Auteur Topic: [CL + RH] Feedback-topic  (gelezen 7185 keer)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback-topic
« Reactie #20 Gepost op: 7-02-2020, 20:46:36 »
Eens met Daisy. Overigens hebben we het ergens nog eens gevraagd en uit het antwoord wat werd gegeven concludeerden oa Kaaasje en ik dat we ook als gegijzelden wel per pm mochten overleggen. Dus heel duidelijk was het zelfs na vragen niet.

Ik vind het jammer om nu te lezen dat maar liefst 7 deelnemers in een whatsappgroep samen bepaalden op wie ze gingen stemmen. Het is wel grappig dat er een wolf tussen zat wat ze niet door hadden, maar op deze manier wordt het een heel ander spel.

Ik snap wel dat het als spelleiders allemaal moeilijk te controleren is, je weet niet wie met wie contact heeft. Maar over het algemeen worden forumspellen hier behoorlijk eerlijk gespeeld, als iets niet mag doen we het gewoon ook niet, omdat dat het spel leuker maakt.



Ik vind het aan de andere kant wel heel erg leuk om de discussies tussen de wolven nu te kunnen lezen :D leuke extra dimensie! Toch best knap van ons als gegijzelden dat we het spannend wisten te houden tot de laatste 8 spelers.
Keep calm and eat chocolates!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback-topic
« Reactie #21 Gepost op: 7-02-2020, 20:54:25 »
Er was ook een vrijgepleite groepspm (Frank, De Witte, Chipster, Spacy, D*N) en er was vast nog meer contact daarbuiten.

In my defense, beide groepen werd ik ingegooid ;D. En het was dus nu ook niet tegen de regels. Hoewel er volgens mij later een paar keer werd gezegd nee alles in het topic, waardoor het confusing werd :P
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #22 Gepost op: 7-02-2020, 20:59:26 »
Ik vind het jammer om nu te lezen dat maar liefst 7 deelnemers in een whatsappgroep samen bepaalden op wie ze gingen stemmen. Het is wel grappig dat er een wolf tussen zat wat ze niet door hadden, maar op deze manier wordt het een heel ander spel.

Ik snap wel dat het als spelleiders allemaal moeilijk te controleren is, je weet niet wie met wie contact heeft. Maar over het algemeen worden forumspellen hier behoorlijk eerlijk gespeeld, als iets niet mag doen we het gewoon ook niet, omdat dat het spel leuker maakt.
Hier ben ik het wel mee eens. Het zal wel niet zo'n grote invloed gehad hebben op het spel, maar het is wel jammer omdat het uitdrukkelijk verboden werd in de spelregels.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback-topic
« Reactie #23 Gepost op: 7-02-2020, 20:59:43 »
Ik vind het wel leuk als er achter de schermen ook dingen gebeuren. Het is toch niet hetzelfde als irl, het blijft een forumspel vind ik. Het geeft er toch juist ook een andere dimensie aan? Anders kun je ook gewoon weerwolven irl spelen :P

Als het niet specifiek wordt uitgelegd, houd ik de algemene WW regels aan. Het is dat Swifty op een gegeven moment de ziener opriep om wat PMs te gaan sturen, dat ik dacht, huh, maar dat mag toch niet?

Eens met Daisy. Overigens hebben we het ergens nog eens gevraagd en uit het antwoord wat werd gegeven concludeerden oa Kaaasje en ik dat we ook als gegijzelden wel per pm mochten overleggen. Dus heel duidelijk was het zelfs na vragen niet.

Ik vind het jammer om nu te lezen dat maar liefst 7 deelnemers in een whatsappgroep samen bepaalden op wie ze gingen stemmen. Het is wel grappig dat er een wolf tussen zat wat ze niet door hadden, maar op deze manier wordt het een heel ander spel.


O kijk dat wist ik niet eens.

Ik had al heel veel moeite ermee dat ik wel mocht PMen met Nieky, zonder te zeggen wie ik was. Verder dan door laten schemeren dat ik bang was voor de nachtelijke stemming (en daarmee probeerde duidelijk te maken dat ik iig geen overvaller was), ben ik niet gekomen.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Feedback-topic
« Reactie #24 Gepost op: 7-02-2020, 21:15:27 »
die whatsapp groep vond ikzelf ook erg raar want het is een forum spel en als het dan buiten het forum in een appgroep over het spel wordt gesproken is dan erg raar. voor de rest moeten de regels wel duidelijker zijn. overigens heb ik een kort bondje gehad met jacco tijdens het spel.  dusja
chipsverslaafde <3

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback-topic
« Reactie #25 Gepost op: 7-02-2020, 21:22:02 »
Really, whatsapp-groep met 7 mensen?  ::)

Vind ik ook een beetje vreemd. En ik werd net als Dennis ook ineens in die PM-groep gestopt van de 5 confirmed gegijzelden, maargoed dat vind ik toch anders aangezien iedereen onze rol toch al wist.
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #26 Gepost op: 7-02-2020, 21:30:30 »
Wat wil je dan in de regels zetten? Onmogelijk volgens mij. Na er over na te denken wist ik het nog niet.

Alle communicatie toegelaten? Gaat niet

Niets van communicatie? Gaat ook niet, want das gewoon niet realistisch

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback-topic
« Reactie #27 Gepost op: 7-02-2020, 21:31:12 »
Really, whatsapp-groep met 7 mensen?  ::)

Vind ik ook een beetje vreemd. En ik werd net als Dennis ook ineens in die PM-groep gestopt van de 5 confirmed gegijzelden, maargoed dat vind ik toch anders aangezien iedereen onze rol toch al wist.

