Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390080 keer)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1420 Gepost op: 30-01-2021, 17:39:18 »
Zou dat ook niet melden. Wellicht is na een week de lol er een keer zo vanaf. Of staat er alsnog ineens een keer politie  ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1421 Gepost op: 30-01-2021, 22:41:05 »
Alsof de duivel ermee speelt: vanavond was de auto niet te horen. Zou de chauffeur dit forum hebben gelezen?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1422 Gepost op: 6-02-2021, 17:34:57 »
Gezondheidsraad: Vaccineer eerst de 60+'ers en de 60-'ers met een medische indicatie.
Overheid: 60+'ers en zorgmedewerkers, got it.
Gezondheidsraad: Nee, 60-'ers met een medische indicatie. Daarmee beschermen we de mensen die het hoogste risico hebben om in het ziekenhuis te komen, waardoor er minder druk is op de zorg en je dus ook zorgmedewerkers beschermt.
Overheid: Juist, zorgmedewerkers prikken en de 60-'ers met een medische indicatie verschuiven we naar mei. Allemaal om de kwetsbare mensen te beschermen ::regenboog::

Ik haat alles.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1423 Gepost op: 11-02-2021, 17:35:38 »
Ik hoop vooral dat het tegen de zomervakantie weer wat rustiger is op Covid-gebied. Zowel voor de Nederlandse ondernemingen die dan weer wat kunnen draaien. Als dat ik zelf hopelijk weer een mooie reis kan maken.

Blessed be the fruit.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1424 Gepost op: 12-02-2021, 15:59:14 »
Laten we idd hopen dat dat weer kan en dat de vaccinaties een beetje willen vlotten. In Israël is inmiddels eenderde van de bevolking ingeënt en daar schijnt het aantal ziekenhuisopnames met zo'n 60% is gedaald, dus dat biedt hoop.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1425 Gepost op: 12-02-2021, 23:53:36 »
Veel meer toch? 60% of zo ingeënt al dacht ik
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1426 Gepost op: 13-02-2021, 10:53:06 »
Veel meer toch? 60% of zo ingeënt al dacht ik
Nee, 3,6 mln van de 9 mln inwoners hebben tenminste één dosis van de vaccins gehad, dus ca. eenderde van de bevolking.

Bron: AD
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1427 Gepost op: 13-02-2021, 12:15:36 »
Ad niet echt een betrouwbare bron van info zeker niet in betrekking tot nieuws uit het buitenland. Israël was een vd landen die voorop liepen met vaccineren en er werd door diverse internetsites vrij kritisch naar het vaccinatie beleid van westerse landen gewezen met de cijfers van Israel als argument van hoe het in hun ogen zou moeten.

Israel zat begin februari al op 80 % vd ouderen en Totaal rond de 35%. Daarna is een daling te zien omdat de jongeren minder overtuigd zijn en soms uit angst om ziek te worden (angst voor baan, druk op partner bij ziekte) zich uitspreken over het feit dat ze zich niet  laten vaccineren.

Op dit moment is het gewoon een farce hoe laks West-Europa is met vaccineren en met de druk opvoeren op met name AstraZeneca.als je toch  een order Hebt geplaatst voor 400 miljoen doses en je wordt afgescheept met 31 miljoen doses en krijgt te horen dat er geen verdere productie op dit moment klaar is, terwijl het Britse moederbedrijf massaal doses aflevert voor de uk markt, dan moet je dat gewoon niet accepteren .

Ik hoop op Europese sancties tegen het zeer nationalistische beleid van AstraZeneca en de UK. 
« Laatst bewerkt op: 13-02-2021, 13:48:36 door Tarbozan »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1428 Gepost op: 14-02-2021, 17:59:04 »
Ik heb voor de 1e keer sinds Corona uitgebroken is iets gemist en dat was toch mijn middag carnaval vieren. Alhoewel ik thuis wel wat gekeken heb, maar het is toch zo anders.
Vorig jaar werd ik de week voor carnaval geopereerd dus dit was het 2e jaar dat er geen carnaval voor me was.

Alleen zie dan even niet hoe het vaccin de uitweg gaat zijn, maar daar zijn genoeg discussies over natuurlijk.
Sowieso lomp hoe traag sommige dingen gaan als ze juist hierin de mogelijkheid zien om de economie weer een boost te geven.


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1429 Gepost op: 16-02-2021, 10:41:21 »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1430 Gepost op: 16-02-2021, 10:46:38 »
Als we dan toch nieuws gaan delen: https://nos.nl/artikel/2368915-rechtbank-avondklok-moet-per-direct-worden-opgeheven.html

 ::oink:: die zag ik niet aankomen...

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1431 Gepost op: 16-02-2021, 10:52:16 »
Ja, die zag ik ook al. En dan niet omdat het ongrondwettelijk is ofzo, maar omdat de rechter even op de stoel van een viroloog of epidemioloog denkt te moeten zitten en te bepalen dat er niet genoeg spoedeisendheid was ::)

"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1432 Gepost op: 16-02-2021, 11:17:35 »
Let op: dit is koren op de molen van die  club van "enge willem".

Ik pás ervoor om hem in dit verband als "held" te zien. Het is namelijk echt niet zijn verdienste. Hij zal niet rusten voordat ook ándere maatregelen van tafel geveegd worden.

