Auteur Topic: [CL] Dag 4: Zware tijden  (gelezen 40249 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
[CL] Dag 4: Zware tijden
« Gepost op: 26-01-2020, 20:09:58 »

Toeval wil dat vandaag de vijf  overvallers, de politie en de gegijzelden de avond ervoor, tot de verbazing van de media, een rustige avond hadden gehad vanwege Wie is de Mol. Iedereen stond weer op scherp. Mitchkox en Convans hadden namelijk besloten iemand vrij te laten. Niemand snapte precies waarom zij met de eis van de politie meegingen, maar dat zou later zeker duidelijk worden. Brtdm besloot iedereen in de grote hal te roepen om de uitslag van de stemming mee te delen.

Uitslag stemming:
7 stemmen: Swifty
4 stemmen: MV, Molduck
3 stemmen: De_witte, Lucy
2 stemmen: Vermoljoen, Jacco
1 stem: Robbieazerty,  L. Lawliet

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Uit de uitslag bleek dat Swifty werd gekozen om vrij te worden gelaten. Samen met Mollenmania en D*N liep Swifty naar de grote poorten. De poorten werden opengezet en Swifty liep door het donker van de nacht naar buiten.

Swifty liep naar buiten. Zij was natuurlijk erg blij dat ze van deze chaotische situatie verlost was. Althans dat is wat zij dacht. Swifty werd door de politie naar de grote tent op het plein voor de bank geleid. Hier werd zij ontvangen door Hulpdakdekker en putyourHANSup!. Het pak dat zij aan had moeten trekken van Mitchkox en Convans werd ingewisseld voor een comfortabeler trainingspak.  ‘Wil je wat drinken?’ vroeg putyourHANSup! waarop Swifty aangaf wel zin te hebben in een glaasje water om bij te komen van de schrik. Op het moment dat zij een slok wilde nemen begon zij wit en groen te zien in zijn gezicht. De medische hulp kwam te laat. Swifty  was een gegijzelde die door het gif in haar chip was overleden. Mitchkox en Convans hadden dit plan eerder bedacht om meer informatie te krijgen over de politie. In het pak van Swifty zat namelijk een minuscuul afluisterapparaat verstopt. Deze lag nu in de grote tent waardoor Mitchkox en Convans precies wisten wat de politie van plan was.

Natuurlijk moest er nog altijd gewerkt worden. Tijd om te treuren was er niet. Brtdm vond dat het tijd was om eens te wisselen van ploeg. De personen die het geld aan het drukken waren, mochten nu in de kluis werken. De personen in de kluis mochten op de uitkijk staan en de personen die op de uitkijk stonden mochten nu geld drukken.

Kaaasje en Miek1999 waren het werken zodanig beu dat ze spontaan in staking gingen. Brtdm kon hier natuurlijk niet anders dan kwaad op reageren. Hij vroeg Focus, Jann, en Timvdons om ze mee te brengen naar het bureau van de directeur. Daisy zag het allemaal gebeuren en kwam in opstand voor Kaaasje en Miek1999. ‘Ik heb L Lawliet een slag zien uitdelen aan Kaaasje en Miek1999, Brtdm! Daarom staken ze!’ Waarop ook L Lawliet naar het kantoor geroepen werd. L Lawliet had inderdaad een slag uitgedeeld. Er was blijkbaar een discussie ontstaan, Kaaasje had wat lacherig gedaan over het feit dat de ouders van L Lawliet van Italië naar Genk zijn gekomen om in de mijnen te werken. Daarop reageerde L Lawliet nogal kordaat en gaf Kaaasje een tik. Miek1999 wilde tussenkomen en ontving ook een lichte duw.

« Laatst bewerkt op: 31-05-2020, 15:28:29 door D*N »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #1 Gepost op: 26-01-2020, 20:10:44 »
Brtdm kon gelukkig de gemoederen bedaren en uiteindelijk wilden beide dames terug aan het werk gaan, maar net op dat moment was er opnieuw een slachtoffer gevallen. Op het toilet werd een zwaargewonde gevonden, hij werd verrast door een overvaller. Met 2 gemikte schoten rond de hartstreek was hij in coma gegaan, maar wat een toeval. Op het toilet ernaast zat er een dokter. Hij hoorde de schoten en hield zich bedeesd, pas als hij niemand meer hoorde, snelde hij naar de zwaargewonde toe en hij kon hem reanimeren. De kogels waren niet diep genoeg doorgedrongen. Na een halfuurtje was de zwaargewonde zelfs al bij bewustzijn en na het nodige naaiwerk leek hij weer klaar voor de dienst! En zo werd er terug gewerkt. De dokter had een goede daad verricht en de overvallers keken verbaasd op toen ze hun slachtoffer nog levend zagen rondlopen.

