Auteur Topic: [MO20] MolTalk  (gelezen 91339 keer)

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
[MO20] MolTalk
« Gepost op: 22-02-2020, 10:57:28 »

Nog 4 dagen totdat het seizoen begint, het perfecte moment om alvast vooruit te kijken naar het aankomende seizoen van dit geweldige spel! Vier dagen voordat het begint kan ik alvast iets aankondigen, namelijk...

DE MOLTALK PRESENTATOREN
Dit seizoen is de keuze gevallen op...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Je zou ons beiden natuurlijk kunnen kennen uit het vorige seizoen!
Namens SpacyColours kan ik zeggen dat we er enorm veel zin in hebben!

Voordat we beginnen, een mededeling:
Post NIET in dit topic, dit is alleen bedoeld voor (afgevallen) kandidaten, presentatoren en andere gasten in de show.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2020, 16:49:41 door Meezter »
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol Online 2020 - MolTalk
« Reactie #1 Gepost op: 22-02-2020, 11:10:43 »
OPROEP
Voor het aankomende seizoen van MolTalk zoeken wij naar het volgende:

Gast
Voor elke uitzending zoeken wij gasten! Wil jij te gast zijn in MolTalk? Geef je dan nu op bij SpacyColours & Meezter. Wij zullen daarna nog contact opnemen voor de specifieke uitzending!

Je meest memorabele momenten uit de vorige seizoenen
Mol Online bestaat al vrij lang, wij zijn het archief in gegaan en zullen deze aankomende dagen memorabele momenten posten. Dit kunnen wij niet alleen! Weet jij nog goed hoe spannend het was tijdens een executie, hoe grappig een opdracht was of heb je een andere anekdote?
Stuur SpacyColours & Meezter een bericht hierover met een leuke omschrijving en mogelijk beland je in de uitzending!

Tweets!
Heb jij tijdens de uitzending iets wat je enorm graag wilt delen? Dit kan van alles zijn! Hints (of die onzinnige hints), opmerkingen, overzichten, etc. Stuur dit ook naar ons toe! Misschien beland het wel in de uitzending!

OPROEP
« Laatst bewerkt op: 22-02-2020, 12:56:25 door Meezter »
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol Online 2020 - MolTalk
« Reactie #2 Gepost op: 22-02-2020, 11:24:47 »
Hierbij is MolTalk Uitzending 0 - De Kick-off begonnen!

En deze eerste uitzending hebben wij te gast:
De enige echte presentator van dit seizoen! D*N

Een hele goedemorgen D*N, of moet ik D'N zeggen?
Na een aantal seizoenen van Mollen-R Art  ;) neem jij het stokje over, hoe zijn de spanningen om deze grote taak over te nemen?
« Laatst bewerkt op: 22-02-2020, 12:54:40 door Meezter »
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Mol Online 2020 - MolTalk
« Reactie #3 Gepost op: 22-02-2020, 11:33:30 »
Ha Meezter, fijn om te gast te zijn in de kick-off ::bravo::. Je mag nog steeds D*N zeggen want ik krijg het nu per ongeluk niet terug naar die naam ::rofl::.

De spanningen, ja die zijn best groot. Het is misschien wel het grootste spel wat ik ooit heb georganiseerd. Mollenvanger deed die dit met hulp van LdHmolletje en later ook Timvdons en Lama1997, maar ik heb het echt in m'n eentje gemaakt. Ik hoop dat alle opdrachten goed werken en iedereen het naar z'n zin heeft de komende 10 weken ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Mol Online 2020 - MolTalk
« Reactie #4 Gepost op: 22-02-2020, 17:00:35 »
Hoihoi! ::zwaai:: Ja, superleuk dat ik dit seizoen samen met Meezter Moltalk mag presenteren! ::bravo:: We gaan ons best doen om er een superleuke show van te maken!

