Auteur Topic: [CL] Dag 3: Frankfürter Würstchen  (gelezen 60450 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #180 Gepost op: 25-01-2020, 17:41:05 »
Ik weet het ook niet meer zo goed.

Ik vind het wel fijn om het lekker overzichtelijk te hebben wie iedereen verdenkt en vertrouwd, om zo meer informatie te hebben.

Maar als we niet allemaal heel strategisch namen gaan noemen, dan maken we het wel heel erg moeilijk voor de ziener. En als slechts de helft dit doet, dan is de ziener wellicht in 2 dagen al ontmaskerd.


Ik weet oprecht niet meer of we dit plan wel moeten doorzetten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #181 Gepost op: 25-01-2020, 17:44:35 »
Ik snap er helemaal niks meer van  ???

Frankje Lapi

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #182 Gepost op: 25-01-2020, 17:49:52 »
Ik zal het proberen uit te leggen.

De gedachte achter het plan:
Normaal is het voor de ziener lastig om zijn bevindingen te delen met de groep zonder op te vallen. Dus als iedereen nou aangeeft of hij iemand vertrouwt óf wantrouwt, dan kan de Ziener dit vrij eenvoudig en duidelijk aangeven. Mocht de ziener op een gegeven moment vermoord worden, dan kunnen we achterhalen welke overvallers en welke gegijzelden hij heeft gezien.

Echter, als de niet-zieners aangeven een overvaller te vertrouwen of een gegijzelde te wantrouwen, dan weten de wolven direct dat het geen ziener is. Het is dan een kwestie van afstepen en kijken naar degene die het steeds goed heeft. En dat kan al best wel snel gebeuren. Blijkbaar heb ik dus een manier bedacht om de ziener snel te achterhalen. belg had dit al snel door en wees op de gevaren. destijds dacht ik nog dat de ziener het minstens 5 dagen wel moest kunnen volhouden. Maar nu ik het overzicht zie en nog eens luister naar de_witte besef ik dat de ziener waarschijnlijk al veel sneller ontdekt zou worden, indien hij zich aan dit plan houdt.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2020, 17:52:55 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #183 Gepost op: 25-01-2020, 17:53:45 »
Ah ja, makes sense  ::)
You'll never walk alone

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #184 Gepost op: 25-01-2020, 17:54:56 »
Zal ik dan maar plan B in werking zetten? ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #185 Gepost op: 25-01-2020, 17:55:14 »
En dat is?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #186 Gepost op: 25-01-2020, 17:55:26 »
Voor mij zijn dus de mensen die vroeg wilden meegaan met dit plan dus verdacht. En in combinatie met andere uitspraken heb ik voorlopig wel een idee op wie ik ga stemmen
Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #187 Gepost op: 25-01-2020, 17:55:57 »
Zal ik dan maar plan B in werking zetten? ;D

Tell us  :-*
Frankje Lapi

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #188 Gepost op: 25-01-2020, 17:57:10 »
En dat is?
Tell us  :-*

Net zoveel chaos creëren dat de wolven er ook niets meer van snappen, aka mijn specialiteit ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #189 Gepost op: 25-01-2020, 17:57:39 »
Voor mij zijn dus de mensen die vroeg wilden meegaan met dit plan dus verdacht. En in combinatie met andere uitspraken heb ik voorlopig wel een idee op wie ik ga stemmen

Ik snap je al een stuk beter nu. Ik zal je nog (minstens) een rondje sparen denk ik. belg vind ik ook onverdacht, wees direct op het gevaar. Als hij wolf was, zou hij dit als kans gebruiken en het absoluut met niemand delen.

Net zoveel chaos creëren dat de wolven er ook niets meer van snappen, aka mijn specialiteit ;D

Dat doe ik de hele tijd al.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #190 Gepost op: 25-01-2020, 17:59:39 »
Net zoveel chaos creëren dat de wolven er ook niets meer van snappen, aka mijn specialiteit ;D

puik plan....
Wit is ook een kleur!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #191 Gepost op: 25-01-2020, 18:01:08 »
Ik snap echt voor geen ene meter meer wie er nou wel en niet te vertrouwen is, wie wat voor verdachte acties had etc. Er is al chaos...
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #192 Gepost op: 25-01-2020, 18:03:35 »
Ik snap echt voor geen ene meter meer wie er nou wel en niet te vertrouwen is, wie wat voor verdachte acties had etc. Er is al chaos...
indd ben ondertussen ook de wegkwijt,maar gelukkig hebben we nog een hele avond en dag dus dat scheelt ;D
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #193 Gepost op: 25-01-2020, 18:04:30 »
Overigens wel ironisch,
de man die het ziener-idee begon heeft dus 2 oogjes als avatar met daaronder de tekst 'ik zhi alles'.  ::rofl::


overigens over hints gesproken:
Ondertussen klonk de stem van Convans door de luidsprekers: ‘Big Brother is watching you, wij zien alles.

