Auteur Topic: [CL] Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?  (gelezen 43045 keer)

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #100 Gepost op: 30-01-2020, 23:05:20 »
Maar goed, ik vind het helemaal prima als de bewezen burgertjes nu dit topic overnemen. Een pro tip die ik nog wel mee wil geven is dat dit spel misschien in het geheim een modellenwedstrijd is en dat alleen de knapste mensen door zijn gegaan.
Echt zo mooi dit :')
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #101 Gepost op: 30-01-2020, 23:06:28 »
Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat er gewoon geen hints in zitten  ::hypocriet::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #102 Gepost op: 30-01-2020, 23:06:56 »
Ik heb het over deze post van Lawliet.
https://www.realitynet.org/forum/?topic=68687.msg2235853#msg2235853

Is sowieso interessant met de huidige kennis...

Breaking character already..

Je bedoelt dat ik de namen, zoals tot zover is gebleken, goed heb ingekleurd? Ja, dat vind ik ook behoorlijk interessant zo zonder ziener powers.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #103 Gepost op: 30-01-2020, 23:07:27 »
Nou zie je, Kim Jong-chipie laat het ook toe ::ok::
\\
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: de leukste bijnaam tot nu toe wel
chipsverslaafde <3

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #104 Gepost op: 30-01-2020, 23:07:43 »
Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat er gewoon geen hints in zitten  ::hypocriet::

Hier heb je een Hind joh...


Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #105 Gepost op: 30-01-2020, 23:08:48 »
Breaking character already..

Je bedoelt dat ik de namen, zoals tot zover is gebleken, goed heb ingekleurd? Ja, dat vind ik ook behoorlijk interessant zo zonder ziener powers.

Ja dat bedoel ik. Maar van Belg weten we niet of je die ook goed hebt ingeschat.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #106 Gepost op: 30-01-2020, 23:11:42 »
En als overvaller is het natuurlijk makkelijk om gegijzelden in het groen neer te zetten  ::zwaai::

Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #107 Gepost op: 30-01-2020, 23:15:04 »
Gelukkig was het meer dan alleen een inkleuring en heb ik het ook degelijk onderbouwd waarom ik de spelers in kwestie wel of niet verdenk.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #108 Gepost op: 30-01-2020, 23:27:23 »
Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat er gewoon geen hints in zitten  ::hypocriet::
Bij die taakverdeling op dag 1 werd er wel regelmatig door mensen gezegd dat de overvallers verdeeld over de groepen zouden zitten, toch? Nou heb ik zelf nooit begrepen waar men dat idee vandaan heeft gehaald (of het moet in het verhaaltje gestaan hebben, dat lees ik nooit goed genoeg :P). Maar voor de zekerheid pak ik hem er nog maar weer even bij:

Op de uitkijk stonden: Kaaasje, Molduck, Miek1999, Bjorrn, TimvDons, Nieky, Tim579, Molebuster, L Lawliet, Hautoa en Ennasil.

Bij de kluis gingen aan de slag: Belg, D*N, Vermoljoen, LdHmolletje, Jann, Jacco, SanderFMC, Dikke Controleur, Linus, Focus en Mollenmania.

Vervolgens gingen de volgende mensen het geld drukken: De_witte, Mrchipie, Lama1997, Robbieazerty, Daisy, B&W, SpacyColours, Lucy, Swifty, MV en FrankLapidus.

Dus:
Head honcho:
Brtdm

Uitkijk:
Kaaasje
Miek1999
TimvDons
L Lawliet
Hautoa
Molebuster

Kluis:
Belg
Vermoljoen
Jann
SanderFMC
DikkeControleur
Linus

Geld:
Robbieazerty
B&W
MV

Het zou nu nog steeds weinig zeggen, maar als iemand hier nog in gelooft, is het goed om dit lijstje erbij te houden.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #109 Gepost op: 30-01-2020, 23:33:26 »
Dan zouden Robbie en Mollenvanger waarschijnlijk overvallers zijn
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #110 Gepost op: 31-01-2020, 00:07:17 »
Ik ben de posts van DC aan het analyseren en zie wel wat verdachte dingen de eerste 5 dagen. Nog even dag 6 en 7 doornemen en ik zal het posten.

edit: dat komt morgen wel... tijd om te slapen nu.... wel nog een opvallende post van daisy gevonden op dag 6:

Wat een rust hier ::rofl::

Dit. Misschien maar eens stemmen op totaal iemand anders.

