Auteur Topic: [CL] Dag 4: Zware tijden  (gelezen 40461 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #100 Gepost op: 26-01-2020, 22:49:06 »
Ik heb echt het idee dat er een aantal overvallers aan het sturen zijn @Brtdm

Het is te opvallend hoe dat het elke keer zo gaat van: zullen we op die stemmen?

Zo geef je toch de wolven alle ruimte?

Exactly.

@Lucy prima meid, kom ik morgen met een overzicht  ;)
Frankje Lapi

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #101 Gepost op: 26-01-2020, 22:49:38 »
ach...na gisteren ben ik het wel gewend om verdacht te worden  ::rofl::

En voor de dokter kan ik trouwens wel een aantal redenen bedenken zich hier niet bekend te maken....... maar die ga ik hier maar niet noemen. Ik wil geen slapende wolven wakker maken
Wit is ook een kleur!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #102 Gepost op: 26-01-2020, 22:51:06 »
Ik ga nu ook toch denken dat Brtdm de dokter is. ::rofl::

De dokter moet zichzelf opofferen. Makkelijk voor mij om te zeggen, omdat ik de dokter niet ben, maar het levert ons zoveel voordeel op.

- Wij kunnen de dokter afstrepen als verdachte
- Wij kunnen degene die gered is afstrepen als verdachte
- Wij weten wie de wolven weg wilden stemmen.

De dokter kan wel eerst een PM gaan sturen naar degene die hij gered heeft, maar wat dan? Moet diegene die zich dan opofferen?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #103 Gepost op: 26-01-2020, 22:51:14 »
En ik stel voor om het gespam te stoppen. Dit is heel irritant bij het teruglezen.

Ik ben blij dat het meteen achternalopen heet als je het met iemand eens bent ::ok::

Dus dan loopt Frank achter Mollenmania aan toch? En Focus achter Frank? Goed punt hoor!

Frank en ik posten afzonderlijk onze mening en vragen niet telkens aan een ander wat hij denkt om het daar vervolgens mee eens te zijn. Jouw hele speculatie plus stemgedrag is gebaseerd op het meelopen met anderen.

Nou ehm ik ga met haar naar het theater eind deze maand? 🙊

Veel plezier! Heeft verder natuurlijk niks met een online forumspel te maken of met haar ene post dat ze op ldh ging stemmen. Want jij zegt dat je haar verdenkt omdat je haar kent maar hoe dan precies komt er niet uit. Zoals ook je verdenking naar Jacco.

Goed, dan mijn huidige verdachten:

L. Lawliet - Post wel maar niks inhoudelijks. Zo lijk je actief maar voeg je niks toe. Dag 1 zei hij wel te willen analyseren maar geen tijd te hebben. Inmiddels is het dag 4 echter nog niks van hem.

Miek1999 - Kan me nog herinneren hoe fanatiek ze was in het weerwolvenspel met widmonline. Ze was de aanstichter dat D*N dag 1 gelyncht werd, hij was een ghost. Nu heeft ze al 3 keer met een groep meegestemd en doet niet mee aan discussie.

Linus - vanwege dat hameren op Ldh toen hij al onder vuur lag. In het begin ook vrij aanwezig maar is nu een stuk minder geworden.

Lucy - Tja waarom vond ik haar ook alweer verdacht...

Edit: Hautoa hoort hier ook bij. Door eerder genoemde redenen en heeft daarna alleen nog gepost dat alle Ldhstemmers verdacht zijn. Ze stemt echter nu op MV, die al als verdacht werd genoemd, zonder aan te kondigen en MV was zelf geen Ldhstemmer. Dus pure meeloopstem.

Trouwens wel grappig dat molduck nu ineens 2 posts maakt, alsof haar wolvenmaatjes haar hebben aangespoord om wat actiever te worden.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 22:56:39 door Mollenmania »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #104 Gepost op: 26-01-2020, 22:53:23 »
Trouwens wel grappig dat molduck nu ineens 2 posts maakt, alsof haar wolvenmaatjes haar hebben aangespoord om wat actiever te worden.
Dat viel me ook op inderdaad.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #105 Gepost op: 26-01-2020, 22:54:45 »
Als er twee dokters zijn is het 50% kans dat we een overvaller wegstemmen. Plus we hebben meer informatie

Ja dat is wel waar. Zo lang de echte dokter zich bekend maakt, is het voor de wolven te riskant. Maar laten we het wel echt goed uitdenken, want dit is wel een groot risico voor de dokter natuurlijk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #106 Gepost op: 26-01-2020, 22:56:38 »
Vooral wat je over Miek zegt vind ik interessant... Ik heb dat spel niet meegemaakt.
Dus ze is out of character volgens jou?