Je zou ons beiden natuurlijk kunnen kennen uit het vorige seizoen!
Ja, ze moeten wel een heel goed geheugen hebben om mijn *ahum* korte deelname nog voor de geest te halen... ::hypocriet:: Maar sowieso zullen we de komende dagen ieders geheugen weer wat opfrissen, en nieuwe kijkers kennis laten maken met eerdere edities. :)

Ik ben echt heel benieuwd naar wat dit seizoen gaat brengen. Om te beginnen al, in welk land gaat het zich afspelen? Er zijn al wat clues gedropt... Mexico? Vaticaanstad? Appelscha?

Kun je er al íets over kwijt, D*N?  ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #5 Gepost op: 22-02-2020, 17:39:02 »
Ik ben echt heel benieuwd naar wat dit seizoen gaat brengen. Om te beginnen al, in welk land gaat het zich afspelen? Er zijn al wat clues gedropt... Mexico? Vaticaanstad? Appelscha?

Kun je er al íets over kwijt, D*N?  ;D
Dit seizoen gaat op veel vlakken anders zijn dan de voorgaande drie seizoenen, maar ik doe zeker wel een paar tradities houden hoor ;D. Eén van die tradities is dat er in de eerste aflevering altijd een opdracht zit waarbij de kandidaten erachter moeten komen naar welk land ze zullen gaan. Dus we gaan dat nog zien in de eerste aflevering ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #6 Gepost op: 22-02-2020, 17:52:07 »
Oeh... nog even afwachten dus! En de kandidaten, wie zullen dat toch gaan worden? We weten nog maar BAR weinig... ::tandpastasmiley::

Tijd om alvast even in het verleden te duiken. Hoe enthousiast waren de mensen in de voorbereiding op het eerste seizoen van WidMO?

Spanning voor de selectie...



Als je aan WidMO mee wilt doen, zorg dan dat je schone nagels hebt. Want geheid dat je ze allemaal af gaat bijten. En die spanning begint al vóór het spel.

Je hebt je ingeschreven, en dan is het afwachten. Op dat ene bericht waarin staat dat jij bent uitgekozen om mee te doen. Je examenuitslag is er niets bij. Sommigen worden letterlijk gek van de spanning. Dat is iets van alle tijden.

We gaan even terug naar het allereerste seizoen, uit het jaar - hou je vast - 2003. Dit baanbrekende nieuwe concept leverde natuurlijk enorm veel inschrijvingen op: 65 maar liefst! Dat de toenmalige crew (waaronder iemand genaamd D**N... familie van?) even tijd nodig had om hier een selectie van slechts 9 deelnemers uit te maken, is logisch. Maar niet iedereen kon dit lange wachten aan.

Toen werd aangekondigd dat de kandidaten een week later bekend zouden worden gemaakt, werd de spanning Groeneman even te veel.

Kunnen jullie wel al de namen geven van de deelnemers of zijn die ook zo geheim ??
harstikke geheim :-X

volgende week vrijdag mensen :)
Wat is dit nu weer voor gedoe !!!
Wil trouwens iedereen die wel kandidaat is ff reagereen dan hoop ik het toch nog te weten te komen voor vrijdag

Helaas, Groeneman moest de hele week wachten... totdat ineens, een dag voor de deadline...

Nou Groeneman, zal ik je dan een klein beetje uit je lijden verlossen door een tipje van de sluier op te lichten voor D-Day (morgen).....
Ik ben wel kandidaat  ;D

De mol! ::oink:: In hoogsteigen persoon! Hoe vet is dat! Natuurlijk was iedereen hiervan onder de indruk, op Silver_Wing na.

mmmmm :-\ handig hoor...de moderators kunnen waarschijnlijk nou aan het ip adres wel zien wie het is

Afijn, de spanning werd alleen maar groter en groter. Groeneman werd er naar eigen zeggen hyperactief van. TBM deed daar nog een schepje bovenop.

wat heet! mijn ouders hebben het sint annabos hospitaal al zes keer geraadpleegd. . .

En het werd nog erger...

ikzweet momenteel op plekken waarvan ik niet wist dat ik ze uberhaupt had; ik ben echt bloed, bloedzenuwachtig

Gelukkig heeft iedereen uiteindelijk het lange wachten overleefd.