Tsja op de huidige weg gaat het ook niet goed. Misschien eens wat anders proberen, een Miek of Robbie ik noem maar 2 namen.

Ik zie allemaal mooie lijstjes meg statistieken voorbij komen maar het heeft volgens mij nog niet 1x gewerkt.



Hoewel ik Spacy wel vertrouw ben ik het hier wel mee eens. Blind staren heeft nu totaal geen zin.

En trollendende spelleiders, ik zie het al helemaal voor me.  ::rofl::

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Awwww  ::hug::

als beide overvaller waren geweest hadden de overvallers waarschijnlijk Daisy gedood omdat ze dan dachten dat ze ziener was. Nu dat niet gebeurde ben ik geneigd te denken dat Robbie en Miek in elk geval niet samen overvaller zijn
« Laatst bewerkt op: 31-01-2020, 00:23:43 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #111 Gepost op: 31-01-2020, 00:24:32 »
iemand zin om de andere posts van Daisy door te nemen?
Wit is ook een kleur!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #112 Gepost op: 31-01-2020, 00:39:15 »
Als het gaat om hints in de tekst, denk ik dat ze niet te ontleden zijn aan de taken die zijn opgedeeld. Meer iets als een goede verstopte code a la WidM, die enkel te vinden is door onderdelen samen te voegen. Iets als beginletters. En check ook de titels van ieder topic, want die zijn er ook niet zonder reden.

Dus... succes  ::joehoe::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #113 Gepost op: 31-01-2020, 06:58:46 »
Oh wow. wat gebeurde er. Ik had niks vermoedend maar weer maar stem op Nieky ingestuurd. Niet omdat ik hem zo super verdenk maar bij gebrek aan beter en te weinig tijd om het goed uit te pluizen. Toen was ik aan het lezen in het topic en bleek er ineens een lynchmob op Nieky te komen. Dat had ik ook niet zien aankomen.
En daarna ook nog de wisseling dat Nieky gezien en gekoppeld bleekm

Jammer vind ik dat Daisy niet al contact had gezocht in privé met D*N zodat hij nooit die lynchmob zou zijn begonnen omdat hij zou hebben geweten dat Nieky onschuldig was :(


ik verwacht later vandaag nog wel eens goed door alle deelnemers heen te gaan en op basis daarvan een mening te vormen.

Maar ik sta natuurlijk ook open voor goede redenaties en suggesties.

Online Convans

  • Forumlid
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #114 Gepost op: 31-01-2020, 07:31:47 »
Kaaasje,

Voor de duidelijkheid. Daisy mocht contact opnemen met D*N, maar mocht niets over haar rol gezegd hebben. Alles over je rol was verboden te bespreken buiten het topic. Dus als ze D*N daarover wilde inlichten bevond ze zich in een grijze zone.

Daarop heeft ze besloten dan maar helemaal geen PM-contact te houden en het spel via het forum te spelen (wat ook de bedoeling was, ook al kunnen we PM-contact gewoon niet helemaal verbieden). Wat ik dus erg apprecieer van Daisy  ::ok::

Misschien wel een puntje om mee te nemen in de feedback, duidelijkere regels hieromtrent, maar heb er al even over nagedacht en ik vind het niet makkelijk om hier duidelijke lijnen in te trekken.

Om af te sluiten een bedankje richting alle andere deelnemers voor het houden van de meeste discussies in het topic zelf! Zo maak je het spel voor iedereen leuker, top!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 31-01-2020, 07:36:38 door Convans »

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #115 Gepost op: 31-01-2020, 07:41:22 »
Bedankt voor de toelichting Convans. Ik begreep uit mijn vorige vraag hierover dat ze wel mocht zeggen dat ze iemand gezien had oid.

In het topic heeft ze haar rol ook niet genoemd maar was het wel duidelijk toch, dus ik dacht aan iets vergelijkbaars zonder vervolgens het hele spel buiten het topic te spelen.