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1433 Gepost op: 16-02-2021, 11:18:23 »
De rechter heeft hier gewoon in alle redelijkheid getoetst of de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag juist is toegepast en dat is hier dus niet het geval geweest. Dit laat onverlet dat het een flinke klap in het gezicht is voor het kabinet. Maar er zal vast wel met spoed een reparatiewet komen. ::jaja::
🜃

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1434 Gepost op: 16-02-2021, 12:28:03 »
Zo triest... zo triest dat er een aantal egoïsten hun eigen "vrijheid" belangrijker vinden dan de volksgezondheid.

"Ja, wij strijden ook voor jullie vrijheid! Dus wees er maar blij mee". Onzin! Deze mensen hebben gewoon geen zin om iets te doen wat ze niet willen. En laten zich "niet door een ander zeggen wat ze moeten doen. We zijn baas over onszelf".

Deze mensen gaan er vanuit dat Corona zo onschuldig is. Leg dat even uit aan mijn oma, die haar broer eraan verloren is. Leg dat even uit aan een goede (kerngezonde!) vriendin van mij van 24, die in het ziekenhuis heeft gelegen en maanden nadien nog steeds met de gevolgen kampt. Leg dat even uit aan een oom van mij, die zijn vrouw is verloren aan Corona. Leg dat even uit een goede vriend van ons (48 jaar!) die op de IC gelegen heeft en nog steeds benauwd en vermoeid is...

Ik heb me lang niet willen bemoeien met de gehele discussie, want het maakt me zo boos. Ik houd me gewoon aan de regels en probeer me zo min mogelijk te ergeren aan de wappies.

Maar dit moest ik even kwijt...

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1435 Gepost op: 16-02-2021, 13:40:25 »
De rechter heeft hier gewoon in alle redelijkheid getoetst of de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag juist is toegepast en dat is hier dus niet het geval geweest. Dit laat onverlet dat het een flinke klap in het gezicht is voor het kabinet. Maar er zal vast wel met spoed een reparatiewet komen. ::jaja::
De reden die de rechter aanvoert is dat het niet spoedeisend genoeg zou zijn om de wet toe te passen. Maar of het wel of niet spoedeisend is, is volgens mij geen juridisch vraagstuk maar een medisch/epidemiologisch vraagstuk. De rechter is hierbij dus op de stoel van de wetenschap gaan zitten, en dat lijkt me niet de bedoeling.

En dat het dan ook nog koren op de molen is van virusontkenners lijkt me helemaal ontzettend schadelijk ::niet-ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1436 Gepost op: 16-02-2021, 15:23:10 »
Het is wel een juridisch vraagstuk, want het gaat over de vraag of de wet juist is toegepast. De wet is voor spoedoplossingen waarbij geen tijd is om met het parlement te overleggen. Dit is wel gebeurd: er is uitgebreid over gediscussieerd, dus was de wet hier niet voor bedoeld.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1437 Gepost op: 16-02-2021, 15:26:13 »
Maar of het wel of niet spoedeisend is, is volgens mij geen juridisch vraagstuk maar een medisch/epidemiologisch vraagstuk.
Dat is het dus wel. :P
In de wet staat dat in spoedeisende gevallen de normale (spoed)wetgevingsprocedure mag worden overgeslagen. Het is dus wel degelijk aan de rechter om te beoordelen of daar in dit geval sprake van is geweest.

Edit: oh, spuit elf... ::joehoe::
🜃

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1438 Gepost op: 16-02-2021, 15:47:24 »
Neemt "enge willem" ook de verantwoording voor het spoedig oplopen van het aantal besmettingen? Hij heeft "Nederland" intussen opgeroepen om massaal naar pleinen en stadscentrums te komen om "het staartje van Carnaval" mee te vieren.

Als de getallen weer oplopen, dan zal hij ook dat ontkennen. Levensgevaarlijke ontwikkeling, dit.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1439 Gepost op: 16-02-2021, 16:06:23 »
Jongens enge Willem heeft deze heel zaak aangekaart en eerlijk is eerlijk ze hebben een maas in de wet gevonden.  Er was al gesproken over een evt avondklok voordat er een beslissing in kwam , dus kan op basis vd bbbg wet dus geen beslissing werden geforceerd en de rechter is van mening dat dus de beslissing onwettig genomen is. Ik denk dat dat juridisch zeker wel zal kloppen en dat het dus een verkeerde  call is vd regering ( puur juridisch hé, want dat het noodzakelijk was en medisch etc dat staat buiten discussie).

De media draait het nu op het feit of het spoedeisend was, maar dat was niet precies de insteek van dit geding. Vanavond is er al massaal opgeroepen tot feest alsof de andere maatregelen ook vd baan zijn en of COVID niet meer bestaat.

Trieste situatie dit, maar helaas wel op het conto van onze regering , die te laks is geweest met de noodwet van kracht laten zijn en had verwacht de avondklok op deze manier te kunnen bewerkstelligen.  Ik ben benieuwd of ze met een nieuw kort geding de zaak nog kunnen Winnen, maar ik vrees ervoor.  Spoedzitting over noodwet dan maar weer?

Erg triest dat een aantal partijen zelfs in deze pandemie hun gelijk willen krijgen. Dat mag van ome Geert klaarblijkelijk zelfs levens kosten , bah bah