Nu wij nog! Want wie zullen toch de kandidaten worden van dit seizoen? Nog een paar dagen geduld... :-X





D*N (of D'N... nou ja, het verschil is in het forumlettertype toch nauwelijks te zien ;D), wat is eigenlijk jouw favoriete moment van Wie is de Mol Online?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #7 Gepost op: 22-02-2020, 18:01:15 »
Oeh dat is wel een heel diep onderzoek als we teruggaan naar 2003 ::rofl::.

D*N (of D'N... nou ja, het verschil is in het forumlettertype toch nauwelijks te zien ;D), wat is eigenlijk jouw favoriete moment van Wie is de Mol Online?
Nouja ik heb natuurlijk meegedaan in 2017, dus daar heb ik natuurlijk wat bias voor. Ik denk dat mijn favoriete moment nog steeds de mandjesopdracht blijft uit dat seizoen. De groep kwam toen echt los en werd op scherp gesteld. De mol werd gelijk buitenspel gezet de eerste ronde, Lama die halverwege het spel in onze pmgroep gooit "zullen we eerst D*N wegstemmen?" ::rofl::, Mollenmania en Starlight die gingen vechten, Specht die gewoon Specht is ;D. En natuurlijk won ik uiteindelijk het spel en een vrijstelling. Een opdracht waarbij veel gebeurde en die je zeker niet kan vergeten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #8 Gepost op: 22-02-2020, 18:27:16 »
Dat soort opdrachten, waarin iedereen op scherp wordt gezet, zijn inderdaad altijd leuk. ::tandpastasmiley::

Je bent zelf een keer de mol geweest in real life, bij het Wie is de Mol weekend. Wat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen online Wie is de Mol en real life Wie is de Mol? Wat zijn de voor/nadelen van online? :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #9 Gepost op: 22-02-2020, 18:40:59 »
Je bent zelf een keer de mol geweest in real life, bij het Wie is de Mol weekend. Wat zijn eigenlijk de grootste verschillen tussen online Wie is de Mol en real life Wie is de Mol? Wat zijn de voor/nadelen van online? :)
Als het gaat om mol zijn, dat ben ik online ook een keer geweest.

De mol zijn online heeft het voordeel dat mensen je gezicht niet zien en daardoor minder goed kunnen inschatten of je liegt of niet. Je kan online ook nog makkelijker een persona of een bepaald beeld van jezelf neerzetten zonder dat je dit heel goed moet acteren. Het nadeel is dat je minder sneaky te werk kan gaan gezien een groot deel van de opdracht op het forum gespeeld worden, bijna al je molacties zullen dus in het openbaar zijn. Daarnaast hebben de kandidaten ook alle tijd van de wereld om alles te analyseren.

Maar in beide gevallen vond ik het leuk om de mol te zijn hoor ;D.

Ik heb overigens ook beide vormen al eens georganiseerd. Verschillen daarbij zijn natuurlijk vooral de mogelijkheden die je hebt qua opdrachten. Handelingen zijn in het echt makkelijker dan online (loop deze route, eet dit op, tikspel). Online moet je dan bijvoorbeeld weer een speelveld maken en zeggen je mag eens per x minuten x aantal stappen lopen. Bij online kan je wel weer je fantasie helemaal de loop laten gaan uiteraard ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #10 Gepost op: 22-02-2020, 19:05:13 »
Ah, op dit forum of ergens anders? Ik kan die seizoenen niet terugvinden namelijk. :P
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #11 Gepost op: 22-02-2020, 19:09:11 »
Ah, op dit forum of ergens anders? Ik kan die seizoenen niet terugvinden namelijk. :P
Op een ander forum, daar komt deze vorm van Wie is de Mol Online vandaan. Op dit forum hadden we The Virtual Mole van Daisy en Molcrazy waarbij hun een verhaal schreven over de opdrachten en je daaruit moest opmaken wie de mol was (je deed dus zelf geen opdrachten spelen). Op dat andere forum hebben we 4 seizoenen gespeeld. Eerste georganiseerd door Addie (bekend hier van het opstarten van het songfestival  ::bravo::), daarna door Addie & Roflmonster, derde seizoen door mij en Nieky en in het vierde seizoen namen Mollenvanger & LdHmolletje het over ;).

