Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 391750 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1300 Gepost op: 14-12-2020, 14:46:13 »
Fysio valt 9nder de zorg kan niet dicht..

De kans is zeker aanwezig dat de fysio (net als in het voorjaar) weer dichtgaat.
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1301 Gepost op: 14-12-2020, 14:48:34 »
De kans is zeker aanwezig dat de fysio (net als in het voorjaar) weer dichtgaat.
Krijgt net als tandartsen een uitzonderingspositie.  ::jaja::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1302 Gepost op: 14-12-2020, 14:54:04 »
Krijgt net als tandartsen een uitzonderingspositie.  ::jaja::
Dat is dan veranderd tov vanochtend!

Als ze dit meteen in maart al hadden gedaan, hadden we nu niet in deze situatie gezeten.
Hoe verklaar jij dan dat het in de landen die in maart een strenge lockdown hebben gehad (denk aan België, Spanje, Frankrijk, Italië) dan nu ook nog steeds zo slecht gaat? Dat is toch niet te rijmen met wat je hier net zegt.

En of het goed/beter is voor de economie? Ik durf het ook dat deze maand voor veel bedrijven de laatste druppel zou zijn. Gelukkig heeft ons bedrijf het de laatste periode zeer goed gedaan, maar ons bedrijf gaan die 5 weken dicht ons zo'n 100.000 Euro kosten... Die we neem ik aan niet vergoed gaan krijgen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Nicky991

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Reality/SoapVerslaafd
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1303 Gepost op: 14-12-2020, 14:54:58 »
Behalve dat Nederland eerder totaal niet de hardere lijn van Duitsland volgde. ???

Daarentegen:
&



Sowieso werd het wel tijd dat er eens iets strenger werd opgetreden.
Tis alleen vrij abrupt, nadat ook de afgelopen weken nog steeds alles vrij laissez-faire was.

nee, maar deze lockdown had veel eerder moeten komen, i.p.v. Rutte met zijn gewacht totdat het vele erger is
Robinson 2023 Favorieten: Roosmarijn, Eva, Krista, Iris E, Maxim

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1304 Gepost op: 14-12-2020, 15:04:41 »
bestelservice appie ligt al weer plat.

Aks de lockdown eerder was gekomen en er was geen handhaving had dat ook niets uitgemaakt, omdat de lockdown niet werd gevolgd door een aanwezig vaccin.

Enkel de bewustwording , het opvolgen van de maatregelen en het evt sanctioneren bij het niet navolgen, gevolgd door een vaccinatie zou een verlichting van de cijfers moeten gaan geven. Maar let op , het is dus en en en. 

Niet alleen rutte is laks ook Duitsland en België hebben eigenlijk een verbod op niet essentiële reizen, maar volgen dit maar minimaal op en daar is nul controle op.
In Frankrijk zag je echt wegblokkades van de politie en moest je een papier hebben dat de reden voor je reis aangaf om door te mogen

Wij vinden dat zoiets niet kan omdat het de vrijheid teveel beperkt , helaas.
Een echte lockdown zoals dus Frankrijk en italie hebben gehad zorgt wel voor lagere cijfers, maar daarna werd er(terecht) versoepeld en omdat er nog geen vaccin is, is ook daar d3 situatie nu weer serieus
« Laatst bewerkt op: 14-12-2020, 15:08:47 door Tarbozan »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1305 Gepost op: 14-12-2020, 15:16:30 »
Nou ja onder andere dat het langer duurt en ook nog eens in de donkerste en somberste dagen van het jaar. Ik zie het ook bij mensen om me heen gebeuren in mijn omgeving. Die vereenzamen, geen tot weinig sociale contacten hebben. Dat zijn dan geen mensen die depressief zijn of zelfmoordgedachten. Maar ook mensen die dat wel hebben. Therapiegroepen komen stil te liggen, behandelingen worden uitgesteld. Mensen komen toch in een zwart gat terecht. Kan me voorstellen dat die uitzichtloze periode mensen een zetje gaat geven.
Ja voor jou is dat ook naar hoor  ::hug:: Maar inderdaad. Als alles van de een op de andere dag uit je handen valt, is dat niet makkelijk
Ja dat denk ik ook. Kijk ik vind die maatregelen ook allemaal zwaar klote en sommige overdrevenm maar je moeten er maar mee leven. Meer kun je toch niet doen.
Ik zie ook wel om me heen gebeuren dat mensen in een isolement raken omdat ze ineens niet meer hun routine hebben en dan ook niet om kunnen gooien om te kijken wat nog wel kan. Dus feitelijk op de bank gaan hangen en denken is dit mijn wereld.
Alleen is bij mij het voordeel denk ik dat ik altijd kijk en heb gekeken wat kan dan nog, maar mijn onderliggende aard is ook soms te positief  ::rofl:: Kan ook frustrerend zijn naar mezelf toe, als het niet gaat door mijn lichaam.

En dat hulpgroepen stil liggen is natuurlijk wel erg. Dat is net waar je op dat moment zoveel aan kunt hebben. Al krijgt vriendin van mij het via Zoom en voor haar werkt het gelukkig.

Fysio is in de 1e golf wel stil komen te liggen, dus hopelijk zijn ze nu verstandig om het onder zorg te schalen en door te laten gaan. Wellicht dan met soort van aanpassing met dringend en minder dringend. Vanmorgen las ik nog dat het stil gelegd werd.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1306 Gepost op: 14-12-2020, 15:36:42 »
Staat nu op verschillende sites al een update over specifiek fysiotherapie.