 Ik begrijp het ook van Daisy en het is inderdaad wel zo leuk om het binnen het topic te houden.

Maar we hebben in ieder geval de info van Daisy wat dat betreft is de bijna lynch van Nieky nuttig geweest. Ik vraag me ook af de overvallers al voor Daisy gingen of dat ze nog last minute hun beslissing hebben veranderd (als dat überhaupt mogelijk was).

« Laatst bewerkt op: 31-01-2020, 07:43:24 door Kaaasje »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #116 Gepost op: 31-01-2020, 08:41:36 »
Dikke Controleur

Dag 0:
-geen berichten
-stemde niet

Dag 1:
-p136 eerste bericht, nadat mensen aangekondigd hebben om op hem te stemmen wegens inactiviteit. Verontschuldigd zich voor het missen van de start van het spel
- p144: noemt Jann en MV inactief (niet gepost, wel gestemd), past dat later iets aan omdat MV natuurlijk MollenvangR-Art heet
-p150: is voor stemmen op inactieven
-p152: vindt de ziener-theorie van Brtdm maar niks en valt daarin belg bij
-p156 vindt het maar niks om op basis van online zijn te achterhalen wie de overvallers zijn. Wil liever het spel op gewone manier winnen.
-p161: gaat in op hints
-p163: vertrouwt Frank, omdat die zoekt naar hints
-p167 is het met chipie eens dat Lucy en Bjorn gekoppeld zijn
-p172: stukje over Lucy in Bjorn is interessant
-p188: vult aan op Mollenmania’s overzicht. Vertrouwt MM, verdenkt Swifty en noemt Robbie en TimvDons vaag/opvallend
-p191: reageert op B&W die het toeval vindt dat DC ineens online is als hij op de nominatie staat, zegt dat hij vrolijk (veel?) post omdat hij het een leuk spel vindt.
p-196: wil gaan stemmen op iemand die niet alleen een kort berichtje heeft gepost en niet meedoet aan discussie
-p244: waarschuwt voor tunnelvisie. Zegt te gaan stemmen op eigen intuïtie die in de categorie past die in p196 genoemd is
-p255: roept op tot minder uitgebreid quoten en minder plaatjes posten
(totaal aantal posts dag 1: 293)
Stemt op Robbieazerty (die DC had aangevallen)

Dag 2:
-p15: Gaaf dat er een overvaller is gedood, geeft eerste inzicht. Vindt MB stemmers geen overvallers
-p138+139 opsomming van dag 1. Conclusie: MV, de_witte, ennasil en Lama zijn het meest verdacht. Minder verdacht: Lawliet, Frank, Spacy, Swifty, MM en B&W. Burgers: D*N, Daisy, Brtdm, Belg
-p144-154: discussie met Swifty en MV
-p163: MB heeft forumspellenstress en wilde zich misschien terugtrekken (wie zei dit??). Dan zijn er twee tactieken voor de overvallers. Overvallers doen waarschijnlijk beide tactieken (wel en niet op MB stemmen) noemt zelfde mogelijke overvallers en burgers als in post 139
-p167 chipie vloog op dag 1 alle kanten op… is niet verdacht
-p178 wilde niet stemmen op MB omdat inactieven waarschijnlijk geen overvallers zijn. Stem van dag 2 stuk beter beargumenteerd dan dag 1
-p183 gestemd op iemand uit persoonlijke top4 (zegt weg te moeten)
Totaal aantal posts dag 2 : 296
Stemt op de_witte (inderdaad iemand uit de persoonlijke top4)

Dag 3:
-p77: reactie op Kaaasje. Zegt weer op de_witte te gaan stemmen. Begrijpt het hele LdH gedoe van dag 2 en dag 3 niet.
-p126 overzichten maken heeft tot hoofdverdachten geleid en tot mensen die ik vertrouw. Prijst Kaaasjes overzicht
-p256: vreemd dat overzicht niet is gebruikt om conclusies te trekken en iedereen zich richtte op LdH. Gaat op de_witte stemmen, want viel op in eigen analyse en analyse van Kaaasje
-p301 geeft aan weinig tijd te hebben voor analyse. Hoopt dat anderen het willen doen. Gaat mee in idee dat er stille wolven zijn
-p323+327 begrijpt niet dat Spacy met blanco stem een stem op de_witte bedoelt
-p350 complimenteert MM met het finaal fileren van Lucy
-p353 zou bijna switchen naar Swifty, maar blijf bij mijn stem
Totaal aantal posts dag 3: 382
Stemt op de_witte (zoals aangekondigd)

