Auteur Topic: [CL + RH] Feedback-topic  (gelezen 7175 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
[CL + RH] Feedback-topic
« Gepost op: 6-02-2020, 22:07:37 »
Post hier eventuele feedback voor een volgende editie!

Ideeën, thema's of hulp voor een volgende editie mogen altijd naar mij verstuurd worden in een pm!
« Laatst bewerkt op: 23-08-2021, 18:43:13 door Vermoljoen »

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Feedback-topic
« Reactie #1 Gepost op: 6-02-2020, 22:09:54 »
;D

De hints zijn wisselend inderdaad ;D
Ik vind ze goed gevonden hoor! Het enige is dat ik het erg lastig vind hoe om te gaan met hints in dit spel. Het maakte voor mij en anderen het er natuurlijk niet leuker op dat er iets randoms over je geschreven wordt in het verhaal en dat je dan beschuldigd wordt van overvaller zijn. Je kan je daar met geen mogelijkheid tegen verdedigen. Maar aan de andere kant is het voor de burgers al lastig genoeg zonder hints online. Voor een volgende keer zou ik misschien wel met hints werken maar dan op de een of andere manier zorgen dat er geen random dingen over mensen in het verhaal komen, of aangeven dat de hints uitsluitend van puzzel waardige aard zijn, zoals spelen met letters en cijfers.

Also, mag ik even weten hoe jullie erop kwamen om mij en Bjorn dat toilet in te laten duiken? Was dat toeval? ::vergroot:: ::rofl::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Feedback-topic
« Reactie #2 Gepost op: 6-02-2020, 22:24:33 »
Top, dankjewel Lucy!

WCeerwolven wordt de nieuwe versie ::rofl::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback-topic
« Reactie #3 Gepost op: 6-02-2020, 22:47:34 »
Super gedaan. ::bravo::

Een kleine tip of iets om over na te denken. Misschien kan de deadline ergens helder in de titel van het topic of bovenaan in de eerste post.

Ik vond het soms best verwarrend hoe laat de deadline was omdat het ook elke dag anders was. En op je telefoon is het dan niet altijd even makkelijk terug lezen. Maar goed het was wel rerug te vinden dus niet zo'n big deal.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Feedback-topic
« Reactie #4 Gepost op: 6-02-2020, 22:49:30 »
Ja, de deadline was iedere dag anders omdat we de agenda's van Convans en ondergetekende naast elkaar moesten leggen. De deadline zou bijvoorbeeld elke dag op hetzelfde tijdstip kunnen, maar de tekst dan bijvoorbeeld later.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback-topic
« Reactie #5 Gepost op: 7-02-2020, 07:31:38 »
Vond het heel leuk.
Spel liep heel vlot.
Regels waren duidelijk.
Positief punt: als ziener, als ik om een rol vroeg, ik had binnen notime antwoord, geloof ik nooit langer dan 5 min hoeven te wachten ::ok::

Hints hadden niet perse gehoeven van mij, maar waren wel leuk bedacht. ::ok::

Één ding: mocht dit spel nog eens gespeeld worden, en er zijn weer ca 34 deelnemers, mogen er nog wel wat extra speciale rollen in.  ::jaja::

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Feedback-topic
« Reactie #6 Gepost op: 7-02-2020, 08:53:37 »
Leuk Daisy!

De extra rollen hebben we nu weggehouden om het spel overzichtelijk te houden en te kijken hoe dit werkt. Zeker een optie voor een nieuwe editie :D

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Feedback-topic
« Reactie #7 Gepost op: 7-02-2020, 10:21:07 »
Één ding: mocht dit spel nog eens gespeeld worden, en er zijn weer ca 34 deelnemers, mogen er nog wel wat extra speciale rollen in.  ::jaja::

Yup. Er waren weliswaar redelijk wat burgers voor het aantal wolven, maar denk dat ze toch wat mogen worden ondersteund.
Vergeleken met in het echt weerwolven, hebben de weerwolven ogenschijnlijk zo'n immens voordeel dat ze niet alleen hun verdachte kunnen afspreken, maar ook de volledige strategie.
Als alternatief daarop is het natuurlijk ook mogelijk om een stemsysteempje op te zetten (daar is vast een website op), waarbij wolven hun eet-stem kunnen maken & aanpassen & dat je kan zien wie op wie stemt; maar zonder verdere communicatie. Zelfs niet over motivatie om welke persoon op te eten. Dat heb je immers allemaal in het normale spel ook niet.



Hints zouden wat mij betreft ook niet hoeven. Ook omdat de uiteindelijke hints niet specifiek logischer waren dan de vermeende hints. Dus dan heb je er niets aan: als je een mogelijke verklaring hebt gevonden, dan blijft het gokken of dat toevallig ook de intentie van de spelleiders was.

En ik vermoed dat neutrale rollen leuk zouden zijn (zoals de looier bij 1-nacht), maar weet niet zeker of dat in een dergelijke setting ook mogelijk is.

Vermoed tevens dat dit spel o.a. een boost heeft gekregen omdat het kort na WidM begon, omdat er dan sowieso veel mensen op het forum zijn. Dus wellicht dat een vervolg niet wederom 34 mensen zou trekken.