Het tweede seizoen was ik de mol, alleen Nieky had mij door toen ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #12 Gepost op: 22-02-2020, 19:18:59 »
Kijk aan! Je hebt genoeg ervaring dus, dat komt helemaal goed dit seizoen. :)

In het jaar dat Meezter en ik meededen maakte je altijd van die geniale samenvattingen van de afleveringen. ;D Helaas werken die plaatjes niet meer, heb je ze nog ergens? En kunnen we ze dit jaar weer verwachten? :P
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #13 Gepost op: 22-02-2020, 19:56:01 »
In het jaar dat Meezter en ik meededen maakte je altijd van die geniale samenvattingen van de afleveringen. ;D Helaas werken die plaatjes niet meer, heb je ze nog ergens? En kunnen we ze dit jaar weer verwachten? :P
Oei ja daar vraag je me wat. Ik zal ze gelijk hier even allemaal herstellen want ik heb ze nog wel. Dit jaar zou ik ze niet verwachten. Ik heb natuurlijk genoeg te doen met het leiden van het spel dus ik vrees dat ik daar geen tijd voor ga hebben.








Gelijk ook maar die van 2017? ;D Nu ik toch bezig ben.








Pareltjes ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #14 Gepost op: 23-02-2020, 01:28:56 »
Geweldig! ::tandpastasmiley:: Logisch dat je er dit keer misschien geen tijd voor gaat hebben, maar het is al leuk om al de ouden weer even te bekijken. :)

Dat was weer een ouderwets spannende executietwist in Wie is de Mol? vanavond. Maar in de afgelopen jaren zijn er in WidMO ook regelmatig executie-twists geweest. Enkele hoogtepunten:

- In 2015 was er een opdracht waarbij de groep moest aangeven in welke volgorde de schermen moesten worden getoond. Per groen scherm zou er 10 euro uit de pot gaan. In totaal waren er 11 deelnemers, dus kon er maximaal 100 euro uit de pot gaan. En ja hoor, de allerlaatste persoon in de rij kreeg het rode scherm...

- In 2017 deed MV een Kareltje. Op het moment dat hij het eerste scherm van de executie wilde tonen klapte hij zijn laptop dicht en zei: "Dit kan ook anders...". Hij gaf de kandidaten een deal. De executie zou door kunnen gaan, en dan zouden twee mensen het spel moeten verlaten. Óf de executie kon worden stop gezet, dan zouden er in de volgende aflevering vier mensen afvallen, en bovendien ging er een behoorlijk bedrag mee uit de pot. Dit leverde een enorme discussie op binnen de groep. Uiteindelijk werd er besloten om de executie toch door te laten gaan, wat einde spel betekende voor Daisy en Ycaris. Die overigens allebei hebben gestemd om de executie te stoppen, maar tevergeefs dus.

- In datzelfde jaar was er een rode vrijstelling in het spel. Deze werd ingezet door Swifty:.

Citaat
"Na lang nadenken heb ik besloten mijn rode vrijstelling in te zetten. Ik weet zeker dat er deze ronde 2 afvallen, en of dat de komende afleveringen ook nog zo is weet ik niet, ik heb geen antwoord gekregen van de spelleiders hierover.

Ik heb lang getwijfeld over op wie ik de rode vrijstelling zou inzetten. Een post in de bar gaf vanavond de doorslag. Juul is blijkbaar erg gestresst, niet zeker van haar zaak, dus:

Ik zet de rode vrijstelling in op Juul

Wat hield die rode vrijstelling precies in? MV legt uit:

Swifty, omdat jij je rode vrijstelling inzet, gaat er geen geld uit de pot. Als Juul inderdaad afvalt, heb jij een vrijstelling voor aflevering 3 te pakken, je moet dan ook zelf deze executie nog overleven. Is Juul niet de afvaller, dan krijgt Juul zelf gratis een vrijstelling en jij een minjoker. Blijkt Juul de mol te zijn, krijg je zonder dat je het weet zelfs 2 minjokers om je oren.

Goed, Juul laten we eens kijken...

