Auteur Topic: [MO20] MolTalk  (gelezen 91323 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #20 Gepost op: 23-02-2020, 19:47:24 »
Nu heb ik het de hosts voor een volgend seizoen nog moeilijker gemaakt ::regenboog::
Hey thanks he  ::rofl:: :P

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Mol Online 2020 - MolTalk
« Reactie #21 Gepost op: 23-02-2020, 22:49:19 »
OPROEP
Voor het aankomende seizoen van MolTalk zoeken wij naar het volgende:

Gast
Voor elke uitzending zoeken wij gasten! Wil jij te gast zijn in MolTalk? Geef je dan nu op bij SpacyColours & Meezter. Wij zullen daarna nog contact opnemen voor de specifieke uitzending!

Je meest memorabele momenten uit de vorige seizoenen
Mol Online bestaat al vrij lang, wij zijn het archief in gegaan en zullen deze aankomende dagen memorabele momenten posten. Dit kunnen wij niet alleen! Weet jij nog goed hoe spannend het was tijdens een executie, hoe grappig een opdracht was of heb je een andere anekdote?
Stuur SpacyColours & Meezter een bericht hierover met een leuke omschrijving en mogelijk beland je in de uitzending!

Tweets!
Heb jij tijdens de uitzending iets wat je enorm graag wilt delen? Dit kan van alles zijn! Hints (of die onzinnige hints), opmerkingen, overzichten, etc. Stuur dit ook naar ons toe! Misschien beland het wel in de uitzending!

OPROEP
Nog even een herhaling van deze oproep. Overigens, mocht je nog een prangende vraag hebben voor één van onze gasten, stuur ze vooral op! ;)

D*N, jij gaf aan dat dit seizoen op veel vlakken anders gaat zijn dan de vorige drie. De joker-twist is daar natuurlijk al een goed voorbeeld van. Zijn er nog meer dingen anders dan anders waar je al iets over kwijt kunt? ::tandpastasmiley::
Sky might be falling but remember you can fly

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #22 Gepost op: 23-02-2020, 23:15:20 »
D*N, jij gaf aan dat dit seizoen op veel vlakken anders gaat zijn dan de vorige drie. De joker-twist is daar natuurlijk al een goed voorbeeld van. Zijn er nog meer dingen anders dan anders waar je al iets over kwijt kunt? ::tandpastasmiley::

Mensen die mijn eerdere spellen hebben gezien/meegemaakt weten dat ik best wel een thema persoon ben ;D. Ik heb nu vaak ook wel één of meerdere thema's lopen door de afleveringen, de ene iets duidelijker dan de andere. Het is wel minder afgebakend dan in bijvoorbeeld Survivor. Maar als ik nu naar de opdrachten kijk dan is het toch nog aardig gelukt.

Daarnaast dus inderdaad de joker-twist en bijgaand het gegeven dat ik veel minder met items ga strooien. En niet te vergeten hoe het nu al anders is door de vernieuwde inschrijving, kandidaten die nog niet bekend zijn etc. ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Mol Online 2020 - MolTalk
« Reactie #23 Gepost op: 24-02-2020, 10:34:58 »
Nog even een herhaling van deze oproep. Overigens, mocht je nog een prangende vraag hebben voor één van onze gasten, stuur ze vooral op! ;)

En we hebben direct een lijstje binnen! Vermoljoen vraagt aan D*N:

Mijn vragen voor D*N:
Hoelang ben je bezig geweest om de opdrachten en het spel te maken?
Zijn er dingen geweest die je eerst wou doen, maar waarvan later bleek dat het toch niet kon doorgaan?
Hoe heb je het land gekozen?

Daarnaast krijgen wij als presentatoren de volgende vragen:

Mijn vraag voor Meezter:
Je hebt in het vorige seizoen gezegd dat je je excel-bestand wel online wou zetten, maar dat heb je nooit gedaan. Waarom heb je dit uiteindelijk niet gedaan?

Mijn vraag voor SpacyColours:
Waarom heb je ervoor gekozen om Moltalk-presentator te worden?

