Auteur Topic: [CL] Dag 9: Tunnelvisie  (gelezen 19850 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
[CL] Dag 9: Tunnelvisie
« Gepost op: 1-02-2020, 12:13:02 »

Totale chaos. Zo viel dag 8 wel te beschrijven. Terwijl er een kamp Nieky en een kamp Jacco ontstond bleken beiden het niet te overleven. Samen met Daisy liep de achtste dag voor hen niet goed af. Brtdm was zichzelf niet meer. Hij had iemand moeten vermoorden en zag drie man sterven.

De overvallers voelden zich echter prinsheerlijk. So far so good!

Zoals elke dag werd iedereen door de luidsprekers naar de grote hal geroepen. Iedereen had gestemd op degene die volgens hen de boobytraps onschadelijk moest maken.

Uitslag stemming:
9 stemmen: TimvDons
5 stemmen: Brtdm
2 stemmen: Vermoljoen, Belg

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Er was gekozen voor TimvDons. TimvDons moest de boobytraps onschadelijk maken. Hij ging de smalle tunnel in. Waarschijnlijk kozen ze voor hem omdat hij vrij klein was en dus makkelijk de (nu nog) smalle tunnel in kon kruipen. De eerste boobytrap was een grote klem, TimvDons pakte een stuk puin en smeet het tegen de klem. De klem sloot en hij raakte niet gewond. Zo’n 200 meter verderop was de tweede boobytrap neergezet. Dit was een verdekt gat met onderin grote spijkers en TimvDons besloot dit gat deels te vullen met puin dat los in de tunnel lag. Zo zag iedereen wat hier aan de hand was. SpacyColours en Brtdm waren benieuwd hoe het ging en keken vanuit de ingang van de tunnel en riepen ‘TimvDons, lukt het daar?’ maar kregen geen gehoor. TimvDons was namelijk al te ver de tunnel in gekropen. Net op het moment dat SpacyColours en Brtdm zich om wilde draaien klonk er een enorme knal en was er een grote vuurbal in de tunnel te zien. Brtdm bedacht zich geen moment en kroop de tunnel in. Hij ontweek het gat en kwam bij het grote gat dat ontstaan was door de ontploffing. De derde boobytrap was duidelijk een bom.

Brtdm wist het zeker. TimvDons was een gegijzelde. De overvallers wisten waar en hoe de boobytraps in elkaar zaten. Dit was duidelijk niet bekend bij TimvDons. TimvDons was een gegijzelde!

De schrik was natuurlijk groot. Iedereen in de bank was het deze keer met elkaar eens. Ze moesten een goed plan bedenken voordat ze maandag weer verder zouden gaan met de tunnel. In de tussentijd was het belangrijk dat de kluis opengebroken ging worden en er nog meer geld zou worden gedrukt.


« Laatst bewerkt op: 31-05-2020, 15:29:23 door D*N »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #1 Gepost op: 1-02-2020, 12:13:15 »
Echter hadden D*N en Robbieazerty gezamenlijk besloten om gedrukt geld in een aparte ruimte te verstoppen, om zo te zien wie hierop zouden reageren. Al snel werd duidelijk dat de overvallers dit ook door hadden. Want ondanks dat D*N en Robbieazerty het geld hadden verstopt, dachten de overvallers een statement te maken.

 

Toen D*N terug ging kijken naar het verstopte geld, werd hij verrast door 3 overvallers die dankzij subtiel contact met Mitchkox en Convans te horen hadden gekregen dat er geld verstopt was. Maar wat de overvallers niet wisten, was dat D*N niet alleen was, ook Robbieazerty was mee, maar de overvallers zagen enkel een schim naast D*N.

De overvallers waren in paniek en begonnen in het wilde weg te schieten. D*N werd dodelijk geraakt, maar hij had het voelen aankomen en had daarom Robbieazerty meegenomen. Net toen hij neerviel, duwde hij Robbieazerty tegen een ijzeren punt en hij bloedde hevig aan zijn hoofd. Het bloed stroomde eruit dat geen hulp meer kon baten. 2 doden in 2 seconden dus.

D*N was de security, maar de overvallers keken vreemd op toen ze het gezicht van Robbieazerty ook zagen. Hij was een overvaller.

De lijken van D*N en Robbieazerty werden echter gevonden met een briefje erop door Brtdm:

‘Laat dit een duidelijke waarschuwing zijn! Geld stelen of verbergen kunnen we niet ongestraft laten. Breng het geld zo snel mogelijk terug of er vallen meer doden! Een fijne avond, de overvallers!’.

Dit statement was duidelijk en Brtdm trok lijkbleek weg. Slecht plan dus. Het kostte het leven aan 2 personen, maar er werd wel een overvaller gevat in de donkere, muffe kelder.