J-U-U-L-X-1
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Uiteraard kreeg Swifty een groen scherm, want zij was dat jaar de mol. ::tandpastasmiley::

De rode vrijstelling zou nog later in het seizoen nog eens worden gebruikt door iemand - tegen een prijs, want hoe later in het spel de rode vrijstelling werd ingezet, hoe meer geld uit de pot dit zou kosten.
Sky might be falling but remember you can fly

Online SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #15 Gepost op: 23-02-2020, 01:29:24 »
- In 2018 deed MV opnieuw een Kareltje. Gedurende het spel kon een finalevrijstelling worden verdiend (die geldt in aflevering 9), wanneer een bepaald woord geraden werd. Er konden sleutelwoorden worden verdiend om dit woord mee te raden. Al vrij snel had HIDM het juist geraden en kreeg hij de vrijstelling in handen. Al had hij die, als mol, uiteraard helemaal niet nodig. ;D

- In datzelfde jaar was er nóg een gedenkwaardige executie. Ik heb het dan natuurlijk over de spectaculaire exit van mijn gewaardeerde Moltalk-collega Meezter.

Executie aflevering 5 - Fairbanks bij het vliegtuigje


Stoelverdeling executie 5
Rij 1: 1. Molino 2. Meezter 3. Kaaasje 4. Convans
Rij 2:    5. HIDM 6. Nvy 7. Franklapidus 8. Lan

Kandidaten,

We zijn nu precies op de helft van de reis en gaan het koude Alaska verlaten voor het warme Colombia. Het wordt een lange reis, maar eerst nemen we dit kleine vliegtuigje dat ons terugbrengt naar Juneau. Jullie hebben ijsgrotten ontdekt, in het ijs gedoken, de stad ontdekt, de kerstman geholpen en de sfeer in de groep zien dalen naar het nulpunt. Maar nu gaan naar een heel andere omgeving. Één van jullie gaat dat helaas niet meemaken. Één van jullie zal Colombia zien op televisie. Of toch niet? Jullie kunnen allemaal met ons mee naar Colombia, stap maar in het vliegtuigje...

*MV-Art staat op, neemt de laptop mee en stapt in het vliegtuig*

En ja, ook in deze executie zat nog een twist. FrankLapidus had namelijk een executiekaart op zak. Daarmee had hij de macht om tijdens de test STOP te roepen op een gewenst moment tijdens de executie. Frank besloot echter dat er iemand naar huis moest, en prompt werd Meezter met parachute en al het vliegtuig uitgegooid. Hij kon nog net horen wat de crew hem toeschreeuwde:

Citaat
::megafoon:: DAAAAAAG MEEEZTER, JE WAS EEN FIJNE KANDIDAAT, DE CREW WACHT JE BENEDEN OP. BEDANKT VOOR JE DEELNAME EN EEN GOEDE VLUCHT NAAR BENEDEN!! ::hug::



Terug naar jou, D*N. Je hebt dus al heel wat mol-seizoenen beleefd. Is het niet een hele uitdaging om dan weer met creatieve opdrachten en nieuwe ideeën te komen? :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #16 Gepost op: 23-02-2020, 10:57:51 »
En ja, ook in deze executie zat nog een twist. FrankLapidus had namelijk een executiekaart op zak. Daarmee had hij de macht om tijdens de test STOP te roepen op een gewenst moment tijdens de executie. Frank besloot echter dat er iemand naar huis moest, en prompt werd Meezter met parachute en al het vliegtuig uitgegooid. Hij kon nog net horen wat de crew hem toeschreeuwde:

Dit weet ik nog heel goed, zeker een manier om van mijn hoogtevrees af te komen  ::rofl::

Wel opvallend hoe al deze nieuwe items in het spel kwamen door de jaren heen, kunnen we dit ook verwachten bij jou, D*N, of ga je meer traditioneel?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #17 Gepost op: 23-02-2020, 12:08:13 »
Ja ik was wel fan van de Meezter executie ;D.