Om direct antwoord te geven op mijn vraag, ik denk dat ik het gewoonweg vergeten ben, ik lag er vrij snel uit en heb het daarna ook niet meer bijgehouden omdat al snel duidelijk was wie de mol was van dat seizoen (door afvallertesten te vergelijken). Uiteindelijk stopte ik met excel en begon ik met powerpoint te werken, ik kan deze niet delen via de bijlage optie hier, dus hier is een linkje naar dropbox  :\'( 

Als je goed kijkt zie je dat ik alles met HIDM deed en dat dus ook mijn ondergang werd. HIDM zelf had een volledig Word document van elke opdracht met elke variabele die mogelijk in de test gevraagd kon worden, en dat allemaal om mij op het verkeerde pad te brengen.  ::rofl:: Daaruit maakte ik weer overzichten voor de test zodat je alles heel simpel kon opzoeken en had je direct duidelijk hoeveel vragen je had ingezet op wie. Een goed systeem, de cijfers vertelden me dus ook HIDM te verdenken maar ik hield 'm toch steeds buiten de berekeningen ::schaam::

Hartelijk bedankt voor je vragen, Vermoljoen!
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 10:58:05 door Meezter »
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #24 Gepost op: 24-02-2020, 18:37:42 »
Citaat
Hoelang ben je bezig geweest om de opdrachten en het spel te maken?
Ha ha ha ja veel tijd ;D. Ik heb vorig seizoen (2018) meegekeken (en hier en daar geholpen) achter de schermen en toen sprong het vlammetje wel even aan om zelf toch weer eens een wie is de mol online te organiseren. Dus in die periode heb ik toen een gros van de opdrachten bedacht. Vervolgens heb ik die elke keer op momenten dat ik zin en tijd had bijgeschaafd, vervangen, nieuwe bij bedacht, uitgewerkt etc. De laatste weken ben ik er natuurlijk wel echt nog iets meer mee bezig maar bijna alles was eind 2019 wel af ::jaja::. Uiteraard ben ik zo iemand die niet stil kan blijven zitten en dan alsnog weer dingen gaat verbeteren, maarja het komt goed in ieder geval.

Citaat
Zijn er dingen geweest die je eerst wou doen, maar waarvan later bleek dat het toch niet kon doorgaan?
Ik heb nog wel wat opdrachten omgegooid en veranderd maar dat was meestal eigenlijk omdat ik de opdracht toch niet leuk genoeg vond, of ik een leukere opdracht had. Niet perse omdat iets niet zou lukken. Met testen heb ik nog wel nagedacht over of ik het echte testscherm tevoorschijn kan krijgen bij het invullen, maar dat is mij ook dan weer net te technisch en had niet genoeg tijd om dat helemaal nog uit te zoeken.

Citaat
Hoe heb je het land gekozen?
Gezien er nog een opdracht komt hierover laat ik dit nog even in het midden. Ik ga de kandidaten geen clues geven ;) ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #25 Gepost op: 24-02-2020, 22:33:11 »
Mensen die mijn eerdere spellen hebben gezien/meegemaakt weten dat ik best wel een thema persoon ben ;D. Ik heb nu vaak ook wel één of meerdere thema's lopen door de afleveringen, de ene iets duidelijker dan de andere. Het is wel minder afgebakend dan in bijvoorbeeld Survivor. Maar als ik nu naar de opdrachten kijk dan is het toch nog aardig gelukt.
Ben benieuwd naar het thema! ;D

Mijn vraag voor SpacyColours:
Waarom heb je ervoor gekozen om Moltalk-presentator te worden?
Ik werd midden in de nacht ineens van mijn bed gelicht en met een mes op mijn keel werd ik gedwongen een contract te ondertekenen. :o ::tandpastasmiley::

Nee, het liefst wilde ik meedoen als kandidaat, maar helaas ben ik niet geselecteerd (al hoop ik natuurlijk stiekem dat ik alsnog word geïntroduceerd als kandidaat X ::hypocriet::). Maar als Moltalk-presentator ben ik toch een beetje onderdeel van het spel, dus dat leek me superleuk en ik ben vereerd om dit te mogen doen, samen met Meezter natuurlijk! ::bravo::

