Auteur Topic: [CL] Dag 3: Frankfürter Würstchen  (gelezen 60485 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #260 Gepost op: 26-01-2020, 11:41:16 »
Ik ben vrij duidelijk toch? Ik stem op Vermoljoen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #261 Gepost op: 26-01-2020, 11:46:26 »
Ik ben wakker, moet nog alles bijlezen... maar mijn stem gaat naar Nieky, Lucy, of Jacco.
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #262 Gepost op: 26-01-2020, 11:51:15 »
hoe het er nu naar uit ziet stem ik op  swifty, vermoljoen of de witte
chipsverslaafde <3

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #263 Gepost op: 26-01-2020, 11:51:35 »
Zal ik het anders zelf doen: ik vind die Mollenvanger ook best verdacht  :P ::ok:: Denkt totaal niet mee, reageert niet op vragen, spreekt geen verdenkingen uit, zoekt niet naar hints, stelt geen vragen. Nee ik vertrouw hem ook niet ;)
Ik vind dit best een sterk argument ::jaja:: ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #264 Gepost op: 26-01-2020, 11:52:39 »
Mijn stem gaat deze ronde naar of D*N omdat hij weigert zijn stem op LDH te onderbouwen en waarom hij Lawliet verdenkt als ik daar naar vraag, of Lawliet (die nog steeds weinig toevoegt),  of Hautoa (wij houden elkaar in de gaten ;)) en nu ook Lucy (omdat het haar blijkbaar goed uitkomt als mensen mij gaan verdenken). Maar de grootste kanshebber voor mijn stem deze ronde is D*N. 

Ik vind dit best een sterk argument ::jaja:: ::ok::
Zijn we het toch nog eens :P  ::ok::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #265 Gepost op: 26-01-2020, 11:57:38 »
Ik merk dat (ongeveer) de helft van de groep hier aardig meedoet met de discussie en de andere helft niet of nauwelijks berichten plaatst.

De groep die meediscussieert zegt allemaal wel iets wat door een ander verdacht wordt gevonden en er zullen ook waarschijnlijk wel wat overvallers tussen zitten, maar ook in de "stillere" groep zullen vast wel wat overvallers zitten die er op deze manier lekker tussendoor aan het fietsen zijn (en alleen zullen opvallen vanwege eventueel vaag stemgedrag)

Gisteren had ik bedacht dat mijn stem naar Jacco zou gaan, maar daar ben ik niet meer zo zeker van. Er hebben zich ondertussen meerdere kandidaten gemeld:

- DC: die mij maar verdacht blijft vinden en verder naar mijn mening niet heel veel bijdraagt aan de discussie
- Vermoljoen: Al vind ik op dit moment de theorie van Kaasje/Swifty nog niet krachtig genoeg denk ik
- mrchipie: Al heeft die vooral op dag 1 vage dingen gedaan
- Lucy: Die het kennelijk op geen enkel punt met me eens is en mij dus verdacht vind..... maar ja Lucy en ik zijn het wel vaker niet eens dus eigenlijk is het niet geheel onlogisch dat we het nu ook niet eens zijn (maar dat kan ook tactiek zijn)
- Daisy en TimvDons: die vrij stil zijn terwijl ze normaal in weerwolfspellen best wel actief meespelen, zeker als ze geen slechterik zijn. Kan overigens ook liggen aan een gebrek aan tijd om online te komen
- Swifty: als ik zou denken dat de theorie van haar onzin is
- Brtdm: die de vorige ronde (net als Jacco en DC) op mij stemde en nu ook alles wat ik zeg verdacht vind

De vierde die op mij stemde (Focus) vind ik naar aanleiding van de discussies hier niet echt verdacht meer

edit: Ik zie nu dat Jacco (weer) op mij wil stemmen. Heb ik nou nog altijd niet genoeg goede dingen gezegd hier? Of is dit een tactiek van een overvaller? Of moet ik het gewoon op Naiviteit gooien?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 12:00:03 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #266 Gepost op: 26-01-2020, 11:59:16 »
@MV Als jij een wolf bent komt het mij wel goed uit als mensen jou gaan verdenken ja :)

Ik vind de mensen die je noemt nou ook niet echt topverdachten ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #267 Gepost op: 26-01-2020, 11:59:58 »
Ik merk dat (ongeveer) de helft van de groep hier aardig meedoet met de discussie en de andere helft niet of nauwelijks berichten plaatst.

