Auteur Topic: [CL] Dag 3: Frankfürter Würstchen  (gelezen 60455 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #100 Gepost op: 25-01-2020, 11:30:17 »
Maar waarom ga je niet verder in op mijn vraag waarom je hem verdenkt? Op welke gronden? Want naar mij toe onderbouw je dat wel, wat ik prima vind, maar dit komt uit de lucht vallen...ik heb het tenminste onderbouwd.
Waarom probeer je de focus te verleggen in plaats van jezelf te verdedigen? ::)

De verdenking die ik nu uitspreek is die op jou, één ding tegelijk :-*.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #101 Gepost op: 25-01-2020, 11:31:48 »
Ik sluit me aan bij D*N, ik vind dat MV inderdaad vrij random stemt en hier niet erg duidelijk over is. Ik heb gisteren ook gedeeld waarom ik mensen die random stemmen verdacht vind, maar heb hier verder geen reactie op gekregen, dus daar ben ik nog wel benieuwd naar MV? Ik zei toen het volgende:

Ik snap je redenatie aan de ene kant wel, maar aan de andere kant denk ik dat die 'losse' stemmen (dus 2 op Swifty, 1 op mij, 1 op Robbie, 1 op ldh en 1 op Bjorrn) juist een soort afleiding zouden kunnen zijn, omdat nu vooral de mensen die stemden op Molebuster juist onder de loep liggen als zijnde ofwel juist burger ofwel juist weerwolf, en door een random stem op iemand te gooien is het makkelijk om buiten die discussie te blijven


Kun je een verklaring geven voor het dikgedrukte gedeelte?
I will follow my inner gold

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #102 Gepost op: 25-01-2020, 11:33:54 »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #103 Gepost op: 25-01-2020, 11:34:47 »
Ik zit al anderhalfuur in de sportschool maar ik lees nu even snel en zie dat MV random stemt volgens Miek en Dennis?

Ben het daar niet mee eens. MV geeft duidelijk uitleg over waarom hij op bepaalde personen stemt, het bericht over Hautoa staat me nog bij van gisteren.

Reageer als ik thuis ben op o.a. Lucy en anderen.
Frankje Lapi

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #104 Gepost op: 25-01-2020, 11:36:48 »

@Frank



Goed dat je naar de sportschool gaat tho ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #105 Gepost op: 25-01-2020, 11:37:25 »
Overvallers moeten in principe rekening houden met het feit dat we ze nu niet ontdekken aan de hand van de stemmen, maar ook niet terug kunnen redeneren op het moment dat zij of een andere wolf uit het spel ligt.

Een random/losse stem is dan best een goede optie. Al helemaal als deze op een medewolf is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #106 Gepost op: 25-01-2020, 11:43:34 »
Ik ben blij dat er geen deadline is vanavond. Ik ben zo meteen weg en kan verder vandaag niet meer online komen :). Ik ga een vega pizza eten bij het avondeten straks.

Ik vond het vooral verdacht dat LdH (geen DHL) zo stellig een uitspraak deed dat hij iemand vertrouwde, wat volgens mij in deze fase van het spel nog helemaal niet kan.
Het leek mij een tactiek van een overvaller om zich in te dekken en zodra deze persoon het spel zou moeten verlaten te kunnen zeggen: zie je wel..... Daarom ging mijn stem naar LdH
Ik moet wel zeggen dat ik deze uitspraak nogal wolverig vind overkomen, dit klinkt namelijk alsof hij een poging deed om de ziener eruit te werken ::)

Ik moet zeggen dat ik het stemmen op LdH best verdacht vind. Net als stemmen op mrchipie bij de eerste stemming was LdH een makkelijk slachtoffer waar wolven sneller op mee zouden stemmen.
Er zijn 3 spelers die op mrchipie én op LdH hebben gestemd: Nieky, SpacyColours en de_witte. Ik vind hun qua stemgedrag dus verdachter dan de rest. Toevallig ook dat de_witte hier dus ook tussen staat, het levert hem wel een paar extra wolvenpuntjes op.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #107 Gepost op: 25-01-2020, 11:55:41 »
Goed dat je naar de sportschool gaat tho ::bravo::
Thanks honey  :-*
Frankje Lapi