Wij gaan in elk geval ons uiterste best doen om het een zo leuk mogelijke toevoeging van het spel te laten zijn, en inbreng van de kijker helpt ons hier enorm bij, dus dank daarvoor, Vermoljoen! :)



Verborgen aanwijzingen

Tijd om weer even terug te blikken. WidM is natuurlijk WidM niet zonder hints, en uiteraard vinden we die ook in de online versie terug. Wat waren nou de leukste hints van de afgelopen jaren? Een kleine greep uit een grote collectie:

2015:

- Afleveringstitels zijn een populaire verstopplek voor aanwijzingen. Zo ook in MO2015. Naast het feit dat enkele titels naar de mol Lukie verwezen, kon je met elke 5e letter van de afleveringstitels uiteindelijk "LUKIE IS DE MOL" maken.
- Er zat in dat jaar ook een afvallershint. Bij elke executie werd er één naam van een kandidaat NIET dikgedrukt. Deze mensen kon je dus wegstrepen en op die manier op het goede spoor komen. De hint werd gevonden door Starlight in aflevering 6. ::ok::
- In aflevering 10 werd het getal pi geplaatst, met flink wat decimalen. In deze getallenreeks klopten er echter een aantal cijfers niet. Als je de foute cijfers vond en omzette in de bijbehorende letter in het alfabet, kreeg je de naam van Lukie. Deze hint werd gevonden door HDD. ::vergroot::

2017:

- Soms komt het voor dat de spelleiders onbedoeld een hint plaatsen. MV plaatste een foto van het molboekje van Cecile uit WidM16. Daarin stonden onder anderen de woorden "Vrouw" en "Schildpad". De mol van dat jaar, Swifty, had tijdens het spel een schildpad als haar profielfoto. Toen MV dit opmerkte schrok hij zich, naar eigen zeggen, de tandjes. ::tandpastasmiley::
- Datzelfde schildpad werd ook in echte hints gebruikt. Als je opeenvolgend de eerste 12 letters van de introteksten pakte, kwam daaruit de zin: schildpadmol.
- In een afleveringstitel genaamd "Keiharde optelsom" zat een anagram verborgen. Met die letters kun je namelijk ook maken: "De mol is apotheker".

2018:

- Mol HIDM heeft tijdens elke opdracht minstens 1 keer deze emoticon gebruikt:  ::ok:: Een verwijzing naar de duimdruk van de mol.
- In één opdracht werd telkens deze layout gebruikt:

1. Hadewychisdemol [3-0-0 = 3]
2. Convans [0.2.1 = ]
3. Kaaasje [0.1.1 = 2]
4. Lan [0.0.2 = 1]

Bij iedereen staan puntjes, maar bij HIDM staan twee streepjes. Dit is morse code voor de letter M.
- In de stoelverdeling bij de executies zat dat jaar ook een hint. Met de getallen uit de eerste vier executies kreeg je de geboortedatum van de mol, en met de latere cijfers kon je, als je ze naar letters vertaalde, ook het woord MOL krijgen.



@D*N: Wat vind jij eigenlijk van verborgen aanwijzingen? Wanneer is een hint volgens jou geslaagd? Zitten er dit jaar weer hints in het spel? En zo ja, hoe moeilijk is het om goede hints te bedenken?
Sky might be falling but remember you can fly

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #26 Gepost op: 24-02-2020, 22:55:50 »
@D*N: Wat vind jij eigenlijk van verborgen aanwijzingen? Wanneer is een hint volgens jou geslaagd? Zitten er dit jaar weer hints in het spel? En zo ja, hoe moeilijk is het om goede hints te bedenken?

Ik vind verborgen aanwijzingen leuk maar ook wel eng ;D. Zelf ben ik ook meer een speurder op basis van gedrag dan dat ik heel veel op zoek ga naar hints. Maar ja ook dit jaar zullen er weer hints in zitten! Een hint is geslaagd als kandidaten achteraf denken "Hoe heb ik dat kunnen missen?!" of dat een hint zo ingenieus bedacht is dat je denkt "wow".