Wat je over de andere twee zegt kan ik me zeker in vinden

En over Lucy.... tja, die speelt wel een beetje hoe ze altijd speelt, maar ook dan weet ik nooit of ik haar verdacht moet vinden of niet
Wit is ook een kleur!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #107 Gepost op: 26-01-2020, 22:57:03 »
Ja dat is wel waar. Zo lang de echte dokter zich bekend maakt, is het voor de wolven te riskant. Maar laten we het wel echt goed uitdenken, want dit is wel een groot risico voor de dokter natuurlijk.
maar de dokter wordt dan toch gelyncht door de wolven als ze het weten
chipsverslaafde <3

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #108 Gepost op: 26-01-2020, 22:58:17 »
Zijn de wolven niet op zoek naar de ziener? De dokter kan ze echt gestolen worden denk ik hoor....
Wit is ook een kleur!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #109 Gepost op: 26-01-2020, 22:58:40 »
Ja laten we ook lekker groot uitmeten dat het risicovol voor de dokter is, dan gaat ie zichzelf vast bekend maken ::)

-> Als de dokter zichzelf heeft gered dan moet ie sowieso iets zeggen nu want de kans is groot dat ie anders morgen alsnog dood is
-> Als ie iemand anders heeft gered moet ie ook iets zeggen want waarom heb je anders je power gebruikt? Dit is één van de enige manieren om zeker mensen af te strepen. Als je het te vroeg vind om jezelf bekend te maken dan had je de power niet moeten gebruiken, zo simpel is het.


en inderdaad wat de witte zegt, de wolven willen veel liever de ziener pakken ;). Dus zo risicovol is het ook weer niet!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #110 Gepost op: 26-01-2020, 23:02:38 »
Deze Lama gaat naar dromenland. Morgen ga ik nog een keer mijn hersenen laten kraken. Welterusten vrinden ::zwaai:: ::joehoe::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #111 Gepost op: 26-01-2020, 23:04:48 »
Dennie: de kans voor de overvallers om de ziener te vinden is nu 1/25.... als de dokter bekend is zal die kans 1/24 zijn.... Dat lijkt nu nog niet zo'n verschil, maar later in het spel wel als het gaat om een verschil van 1/6 of 1/5 o.i.d.
Voor de dokter zelf is het inderdaad niet erg risicovol.... die vergroot zijn overlevingskans zelfs, maar voor het team verkleint het de kans op succes
Wit is ook een kleur!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #112 Gepost op: 26-01-2020, 23:05:43 »
::zwaai::

Citaat
Kaaasje had wat lacherig gedaan over het feit dat de ouders van L Lawliet van Italië naar Genk zijn gekomen om in de mijnen te werken.
Dit vond ik trouwens wel weer een opvallende quote, kunnen de puzzelaars hier iets mee? Oh, en Lawliet, geen meisjes slaan! >:(
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #113 Gepost op: 26-01-2020, 23:07:56 »
Dennie: de kans voor de overvallers om de ziener te vinden is nu 1/25.... als de dokter bekend is zal die kans 1/24 zijn.... Dat lijkt nu nog niet zo'n verschil, maar later in het spel wel als het gaat om een verschil van 1/6 of 1/5 o.i.d.
Voor de dokter zelf is het inderdaad niet erg risicovol.... die vergroot zijn overlevingskans zelfs, maar voor het team verkleint het de kans op succes
Nou tegen die tijd moet de ziener ook al wel iets gezegd hebben.....
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #114 Gepost op: 26-01-2020, 23:08:54 »
Geef je altijd slechte adviezen of ben je gewoon een overvaller?  ::)

Ik zou het als dokter pas na de deadline voor de overvallers bekend maken, zodat ze die info nog niet voor die lunch hebben. Als de dokter of degene die gered werd niet in gevaar is voor de lynch heeft het geen meerwaarde om het nu al prijs te geven...

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #115 Gepost op: 26-01-2020, 23:11:47 »
wanneer is de deadline van de wolven trouwens?
chipsverslaafde <3

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #116 Gepost op: 26-01-2020, 23:13:11 »
Ik ga mee met het dokterplan geloof ik. Anders schieten we geen steek op.
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #117 Gepost op: 26-01-2020, 23:14:28 »
Ik zou het als dokter pas na de deadline voor de overvallers bekend maken, zodat ze die info nog niet voor die lunch hebben. Als de dokter of degene die gered werd niet in gevaar is voor de lynch heeft het geen meerwaarde om het nu al prijs te geven...
Okay fair point, niet altijd slechte adviezen dus ;D.

Aan de andere kant zegt bijna zeker de helft van de mensen hier niet vantevoren op wie hij gaat stemmen, dus of je weet of iemand écht in gevaar is. Molduck was vorige ronde volgens mij überhaupt niet genoemd en had wel opeens 4 stemmen.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #118 Gepost op: 26-01-2020, 23:18:28 »
Ik word er zo moe van steeds beschuldigd te worden van tegenstrijdige dingen ::rofl::

Ik zie niet waarom de dokter zich niet bekend zou maken. We hebben er toch niets meer aan en de wolven weten zelf ook wel wie ze vermoord hebben. Het zou alleen maar eerlijker zijn als wij het dan ook weten ::jaja::
Dat is echt wel waardevolle informatie, en de dokter is toch niet meer waard dan een andere gegijzelde nu? ??? Wat maakt het dan uit dat de wolven de dokter misschien gaan neerschieten? Ze schieten toch wel iemand neer. Dan liever de dokter dan een potentiële ziener lijkt me. En als ze dan toch de dokter niet neerschieten hebben wij ook weer minder mensen om te verdenken!
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 4: Zware tijden
« Reactie #119 Gepost op: 26-01-2020, 23:18:44 »
Nogmaals voor de duidelijkheid. Binnen dit topic mag je natuurlijk zeggen wat je wil. Buiten het topic mag niemand iets over zijn rol delen.

Aan jullie of dat slim is of niet om zaken te delen.