De groep die meediscussieert zegt allemaal wel iets wat door een ander verdacht wordt gevonden en er zullen ook waarschijnlijk wel wat overvallers tussen zitten, maar ook in de "stillere" groep zullen vast wel wat overvallers zitten die er op deze manier lekker tussendoor aan het fietsen zijn (en alleen zullen opvallen vanwege eventueel vaag stemgedrag)

Gisteren had ik bedacht dat mijn stem naar Jacco zou gaan, maar daar ben ik niet meer zo zeker van. Er hebben zich ondertussen meerdere kandidaten gemeld:

- DC: die mij maar verdacht blijft vinden en verder naar mijn mening niet heel veel bijdraagt aan de discussie
- Vermoljoen: Al vind ik op dit moment de theorie van Kaasje/Swifty nog niet krachtig genoeg denk ik
- mrchipie: Al heeft die vooral op dag 1 vage dingen gedaan
- Lucy: Die het kennelijk op geen enkel punt met me eens is en mij dus verdacht vind..... maar ja Lucy en ik zijn het wel vaker niet eens dus eigenlijk is het niet geheel onlogisch dat we het nu ook niet eens zijn (maar dat kan ook tactiek zijn)
- Daisy en TimvDons: die vrij stil zijn terwijl ze normaal in weerwolfspellen best wel actief meespelen, zeker als ze geen slechterik zijn. Kan overigens ook liggen aan een gebrek aan tijd om online te komen
- Swifty: als ik zou denken dat de theorie van haar onzin is
- Brtdm: die de vorige ronde (net als Jacco en DC) op mij stemde en nu ook alles wat ik zeg verdacht vind

De vierde die op mij stemde (Focus) vind ik naar aanleiding van de discussies hier niet echt verdacht meer

Ik vind veel dingen verdacht maar ben het wel met je eens nu over het ziener verhaal hoor ;D
Ga ook niet op je stemmen nog, je hebt jezelf daarmee enigszins redeemed ::jaja::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #268 Gepost op: 26-01-2020, 12:03:03 »
De groep die meediscussieert zegt allemaal wel iets wat door een ander verdacht wordt gevonden en er zullen ook waarschijnlijk wel wat overvallers tussen zitten, maar ook in de "stillere" groep zullen vast wel wat overvallers zitten die er op deze manier lekker tussendoor aan het fietsen zijn (en alleen zullen opvallen vanwege eventueel vaag stemgedrag)


Mee eens. Om langer in het spel te zitten loont het dus om je mond te houden. Voor de overvallers is dat belangrijk. Maar voor de ziener en de arts ook. Dus het is wel tricky om vanuit het niets op stillere spelers te stemmen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #269 Gepost op: 26-01-2020, 12:03:26 »
@MV Als jij een wolf bent komt het mij wel goed uit als mensen jou gaan verdenken ja :)

Ik vind de mensen die je noemt nou ook niet echt topverdachten ::rofl::
Als jij een overvaller bent en een van de mensen die ik noem zijn dat ook, zou ik dat ook zeggen. Maar behoudens mijzelf wie zijn jouw topverdachten dan?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #270 Gepost op: 26-01-2020, 12:05:12 »

Mee eens. Om langer in het spel te zitten loont het dus om je mond te houden. Voor de overvallers is dat belangrijk. Maar voor de ziener en de arts ook. Dus het is wel tricky om vanuit het niets op stillere spelers te stemmen.
Jup, ik verwacht dat er ook een aantal stille Willies zijn die lachen in hun vuistje. Laat hun maar discussiëren, dan kom ik later wel in het spel opduiken. En juist dan ben je verdacht voor mij als je tegen die tijd gaat meedoen nadat je eerst stiller was.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #271 Gepost op: 26-01-2020, 12:10:25 »
Ik heb echt geen idee wat handig is. Er zijn mensen die andere verdacht vinden, maar ik zou niet weten waar dat op gebaseerd zou moeten zijn. Ik dacht ik doe mee met het lijstje speciaal voor de ziener/bankbediende, maar daar zijn we ook weer vanaf gestapt geloof ik. I'm lost. ::rofl::

@ de_witte Je mag me stil noemen, maar dit spel word bijna alleen maar oveddag gespeeld en sorry, ik ga niet onder werktijd inloggen voor een potje weerwolven (daar heb ik gewoon geen tijd voor). Dus je moet het met mijn bijdragen buiten die tijd doen.
En gisteren lag ik met knallende koppijn op de bank dus stond mijn hoofd er ook niet helemaal naar.
Ik ga maar op gevoel op jou stemmen. Mocht er vanmiddag nog een andere goede suggestie langskomen ben ik wel bereid om te wisselen. ::jaja::

Trouwens zijn genoeg mensen die nog minder gezegd hebben dan ik, een Molduck bijv. Nu is dat niet geheel out-of-character, maar ik zou toch ook van haar iets willen horen.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #272 Gepost op: 26-01-2020, 12:25:24 »
Jup, ik verwacht dat er ook een aantal stille Willies zijn die lachen in hun vuistje. Laat hun maar discussiëren, dan kom ik later wel in het spel opduiken. En juist dan ben je verdacht voor mij als je tegen die tijd gaat meedoen nadat je eerst stiller was.
daarom vond ik het ook zo raar dat iedereen gelijk mij verdacht op dag 1 aangezien ik echt super veel zei ::rofl::

de_witte denk dat je nu beetje mensen verdacht gaat maken die grote deels niet verdacht zijn. om niet op hem te stemmen denk, maar ga voor nu niet op jou stemmen denk.
chipsverslaafde <3