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #108 Gepost op: 25-01-2020, 12:00:03 »
Waarom probeer je de focus te verleggen in plaats van jezelf te verdedigen? ::)

De verdenking die ik nu uitspreek is die op jou, één ding tegelijk :-*.
Ik verleg de focus niet. Ik geloof dat ik duidelijk aangeef waar mijn post vandaan komt en waar mijn stem vandaan komt. Als jij in je bericht zegt: ik verdenk Lawliet ook, is het toch logisch dat ik vraag waarom dan? Dat jij ineens zo focust op het random stemmen van mij vind ik vreemd... want als jij hem verdenkt, waarom heb je daar dan niet naar gestemd en wel op LDH?

Ik sluit me aan bij D*N, ik vind dat MV inderdaad vrij random stemt en hier niet erg duidelijk over is. Ik heb gisteren ook gedeeld waarom ik mensen die random stemmen verdacht vind, maar heb hier verder geen reactie op gekregen, dus daar ben ik nog wel benieuwd naar MV? Ik zei toen het volgende:
 

Kun je een verklaring geven voor het dikgedrukte gedeelte?
Ik denk dat ik deze even heb gemist in de brei aan berichten. Maar sure. Ik heb de eerste keer op een random iemand gestemd (jou toevallig, had ook iemand anders kunnen zijn), niet om buiten de discussie te blijven maar om te kijken wat er in de stemming zou gebeuren.

De tweede keer heb ik twee duidelijke stemopties uitgesproken (Hautoa, die anders 3 stemmen zou hebben of Lawliet) en ben ik uiteindelijk voor Lawliet gegaan met een duidelijke onderbouwing die zo te zien Frank en ook Mollenmania ook kunnen beamen. Terwijl iedereen (en waarschijnlijk ook een paar overvallers) de polonaise achter LDH aan zijn gelopen, heb ik mijn eigen plan getrokken op zoek naar informatie. Bovendien heb ik een LDH nooit verdacht gevonden.

Ik ben het daarin wel eens met wat B&W zegt dat dat wat MrChipie in ronde 1 was, LDH nu in ronde 2 was.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2020, 12:03:04 door MollenvangR-Art »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #109 Gepost op: 25-01-2020, 12:12:32 »
Heb ook een druk weekend; even snel mijn twee centen.

Ik vind de Kaaasje Theorie erg sterk, die wijst dan naar Swifty of Vermoljoen toch? Van die twee verdenk ik Vermoljoen het meest, maar - heel cru - als we Swifty eruit gooien levert dat meer info op uit de eerste stemming.

Dat laatste geldt ook voor mrchipie. Kent iemand hem van buiten dit forumspel om, is hij daar ook zo enthousiast? Ik vind hem gewoon moeilijk te peilen.

Verder ben ik het met D*N eens dat Tim waarschijnlijk is weggestemd omdat het ons weinig info oplevert.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #110 Gepost op: 25-01-2020, 12:29:58 »
Dat laatste denk ik inderdaad ook.... De wolven hebben iemand weggespeeld die nog niet zo actief was omdat het ons weinig info oplevert..... Maar hoe zat dat dan in de eerste ronde? Bjorn was niet de actiefste speler onder ons maar toch ook niet geheel inactief?

@B&W: mijn stemmen zijn inderdaad nog niet echt juist gebleken (hoewel chipie natuurlijk altijd nog een bad-guy kan zijn), maar om een stem op LdH nou te gaan zien als een potentiële stem om een ziener weg te werken begrijp ik werkelijk niet...... Volgens mijn redenering gaat een ziener echt nog niet roepen dat iemand te vertrouwen is namelijk. Dat zouden in mijn beleving alleen bad-guys of naïeve gegijzelden doen. Helaas was LdH dus een naïeve gegijzelde.

Zelf zou ik als ziener pas iets roepen als meer dan de helft van de spelers die nog in het spel zitten duidelijk zijn voor mij en verder proberen subtiele hints te geven

Wit is ook een kleur!