En ja voor mij is het best lastig om hints te bedenken. Juist ook omdat ik dus niet zo'n persoon ben die veel daarmee bezig is met wie is de mol. Maar ze horen er bij dus ik ga m'n best doen wat leuke te bedenken ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #27 Gepost op: 25-02-2020, 23:56:10 »
Het is bijna zover! Namens Meezter en mij, bedankt voor het interview en heel veel succes en plezier met het nieuwe molseizoen! ::bravo::
Sky might be falling but remember you can fly

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #28 Gepost op: 27-02-2020, 01:01:20 »
Bedankt nog! ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #29 Gepost op: 8-03-2020, 11:24:59 »
Dames en heren, welkom bij...

MOLTALK! KRAAMPJE NUMMER... ummm nou ja.

Wat een eerste aflevering! Een enorme chaos op het marktplein. Spanningen binnen de groep. Superleuke opdrachten! Dat belooft al wat voor dit seizoen.

Onze gast van vandaag. In seizoen 18 trotseerde hij Alaska, kon hij nog net een aflevering meepikken in Colombia, maar moest toen naar huis. In deze aflevering keerde hij terug als frietverkoper. Dames en heren, FrankLapidus! ::cheerleader::

En ja... we hebben natuurlijk nog iemand. De persoon die hier natuurlijk liever niet had willen zitten. Hij ging van kraampje naar kraampje, en werd in de peilingen het meest verdacht van iedereen! Maar nu is hij de eerste afvaller... TimvDons!

Tim! Een rood scherm krijgen in de eerste executie... hoe zuur is dat!? Had je het verwacht? ::hug::
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 11:30:41 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #30 Gepost op: 8-03-2020, 13:53:30 »
Bedankt dat ik aanwezig mag zijn. Helaas veel te vroeg, maar daar verander ik nu niks meer aan.

Een rood scherm krijgen is zuur, zeker als je als eerste afvalt. De eerste test is altijd een soort van loterij maar ik had er niet direct een slecht gevoel over. Ik heb gespreid maar waarschijnlijk niet voldoende of juist? De dag van het maken van de test liep al rommelig. Ik had het mooi ingepland om 's ochtends mijn oma op te halen uit het Ziekenhuis, daarna nog wat te leren voor de test voordat ik 's avonds weg moest. Dat liep dus niet helemaal goed waardoor dit wellicht gevolgen gehad heeft voor de test, maar uiteindelijk zal dat niet doorslaggevend zijn geweest.

In het begin had ik nog niet direct het gevoel dat ik zou afvallen. Echter toen ik vanmorgen Dennis zijn intro las voor aflevering 2, begonnen de twijfels te komen ::jaja::

Ik weet in ieder geval hoe kandidaten zich voelen die als eerste afvallen ::jaja::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #31 Gepost op: 8-03-2020, 15:08:32 »
Ik weet in ieder geval hoe kandidaten zich voelen die als eerste afvallen ::jaja::
Ik besef me plotseling dat de rollen nu precies zijn omgekeerd, de vorige keer was ik de eerste afvaller en was jij degene die me de vragen stelde in Moltalk. ::rofl::

Je werd dus het meest verdacht van iedereen. Heb je bewust geprobeerd jezelf verdacht te maken?

--

En ook alvast een vraag voor Frank. In de vorige aflevering speelde je een rol als frietverkoper, en nu ben je één van de Indiase dam-experts. Wat vind je ervan dat de kijkers dit seizoen zo betrokken worden bij de spellen?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #32 Gepost op: 8-03-2020, 15:33:17 »
Beste wel ironisch ja ::rofl::

Ik ben inderdaad veel verdacht, maar ik heb me niet altijd bewust verdacht proberen te maken. Als we kijken naar de Food Market opdracht, dan heb ik onbedoeld gemold. De eerste som ontdekte ik pas bij vraag twee dat ik de vorige verkeerd gedaan had terwijl dat plusje ipv een minnetje bij vraag drie ook onbedoeld was. Het zorgt wel voor verdenkingen, maar later had ik meer het vermoeden dat is te veel gemold had om nog echt verdacht te worden.

