Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390102 keer)

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1540 Gepost op: 25-02-2021, 11:02:20 »
Ik voel me zo verslagen. Keer op keer in de media horen dat alles open moet kunnen want het is zo zwaar. Keer op keer beelden van grote groepen mensen zonder afstand.
Steeds zo'n klap in mn gezicht. Ik kom al n jaar vrijwel nergens en zie niemand en op deze manier duurt dat nog langer. Al die doden boeit niemand iets. Zelfs in de persconferenties wordt er niet even bij de slachtoffers stil gestaan.

Ben zo klaar. Ben niet eens meer boos, ben gewoon verslagen en numb.
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1541 Gepost op: 25-02-2021, 11:03:15 »
::hug::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1542 Gepost op: 25-02-2021, 11:35:41 »
Ik heb afgelopen week niet de hele persconferentie gezien, maar toen Rutte begon van het ligt aan ons gedrag en we houden ons aan de maatregelen bla bla bla lag ik zowat op de grond van het lachen (sarcasme)

Teveel mensen houden zich al een jaar niet aan maatregelen, anders had het al veel eerder ingedamd kunnen zijn. Hoe kun je dan nog met een stalen gezicht zeggen dat het werkt.

Snap dat mensen graag buiten zijn met dit weer, maar waarom allemaal op dezelfde m2 zitten terwijl we zo'n groot land hebben qua ruimte.

Waarom is een kapper zo belangrijk, maar een horeca niet. Als je haar maar goed zit met de avondklok ofzo  ::rofl::
Was al erg genoeg dat alternatieve geneeswijzen dicht moesten. Die nu ook open mogen, maar in mijn ogen nooit dicht hadden gemogen.

Ik erger me inderdaad al heel lang aan dit soort leeghoofdig ego gedrag, maar heb wel geleerd ook los te laten voor mezelf.
De frustratie kost mij energie.

Maar vindt het echt erg dat zoveel mensen totaal geen rekening met een ander willen houden. Dat gedrag zat er natuurlijk al heel lang, maar komt nu nog overduidelijker naar voren


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1543 Gepost op: 25-02-2021, 11:49:55 »
Ik voel me zo verslagen. Keer op keer in de media horen dat alles open moet kunnen want het is zo zwaar. Keer op keer beelden van grote groepen mensen zonder afstand.
Steeds zo'n klap in mn gezicht. Ik kom al n jaar vrijwel nergens en zie niemand en op deze manier duurt dat nog langer. Al die doden boeit niemand iets. Zelfs in de persconferenties wordt er niet even bij de slachtoffers stil gestaan.

Ben zo klaar. Ben niet eens meer boos, ben gewoon verslagen en numb.
Heel herkenbaar, hoewel ik zelf wel af en toe nog boos word.

Ik probeer me maar vast te houden aan alle mensen die wél hun best doen, het wél serieus nemen en die wél risicogroepen gelijkwaardig vinden, maar zolang de overheid ons laat stikken voorkomt dat niet genoeg doden en blijft deze crisis alleen maar langer duren. Elke keer opnieuw is het blijkbaar belangrijker dat gezonde mensen eventjes wat meer mogen dan dat risicogroepen blijven leven, zelfs als dat betekent dat we binnen een paar weken gewoon weer in een strenge lockdown zitten omdat de cijfers te hoog zijn opgelopen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1544 Gepost op: 25-02-2021, 12:39:27 »
Hier cirkelt al een tijdje een helikopter boven de plekken waar gisteren heel veel publiek bij elkaar kwam. (Vrijthof, stadspark).

Kan ook subtieler met drones, maar ik denk dat een helikopter tegelijk ook een signaal richting buitenwijken geeft. Dat ding hoor en zie je vanuit elke plek hier in de gemeente.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1545 Gepost op: 25-02-2021, 22:51:20 »
Ik vond deze column zo sterk dat ik hem hier even wilde delen: https://www.parool.nl/columns-opinie/laat-die-gehandicapten-maar-sterven-noem-jezelf-dan-nooit-meer-sociaal~b48b2836/ (niet dat ik denk dat ik iemand van jullie hiervan hoef te overtuigen, maar laat ook goed zien waarom ik hier vaak over validisme spreek)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1546 Gepost op: 26-02-2021, 02:00:55 »
Ja, ik denk dat één van de grootste problemen van onze tijd ook is dat 'we' gewoon veel te veel gewend zijn. Alle luxe van het leven en de vrijheden die we ervoeren zien we als een recht. Als er dan een tegenslag komt waar we als mens machteloos bij staan, kunnen we dat niet begrijpen. Het besef dat er nog mensen zijn voor wie deze situatie of het leven lastiger is negeren we in onze eigen problemen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet mag klagen, want met name door het gebrek aan sociale interactie is alles mentaal ook zwaarder. Maar soms kan het wel eens goed zijn om te kijken naar degenen die minder hebben dan jij, dan naar wat je meer kán hebben.

