Auteur Topic: [CL] Dag 9: Tunnelvisie  (gelezen 20092 keer)

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #40 Gepost op: 1-02-2020, 16:34:35 »
Dus toen heb ik gezegd om te zoeken naar een andere hint, bijvoorbeeld met beginletters. En natuurlijk had ik gelijk, want daar zit een hint in. Maar voor de zoveelste keer (en nu ook bewezen) is de TO-hint niet een die leidt naar Tim.
"Dus, doe ermee wat jullie willen", betekent eigenlijk dat ik het constant bij het rechte eind heb gehad, maar jullie iets te kort door de bocht conclusies trekken

Jann

Je mag zelf altijd een suggestie doen naar wie die hint dan wél leidt.

Kan je toelichten waarom je Jann in het groen plaatst?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #41 Gepost op: 1-02-2020, 16:37:57 »
Ehm, er is duidelijk gezegd dat je altijd naar 2 personen je stem moet sturen. Mitchkox was gisterenavond en zaterdagmorgen niet aanwezig.

Arrogantie heb je wel hé

Ik was gisteravond en vanmorgen bij special agent Starlight dus helaas afwezig. Ik had vanmiddag maar liefst 86 gemiste berichten. Ik kon deze helaas niet allemaal bijhouden en Convans was vandaag verantwoordelijk voor het posten van de tekst.

Inderdaad naar 2 mensen sturen is de regel! :D

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #42 Gepost op: 1-02-2020, 16:39:20 »
Hey guys, op deze manier waarbij iedereen elkaar verdacht loopt te maken gaat 't m niet worden en ik begin het wel een beetje zat te worden zo  ::)

Ik wil een voorstel doen.

Op dag 3 (?) kwam Kaaasje met een theorie over Swifty en Vermoljoen n.a.v. één of andere hint. Ze zette Vermoljoen echt wel op de kaart als mogelijke overvaller.

Ik zou het echt niet geloven als Kaaasje én Vermoljoen allebei overvaller en/of gegijzelden zouden zijn.

Hetzelfde geldt voor belg en L Lawliet. Die laatste verdenkt belg al een tijdje en probeert ook mensen over te halen.

Zou het een idee zijn om óf Kaaasje óf Vermoljoen weg te stemmen? In mijn ogen is, als blijkt dat de dode overvaller is, de ander gegijzelde of andersom natuurlijk. Bij belg en L Lawliet heb ik iets minder zekerheid hierover...

Laat maar weten of het iets is of niet. Ik zou niet weten hoe we anders verder moeten komen.
Frankje Lapi

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #43 Gepost op: 1-02-2020, 16:39:41 »
Ehm, ik stem natuurlijk bij de andere host. Fijn dat jullie zo naast elkaar leven.

Arrogantie heb je wel hé

Is dit een opgezet tafereeltje tussen spelleider en overvaller?
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline belg

  • Forumlid
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #44 Gepost op: 1-02-2020, 16:42:09 »
Gekopieerd uit de bar:

oh.. ik dacht echt dat je alleen kon winnen als je in leven bleef..

@brtdm: op welke manier heeft deze veronderstelling jouw spel beïnvloed?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #45 Gepost op: 1-02-2020, 16:43:45 »
@Linus ik kom net als D*N als moderator even uit de hemel gevlogen om aan te geven dat die discussie hier niet gevoerd moet worden.

Graag alleen hier bezig met het spel an sich.

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #46 Gepost op: 1-02-2020, 16:44:35 »
@Linus ik kom net als D*N als moderator even uit de hemel gevlogen om aan te geven dat die discussie hier niet gevoerd moet worden.

Graag alleen hier bezig met het spel an sich.
Dat is speltactisch een hele goede zet hoor, Daisy?! Als ik een overvaller was, dan zou ik ook zoiets uitlokken om buiten schot te blijven.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #47 Gepost op: 1-02-2020, 16:44:52 »
Is dit een opgezet tafereeltje tussen spelleider en overvaller?