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #273 Gepost op: 26-01-2020, 12:40:26 »
Ik zou graag alles nog willen analyseren wat er allemaal gezegd is. Vooral om te begrijpen mbt LdH maar ook andere discussies.
Maar ik heb er te weinig tijd voor, en het aantal pagina’s nodigt ook niet uit om doorheen te kammen.

Neemt niet weg dat ik hoop dat iemand anders een dergelijke analyse cq samenvatting wil maken. Al is t maar als chaosbestrijding en fact finding.

Overigens vind ik bovenstaande idee over stille wolven die al dit gepost wel prima vinden goed. Dat zou een slimme tactiek zijn.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #274 Gepost op: 26-01-2020, 12:47:19 »
Jann, Molduck, ennasil en SanderFMC zijn het meest inactief en zoals hier al werd genoemd kan dit natuurlijk een tactiek zijn van de overvallers, want hoe actiever je bent, hoe groter de kans dat je eruit word gestemd. Dus aan jullie 4 de vraag: wat is de reden dat jullie niet zoveel zeggen? Dat kan natuurlijk gewoon omdat je het druk hebt thuis maar misschien is het een tactiek... Ik ben benieuwd.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #275 Gepost op: 26-01-2020, 12:47:35 »
Als jij een overvaller bent en een van de mensen die ik noem zijn dat ook, zou ik dat ook zeggen. Maar behoudens mijzelf wie zijn jouw topverdachten dan?

Ja dat is waar, maar naar mijn idee wordt bv Dennis door bijna niemand verdacht, vandaar

Ik verdenk MV, Swifty/Vermoljoen, Jacco en Molduck nu het meest
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #276 Gepost op: 26-01-2020, 12:48:22 »
Ja dat is waar, maar naar mijn idee wordt bv Dennis door bijna niemand verdacht, vandaar

Ik verdenk MV, Swifty/Vermoljoen, Jacco en Molduck nu het meest
Mag ik vragen waarom je mij verdenkt?  :)
En waarom je Molduck verdenkt, want ennasil bijvoorbeeld zegt net zo weinig (als dat de reden is dat je haar verdenkt)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 12:58:50 door Jacco :) »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #277 Gepost op: 26-01-2020, 12:57:16 »
Ja dat is waar, maar naar mijn idee wordt bv Dennis door bijna niemand verdacht, vandaar

Is ook alleen zo'n typische "OH je verdenkt mij? DAN VERDENK IK JOU"! MWUAHAHA

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #278 Gepost op: 26-01-2020, 13:00:33 »
Is ook alleen zo'n typische "OH je verdenkt mij? DAN VERDENK IK JOU"! MWUAHAHA
dit deed de witte dus ook net. meerdere wel hoor ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Frankfürter Würstchen
« Reactie #279 Gepost op: 26-01-2020, 13:00:39 »
Ik zit er vooral over te denken om op de_witte, Swifty of MV te stemmen. Ik heb nog wel meer verdachten, maar dat wordt dan waarschijnlijk een solo-stem en dat heeft weinig nut.

Het enige rare is, als een van hen een overvaller is, zou ik verwachten dat de verdachten die ze zelf noemen een van de andere hoofdverdachten is. Maar ze noemen allemaal namen die ik zelf nog niet erg logisch vind en waar ik me vanaf vraag of je op dit moment genoeg medestanders kan vinden.
Dus of ze zijn allemaal overvallers, maar dat kan ik me dan bijna ook weer niet voorstellen, of.. ja, of wat eigenlijk??

de_witte vind ik in ieder geval nog wel lekker kritisch en niet al te meegaand met anderen. En ik denk dat het goed is om zo iemand nog even er in te houden. Met wat wantrouwen, dat wel. Swifty begrijp ik ook nog niet altijd even goed, ik denk dat bij haar iets makkelijker linkjes te maken zijn als we haar rol weten, dus mogelijk mijn stem. En MV voegt volgens mij weer totaal niks toe. Al 3x een solo-stem uitgebracht en maakt niet echt logische keuzes. Alleen vanwege de verwarring zou ik al bijna op hem stemmen.

Verdere zij-verdachten zijn voor mij op dit moment:
Nieky, B&W en Lama. Maar bij hen wil ik nog geen risico lopen om een verkeerde eruit te sturen. Nog niet zoveel van gezien om conclusies te kunnen trekken bij het kennen van hun rol.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 13:07:12 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?