Auteur Topic: Reality Song Contest Sofia- spring 2020  (gelezen 488669 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Gepost op: 2-03-2020, 18:00:52 »


Добре дошли всички
Welkom allemaal,

Welkom bij de 19de editie van het realitysongfestival

We gaan direct door naar het thema: LANDSTALEN.
Je mag dus enkel een liedje insturen die gezongen is in 1 van de landstalen van dat land.

Reglement Realitynet's Song Contest Sofia - Spring 2020

1. Een ieder die mee wilt doen geeft dit via PM aan mij (wouterv) door.

2. Inschrijven is mogelijk tot zondag 22 maart om 20:00:00 uur!

3.Je geeft bij je inschrijving een top 5 door van landen die je wil. Als meerdere deelnemers hetzelfde land gekozen zijn, loot ik. De verliezer krijgt  het volgende land in zijn top 5.

4. De definitieve keuze van je liedje  moet je op zondag 12 april om 20:00:00 uur aan mij doorgeven via de youtubelink in PM.

5. De uitvoerende artiest van het liedje moet geboren zijn of al zeer geruime tijd woonachtig zijn in het land dat je hebt geloot. Als je gekozen hebt voor een duo of een groep, dan moet in ieder geval een van de leden in het land zijn geboren. Wanneer een groep zijn oorsprong kent in het land is dit ook voldoende. Bij twijfel beslist de spelleiding in samenspraak met het toegewezen Actief Lid.

6. Het zou fijn zijn als de uitvoerende artiest, leden van het duo of de groep op het moment van het plaatsen van deze post nog in leven zijn, zodat ze hun liedje nog op zijn minst (a)live ten gehore kunnen brengen.

7. Het zou leuk zijn als je een korte introductie bij je inzending schrijft met wat informatie over de uitvoerende artiest en het liedje. Dit kan bij sommige forummers het verschil maken in de puntenverdeling.

8. Voor dit songfestival hanteren we de reguliere puntentelling. Dit wil zeggen dat 12, 10, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 en 1 punt(en) door ieder land wordt gegeven aan de tien leukste liedjes.

9. Degene met de meeste punten wint de 19e editie van het RN Songfestival en daarmee heel veel eer! Daarnaast wordt de uitslag van het songfestival opgenomen in de RN Ranking!

De hall of fame van de voorbije songfestivallen vind je (Hier)

Tot slot: een groot applaus voor de winnaar van vorig jaar: Bears and Hunters- Comeback story


klaar voor de strijd

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #1 Gepost op: 2-03-2020, 18:25:22 »
JAAAAAAAAAAAAA ::boogie:: zat er al op te wachten,alleen beetje jammer dat het geen engels mag, maar heb wel wat leuke ideeetjes ::trots::
chipsverslaafde <3

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #2 Gepost op: 2-03-2020, 18:29:56 »
Volgens Wikipedia zijn er 74 landen met Engels als officiële landstaal, dus je kunt ook gewoon vijf van die landen insturen. ;D
🜃

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #3 Gepost op: 2-03-2020, 18:35:06 »
Oeh, het winnende liedje blijft mooi ::love::
En ik ga maar eens even op onderzoek uit... Lastig altijd, zelf de vrije keuze hebben ::rofl::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #4 Gepost op: 2-03-2020, 18:41:08 »
JAAAAAAAAAAAAA ::boogie:: zat er al op te wachten,alleen beetje jammer dat het geen engels mag, maar heb wel wat leuke ideeetjes ::trots::
Volgens Wikipedia zijn er 74 landen met Engels als officiële landstaal, dus je kunt ook gewoon vijf van die landen insturen. ;D

Zou natuurlijk wel kunnen zijn dat je wordt afgerekend op dergelijke luiheid  ::hypocriet::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #5 Gepost op: 2-03-2020, 18:51:53 »
Zou natuurlijk wel kunnen zijn dat je wordt afgerekend op dergelijke luiheid  ::hypocriet::
::rofl:: ::rofl:: ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #6 Gepost op: 2-03-2020, 18:53:28 »
tja heb ook al wat ideeen maar zit effe te kijken welken landen leuk zijn om te doen. en ga alvast effe kijken wat er te vinden is.
als het ook zie is het ook niet slim om bekende populaire artiesten te doen,
chipsverslaafde <3

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #7 Gepost op: 2-03-2020, 20:00:19 »
Is het verplicht om voorkeuren te geven? Ik wil me eigenlijk wel laten verrassen door een random land te krijgen :)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #8 Gepost op: 2-03-2020, 20:03:59 »
Ik kan wel alle landen voor je in een randomnizer stoppen en de keuzes voor je insturen ::rofl::

Weet ik wel welk land je waarschijnlijk bent ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brent

  • Forumlid
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #9 Gepost op: 2-03-2020, 20:05:06 »
Ik wil graag meedoen! ::bravo::