Bv bij de NOS
Correctie van de redactie: in een eerdere versie van dit artikel stond ten onrechte dat ook fysiotherapeuten hun werk moeten stoppen. Dat is onjuist, fysiotherapie is geen contactberoep, maar een beroep in de zorg. Dat is aangepast in de tekst.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1307 Gepost op: 14-12-2020, 15:43:54 »
Staat nu op verschillende sites al een update over specifiek fysiotherapie.


Bv bij de NOS
Correctie van de redactie: in een eerdere versie van dit artikel stond ten onrechte dat ook fysiotherapeuten hun werk moeten stoppen. Dat is onjuist, fysiotherapie is geen contactberoep, maar een beroep in de zorg. Dat is aangepast in de tekst.
Dat zou wel fijn zijn.
(beetje egoïstisch gedacht wellicht ook, aangezien ik het waarschijnlijk zelf nodig heb  ::schaam:: )


Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1308 Gepost op: 14-12-2020, 15:54:17 »
Hoe verklaar jij dan dat het in de landen die in maart een strenge lockdown hebben gehad (denk aan België, Spanje, Frankrijk, Italië) dan nu ook nog steeds zo slecht gaat? Dat is toch niet te rijmen met wat je hier net zegt.
Dat is prima te rijmen met wat ik zeg, maar dan moet je wel m'n hele bericht lezen natuurlijk. Ik zei namelijk dat het niet alleen om een lockdown gaat, maar ook om wat je daarna doet om de cijfers zo laag mogelijk houden. Dan zijn deze landen inderdaad geen goede voorbeelden (te vroeg en te veel versoepeld, geen echte indamstrategie), maar wel bijv. de vele Aziatische landen waar de cijfers stukken lager liggen, of als Westers voorbeeld Nieuw-Zeeland en enkele Australische provincies.

Citaat
En of het goed/beter is voor de economie? Ik durf het ook dat deze maand voor veel bedrijven de laatste druppel zou zijn. Gelukkig heeft ons bedrijf het de laatste periode zeer goed gedaan, maar ons bedrijf gaan die 5 weken dicht ons zo'n 100.000 Euro kosten... Die we neem ik aan niet vergoed gaan krijgen.
Nou, gelukkig hebben verschillende gezondheidseconomen dat al voor je uitgerekend ::ok:: Een pandemie is per definitie slecht voor de economie. Maar die pandemie zoveel mogelijk de kop indrukken is vervolgens op lange termijn beter voor de economie dan niets doen of maandenlang halfslachtige maatregelen nemen waardoor de maatschappij juist veel langer op z'n gat ligt.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1309 Gepost op: 14-12-2020, 16:03:38 »
De directeur van de Nederlandse bank zegt trouwens ook iets soortgelijks:
https://nos.nl/artikel/2360593-dnb-nu-hard-ingrijpen-betekent-straks-sneller-groeien.html

En in Australie waar ze echt een keiharde lockdown hebben gehad, hebben ze inmiddels in sommige provincies weer festivals.




Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1310 Gepost op: 14-12-2020, 17:13:02 »
Ja in Australië is het volgens mij sowieso nooit zo erg geweest als hier toch? Oa door het vroege harde ingrijpen denk ik
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1311 Gepost op: 14-12-2020, 17:15:34 »
Ja, klopt idd.  ::jaja::

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1312 Gepost op: 14-12-2020, 17:29:53 »
Helaas wel weer een paar weken thuis-onderwijs geven aan de kids. Dat was misschien nog wel het pittigst in maart-april.
My fall will be for you

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1313 Gepost op: 14-12-2020, 17:47:16 »
Ik snap waarom het nodig is en goed is, maar ik zie er echt tegenop en vind het écht niet leuk  ::ohno::.

Dus gemengde gevoelens
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1314 Gepost op: 14-12-2020, 18:00:23 »
Precies dat.

 ::hug::
You'll never walk alone

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1315 Gepost op: 14-12-2020, 18:14:38 »
Ik snap waarom het nodig is en goed is, maar ik zie er echt tegenop en vind het écht niet leuk  ::ohno::.

Dus gemengde gevoelens

Same ::jaja:: ::hug::
I will follow my inner gold

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1316 Gepost op: 14-12-2020, 18:19:14 »
Ik snap waarom het nodig is en goed is, maar ik zie er echt tegenop en vind het écht niet leuk  ::ohno::.

Dus gemengde gevoelens
Dit ja... :(

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1317 Gepost op: 14-12-2020, 18:22:12 »
Eens  :-\\
Frankje Lapi

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1318 Gepost op: 14-12-2020, 18:35:29 »
Ik heb er zin in ::bravo::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1319 Gepost op: 14-12-2020, 18:44:56 »
Ik denk inderdaad dat niemand er zin in heeft en of het goed is ,is ook een strijdpunt. Maar het is helaas nodig , al heb ik zeer mijn bedenkingen bij de uitvoer van sommige regels .

Naar bepaalde adviezen / verplichtingen wordt al driekwart jaar door Een deel van onze samenleving niet geluisterd. Wat doet rutte en co nu geloven dat iedereen zich wel gaat houden aan d3 verzwaarde maatregelen .?