..tevens zou ik The Braindead Café erin houden, dat was toch wel zo'n geniale vondst ::hypocriet::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback-topic
« Reactie #8 Gepost op: 7-02-2020, 11:46:06 »
Een Fluitspeler is een neutrale rol die er wel in zou kunnen bijvoorbeeld ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Feedback-topic
« Reactie #9 Gepost op: 7-02-2020, 13:22:37 »
Wat doet een fluitspeler?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Feedback-topic
« Reactie #10 Gepost op: 7-02-2020, 13:24:53 »
Ik vond het echt goed georganiseerd. Hints zijn prima, maar wel facultatief. Het was een beetje irritant hoe de focus voornamelijk op de hints werd gelegd en minder op het spel, van de deelnemers uit dan.

Ik miste wel een rol zoals de beschermengel die elke dag iemand mag beschermen. Dat is best een belangrijke en occasionele rol die vaker terug komt in deze spelletjes.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback-topic
« Reactie #11 Gepost op: 7-02-2020, 13:43:11 »
Wat doet een fluitspeler?
Is een soort van zombie/cultleider, die mag elke nacht iemand bespelen die dan tot zijn cirkel behoort. Wanneer alle spelers nog in het spel tot zijn cirkel behoren wint hij het spel.


Ik vond het ook erg leuk en goed georganiseerd ::bravo::. Een paar extra rollen had wel gemogen imo. Zo nieuw zijn de meesten ook weer niet met het concept weerwolven.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Feedback-topic
« Reactie #12 Gepost op: 7-02-2020, 16:07:29 »
Statistieken bijhouden of eventueel via stemmen naderhand en aan de hand daarvan awards uitreiken als het spel is gespeeld. Als een gezamenlijke afsluitfeestje.

-Minst verdachte wolf
-Meest verdachte burger
-Leukste bericht
-Grootste blunder
-Beste theorie
-etc.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Feedback-topic
« Reactie #13 Gepost op: 7-02-2020, 16:15:41 »
Statistieken bijhouden of eventueel via stemmen naderhand en aan de hand daarvan awards uitreiken als het spel is gespeeld. Als een gezamenlijke afsluitfeestje.
Zo'n 'afterparty' met awards vind ik best een leuk idee!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Feedback-topic
« Reactie #14 Gepost op: 7-02-2020, 16:38:25 »
lijkt me ook best wel een grappig idee.
chipsverslaafde <3

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Feedback-topic
« Reactie #15 Gepost op: 7-02-2020, 18:41:41 »
Statistieken bijhouden of eventueel via stemmen naderhand en aan de hand daarvan awards uitreiken als het spel is gespeeld. Als een gezamenlijke afsluitfeestje.

-Minst verdachte wolf
-Meest verdachte burger
-Leukste bericht
-Grootste blunder
-Beste theorie
-etc.
Kan alsnog. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Feedback-topic
« Reactie #16 Gepost op: 7-02-2020, 19:29:16 »
Jullie hebben het echt super georganiseerd! ::ok::

Ik zou alleen willen meegeven dat het wel een spel is waarvoor je toch redelijk wat tijd moet hebben, anders is het gewoon bijna niet te doen (in het begin vooral). Hoewel je natuurlijk prima kan stemmen zonder verder iets te zeggen, kreeg ik wel het idee dat het niet heel erg werd gewaardeerd als mensen niet actief meededen.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Feedback-topic
« Reactie #17 Gepost op: 7-02-2020, 20:20:21 »
Toch nog één puntje, maar dit is echt mijn mening: toch duidelijker in de regels vermelden wat wel en niet mag per PM. Ik snap dat er een grijs gebied is, maar ik denk dat ik de enige ben die de weerwolven regels letterlijk genomen heeft (en ja daar heb ik zelf voor gekozen). Weerwolven kunnen in het echte spel ook niet overleggen, dat mocht nu wel. Daar kwam ik ook pas na 3 rondes achter. Daarop hebben ze een enorm voordeel gehad t.o.v. de IRL variant. Daar moet je in de nacht stil aan elkaar duidelijk maken wat je wil (en wellicht wat knipogen gedurende de dag), nu kan je letterlijk tegen elkaar zeggen wat je opvalt en één plan smeden). Als wolven die vrijheid hebben, hadden de andere speciale rollen dat eigenlijk ook moeten hebben.

Waarmee je eigenlijk alleen maar meer spel achter de schermen creeër, dus eigenlijk zou het wolvenoverleg strikter moeten, als je dat niet wilt.

Wat jullie hiermee willen moeten jullie zelf weten, maar iets meer duidelijkheid kan geen kwaad. ;)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Feedback-topic
« Reactie #18 Gepost op: 7-02-2020, 20:33:00 »
Ik vind het wel leuk als er achter de schermen ook dingen gebeuren. Het is toch niet hetzelfde als irl, het blijft een forumspel vind ik. Het geeft er toch juist ook een andere dimensie aan? Anders kun je ook gewoon weerwolven irl spelen :P
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Feedback-topic
« Reactie #19 Gepost op: 7-02-2020, 20:35:14 »
Ja maar het klopt wel dat er wat onduidelijkheid over was over wat nou wel mocht en wat niet ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human