Ik ga even mijn mailbox nog eens controleren of ik niet iets verkeerd heb gelezen.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2020, 18:07:52 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #194 Gepost op: 25-01-2020, 18:09:05 »
Ik snap ook echt niet waarom mensen zo vaag doen. De witte zeg gewoon duidelijk op wie je gaat stemmen ??? Op deze manier ga je nooit een meerderheid halen plus kun je nooit een reactie van diegene krijgen, daar heb je toch niets aan?

Ik snap nu ook wat jullie bedoelen met dat het riskant is, maar aan de andere kant is het wel het enige plan wat enigszins informatie oplevert... Ik weet niet hoe we anders ergens achter gaan komen. Bovendien is het voor de wolven ook meer risico als iedereen duidelijker is in zijn verdenkingen want dan levert hun target ons ook meer informatie op

@Brtdm hoe bedoel je dat stukje over hints?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #195 Gepost op: 25-01-2020, 18:09:19 »
heb je de troll rol overgenomen van linus ofzo ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #196 Gepost op: 25-01-2020, 18:09:49 »
chaos was toch het nieuwe plan?

overigens vertrouw ik er nog wel op dat de ziener op zijn eigen wijze gewoon informatie deelt. Er worden nog genoeg verdachten gedeeld, dus af en toe subtiel iets erin stoppen moet wel kunnen toch?

Ik snap nu ook wat jullie bedoelen met dat het riskant is, maar aan de andere kant is het wel het enige plan wat enigszins informatie oplevert... Ik weet niet hoe we anders ergens achter gaan komen. Bovendien is het voor de wolven ook meer risico als iedereen duidelijker is in zijn verdenkingen want dan levert hun target ons ook meer informatie op

Ik begin steeds inconsequenter te worden, maargoed:
Het is een beetje de vraag, willen we liever een ziener die heel duidelijk is zodat we met zekerheid iemand kunnen bestempelen als overvaller/gegijzelde. Met daarbij het risico dat dit maar 3 personen zijn? (met als bijkomend voordeel dat de overvallers ook informatie prijs 'moeten' geven.)
Of willen we liever een dat de ziener er mogelijk langer in zit, maar wel vager is. Waardoor we eigenlijk nog weinig met Volledige zekerheid iets kunnen zeggen.

ik neig dus toch weer naar het eerste.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2020, 18:19:36 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #197 Gepost op: 25-01-2020, 18:28:37 »
Met nog 30 deelnemers is de kans dat de ziener in 3 nachten 3 overvallers heeft gezien erg klein. Er zijn nu 2 nachten voorbij en de ziener zou met dit plan nu 1 overvaller kunnen delen (als er al een overvaller is gezien). Volgens mij moet de ziener zo lang mogelijk in het spel zitten om enige waarde te hebben.
Keep calm and eat chocolates!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #198 Gepost op: 25-01-2020, 18:31:45 »
Ik snap ook echt niet waarom mensen zo vaag doen. De witte zeg gewoon duidelijk op wie je gaat stemmen ??? Op deze manier ga je nooit een meerderheid halen plus kun je nooit een reactie van diegene krijgen, daar heb je toch niets aan?

Ik snap nu ook wat jullie bedoelen met dat het riskant is, maar aan de andere kant is het wel het enige plan wat enigszins informatie oplevert... Ik weet niet hoe we anders ergens achter gaan komen. Bovendien is het voor de wolven ook meer risico als iedereen duidelijker is in zijn verdenkingen want dan levert hun target ons ook meer informatie op

@Brtdm hoe bedoel je dat stukje over hints?

omdat ik absoluut geen idee heb of ik goed zit... en niemand eigenlijk denk ik.... We zouden het de overvallers moeilijker maken door niet te zeggen op wie we gaan stemmen, want dan kunnen ze ook niet gaan meeliften. Het feit dat jij nu aan mij vraagt op wie je later eventueel zou kunnen meeliften maakt je wel enigszins verdacht
Wit is ook een kleur!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #199 Gepost op: 25-01-2020, 18:33:46 »
omdat ik absoluut geen idee heb of ik goed zit... en niemand eigenlijk denk ik.... We zouden het de overvallers moeilijker maken door niet te zeggen op wie we gaan stemmen, want dan kunnen ze ook niet gaan meeliften.
maar als niemand dat gaat doen dan krijgen we zometeen iedereen huh waarom heb je zomaar op mij stemt ding
chipsverslaafde <3