Dag 4:
-p3 Swifty dus goed, jammer van discussies. Brtdm goed (??) klopt met inactieven analyse
-p31+p36 dacht dat Brtdm dokter was (afgeleid uit verhaaltje)
-p206 t/m212 overzicht dag 1 en 2
-p218: verdachten: de_witte, ennasil, Hautoa, Molduck. Ook verdacht: MV, Lama, Nieky, Sander, Jann
-p231 analyse zinvolle/zinloze posts
-p232 gaat mee op Lucy in de hoop daar iets zinvols uit te halen
-p233 legt uit waarom dag 3 nog niet bij het overzicht zit
-p265 op begin dag 3 een post van Lucy gevonden die voorstelde voor Swifty te gaan
-p302 topverdachten: de_witte, ennasil, Hautoa, Molduck…. Maar gaat toch op Lucy stemmen
Totaal aantal posts dag 4: 305
Stemt op Lucy (maar in het schema van Brtdm staat L.Lawliet??)
« Laatst bewerkt op: 31-01-2020, 08:44:49 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #117 Gepost op: 31-01-2020, 08:42:06 »
Ik ben vandaag bijna de hele dag werken, dus ik stuur mijn stem rond 11.00 al in.
Vind het wel zo netjes om dat even te melden.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #118 Gepost op: 31-01-2020, 08:42:46 »
Dikke Controleur

Dag 5
-p42 slecht experiment: stemmen op Lucy, geeft aan weer op een van topverdachten (zelfde als eind vorige dag) te stemmen
-p79-86 presenteert zijn overzicht van de “feiten”
-p88: nieuwe lijst topverdachten: de_witte, ennasil, Hautoa, Jacco, MV. Wil voor ennasil of Hautoa gaan (note: Molduck is verdwenen van de lijst)
-p90+97 geeft aan dat analyse veel werk kost maar dat hij wel met dag 4 bezig is.
-p104 dag 4 ook geanalyseerd, levert geen nieuwe inzichten op. Gaat ennasil stemmen
-p128 blij met samenvatting dag 4 van MV. Had echter ook graag mening gezien. Geeft aan dat was aangegeven door enkelen na Lucy gisteren nu Lawliet slachtoffer moest worden, maar dat daar weinig van over lijkt te blijven. Denkt aan verspreide stemming, met kleine verschillen.
-p138 chipie wordt elke post verdachter. Stem gaat echter niet veranderen. Als Molduck of Jacco gaat… ook prima
Totaal aantal posts dag 5: 149
Stemt op ennasil

Dag 6:
-p36 analyseert stemmenoverzicht van BrtdM. Jacco elke dag enkele stemmen. Heeft toch moeite met het volgen van plan Jacco wegstemmen….. (Ziet bij het analyseren niet dat Brtdm een fout heeft gemaakt bij de stemmen van DC)
-p38 geeft aan te wachten op analyse van Linus omtrent Lama die volgens overvallers wellicht ziener was
-p41 denkt dat tussen overvallers een ervaren speler zit omdat MB op Bjorn stemde, de overvallers er steeds een inactieve uitwerken en ze op zoek zijn naar de ziener (en Frank laten leven)
-p71 Belg, chipie, ennasil vallen op uit post van Linus. Gaat zelfde stemmen als gisteren
Totaal aantal posts dag 6: 112
Stemt op ennasil