Even wat frustratie, kan voor een overvaller of een gegijzelde gelden hoor  :P

Maar iets te heftig gereageerd van mijn kant. Met Mitchkox die steeds loopt aan te pappen met Starlight, heb ik het gevoel dat de politie ons in het nauw aan het drijven is. De stress zorgt voor opvliegende momenten  ::joehoe::

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #48 Gepost op: 1-02-2020, 16:45:00 »
Hey guys, op deze manier waarbij iedereen elkaar verdacht loopt te maken gaat 't m niet worden en ik begin het wel een beetje zat te worden zo  ::)
...
Laat maar weten of het iets is of niet. Ik zou niet weten hoe we anders verder moeten komen.

Ik denk dat we op dit moment in het spel écht moeten gaan samenwerken, we zijn nog maar met 15. Dus ongeacht wie de gegijzelden voorstellen: ik stem met jullie mee ::ok::
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #49 Gepost op: 1-02-2020, 16:45:44 »
Soms moet een leider zijn overvallers en gegijzelden even in het gareel houden. Een bank overvallen is geen kinderspel  ;D

Dat kan ook prima professioneel, zonder je spelers arrogant te noemen. Je hebt wel zeker wat aanzien puntjes verloren hierin. #WeerwolvenVanDeSavanne2

Dan nu nog een quote die ik wel toepasselijk vind bij mijn inconsistente redeneringen.

Dat verklaart helemaal niks, want je zat gewoon fout met je stem op Tim.

Nee, ik trek geen bericht uit context: het enige dat ik zeg is dat jouw bericht ertoe leidde dat ik naar beginletters ging kijken, en als jij overvaller bent komt dat mooi uit voor jou, omdat ikverdacht overkom doordat de hint niet naar Tim wijst.

Ik heb nergens gezegd dat jij verdacht bent omdat de hint niet klopt. En dat die TO een hint is dat is zo goed als zeker, dus waarom zou ik als ik overvaller zou zijn, iedereen wijzen op iets dat potentieel naar mijn ondergang zou leiden?

Je mag zelf altijd een suggestie doen naar wie die hint dan wél leidt.

Kan je toelichten waarom je Jann in het groen plaatst?

Het ding is, als ik niet vind dat ik een degelijke oplossing heb gevonden voor een hint, ga ik ook geen halve resultaten delen. Ik heb gemerkt dat dat bij de meeste van jullie overkomt als een goede verdenking en ik wil natuurlijk niet onterecht een gegijzelde het graf in werken.

Ik kan zeker toelichten waarom ik Jann onder andere niet verdenk. Maar het lijkt me wel zo eerlijk als jullie ook eens zo'n lijstje maken, in plaats van dat ik al mijn kaarten laat zien.

Is dit een opgezet tafereeltje tussen spelleider en overvaller?

Zo lach ik, elke keer als er een WidM referentie wordt gemaakt.  ::love::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #50 Gepost op: 1-02-2020, 16:46:00 »
Hey guys, op deze manier waarbij iedereen elkaar verdacht loopt te maken gaat 't m niet worden en ik begin het wel een beetje zat te worden zo  ::)

Ik wil een voorstel doen.

Op dag 3 (?) kwam Kaaasje met een theorie over Swifty en Vermoljoen n.a.v. één of andere hint. Ze zette Vermoljoen echt wel op de kaart als mogelijke overvaller.

Ik zou het echt niet geloven als Kaaasje én Vermoljoen allebei overvaller en/of gegijzelden zouden zijn.

Hetzelfde geldt voor belg en L Lawliet. Die laatste verdenkt belg al een tijdje en probeert ook mensen over te halen.

Zou het een idee zijn om óf Kaaasje óf Vermoljoen weg te stemmen? In mijn ogen is, als blijkt dat de dode overvaller is, de ander gegijzelde of andersom natuurlijk. Bij belg en L Lawliet heb ik iets minder zekerheid hierover...