Ik kan niet tellen, het waren er 6 :P Anyway, ik werd erin gezet en er stond nergens dat het verboden was dus dan kan ik ga ik niet zeggen van 'doei jongens, ik ga eruit' ;D
I will follow my inner gold

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback-topic
« Reactie #28 Gepost op: 7-02-2020, 21:34:53 »
Zeker niet als wolf Miek, dat snap ik heel goed  :P

Convans, je hoeft die afspraken niet te kunnen controleren, je mag er ook op vertrouwen dat deelnemers zich aan de afspraken houden.

Het is verder geen verwijt aan jullie hoor, de spelleiding was prima. Het is vooral een oproep om er de volgende keer duidelijke spelregels over te maken.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback-topic
« Reactie #29 Gepost op: 7-02-2020, 21:36:19 »
Zeker niet als wolf Miek, dat snap ik heel goed  :P

Convans, je hoeft die afspraken niet te kunnen controleren, je mag er ook op vertrouwen dat deelnemers zich aan de afspraken houden.

Het is verder geen verwijt aan jullie hoor, de spelleiding was prima. Het is vooral een oproep om er de volgende keer duidelijke spelregels over te maken.

 ::jaja::

Was verder een superleuk spel ::bravo::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #30 Gepost op: 7-02-2020, 21:37:20 »
Ja, maar ik weet niet wat voor regels ik kan maken  :P

Geen PM-contact vind ik overdreven. Alles vertellen vind ik ook overdreven. Ik kan dan geen duidelijke regels bedenken

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #31 Gepost op: 7-02-2020, 21:43:26 »
Ja, maar ik weet niet wat voor regels ik kan maken  :P

Geen PM-contact vind ik overdreven. Alles vertellen vind ik ook overdreven. Ik kan dan geen duidelijke regels bedenken
Gewoon geen contact via andere media dan het forum?
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #32 Gepost op: 7-02-2020, 21:45:05 »
Gewoon geen contact via andere media dan het forum?

Daar ben ik het niet mee eens, maarja  :P


Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback-topic
« Reactie #33 Gepost op: 7-02-2020, 21:51:15 »
Daar ben ik het niet mee eens, maarja  :P
???

Juist een goede oplossing van Brent. Het is een forumspel....
Frankje Lapi

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Feedback-topic
« Reactie #34 Gepost op: 7-02-2020, 21:52:13 »
Daar ben ik het ook mee eens.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #35 Gepost op: 7-02-2020, 21:53:47 »
???

Juist een goede oplossing van Brent. Het is een forumspel....

Ik mag toch ook een mening hebben daarover?  :P

Waarom zou je niets mogen zeggen in PM tegen elkaar? Zorgt toch ook voor een extra dimensie?

Ieder een andere mening en maar goed ook dat niet iedereen hetzelfde denkt  ::ok::

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Feedback-topic
« Reactie #36 Gepost op: 7-02-2020, 21:54:59 »
Wat maakt het nou uit via welk medium je contact hebt? ???

Het wordt nu ook wel een beetje anders voorgespiegeld dan het was. We hebben al een whatsappgroep met onze vriendengroep en een deel van die mensen deed wel mee en een deel niet. Er werd in die groep over het spel gepraat dus toen heb ik op een gegeven moment een nieuwe groep gemaakt met alleen de mensen die speelden om de anderen niet tot last te zijn. That’s all. En we vertrouwden elkaar ook heus niet allemaal, kijk maar naar D*N die gewoon in het topic Nieky verdacht begon te maken.

En ja als het verboden was hadden we natuurlijk niet over het spel gepraat maar dat was dus niet zo dus ik vind iedereen die nu doet alsof dat supersneaky van ons was erg kort door de bocht
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Feedback-topic
« Reactie #37 Gepost op: 7-02-2020, 21:58:46 »
Ik vind het leuk om buiten het topic contact te hebben over het spel. Alles wat je in het topic zegt kunnen de overvallers lezen dus is het wel slim om te overleggen met iemand die je vertrouwt.
Of je dat via Whatsapp doet of via PM maakt niet uit.

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback-topic
« Reactie #38 Gepost op: 7-02-2020, 22:01:50 »
kijk maar naar D*N die gewoon in het topic Nieky verdacht begon te maken.

En in prive app naar mij ;D
I will follow my inner gold

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Feedback-topic
« Reactie #39 Gepost op: 7-02-2020, 22:20:05 »
Ik snap wel dat als je met elkaar in een whatsappgroep zit, dat het dan zo nu en dan over het spel gaat. Om vervolgens een nieuwe groep aan te maken om de niet-deelnemers niet tot last te zijn, lijkt me dan een logisch gevolg.

Het enige nadeel is wel dat het voor de voltallige groep nogal lastig wordt redeneren als opeens uit het niets bepaalde mensen verdacht worden. Ik ging ervan uit dat alleen de wolven met elkaar overlegden. Alle verbanden die ik kon vinden, zonder zichtbaar overleg vond ik verdacht. Als dan blijkt dat er meer groepjes zijn, dan kan ik die onterecht als wolf gaan verdenken. (En dat is volgens mij ook gebeurt)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?