Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 392411 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1840 Gepost op: 6-07-2021, 13:14:18 »
Ik ben het niet eens dat dit enkel een fout is van de overheid , maar dit is net zo goed een fout van ons, de bevolking.
Ik ben het met je eens dat heel veel individuele mensen ook wel dingen te verwijten valt, maar ik vind dit toch vooral de schuld van de overheid. Ook als iedereen zich netjes aan de anderhalve maatregel (::regenboog::) die we nu nog hebben zou houden, zouden de cijfers nu stijgen door alle versoepelingen icm de veel besmettelijkere deltavariant.

Als de boodschap van de overheid is "de pandemie is over, lekker op vakantie met z'n allen, nooit meer die vervelende mondkapjes op, ga maar lekker direct dansen met Janssen ook al duurt het 2 weken voor je beschermd bent" kun je het de gemiddelde burger niet kwalijk nemen dat ze dan ook denken dat dat daadwerkelijk veilig is. Ik zie ook genoeg slimme mensen die bijv. denken dat Fieldlabs gedegen wetenschappelijk onderzoek was, en dat ze daadwerkelijk kunnen concluderen dat evenementen veilig zijn. Of mensen die nog steeds denken dat kinderen en jongeren niet ziek worden van het virus, of dat het niet erg is als ze dat wel worden. Of mensen die nog steeds denken dat mondkapjes niet werken, of dat aerosolen een complottheorie zijn van Maurice de Hond.

Met een strategie vanuit de overheid die zieken en doden niet erg vindt zolang er nog plaats is in het ziekenhuis (dat de reguliere zorg daarvoor wordt weggedrukt maakt ze ook niet uit), die de internationale wetenschappelijke consensus keer op keer negeert, en vervolgens zo'n belabberd communicatiebeleid heeft dat ze het draagvlak voor de maatregelen die er dan wel zijn eigenhandig om zeep helpen, valt de overheid toch echt het meeste te verwijten. Hoewel het zeker ook pijnlijk is om te zien hoeveel mensen er wél van op de hoogte zijn dat dit het beleid is en dat prima vinden.

Moeten jullie ook zo lang wachten op jullie 2e shot Pfizer of Moderna?
Bij mij zaten er 5 weken tussen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1841 Gepost op: 6-07-2021, 13:18:41 »
Moeten jullie ook zo lang wachten op jullie 2e shot Pfizer of Moderna?
Ik ook 5 weken

Ik fietste gister langs de vaccinatielocatie en totaal niet druk daar. wtf!

Nou ik ben vrijdag geprikt en het was er gewoon druk hoor.
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1842 Gepost op: 6-07-2021, 13:38:22 »
Bij mij zit er ook 6 weken tussen de 2 shots Pfizer. Is hier denk ik de normale tijd, bij de mensen van wie ik het gehoord heb, was het ook of 5 of 6.

Ik mag zondag voor de tweede, hoop op niet zo’n gevoel als bij de eerste, namelijk totaal niets.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1843 Gepost op: 6-07-2021, 13:58:06 »
Ik heb 7 juni de eerste Moderna-prik gekregen en had eigenlijk alleen last van de arm, inderdaad ook twee dagen. 12 juli de tweede, ben benieuwd of ik dan meer bijwerkingen heb.
Jaaa iemand voor de Moderna club  8). Ik heb gisteren mijn eerste prik gehad daarvan. Inderdaad nu ook alleen maar pijn rond de plek van prikken maar verder geen bijwerkingen (gelukkig  :) )
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1844 Gepost op: 6-07-2021, 14:02:14 »
Bij mij ook 5 weken.

Verder eens dat de overheid bepaalde dingen veel te snel heeft vrijgegeven.
Nu "alles" weer mag gaan mensen denken dat ook alles weer veilig is om te doen.

Wel fijn dat vaccinatie wel lijkt te werken. Gevaccineerden lopen minder kans om ziek te worden en als ze ziek worden is het vaak minder erg dan wanneer er geen vaccinatie was geweest.
Maar dan was het ook wel handig geweest om te wachten met alles open te gooien tot iedereen de kans heeft gehad gevaccineerd te worden.


Wit is ook een kleur!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1845 Gepost op: 6-07-2021, 16:11:59 »
1.5 week geleden waren het nog 500 besmettingen, nu al 2.250  ::) Dan komen straks de stromen met vakantiegangers steeds weer terug. Nog even en we zitten in Augustus alweer in een lockdown..