Kijkend naar mijn eigen leven ben ik de huidige situatie ook meer dan zat, maar mijn leven is altijd nog beter dan wat 95% van de wereldbevolking ooit zal bereiken. Iets wat ik overigens zelf ook vaak genoeg vergeet. Lekker klagen en niks doen is immers ook één van míjn specialiteiten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1547 Gepost op: 27-02-2021, 20:05:23 »
Nu op het journaal:

Covid-19 gaat nooit helemaal weg maar de samenleving gaat op den duur wel weer terug naar hoe het voor Covid-19 was
Wit is ook een kleur!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1548 Gepost op: 27-02-2021, 20:26:01 »
En hier dan een kanttekening van één van de wetenschappers die voor dit artikel is geïnterviewd: https://twitter.com/Ammer_B/status/1365592023105994756

Het gaat niet meer weg *als we de keuze maken om dat niet te doen*.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1549 Gepost op: 1-03-2021, 02:09:01 »
"Nederland is opgeklommen naar de vierde plek op de lijst van EU-landen als het gaat om de snelheid waarmee gevaccineerd wordt tegen het coronavirus. Dat blijkt uit recente cijfers van het European Centre for Disease Prevention and Control." (NOS)

er gaat vanalles mis, maar met de snelheid lijkt het echt wel goed te gaan hoor.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1550 Gepost op: 1-03-2021, 08:52:46 »
Het voelt als gisteren dat we nog voorlaatste stonden en alleen Bulgarije onder ons hadden  ::oink::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1551 Gepost op: 1-03-2021, 09:52:40 »
Ja je hebt gelijk Brtdm, heb inmiddels begrepen dat we inderdaad een enorme inhaalslag gemaakt hebben ::ok::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1552 Gepost op: 17-03-2021, 17:36:24 »
De EU komt zoals verwacht met een coronacertificaat met QR-code. Dat moet het uiterlijk half juni mogelijk maken te reizen binnen de EU. Mogelijk geldt het ook voor Zwitserland, Noorwegen en IJsland.

Het certificaat bewijst dat de drager tegen COVID-19 is ingeënt, recent negatief is getest of voldoende antistoffen in het lichaam heeft.

https://www.skipr.nl/nieuws/brussel-komt-met-corona-paspoort

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1553 Gepost op: 17-03-2021, 22:35:38 »
Zitten nog heel wat haken en ogen aan zo’n paspoort.
Zo is vaccinatie geen garantie om geen covid te hebben of te krijgen, maar verlaagt het enkel de symptomen indien je besmet raakt.
Is een negatieve test een momentopname en is er nog steeds een foutgevoeligheid.

Enkel de aanwezigheid van antistoffen biedt al een wat veiliger beeld .

Dus ja ik vind het een prima zaak dat eu wil gaan kijken wat er mogelijk is,maar met zoveel experts die al waarschuwen, denk ik dat een dergelijk plan nog wel even beken moet/mag worden.

De ek indoor atletiek zou ook coronaproof zijn met bubbels etc. De gevolgen ervan zijn ernaar.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1554 Gepost op: 28-03-2021, 11:32:24 »
Journalist bij volle SGP kerk in Krimpen in elkaar gerost door een SGP gekkie.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/308420907/kerkganger-krimpen-schopt-verslaggever-in-buik-journalist-moet-wegspringen-voor-auto-op-urk

Max vd Broek van De Telegraaf, bekend van z'n widm video's, was getuige van van de mishandeling. Max post hier ook weleens in het widm-forum.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1555 Gepost op: 3-04-2021, 13:06:13 »
Vandaag is ook het besluit gevallen om Astra Zenica helemaal niet meer te gebruiken, ook voor mijn leeftijdscategorie.


Nu heb ik 12 maart mijn eerste vaccinatie gehad. Zoals voorspeld, waren er daarna lichte klachten, die na een paar uur totaal zijn verdwenen.

Bij het infonummer van de RIVM geven ze aan dat ze geen antwoord hebben op de vraag, hoe het nu verder gaat, en gaan zd er nog steeds vanuit dat degenen die bij de eerste vaccinatie AZ hebben gehad, ook voor de vervolgvaccinatie Astra Zenica gaan krijgen. Maar dat is raar, er zou immers nog maar voor 700 vaccinaties genoeg zijn, maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen (700 flesjes maar zoveel vaccinaties, of iets dergelijks.

Ik probeerde het antwoord te krijgen op de vraag of mensen die nu de eerste vaccinatie hebben gehad met AZ, een tweede vaccinatie met Pfizer of Jansen of Moderna zullen krijgen......maar op die vraag moesten ze het antwoord dus schuldig blijven.

Ofwel: hoe chaotisch wil je het hebben?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1556 Gepost op: 3-04-2021, 13:11:28 »
Ik snap echt niet waarom ze de vaccinatie stilleggen.. Zo zorg je ervoor dat sommigen zich helemaal niet meer willen vaccineren en zo ga je een grote achterstand oplopen zodat het nog langer gaat duren.

Dit wordt toch vooral opgestookt door de media.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1557 Gepost op: 5-04-2021, 14:25:42 »
er schenen niet veel inentingen meer gepland te zijn met Astra Zenica voor senioren. En ze vonden het als ik het goed begreep zonde om maar 1 of 2 doses te gebruiken uit een flesje en de rest dan weg te gooien.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1558 Gepost op: 5-04-2021, 14:27:24 »
Ja het gaat ook niet daarover maar waarom ze überhaupt gestopt zijn met AZ :P

De experts snappen er niets van ::ohno::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1559 Gepost op: 5-04-2021, 14:36:01 »
De kans om als (vooral) vrouw onder 60 complicaties te krijgen schijnt (volgens de cijfers) relatief te hoog te liggen. Daarom wordt die groep voorlopig niet meer ingeënt. En omdat er verder de komende periode te weinig prikken ingepland waren voor ouderen zijn ze ere voorlopig helemaal mee gestopt.
Ich bin ein Bärliner!