Terwijl sommige mensen het weekend wilde gebruiken om Wie is de Mol? te kijken, gingen anderen door met het werk. Zij wilden namelijk meer geld drukken en de kluis openbreken. De kluis was namelijk zo goed als open. Echter moest iemand met dynamiet de kluis opblazen. Omdat ze geen lange lont hadden, moesten ze iemand opofferen. Natuurlijk hoopte iedereen, op de overvallers na, dat ze nu eindelijk een overvaller hiermee zouden treffen. Er mocht weer worden gestemd op degene die de kluis ging openblazen. Daarna kon de ontsnapping écht beginnen! Convans hield de bank in de gaten terwijl Mitchkox naar Starlight ging voor de nieuwste aflevering van Wie is de Mol? De deadline voor het stemmen ligt dus op zondagavond 20:30 uur.

Oja, er was ook een probleempje met de luidspreker. Kan een technieker hier even naar kijken aub?

Deelnemerslijst:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2020, 12:16:47 door Convans »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #2 Gepost op: 1-02-2020, 12:15:24 »
Lekker D*N!  ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #3 Gepost op: 1-02-2020, 12:17:55 »
 ::bravo:: kijk dat helpt het spel verder. TO kan ook de prullenbak in denk ik  ::) wie stuurden daar ook weer allemaal op aan?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #4 Gepost op: 1-02-2020, 12:18:00 »
Going out with style



My jobs done ::joehoe::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #5 Gepost op: 1-02-2020, 12:18:19 »
D*N  ::bravo::  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #6 Gepost op: 1-02-2020, 12:18:38 »
Held! ::super::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #7 Gepost op: 1-02-2020, 12:22:25 »
Super D*N!

Jammer dat je dan wel ook aanstuurde op Tim wegstemmen maar robbie de overvaller is in ieder geval dood door jou. :)

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #8 Gepost op: 1-02-2020, 12:23:19 »
Goh, wat zei ik je ::ohno::
Gelukkig is held dennis nog slim geweest onze held ::super:: ik had al een soort van vermoeden dat robbie er eentje was ::zwaai::
We moeten contra denken jongens! Volgende stemming brtdm
chipsverslaafde <3

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #9 Gepost op: 1-02-2020, 12:23:57 »
Voor mij is nu iedereen die aanstuurde op de TO hint of meeging in het stemmen op TimvDons verdacht (van degene die geen vertrouweling is).

Dus Miek, Kaaasje, Belg, Sander en Brtdm, Linus daar moet wel een overvaller tussen zitten.

Robbie stemde op Belg, Robbie is een overvaller. Is er hier gespreid? En heeft Robbie op iemand gestemd waarvan hij wist dat die er toch niet uitging omdat alles naar Tim neigde? ::vergroot::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #10 Gepost op: 1-02-2020, 12:33:41 »
Ondanks dat Tim eruit ligt, het tekstje begon weer met TO.
Ik ga ook weer op brtdm stemmen. Hij zegt veel dingen die vaak fout zijn en het is sowieso raar dat de bankdirecteur nog leeft.
En Dennis, je bent een held!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 1-02-2020, 12:35:26 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #11 Gepost op: 1-02-2020, 12:34:51 »

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #12 Gepost op: 1-02-2020, 12:37:39 »
Wat mij opvalt is dat twee mensen een solostem op Robbie hebben gedaan. En opvallend natuurlijk dat Robbie zelf op belg stemde en daar niet de enige in was. Robbie ging er vast niet vanuit het spel nu te moeten verlaten.

Dus verdacht voor mij zijn Kaasje, DC, Linus en belg.

En Robbie heeft ook eens solo gestemd op Hautoa, dus die vind ik ook verdacht. Zeker in combinatie met zijn stemgedrag.


Goh, wat zei ik je ::ohno::
Gelukkig is held dennis nog slim geweest onze held ::super:: ik had al een soort van vermoeden dat robbie er eentje was ::zwaai::
We moeten contra denken jongens! Volgende stemming brtdm

En ik weet dat ik je kan vertrouwen, maar zullen we eerst even de nieuwe resultaten analyseren? We (oké D*N) hebben een overvaller dood nu.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2020, 12:45:55 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #13 Gepost op: 1-02-2020, 12:44:52 »
Ah ja, een overvaller zou best een keer op Robbie kunnen hebben gestemd om achteraf te kunnen zeggen dat ze ook een keer op een overvaller hebben gestemd.