Laat maar weten of het iets is of niet. Ik zou niet weten hoe we anders verder moeten komen.
Ik snap je punt Frank, maar nu trap je eigenlijk in dezelfde val als Brtdm zojuist deed en ook niet kon onderbouwen.

Dat je niet beide overvaller bent, betekent niet dat je niet beide gegijzelde kan zijn.
Dat je niet beide overvaller bent, betekent niet automatisch dat één van de twee overvaller is.
Waarom zouden Vermoljoen en ik niet beide onschuldig kunnen zijn omdat ik hem op de kaart zou hebben geplaatst als mogelijke overvaller?
Oftewel, stel dat jullie mij vermoorden. Dan kom je er achter dat ik gegijzelde ben, maar heb je nog steeds net zo weinig zekerheid dat Vermoljoen een overvaller is, dan dat je nu hebt. Het kan ook dat we beide gegijzelde zijn.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #51 Gepost op: 1-02-2020, 16:46:34 »
@Daisy Linus zou zomaar gelijk kunnen hebben, HIDM heeft dit ook gedaan bij WIDMO waardoor niemand hem verdacht (waaronder ik  ::schaam::)
Frankje Lapi

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #52 Gepost op: 1-02-2020, 16:48:19 »
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #53 Gepost op: 1-02-2020, 16:49:40 »
ik hoop gewoon dat jullie met mij meegaan voor brtdm ::bravo::
chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #54 Gepost op: 1-02-2020, 16:50:02 »
MV (geeft wel aan dat vertrouwelingen moeten kiezen op basis van feiten, maar stemt vervolgens Vermoljoen)
Ja dat heb ik aangegeven omdat er door een aantal niet-vertrouwelingen wel heel erg naar die Tim hint gestuurd werd, waar ik totaal niet van overtuigd was. Want alleen een hint is nog geen reden om op iemand te stemmen voor mij. Anders vond ik mijn hint naar SanderFMC een stuk sterker (enige met Moldavië op het songfestival), zeker na de uitschakeling van Duckie. Buiten dat waren er voor mij weinig argumenten om Tim te verdenken. Dus heb ik niet met wat uiteindelijk dus de meerderheid was, op Tim gestemd. Als je wilt kan ik mijn stem voor Vermoljoen wel even verduidelijken.

Ik ben terug gaan kijken (aantal dingen zijn al genoemd) een paar dingen vielen mij al eerder op alleen had ik er nog niks mee gedaan:
- Het opperen een dag niks te zeggen (met name dat vond ik toen heel raar, want een dag niks zeggen is een dag geen informatie en dus in feite een gratis kill voor de overvallers omdat we van degene die vermoord zou worden niet weten waarom + wij gaan dan stemmen en dan gaat er iemand uit zonder enig overleg/uitwisseling van argumenten)
-  Zijn stemgedrag (Swifty onderbuikgevoelens, stemmen op achtereenvolgens Lucy, Ennasil, Nieky)
- En wat ik goed gevonden vond van jou Kaaasje: meeloper v.s gevoel (dat spreekt elkaar tegen niet?)

Maar inmiddels zitten mijn verdenkingen weer een andere richting op zoals je hebt kunnen zien, alleen houd ik Vermoljoen wel in mijn achterhoofd.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #55 Gepost op: 1-02-2020, 16:51:26 »
Gekopieerd uit de bar:

@brtdm: op welke manier heeft deze veronderstelling jouw spel beïnvloed?

Niet zo heel veel. Het is sowieso leuker om in leven te blijven natuurlijk. Maar hierdoor ben ik op bepaalde momenten misschien iets te fanatiek geworden om goede ideeën (proberen) te verzinnen en mensen zo te overtuigen dat ik geen overvaller ben. Maar op het moment dat ik Bankdirecteur werd, dacht ik toch dat ik het einde niet zou halen, dus heb vrij veel gepost in de verwachting dat de overvallers me er binnenkort toch wel zouden uitstemmen. Al denk ik dat die overvallers nu niet mijn grootste gevaar meer zijn.


ik hoop gewoon dat jullie met mij meegaan voor brtdm ::bravo::

oh. jullie zijn er al uit?  :\'(
Ik vrees dat er tegenin gaan weinig zin meer heeft. Mijn enige medestanders zullen overvallers zijn indien ik een verkeerd persoon aanwijs.