Dag 7
-p55 twijfelt aan het 100% zeker zijn van Frank m.b.t. Jacco. Vindt het makkelijk dat D*N, Brtdm en MV achteraf posten het niet eens te zijn met de lynch. Trekt Vermoljoen (en mrchipie) in twijfel m.b.t. theorie waarom Frank niet dood is. Snapt vervolgens niet dat koppeltje indien goed-slecht alleen kan winnen als ze samen overblijven. Analyseert nu dat Vermoljoen draait omdat in een latere post hij zegt dat hij wel snapt dat Frank nog leeft terwijl dat eerst andersom was.
-p73+p77 verklaring waarom hij dacht dat koppeltje indien goed slecht, de goede graag dood zou willen. Totdat uitleg komt en hij het eindelijk snapt. Zegt vervolgens dat er kleine kans is op overvaller in koppel (en bijna zeker geen twee). Frank zit er nog in omdat hij geen ziener is. Valt weer Vermoljoen aan. Vraagt zich af of lovers (ook?) een geheim forumtopic hebben.
-p78 is het niet eens met belg dat iedereen plan Jacco goed vindt
-p97 beschuldigt belg en lijkt Jacco te willen beschermen. Geeft aan stem niet van te voren te vertellen want we zitten in impasse/stemfuik
-p104 beschuldigt mrchipie van trendbreuk (ga je nu voor het eerst op je eigen mening af?). Beschuldigt Brtdm (met samenvatting, net als bij Jacco en belg in post 97)
-p105 vindt het overzicht van Frank fijn

Totaal aantal posts dag 7: 241 (p194 is de zelfmoordpost van Daisy
Stemt op Belg

Dag 8:
-p86 snapt er niks meer van maar wil stem op belg uitleggen. Wilde niet meestemmen. Verklaart gedacht te hebben dat Lawliet ziener was (n.a.v. kleurtjespost) en stemde op de enige rode. Zegt mee te stemmen met de zekere gegijzelden.
-p91 haalt post van Lawliet nog eens aan
-p105+106 zegt tegen Lawliet dat we niet weten of hij belg goed heeft ingeschat (rood), en dat het als overvaller natuurlijk makkelijk is gegijzelden in het groen te zetten

conclusie: ik vond DC al een tijdje verdacht. Dus een objectieve conclusie kan ik denk ik beter overlaten aan iemand anders van het vijftal
« Laatst bewerkt op: 31-01-2020, 08:50:07 door de_witte »
Wit is ook een kleur!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 8: Ontsnappen of ontspannen?
« Reactie #119 Gepost op: 31-01-2020, 08:43:51 »
SanderMFC
Dag 0:
p-216+218 zegt gestemd te hebben. Is verbaasd over de gesprekken die hij leest
stemt op mrchipie

Dag 1: geen posts. Stemt op MoleBuster
Dag 2:
p-281 geeft aan alles te hebben bijgelezen. Zegt te stemmen op MM omdat die op dag 1 probeerde de aandacht te verleggen van MB naar Lucy
stemt inderdaad op MollenMania
Dag 3: geen posts. Stemt op Vermoljoen
Dag 4:
p-289 verontschuldiging voor afwezigheid. Belooft vaker het topic te lezen om hopelijk meer bij te dragen. Kan niet beloven zelf met theorieën te komen. Vindt Kaaasje theorie mooi gevonden en wil die ook uitgetest zien (net als Lama zegt hij erbij). Denkt dat stemming tussen Lucy en Lawliet zal gaan maar gaat toch op vermoljoen stemmen.
Stemt op Vermoljoen
Dag 5:
-p135 Is net als Lama wel benieuwd of de theorie over Vermoljoen klopt maar geeft aan toch voor een ander te gaan tijdens de stemming. Gaat even analyseren wie dat moet worden
-p145 D*N verdedigde op dag 4 Lucy en bracht Lawliet naar voren. Vraagt zich af of Lawliet net als Lucy een gegijzelde is. Molduck verdacht omdat ze op Lawliet stemde en ook genoemd wordt door Frank en Lucy (die beiden zeker goed zijn)
Stemt op Molduck
Dag 6: geen posts. Stemt op  Ennasil
Dag 7:
p-164 ziet geen overvaller in Jacco, die speelt te opvallend. Ziet wel wat in Nieky, die doorgaans veel fanatieker is.
Geen posts meer na zelfmoord van Daisy.
Stemt op Nieky
Dag 8: nog geen posts


Conclusie:

Sander heeft weinig tijd of doet heel goed alsof hij weinig tijd heeft.....
« Laatst bewerkt op: 31-01-2020, 08:47:10 door de_witte »
Wit is ook een kleur!