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #33 Gepost op: 8-03-2020, 16:23:34 »
Had je wel door dat de Actieve Kijkers er puur voor de afleiding waren? ::hypocriet::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #34 Gepost op: 8-03-2020, 16:33:33 »
Had je wel door dat de Actieve Kijkers er puur voor de afleiding waren? ::hypocriet::

Zeker en daar heb ik dapper gebruik van gemaakt. In het begin had ik wellicht nog wel het vermoeden dat er wellicht een joker te vinden was of iets dergelijk, maar dat idee heb ik best wel snel laten waren. Maar als je toch op de rest staat te wachten, bijvoorbeeld om de som op te lossen, waarom niet even bij andere kramen op bezoek?
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #35 Gepost op: 8-03-2020, 16:38:26 »
Het was erg fijn om wat klandizie te hebben, dus dank daarvoor! ::bravo::

Was je nog bewust bezig met het binnenhalen van geld, zodat je een joker zou krijgen?
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #36 Gepost op: 8-03-2020, 16:49:39 »
Het was erg fijn om wat klandizie te hebben, dus dank daarvoor! ::bravo::

Was je nog bewust bezig met het binnenhalen van geld, zodat je een joker zou krijgen?

In het begin wel, zeker toen ik Chardo goed raadde, maar mijn leugen geraden werd en andere veel geld binnenhaalde op de markt heb ik dat plan moeten laten varen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #37 Gepost op: 8-03-2020, 17:53:33 »
In het begin wel, zeker toen ik Chardo goed raadde, maar mijn leugen geraden werd en andere veel geld binnenhaalde op de markt heb ik dat plan moeten laten varen.
Jammer! Zo'n joker is in deze fase van het spel natuurlijk heel veel waard.

In de afgelopen paar edities zat je natuurlijk zelf in de organisatie. Hoe voelde het om nu zelf mee te doen als kandidaat?

--

@Meezter: Zijn er tijdens de eerste aflevering nog tweets binnengekomen? :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #38 Gepost op: 8-03-2020, 18:00:35 »
Zeker, daarom deed ik ook mijn best om het te bemachtigen. Een extra antwoord goed kan voldoende zijn.

Het stond op mijn lijstje om een keer mee te doen. Na tweemaal zelf het spel te hebben georganiseerd, wilde ik graag eens meedoen. Blijkbaar hadden LdH en MV hetzelfde idee. Kandidaat zijn is toch anders, op een positieve manier natuurlijk.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] MolTalk
« Reactie #39 Gepost op: 8-03-2020, 18:00:53 »
@Meezter: Zijn er tijdens de eerste aflevering nog tweets binnengekomen? :)

Jazeker! We hebben tweets binnengekregen van Gupp, ook een bekende verkoper van de markt!

Citaat
Lucy en Sanmol zijn een beetje Married at First Sight meets Temptation Island. Je weet dat het misgaat, de vraag is alleen: wanneer? Spoiler: very snel... #MolOnline

Citaat
Applaus voor de snelle service van de barvrouw! ::cheerleader:: #MolOnline
::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Citaat
Wanneer gaan er fouten gemaakt worden met het scherm, SpacyColours en Meezter? #MolTalk #MolOnline
Hopelijk nooit ;)

Citaat
Het seizoen is amper begonnen en iedereen wordt door D*N al verplicht om te liegen. Smullen! ::bravo:: #MolOnline

Citaat
Wanneer komt de chat met D*N eigenlijk, of ben ik nog te vroeg? #MolOnline
Je bent nog zeker net op tijd hoor  ::rofl:: Nog zeker een aantal weken om je vragen voor te bereiden  ::ok::

Citaat
Ben blij dat de kandidaten, wanneer de camera's uitstaan, van de regisseur even een duidelijke uitleg krijgen want ik voel me weer eens dom. ::hypocriet:: #MolOnline

Nu MolTalk weer van start is kan je tweets inzenden die direct de uitzending in komen! Tweet bij het bekende adres met #MolOnline!

@Tim, wat vond je van deze groepsdynamiek? Waar het (in de ogen van de kijkers) vooral erg choatisch en soms heftig aan toegaat?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17