Verder is Robbie het zienerplan opnieuw begonnen, wat dus een zet is geweest van de wolven. Wie gingen er daar ook alweer snel in mee?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #14 Gepost op: 1-02-2020, 12:47:24 »
Blijf het grappig vinden dat het steeds weer hetzelfde gebeurt  ::rofl:: ik denk dat brtdm,kaaasje belg en dc de andere wolfjes zijn trouwens en jongens nu gaan de 4 die 100% speler zijn de dingen doen. En niet mogelijke overvallers
chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #15 Gepost op: 1-02-2020, 12:50:35 »
Ik stel wel weer voor dat iedereen stil is op Spacy, Witte, Chippie en mij na zodat wij even rustig alles kunnen analyseren en niet steeds weer overspoeld worden met iedereen die elkaar verdenkt  ::)
Frankje Lapi

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #16 Gepost op: 1-02-2020, 12:51:43 »
Nu wel indd gister ging het precies zoals alle andere stemmingen
chipsverslaafde <3

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #17 Gepost op: 1-02-2020, 12:59:06 »
Ik zal verder stil zijn, maar ik ga wel even alle posts van robbie onder elkaar zetten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #18 Gepost op: 1-02-2020, 13:23:39 »
Ik heb weinig boodschap aan degenen die zeggen dat we stil moeten zijn. Ik wil nou eenmaal toch mijn stem uitleggen omdat ik daar gisteren/vanochtend niet meer aan toegekomen was. De redenen voor mijn stem op Vermoljoen zijn dat...

- hij het spel vooral speelt op gevoel. Om alleen gevoel heeft hij 3x op rij op Swifty (=gegijzelde) kunnen stemmen.
- hij meegaat in het vrijspreken van Lucy, om erna toch op Lucy te stemmen.
- hij later opnieuw “op gevoel” voor ennasil stemt (2x). Ennasil heeft nauwelijks iets geplaatst dus hoe kan je daar een onderbuikgevoel bij ontwikkelen?
- Vermoljoen zegt op dag 2 tot drie keer toe dat er overvallers tussen de stemmers op MB zitten, maar hij heeft vervolgens nooit een concrete verdachte genoemd met dit argument.
- hij dit spel speelt om zelf te overleven, hij denkt steeds aan zijn eigen hachje. (Opmerkingen zoals “straks lig ik er als eerste uit”, enz.) Een gegijzelde wil een overvaller eruit werken, een overvaller wil overleven.
- de hint van Kaaasje nog steeds kan kloppen.
- Vermoljoen zegt dat de hints “moeilijker zijn dan wij denken” als er een hint is die naar hem wijst. Later gaat hij zelf actief zoeken naar hints, om de aandacht weg te van de hint die naar hem leidt?
- hij voorstelt om een dag niets te zeggen. Dit is letterlijk het idee met het laagste slagingskans dat ik ooit heb gehoord. :P
- hij ondertussen al 6x heeft herhaald dat Brtdm nog in het spel zit en dus best overvaller kan zijn. Verder probeert hij niks uit te zoeken rondom Brtdm waardoor dat dus zijn enige argument blijft.

Al met al een lange lijst met allemaal vreemde en verdachte zaken. Ik vond dat wel genoeg om mijn stem op te baseren.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 9: Tunnelvisie
« Reactie #19 Gepost op: 1-02-2020, 13:29:56 »
Discussiëren jullie er maar lekker op los, maar het lijkt me fair als ik mezelf alvast kan verdedigen want er komen nu sowieso verdenkingen op mij  ::joehoe::

Ik heb geen zin om mezelf de hele dag te herhalen, dus hierbij een eenmalige herhaling van mijn motivatie om op Tim te stemmen:

Ik blijf bij Tim. Ik zeg niet dat de hint onweerlegbaar is of dat er veel ander bewijs is tegen Tim. Het ding is dat we ook gewoon niet weten wat de overvallers onderling met elkaar hebben afgesproken: wie weet is er wel een afspraak dat een van de overvallers juist zoveel mogelijk zich moet gedragen als gegijzelde om zo lang mogelijk buiten schot te blijven of iets dergelijks. En ik vind de Tim Overvaller redenatie plausibeler dan de interpretatie HauTOa. En het blijft natuurlijk een risico, maar de afgelopen stemmingen zijn ook niet goed gegaan, dus ik wil hier best een keer een risico nemen door af te gaan op deze hint.

Ik nam een risico en dat heeft verkeerd uitgepakt, maar ik sta hierachter omdat ik niet denk dat dit nou zo'n rare redenatie is.

Wat ik opvallend vind: Lawliet is degene die de avond ervoor het volgende postte:

Als het gaat om hints in de tekst, denk ik dat ze niet te ontleden zijn aan de taken die zijn opgedeeld. Meer iets als een goede verstopte code a la WidM, die enkel te vinden is door onderdelen samen te voegen. Iets als beginletters. En check ook de titels van ieder topic, want die zijn er ook niet zonder reden.

Dus... succes  ::joehoe::

Hij brengt het idee naar voren dat er een code verstopt kan zijn, maar gaat hier zelf niet naar zoeken. Later post hij dat we hints niet volledig kunnen vertrouwen en ze maar moeten laten voor wat ze zijn. Natuurlijk klopt het dat we hints niet volledig kunnen vertrouwen, maar dit kan ook prima een overvaller-move zijn om de verdenking bij iemand anders te leggen: breng iemand op een idee om een hint te zoeken, ga vervolgens tegen diegene in, en dan blijkt de hint niet te kloppen en blijf je zelf buiten schot.

Dus, doe ermee wat jullie willen  ::zwaai::
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves