wat zou er gebeuren als we staken?

Iedereen heeft een chip gekregen waarmee gif kan worden ingediend, wanneer jullie niet doen wat er wordt gevraagd! >:D

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #8 Gepost op: 22-01-2020, 20:21:43 »
Er staan hints in de teksten toch? Ik stel voor dat we die goed bestuderen  ::ok::
Frankje Lapi

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2020, 20:22:28 »
Oh, help.. waar ben ik aan begonnen?

Oké Jongens alvast een ideetje:

Als iedereen elke dag aan wil geven wie hij/zij het meest vertrouwt óf het minste vertrouwt, dan kunnen we op het moment dat de bankbediende (ziener) vermoord wordt, zien wie we kunnen vertrouwen en wie niet. Belangrijk is dus dat veel mensen dit doen, zodat niet opvalt wie de bankbediende is.

We beginnen hiermee op het moment dat de bankbediende voor het eerst iemands rol heeft kunnen waarnemen.
Goed idee, maar dan moeten we eerst zeker weten dat veel mensen dit gaan zeggen, want als (bijna) niemand iets gaat zeggen, doe ik het ook niet  ;D

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2020, 20:25:51 »
ik vertrouw eerder jou niet voor het feit dat je dit random roept, maar wel leuk dat ik het geld mag drukken, kost teminste niet zoveel moeite en dankje voor de 2 stemmen is lief :)
chipsverslaafde <3

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #11 Gepost op: 22-01-2020, 20:27:27 »
Goed idee, maar dan moeten we eerst zeker weten dat veel mensen dit gaan zeggen, want als (bijna) niemand iets gaat zeggen, doe ik het ook niet  ;D
Wat zou een reden zijn om zoiets niet te willen zeggen?

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #12 Gepost op: 22-01-2020, 20:28:02 »
Oh jongens wat een avontuur dit!

Weet niet wie ik kan vertrouwen  ::ohno::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #13 Gepost op: 22-01-2020, 20:29:03 »
Iedereen heeft een chip gekregen waarmee gif kan worden ingediend, wanneer jullie niet doen wat er wordt gevraagd! >:D


Oh ja, argh! Hoe komen we hier uit...
Keep calm and eat chocolates!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #14 Gepost op: 22-01-2020, 20:29:14 »
Oh jongens wat een avontuur dit!

Weet niet wie ik kan vertrouwen  ::ohno::
jezelf hoop ik ;)
chipsverslaafde <3

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #15 Gepost op: 22-01-2020, 20:30:31 »
jezelf hoop ik ;)

Absoluut!!   ::ok::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #16 Gepost op: 22-01-2020, 20:30:50 »
Oh, help.. waar ben ik aan begonnen?

Oké Jongens alvast een ideetje:

Als iedereen elke dag aan wil geven wie hij/zij het meest vertrouwt óf het minste vertrouwt, dan kunnen we op het moment dat de bankbediende (ziener) vermoord wordt, zien wie we kunnen vertrouwen en wie niet. Belangrijk is dus dat veel mensen dit doen, zodat niet opvalt wie de bankbediende is.

We beginnen hiermee op het moment dat de bankbediende voor het eerst iemands rol heeft kunnen waarnemen.


Maar als burger heb ik geen idee wie wel of niet te vertrouwen is. Alleen de overvallers weten iets van elkaar, dus zij gaan elkaar lekker het vertrouwen geven dan, bij dit plan.
Keep calm and eat chocolates!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #17 Gepost op: 22-01-2020, 20:31:45 »
Wat zou een reden zijn om zoiets niet te willen zeggen?
Als ik op het goede spoor zit kunnen de overvallers mij ophangen, want dan zien ze mij als een bedreiging  >:D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #18 Gepost op: 22-01-2020, 20:32:19 »
Het leek voor mij een waterdicht plan (zolang de bankbediende niet gaat trollen). Als deze een gegijzelde spot, geeft hij aan dat hij deze persoon vertrouwt. Als deze een overvaller spot, geeft deze aan dat hij de persoon niet vertrouwt.
Op het moment dat de bankbediende sterft, weten we zijn rol en zo wie er overvallers zijn en wie niet.

Mocht er een fout zitten in mijn redenatie, meld het dan graag.
De gewone burgers mogen eventueel gewoon willekeurig namen invullen, op deze manier wordt de bankbediende verborgen gehouden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 1: De taakverdeling
« Reactie #19 Gepost op: 22-01-2020, 20:33:01 »
Op dit moment is er nog niemand die ik kan vertrouwen.... maar ook nog niemand die ik niet vertrouw
Wit is ook een kleur!