Opnieuw werd er door de luidsprekers een liedje gespeeld:


Daarna probeerde Mitchkox het plan voor de volgende dag uit te leggen. ‘We hebben opgevangen dat de politie opnieuw een inval plant. Ze willen ons pizza aanbieden en op het moment we de deuren van de bank openen, zouden ze deze proberen te barricaderen zodat de deuren niet meer gesloten geraken. Wij willen deze aanval counteren door meteen iemand naar buiten te laten stormen wanneer de pizza’s aankomen. Zo spelen we op de verrassing en met wat granaten hopen we zo de politie weg te houden van de bank. Natuurlijk is er 1 persoon die naar buiten moet stormen en zo zijn leven gaat wagen. Jullie beslissen wie dit wordt! Stemmen kan tot maandagavond 27 januari 20:15

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #2 Gepost op: 26-01-2020, 20:15:21 »
pff, jongens nog eens aan toe zeg..

maar de dokter weet nu dus wel van iemand anders dat diegene gegijzelde is. Weer genoeg om over na te denken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #3 Gepost op: 26-01-2020, 20:15:35 »
Swifty dus goed. Jammer van al die pagina’s discussie met en over haar.
Dat brtdm goed is klopt met mijn  inactieven-analyse, fijn dat hij gered is 👍
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #4 Gepost op: 26-01-2020, 20:16:15 »
Huh hoe weet je nou dat brtdm gered is
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #5 Gepost op: 26-01-2020, 20:16:42 »
Er staat toch niet wie de dokter heeft gered?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #6 Gepost op: 26-01-2020, 20:17:10 »
Well,

Genoeg te bespreken. Zonde van Swifty. Maar wel veel nuttige informatie  ::ok::
Frankje Lapi

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #7 Gepost op: 26-01-2020, 20:17:50 »
DC, bent u een wolf? Of een dokter?

Ik kan verhaaltechnisch toch ook niet vermoord zijn? Ik moest een ruzie oplossen.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 20:20:21 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #8 Gepost op: 26-01-2020, 20:22:49 »
Zeg spelleiding: Ik zie 4 stemmen op mij  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #9 Gepost op: 26-01-2020, 20:24:09 »
Zeg spelleiding: Ik zie 4 stemmen op mij  ::hypocriet::

Foutje B&W wijzigde de stem nog naar L. Lawliet  ::ok::

Op voorhand de tekst klaar hebben staan, is niet altijd even handig  :P

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #10 Gepost op: 26-01-2020, 20:25:44 »
Opvallende stemming, gisteren zat iedereen massaal op de_witte. Door Swifty's laatste post was ik wel overtuigd dat ze niet een overvaller kon zijn, maar die post kwam pas een half uur voor de deadline.

Nou ja, het levert ons elk geval weer een hoop voer voor discussie op.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #11 Gepost op: 26-01-2020, 20:26:16 »
arme swifty twijfelde ook heel erg! ::bravo::

we kunnen nu wel meer uitpluizen! ::vergroot::

en waarom hebben focus jann en molduck niet gestemd
chipsverslaafde <3

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #12 Gepost op: 26-01-2020, 20:28:13 »
Okee we zijn in dag 3 echt veel te chaotisch te werk gegaan...(Althans jullie, ik werd later pas actief  ;D)

En idd... dokter weet dus een gegijzelde. DC , kleine verspreking? Er staat niet in de tekst dat Brtdm overvallen is  ::rofl:: zou dus wel betekenen, als dat idd klopt, dat Brtdm gegijzelde is

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #13 Gepost op: 26-01-2020, 20:30:37 »
Opvallende stemming, gisteren zat iedereen massaal op de_witte. Door Swifty's laatste post was ik wel overtuigd dat ze niet een overvaller kon zijn, maar die post kwam pas een half uur voor de deadline.
ja ik twijfelde heel erg maar was heel erg nieuwsgierig naar haar rol wel jammer.
Dat zei ik net  :-[
oh niet gezien ::hug::
chipsverslaafde <3

Offline ennasil

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #14 Gepost op: 26-01-2020, 20:31:42 »
De wolven weten ook wie er is gered, dus DC hoeft niet de dokter te zijn hè

Offline Jann

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Derde plaats Dixit 2020
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #15 Gepost op: 26-01-2020, 20:32:11 »
Geen verspreking van DC lijkt me, de betreffende zin begint met Brtdm en als je snel leest, lijkt het of hij het slachtoffer is.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #16 Gepost op: 26-01-2020, 20:32:16 »
Wanneer is de deadline van stemmen voor de overvallers eigenlijk? Stel dat dat ook 20:00 was, dan moet de dokter net nog online zijn geweest. Kunnen we misschien in elk geval mensen uitsluiten daarvoor.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #17 Gepost op: 26-01-2020, 20:33:57 »
Wie werden er het meest als verdachte genoemd?

Sowieso waren Swifty, ik, Lucy en MV daarbij....
Molduck werd nauwelijks genoemd maar heeft toch 4 stemmen
Vermoljoen en Jacco werden wel genoemd door degenen die er op stemden
B&W noemde wel Lawliet en waarom Kaaasje op Robbie is gegaan heb ik denk ik even gemist.

Zouden de overvallers vol op Swifty zijn gegaan? of hebben ze zich verdeeld over 3-5 verdachten?
In dat laatste geval zouden die verdachten (of toch het grootste deel daarvan) onschuldig zijn.....
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #18 Gepost op: 26-01-2020, 20:34:28 »
Hier overzichtje tot nu toe. blauw is de stem op degene met de meeste stemmen, oranje met een-na meeste. Paars is meer dan 1 stem op die persoon. En zwart is solo stem.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De gekleurde blokjes geven aan hoe vaak iemand al op die persoon heeft gestemd.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2020, 18:56:36 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #19 Gepost op: 26-01-2020, 20:35:17 »
Wanneer is de deadline van stemmen voor de overvallers eigenlijk? Stel dat dat ook 20:00 was, dan moet de dokter net nog online zijn geweest. Kunnen we misschien in elk geval mensen uitsluiten daarvoor.

Kan een overvaller hier misschien op reageren alsjeblieft?