Is er een maximum van aantal deelnemers? Mag een liedje waar een klein beetje Engels in zit, maar het merendeel van de taal van herkomst?
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #10 Gepost op: 2-03-2020, 20:47:55 »
Hoevel landen zijn er op deze wereld? Dat is de max gok ik :P

Ik ben ook weer van de partij ::ok::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #11 Gepost op: 2-03-2020, 22:04:11 »
Lastig altijd, zelf de vrije keuze hebben ::rofl::
Dit, weer genoeg voorbij horen komen, maar het merendeel van de liedjes die je tegenkomt is toch in het Engels...  ::nieuwsgierig::
🜃

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #12 Gepost op: 3-03-2020, 09:54:36 »
Is het verplicht om voorkeuren te geven? Ik wil me eigenlijk wel laten verrassen door een random land te krijgen :)

Als je dat echt wil, kan ik dit doen voor je. Maar dan heb je wel kans dat je een lastig land krijgt

Ik wil graag meedoen! ::bravo::

Is er een maximum van aantal deelnemers? Mag een liedje waar een klein beetje Engels in zit, maar het merendeel van de taal van herkomst?

Er is geen maximum aantal deelnemers, in theorie kunnen er 196 meedoen. Meestal zijn er een dertigtal
Je kan enkel deelnemen met een lied dat in een landstaal is, dus als Engels dat niet is, kan het niet

Een andere vraag die ik kreeg: mag een regionaal erkende taal.

Een regionaal erkende taal mag zolang dat dit in het land gesproken wordt. Dus vb. Fries mag voor Nederland
klaar voor de strijd

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #13 Gepost op: 3-03-2020, 13:42:19 »
Wat een heerlijk thema ::bravo:: Ik ben dol talen! Afgelopen weekend heb ik nog in vier verschillende talen karaoke gezongen ;D En mijn playlist heeft over het algemeen al liedjes in zes verschillende talen, dus dit wordt een feestje. Ik heb in feite twee eerste keuzes, dus ik hoop heel erg dat iemand anders straks mijn tweede keuze kiest ::hyper:: (En diegene mag me om advies vragen ::hypocriet::)

EDIT: Ik stuur net mijn ranglijst in en besloot daarbij gelijk voor elk land alvast een linkje naar een liedje bij te voegen. Ik had Zwitserland eigenlijk random op vier gezet, dus ik Google op "Zwitserse zangers" en zoek op YouTube naar de eerste de beste naam die ik leuk vond klinken.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 3-03-2020, 13:56:42 door Pac »
...óf niet!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #14 Gepost op: 3-03-2020, 14:15:15 »
ga je trouwens pas rollen als iedereen zich heeft ingeschreven of is het wie het eerst komt wie het eerst maalt?

ikzelf heb nu 5 landen met bij elke wat ideetjes maar alleen nog effe kijken welke ik op 1 wil hebben :-\\
chipsverslaafde <3

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #15 Gepost op: 3-03-2020, 14:23:21 »
ga je trouwens pas rollen als iedereen zich heeft ingeschreven of is het wie het eerst komt wie het eerst maalt?

ikzelf heb nu 5 landen met bij elke wat ideetjes maar alleen nog effe kijken welke ik op 1 wil hebben :-\\

Na de inschrijving bekijk ik wie gedeelde landen heeft. Dan loot ik tussen die mensen. Dus ook al schrijf je als allerlaatste in: je kan nog altijd je eerste keus krijgen.

Daarbij : de eerste editie die ik organiseerde was de winnaar iemand die pas zijn tweede keus kreeg, en de derde kreeg pas zijn derde keus. Dus dat wil niets zeggen  :)
klaar voor de strijd

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #16 Gepost op: 3-03-2020, 14:24:06 »
Ik wilde eigenlijk graag Armenië zijn en had al een heel mooi Engelstalig lied gevonden. Maar als het in de eigen taal is, wordt het me niet erg makkelijk gemaakt. héél typisch genre hier. Wordt me na Qatar toch wat saai.

Dus ik heb maar landen gekozen waarvan ik nog niet echt iets specifieks heb gevonden, maar al wel weet dat de zoektocht leuk gaat worden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #17 Gepost op: 3-03-2020, 15:01:14 »
Leuk  ::bravo::

Ik ga er over denken!
Frankje Lapi

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #18 Gepost op: 3-03-2020, 16:32:23 »
Ik ben dol op dit thema. ::bravo:: Kunnen we dit niet elke keer doen? ::tandpastasmiley::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: Reality Song Contest Sofia- spring 2020
« Reactie #19 Gepost op: 3-03-2020, 19:19:03 »
Leuk! Ik doe graag mee  ::bravo::

Vraagje: moet het nummer een videoclip hebben?
« Laatst bewerkt op: 3-03-2020, 19:20:43 door Jacco's »