Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 390262 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #900 Gepost op: 15-08-2020, 09:54:51 »
Ik wist niet dat 60.000 inwoners tegenwoordig als veel beschouwd wordt :-X

En nogmaals, lees even goed wat ik zeg, wat je nota bene zelf citeert, ik zeg helemaal niet dat er geen probleem is.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #901 Gepost op: 15-08-2020, 10:20:45 »
Hier in Leiden, een stad met meer dan 120 duizend inwoners, hebben we niet eens een teststraat. Naar mijn mening zeer apart. Ook omdat hier één van de betere ziekenhuizen van het land staat
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #902 Gepost op: 15-08-2020, 10:27:49 »
Hier in Leiden, een stad met meer dan 120 duizend inwoners, hebben we niet eens een teststraat. Naar mijn mening zeer apart. Ook omdat hier één van de betere ziekenhuizen van het land staat
Hij zit in Leiderdorp, wat basically aan Leiden vastzit, dus zo raar is dat niet ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #903 Gepost op: 15-08-2020, 11:27:14 »
Waarom zijn er geen mobiele test labs? Die door een regio rijden en bij mensen komen die niet per auto of fiets naar een teststraat kunnen.  ???

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #904 Gepost op: 15-08-2020, 12:50:04 »
Corona beheerst nu al een half jaar het beeld In de nederlandse speeltuin die we regering noemen.  En nog steeds hebben we geen concrete maatregelen. Zo willen we dat iedereen zich kan laten testen, maar is de testdekking per 100 km kwadraat belachelijk laag. En het is volstrekt onduidelijk hoe een mogelijk besmet persoon zonder  Eigen vervoer In een van de teststraten moet komen.

We willen de scholen weer gewoon openen , maar er is geen beleid om te bepalen welke school wel of niet aan de juiste richtlijn voldoet.
We weten dat Met name jongeren het steeds lastiger Vinden om zich te houden aan de naar hun zeggen vrijheidsbeperkende en overdreven maatregelen, maar onze ministerpresident gaat niet verder dan wijzen Met het vingertje en een dringende oproep.

Er wordt al tijden gesproken over verplichting quarantaine, maar er is nergens sprake van toezicht op de quarantaine. Mondmaskers verplicht wordt aan de locale overheden gelaten en het toezicht daarop is alweer tanende.

Kortom het komt op mij over of de nederlandse overheid steeds een stap achter de feiten aan wil lopen om maar niet te controlerend over te komen. Ze willen de alertheid bij de burgers vergroten, maar die laten meer en meer zien klaar te zijn Met corona en zich niet te kunnen of willen aan passen aan de regels om zo te zorgen voor een zo klein mogelijke kans op besmetting.

Vakantie Met je maten naar de spaanse zon, ja tof maar nu even niet aub. Nee gewoon dat soort reizen nu niet aanbieden . Doet een operator dat toch, boete.

Horeca hoe hard het ook Klinkt, dicht want de anderhalve meter wordt hier vaker niet dan wel gehandhaafd.

Gisteren nog een video gezien van introweek Groningen studenten , wat ze zeiden was al banaal, maar hun gedrag tov corona laat zien waarin de cijfers stijgen.

Edit: sorry ik was wat boos dat de bezoekregeling In tehuis weer op de schop gaat.
 

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #905 Gepost op: 15-08-2020, 13:54:39 »
Ik begrijp wel dat je daar boos om bent ::hug::

Maar de maatregelen die je noemt zijn erg vergaand en imo niet te verantwoorden. Horeca die zich niet aan de regels houden krijgen hoge boetes en een maand sluiting. Ik vind niet dat we dan maar meteen alle horeca dicht moeten gooien. Bovendien is al meermaals aangetoond dat het gros van de besmettingen thuis gebeurt, dus het zal ook nog eens niet per se helpen. Ik denk echt dat de enige manier is mensen meer bewust maken van dat ze elkaar thuis op feestjes/bijeenkomsten niet moeten besmetten. Bij klachten blijf je thuis en verder houd je afstand, geen knuffels, etc. Dat werkt het beste denk ik.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #906 Gepost op: 15-08-2020, 14:04:39 »
Lucy we doen dat nu al maanden zo en op stranden, bij feesten, bij het uitgaan komen er steeds meer beelden naar voren Waar alle maatregelen gewoon losgelaten  En de politie en ordehandhavers staan erbij en kijken toe.

We moeten af van het idee dat de mensen het zekf maar moeten weten wat ze doen. De een zegt Ik heb geen klachten dus Ik Ben niet besmettelijk. De Andere aluhoed zegt corona bestaat niet.