Terug naar jou, D*N. Je hebt dus al heel wat mol-seizoenen beleefd. Is het niet een hele uitdaging om dan weer met creatieve opdrachten en nieuwe ideeën te komen? :)
Dat valt zeker niet mee. Zeker op een forum heb je gewoon een limiet aan wat er mogelijk is. Soms moet je dan ook kunnen zeggen, we nemen een bestaand concept en doen er eigen twist doorheen waardoor het weer vernieuwend wordt. Maar ik heb ook zeker nog genoeg opdrachten kunnen bedenken die helemaal nieuw en shiny zijn, en daar ben ik best trots op ::jaja::.

Wel opvallend hoe al deze nieuwe items in het spel kwamen door de jaren heen, kunnen we dit ook verwachten bij jou, D*N, of ga je meer traditioneel?
Ik geloof dat wanneer je teveel items in het spel gooit, het meer een soort van carnavalsspelletje wordt en de items zoveel invloed kunnen hebben op het spel dat de zoektocht naar de mol er bijna ondergeschikt aan raakt. Ik ben dus zeker meer van het traditionele.

Ik heb wel een, naar mijn idee, interessante twist met de jokers. Elke aflevering is er één joker te winnen door degene te zijn die het meeste geld binnen haalt. Hierdoor krijgt het virtuele geld toch een waarde en komt er een extra dimensie in voor de kandidaten die ook in het echte spel zit. Ga ik voor geld (aka de joker) of ga ik mezelf verdacht maken (ook meer kans in de test).

Ik denk zelf dat het het spel erg kan verrijken, maar ik ben benieuwd aan het einde of deze twist goed of minder goed gaat vallen ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #18 Gepost op: 23-02-2020, 19:20:33 »
Oeh, dat is wel goed bedacht! Want inderdaad, een nadeel aan forumspellen is dat het vaak natuurlijk om denkbeeldig geld gaat, maar nu hebben de kandidaten er daadwerkelijk belang bij om hun best te gaan doen in de opdrachten. Ben heel benieuwd hoe dat uitpakt! ;D

Waar heb je bij het selecteren van de kandidaten vooral op gelet?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #19 Gepost op: 23-02-2020, 19:43:22 »
Waar heb je bij het selecteren van de kandidaten vooral op gelet?
Ah kijk hier kan ik heel wat interessante dingen over zeggen. Ik heb dus sowieso gekeken naar de motivaties van de kandidaten, gekeken naar een gebalanceerde groep en over het algemeen of de persoon iets unieks zou toevoegen aan de groep. De eerste paar vragen gingen dus vooral om de gebalanceerde groep. Je wilt wat achtergrond mensen hebben, een paar dominante leiders die met elkaar gaan botsen ;D en personen die de groep bij elkaar houden. Uiteindelijk kwam dit best goed uit en kon ik met de beste motivaties al een redelijk gevarieerde groep samenstellen.

Voor de mensen die niet door de selectie kwamen heb ik ook tips waarom de meesten het niet zijn geworden:
1. Bij de eerste vragen werden soms meerdere opties ingevuld (zowel op de voorgrond als achtergrond etc.). Als je dit teveel doet en er geen toelichting bij geeft dan weet ik nog niet wat voor persoon ik heb en krijg ik moeilijk een beeld van je.
2. Deze fout zat ook tussen mensen die de selectie wel hebben gehaald maar was zeker een minpuntje: Lees de spelregels! Ik kreeg nog best vaak een tactiek als "Ik ga altijd jokers en vrijstellingen kiezen boven geld". Terwijl er in de spelregels al heel duidelijk staat dat de jokers dit seizoen worden verdiend door juist geld te verdienen.
3. En de belangrijkste: Plaats je even in de schoenen van degene die de inschrijvingen krijgt. Er waren veel motivaties die bestonden uit: Ik ben fanatiek, ik ben een groot fan van het programma, ik breng veel gezelligheid. Het ding is, dat dit in vrijwel alle 20 inschrijvingen terug komt. Je kan het wel benoemen, maar waarom moet ik voor jou kiezen over iemand die precies hetzelfde zegt?  ;D Er zaten best goede inschrijvingen nog tussen die alleen op basis van dit het niet hebben gehaald, ze waren niet onderscheidend genoeg.

Nu heb ik het de hosts voor een volgend seizoen nog moeilijker gemaakt ::regenboog::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human