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #111 Gepost op: 25-01-2020, 13:04:44 »
Wat bedoelen jullie met ons aan de feiten houden? Het enige wat we feitelijk weten is toch dat MB een wolf was en LDH niet? Daar kunnen we toch feitelijk verder niets mee?
Ik bedoel de inhoud van de Posts van ons zelf. Daar staan pagina’s gevuld mee en door te lezen, nalezen en overzichten maken kunnen we - hoop ik - overvallers ontmaskeren.

Die methode heeft gisteren tot mijn vier hoofdverdachten geleidt, alsmede tot een aantal spelers die ik nu zeker vertrouw.

Vandaag heeft Kaaasje een dergelijk feiten overzicht gemaakt. Door dat te doen, te delen, kan ieder de eigen afweging maken hoe die feiten te interpreteren.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #112 Gepost op: 25-01-2020, 13:09:35 »
Hoi iedereen!

Ik was vanochtend aan het sporten en zat te denken over die liedjes die in de teksten staan. Daar moet toch iets mee zijn?

Op dag 0 was het liedje van: Royal Blood. Heeft iemand iets met de koning/koningin?

Op dag 1 was het liedje: Ten Feet Tall. Dat is ongeveer 3 meter. Is er iemand heel lang?

Op dag 2 was het liedje: Drink a Beer. Is er iemand verslaafd aan bier?

Op dag 3/4 was het liedje: Hey Mamma. Is er iemand moeder?

Hier zat ik dus steeds aan te denken. Het zal waarschijnlijk niets zijn maar er moet iets zijn met die liedjes. Misschien zet ik iemand met dit bericht op een idee  :D


En als jullie willen weten wie ik verdenk: SpacyColours, Swifty en de_witte.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #113 Gepost op: 25-01-2020, 13:12:19 »
In deze fase al mensen zeker vertrouwen? Dat is wel erg naief (of wolfs?). Ik bedoel, ik heb ook wel mensen waarvan ik denk dat ze geen overvaller zijn, maar 100% vertrouwen doe ik nog niemand. Daar zijn de feiten gewoon nog niet naar.

Uiteraard zijn er wel mensen die ik meer wantrouw dan anderen en mensen die ik minder wantrouw dan anderen en mensen die ik nog niet in een van die twee hokjes heb geplaatst zijn er ook nog
Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #114 Gepost op: 25-01-2020, 13:21:14 »
Ik vind het argument dat het koppeltje net als in de serie een overvaller + gegijzelde moet zijn trouwens niet zo sterk. Er zit een cupido in het spel en die heeft geen idee van de verschillende rollen  ;).

En ja, ik nam mede initiatief om voor LdH te gaan omdat ik zn beweringen echt niet te volgen vond. Knip.
En kijkende naar de stemming waren heel veel mensen het met me eens en die heb ik niet hard zien protesteren.
Je begrijpt me verkeerd ben ik bang. Ik heb het hier niet over het koppeltje van Cupido, maar over een mogelijke hint / verwijzing naar de serie. Daarin was één persoon overvaller en één persoon gegijzelde. Als Bjorn gegijzelde was, zou Lucy dus overvaller moeten zijn.

@Frank als de hint zou zijn dat Bjorn en ik verliefd waren net als in de serie met een overvaller en een gegijzelde zou het toch van mij als overvaller heel dom zijn om Bjorn te doden? Dan kan ik beter iedereen in de waan laten dat we misschien een Cupido koppeltje zijn zodat die andere theorie niet sterker wordt toch? Ik weet verder ook niet waar dat stukje in t verhaal op slaat maar ik heb de serie verder ook niet gezien. Lijkt me trouwens ook gek dat je de serie gezien moet hebben om de hints te snappen?

Verder snap ik echt wel dat je me verdacht vindt, omdat ik niet op MB heb gestemd en wel op LdH maar er zijn ook superveel mensen die wel op MB en ook op LdH gestemd hebben dus stemmen op LdH is toch ook weer niet zo heel raar?
Klopt, maar het geval was dat de aandacht juist ontzettend gericht was op dat jij en Bjorn het cupido-koppeltje zouden zijn. Toen dat niet zo bleek te zijn, stopte ineens de hele discussie  ??? dus uiteindelijk dacht niemand er meer aan dat je evt. een overvaller zou kunnen zijn vanwege die hint. Bijna niemand had het over die mogelijke hint.