In dat geval ga ik alvast nadenken wie de volgende directeur wordt. Is het slim om iemand van de vertrouwelingen te doen? wordt wel wat gewissel vrees ik, maar er is niet echt iemand meer die ik volledig vertrouw. Ik zal in de loop van de dag proberen nog wat meer dingen te plaatsen die me zijn opgevallen, mocht het helpen voor later.  (en ik zal alvast wat leuke gifjes opzoeken)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2020, 16:59:39 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #56 Gepost op: 1-02-2020, 17:02:55 »
Ik heb nergens gezegd dat jij verdacht bent omdat de hint niet klopt. En dat die TO een hint is dat is zo goed als zeker, dus waarom zou ik als ik overvaller zou zijn, iedereen wijzen op iets dat potentieel naar mijn ondergang zou leiden?

Nee, jij hebt inderdaad niet gezegd dat ik verdacht ben, maar in het algemeen zullen mensen die op Tim hebben gestemd toch even extra worden bekeken, en ik was degene die de hint plaatste.

Wat betreft je tweede punt: het is een taak van de overvallers om ervoor te zorgen dat gegijzelden verdacht worden, waardoor het dus slim is om een subtiele hint te posten over beginletters, in de hoop een gegijzelde uit te schakelen zonder daar jezelf verdacht mee te maken.
I will follow my inner gold

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #57 Gepost op: 1-02-2020, 17:10:46 »
Wat betreft je tweede punt: het is een taak van de overvallers om ervoor te zorgen dat gegijzelden verdacht worden, waardoor het dus slim is om een subtiele hint te posten over beginletters, in de hoop een gegijzelde uit te schakelen zonder daar jezelf verdacht mee te maken.

Als jullie nou eens ook zo ver door zouden denken met het zoeken en analyseren van de hints, misschien dat we er dan wel wat aan hadden gehad. Ik was expliciet de enige die zei dat Tim geen baddy was. Nou kan je allemaal theorieën erop los laten dat het juist wel slim is om dat te doen als overvaller, want blabla. Maar objectief heb ik niks misdaan.

En als het aan mij ligt kunnen we de discussie daarover beter afsluiten, want ik ben geen overvaller en ik verdenk jou momenteel ook niet, dus focus je alsjeblieft op iemand die wel veel potentie heeft overvaller te zijn of nog niet ter sprake is gekomen. 

Also, ik wacht nog steeds op ieders verdachtenlijstje.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #58 Gepost op: 1-02-2020, 17:12:34 »
Het lijkt me inderdaad wel een goed idee als iedereen een verdachtenlijstje door gaat geven met cijfer 1-10 hoe verdacht iedereen is. Nu even geen tijd.. mijne komt vanavond.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #59 Gepost op: 1-02-2020, 17:22:07 »
Het lijkt me inderdaad wel een goed idee als iedereen een verdachtenlijstje door gaat geven met cijfer 1-10 hoe verdacht iedereen is. Nu even geen tijd.. mijne komt vanavond.
Ik weet niet of dit wel zo'n goed idee vind. Zeg ik iets raars dat je daarmee de overvallers weer helpt? Zij zien wat de gegijzelden verdenken en kunnen op die manier nu ze een man minder hebben weer een hernieuwde strategie uitzetten op basis van de info die wij geven. En bovendien kunnen ze dan ook makkelijk de verdenkingen weer naar hun hand draaien (als er eerst een paar mensen gereageerd hebben en je ziet een bepaalde lijn ontstaan..).

Maar goed, mijn verdachten op dit moment heb ik al op p1 van dit topic gezet in mijn bericht. Maar als dit de lijn wordt wil ik best met cijfers alle spelers langsgaan inclusief de mensen die ik heb genoemd.