Als je als overheid je druk maakt om de cijfers zal je actief iets daar aan moeten doen want het is Triest om te zeggen de mensheid zal het uit zichzelf niet snel doen. Omdat ze a niet ziek zijn en b de maatregelen hen niks opleveren alleen Maar iets kosten, namelijk vrijheid.

Zoals ik het zie is het het egoisme tegenover de zorg voor onze medemens en het egoisme staat mijlenver Voor.

Zolang iemand niet Met corona te maken heeft gehad is het na x maanden mogelijk om je nog te motiveren , dat snap ik. Maar moeilijk gaat ook en je helpt er je medemens mee.

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #907 Gepost op: 15-08-2020, 14:06:17 »
Hij zit in Leiderdorp, wat basically aan Leiden vastzit, dus zo raar is dat niet ::vergroot::

Toch is het vanuit sommige wijken 9 kilometer naar die teststraat. Ben benieuwd hoe  mensen die niet goed ter been zijn dat gaan doen  ???
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #908 Gepost op: 15-08-2020, 14:25:21 »
Toch is het vanuit sommige wijken 9 kilometer naar die teststraat. Ben benieuwd hoe  mensen die niet goed ter been zijn dat gaan doen  ???

Iemand zoeken die mee kan/wil rijden.
Je moet dan achterin zitten en dan mondmasker op. Heb zelfs al mensen gelezen die er met een taxi heen moesten :O Fijn als je dat kunt betalen, maar anders heb je ook een probleem.

En als je het echt heel benauwd heb lijkt me fietsen ook niet te doen en OV mag inderdaad niet.

Thuis testen voor chronisch zieken is ook nog steeds heel moeilijk te regelen.

En blijkbaar beginnen huisartsen alweer met een Corona spreekuur. Althans wat ik zo links en rechts opvang. Ziekenhuizen beginnen al personeel te vragen om eventueel in te springen op de IC mocht het nodig zijn.

En als dan ook al bezoekrecht weer aangepast gaat worden dan wordt het ook wel tijd dat ze wat meer maatregelen weer treffen en deze dan ook strenger gaan controleren op naleving en boetes gaan geven.

Las gisteren een stuk over het Elkerliek ziekenhuis in Helmond die beveiligers in gaat zetten om bezoekers weg te houden op de verpleegafdelingen, omdat er teveel bezoekers bij een patiënt komen/zitten :O Echt te erg voor woorden zulke dingen.


Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #909 Gepost op: 15-08-2020, 22:18:09 »
Over ziekenhuizen gesproken: nu ik diabeet ben, moet ik nog regelmatig naar het ziekenhuis terug komen. Het ZH waar ik naartoe ga, heeft weliswaar coronamaatregelen genomen, maar die zijn echt een wassen neus.

Zo moet je bijvoorbeeld uiterlijk 24 uur voor een afspraak een digitaal formulier invullen met vragen of je klachten hebt die op corona zouden kunnen duiden. De eerste keer was ik vergeten om dat formulier in te vullen, daarna ben ik steeds 'vergeten' om dat formulier in te vullen. Ik heb nooit een opmerking hierover gehad.

Bij de ingang staan een aantal flexkrachten. De eerste vraagt of je een afspraak hebt, als je die met 'ja' beantwoordt, mag je naar de volgende doorlopen. Die vraagt of je je corona-klachten hebt. Indien 'nee', moet je je handen desinfecteren en mag je naar binnen.

Er is 0,0 controle of je wel de waarheid spreekt.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #910 Gepost op: 15-08-2020, 22:18:57 »
Wat wil je dan? Een leugendetector?  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #911 Gepost op: 15-08-2020, 22:30:03 »
Toch is het vanuit sommige wijken 9 kilometer naar die teststraat. Ben benieuwd hoe  mensen die niet goed ter been zijn dat gaan doen  ???
Dat is ook zo als er één plek was in Leiden ;D. Ik ben het met je eens hoor dat meer testlocaties beter is. Maar ik snap ook dat het niet gemakkelijk is om ervoor te zorgen dat je op elke hoek van de straat getest kan worden en dat zomaar even uit de grond te stampen.

Het lijkt mij dat de mensen van de GGD hun best doen en er voor proberen te zorgen dat iedereen die getest wil/moet worden, ook getest wordt, op welke manier dan ook.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #912 Gepost op: 15-08-2020, 23:12:06 »
Wat is er mis Met thuis testen, dus effectief bij de mensen Met klachten langsgaan?.


Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #913 Gepost op: 15-08-2020, 23:12:21 »
Wat wil je dan? Een leugendetector?  ::rofl::
Nee, maar afspraken staan op een afsprakenbriefje, dus dat is wel te controleren.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #914 Gepost op: 15-08-2020, 23:17:48 »
Echt het merendeel van de zogenaamde maatregelen tegen corona is een farce.
Kijk naar het strand op een warme dag en hoe dicht de mensen opeen lopen.  Kijk naar het uitgaan In de grote steden Met nul controle op de maatregelen.

In datzelfde rijtje hoort wat Tristan beschrijft. Voor het oog van het volk gebeurt er iets, maar er is nul opvolging , nul controle. En begrijp me niet verkeerd Ik vind het Triest dat die controle nodig blijkt te zijn. 

Ik heb al paar keer mijn controle voor Trombose Telefonisch afgehandeld of ver zet omdat ik het niet zie zitten om door de stad te fietsen en dan daar heen te gaan In deze tijden Met  het coronabeleid van ons ziekenhuis.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #915 Gepost op: 15-08-2020, 23:56:12 »
Wat is er mis Met thuis testen, dus effectief bij de mensen Met klachten langsgaan?.



Nou dat is nogal veel meer werk, waar nogal veel meer mensen voor nodig zijn, die er toch al tekort zijn?

In bepaalde gevallen zou het wel moeten kunnen, bv als je echt geen mogelijkheid hebt om naar een testlocatie te gaan, maar het is niet te doen om bij meer dan de hoge uitzonderingen thuis langs te gaan
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #916 Gepost op: 16-08-2020, 00:12:09 »
hoe dan ook het aantal testmogelijkheden moet omhoog. Want nu gaan er mensen niet omdat het te ver weg is, ze niet weten Waar het is, etc etc. en dat kan leiden  tot niet In kaart gebrachte besmettingen Met alle gevolgen van dien.

heb ook al ergens een artikel gezien over doe het zelf testkits. ( geloof dat Stanford university ermee bezig was). Betrouwbaarheid was nog een probleem, maar de gezondheid van de professionele testers nu was niet meer In gevaar.


Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #917 Gepost op: 16-08-2020, 11:36:40 »
Gisteren een verhaal gehoord van een kennis over ambulancepersoneel  zonder mondkapjes  :o  en net op nos.nl verhalen gelezen van een paar mensen die corona gehad hebben en hun ervaring met ggd  ::oink::   
...maar soms even niet :)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #918 Gepost op: 16-08-2020, 12:52:22 »
ik zag net ( herhaling) van max vakantieman. mensen die naar zuid afrika waren geweest tijdens de hoogtij van corona met de anwb en in de groep een coronageval hadden en de problematiek over repatriering.

Waren na thuiskomst maanden later bij elkaar gekomen om zaak te bespreken, gewoon aan 1 tafel zonder mondkapjes of iets. ja wel klagen over de laksheid van de anwb en dat ze de extra kosten zelf moeten betalen, maar zelf ook geen rekening houden met corona.

Ik snap het dat het allemaal lang duurt en dat bepaalde maatregelen heel vervelend zijn ( opa en oma die hun pasgeboren kleinkind niet kunnen vastpakken etc). maar lieve mensen we doen dit toch niet voor niks.  en als je het niet gelooft dat er corona heerst ze zoeken nog vrijwillige grafgravers in zuid en midden amerika voor de corona slachtoffers..



Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #919 Gepost op: 16-08-2020, 13:08:49 »
Ik moet wel zeggen dat de ANWB daar rare keuzes heeft gemaakt.

Maar met mensen die bewust op vakantie wilden in coronatijd en nu hun geld terugeisen heb ik iets minder medelijden mee. Veelal mensen die het makkelijk kunnen betalen, neem soms eens gewoon je verlies.

Zelf heeft deze crisis me ook zo'n 1000 euro gekost. Normaal zou mijn vliegreis vanuit Armenië betaald worden, maar gezien de omstandigheden kon dat niet. (zelf gekozen om te vliegen voor het einde van het contract) Vervolgens heb ik een vlucht geboekt die niet bestond, maar wel ging (tegenstrijdige info op vliegveld en internet) bij een klantenservice waar je niets aan hebt en daarna nog eens een duur ticket moeten betalen. En dan is er nog mijn originele terugvlucht die wel vergoed zou worden, maar die ik niet genomen heb (en uiteindelijk is gecanceld), waar nog geld van terug moet komen.

Ik zie het maar gewoon als een lange vakantie van 5 maanden in Armenië en Georgië. Dan is €1000 een prima bedrag.

Maar als je nu geen geld hebt, moet je gewoon niet gaan vliegen. En inderdaad wat jij zegt, als je je zelf vervolgens ook niet aan de maatregelen houdt....  ::)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?