En klopt ook, maar jij was één van de drie personen die LdH verdacht probeerden te maken, die andere 11 hebben amper wat toegevoegd in de hele discussie, die stemden waarschijnlijk op LdH vanwege de argumenten die o.a. jij noemde en die achteraf dus onzin bleken.

Ik vind ook dat Frank erg zijn best doet ::ok::
Los van dat ie het mis heeft maar dat had ik zelf gisteren ook ;D
::love:: :-*

Het lijkt me ook niet dat overvallers als eerste een verkeerde naam noemen.
Dat je dit nu denkt betekent dus dat de overvallers waarschijnlijk ook zo denken, en dan misschien juist als eerste met namen komen.

Daarnaast vertrouw ik Jacco ook nog steeds niet. Heb gisteren al uitgelegd waarom en nu komt hij weer ineens met een random bericht.
Frankje Lapi

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #115 Gepost op: 25-01-2020, 13:25:16 »
Daarnaast vertrouw ik Jacco ook nog steeds niet. Heb gisteren al uitgelegd waarom en nu komt hij weer ineens met een random bericht.
Zo random was dat toch niet? Ik deelde het bericht zodat mensen misschien op een idee komen over die liedjes en (als er een hint in zit) de hint ontrafelen.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2020, 13:31:18 door Jacco :) »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #116 Gepost op: 25-01-2020, 13:36:05 »
Op dag 0 was het liedje van: Royal Blood. Heeft iemand iets met de koning/koningin?

That would be me! I'm the queen.
Citaat
Op dag 1 was het liedje: Ten Feet Tall. Dat is ongeveer 3 meter. Is er iemand heel lang?
Niek is like 4 meter lang ;D

Citaat
Op dag 2 was het liedje: Drink a Beer. Is er iemand verslaafd aan bier?
Bjorrn ::jaja::

Citaat
Op dag 3/4 was het liedje: Hey Mamma. Is er iemand moeder?
Molduck heeft een klein duckie :-*

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #117 Gepost op: 25-01-2020, 13:54:15 »
Ik vond het vooral verdacht dat LdH (geen DHL) zo stellig een uitspraak deed dat hij iemand vertrouwde, wat volgens mij in deze fase van het spel nog helemaal niet kan.
Het leek mij een tactiek van een overvaller om zich in te dekken en zodra deze persoon het spel zou moeten verlaten te kunnen zeggen: zie je wel..... Daarom ging mijn stem naar ldh
Maar dat heeft hij, anderen en ik hier al uitgelegd. Heb het gevoelen dat er naar sommigen gewoon niet geluisterd wordt.

Nogmaals en dit is de laatste keer dat ik er een post aan ga wijden: vertel riep op aan iedereen om een topverdachte en iemand die je vertrouwt te posten. Als we dit allemaal zouden doen, kan de ziener ook veilig bekend maken wie hij gezien heeft en die als vertrouweling of verdachte posten zonder dat wij weten dat dat de ziener is. Mocht de ziener vroegtijdig dood gaan kunnen we terug zoeken wie die persoon als vertrouweling en als verdachte gepost heeft. Dat is dan nl gebaseerd op wat die persoon gezien heeft en daar kunnen we dan nog conclusies uithalen.

Ik vind dat een goed plan, maar als mensen er dan direct uitgesteld worden omdat ze dit plan volgen, komen we helemaal nergens.

Maar goed aangezien ik het een goed plan vind, hierbij mijn topverdachte en vertrouweling:
Topverdachte: de witte
Vertrouwen: dikke controleur


En het gaat er dus niet om dat je echt iemand vertrouwt in deze fase of whatever, maar dat je gewoon iemand noemt zodat de echte ziener info kan geven zonder de wolven doorhebben dat ie een ziener is.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #118 Gepost op: 25-01-2020, 13:56:07 »
Top verdachte: Frank ;D
Nee grapje hoor

Top verdachte idd de witte
Vertrouweling Brtdm
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #119 Gepost op: 25-01-2020, 13:59:33 »
Top verdachte: Mollenvangert
Vertrouweling: Brtdm
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human