En dit getuigt ook weer van de onkunde van clown Hugo - Dansen met Janssen (en ja sorry dat ik het steeds zo op de man speel, maar hij is als minister eindverantwoordelijk. Sowieso snap ik niet waarom hij ooit deze post heeft gekregen, want die man heeft behalve paar jaar wethouder zorg in Rotterdam nauwelijks een medische CV.  Alleen dat mensen hier op bestuurlijke plekken komen te zitten die ze niet moeten bekleden, is weer een andere discussie). Het is elke keer: oh, we hebben ons vergist. We moeten bijsturen, terwijl ze er wel voor gewaarschuwd waren. Zie ook dit:

Citaat
Mensen die volledig gevaccineerd zijn, moeten voortaan twee weken wachten voordat ze toegang kunnen krijgen tot horecagelegenheden of evenementen waar geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden. Pas na 14 dagen krijgen ze een geldige QR-code die toegang geeft.

Dat heeft het kabinet besloten na de oplopende besmettingscijfers van de afgelopen dagen. Demissionair minister De Jonge van VWS zei dat die stijging deels te verwachten was vanwege de versoepelingen, maar dat de snelheid waarmee dat gebeurt "wel reden tot zorg" is. De wachttijd-maatregel gaat volgens De Jonge "op korte termijn" in.

Nu kunnen mensen zich direct na hun laatste prik in het nachtleven storten, terwijl ze dan waarschijnlijk nog niet volledig beschermd zijn. Door nu een pauze van twee weken in te lassen, sluit Nederland aan bij de meeste buurlanden. Met het afzien van de wachttijd wilde het kabinet met name jongeren verleiden om zich te laten vaccineren. Als ze 's middags een prik met Janssen namen, konden ze 's avond al naar de disco. De Jonge verdedigt die aanpak nog steeds, omdat het heeft geleid tot een hogere vaccinatiegraad onder jongeren.



« Laatst bewerkt op: 6-07-2021, 16:15:36 door MollenvangR »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1846 Gepost op: 6-07-2021, 16:24:13 »
Zouden er al veel gebouwen bezig zijn met luchtverversingsmethoden?
Wit is ook een kleur!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1847 Gepost op: 6-07-2021, 18:01:09 »
Die stijgingen gaan inderdaad nog wel even door met mensen die gaan stappen, vakanties naar hier en naar buitenland en allerlei manieren om het systeem te omzeilen.

Daarnaast wordt alles veel te snel los gegooid.

Ik was gisteren in het ziekenhuis en mondkapjes zijn ineens verdwenen. Alleen als je geen 1.5 meter afstand kunt houden met behandelaar moeten ze bijvoorbeeld wel op.

En degene die nog een mondkapje op hadden werden zowat bekeken van doe af joh. Hoeft niet. Althans dat gevoel kreeg ik wel.  ::rofl::

In de taxi hoeft het ook niet meer als je alleen met chauffeur zit. Komt er een mede passagier dan weer wel. En bij ziekenhuis ritten officieel wel, maar niet alle chaufferus doen het dus  ::oink::

En nergens wordt afstand gehouden. Mensen lopen kris kras door de gangen heen. Personeel haalt je aan alle kanten in en geen afstand tussen hun zelf.

Voelt nog steeds niet prettig dat ze geen afstand houden.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1848 Gepost op: 6-07-2021, 19:14:11 »
Ja, inderdaad. Bij m'n tandarts hoeft mondkapje blijkbaar ook niet meer op in de wachtkamer.

Je mag wel buiten blijven wachten tot je een appje krijgt. Daarna coronavragenlijst mondeling beantwoorden (5 minuten zeggen ze ...de info inkloppen kan blijkbaar niet sneller) die je de dag ervoor ook al digitaal in moet vullen.

Ze zien het als een dubbele check vooraf (als je je afspraak nakomt ga je echt zeggen dat je klachten hebt natuurlijk  ::rofl:: ), maar ik vind het een onnodig contactmoment met iemand van het ondersteunend personeel.

Maar meer nog de extra tijd in een normaal slecht geventileerde ruimte.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1849 Gepost op: 7-07-2021, 13:27:11 »
Ik vind de berichtgeving over de stijging in besmettingen wel weer irritant. Zie veel berichten langskomen die zeggen dat jongeren het probleem zijn bij de stijging. Maar die jongeren doen nu ook gewoon maar wat mag binnen de regels, dus het probleem is niet zozeer de jongeren maar het beleid ::).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1850 Gepost op: 7-07-2021, 15:13:20 »
Nou, sommige jongeren kunnen er ook wel wat van hoor..

Ik stond afgelopen vrijdag in de rij voor testen voor testen voor toegang. (Ik had zaterdag een activiteit met 15 personen in een gebouw waar we ook een qr code nodig hadden)
Maar achter me in de rij stond iemand die hoopte dat hij na een uur in de rij te hebben gestaan wel een negatieve uitslag kreeg, en anders wist hij nog wel een manier om binnen te komen...

Dus ik hoop vooral dat de beveiliging op locaties goed streng is, want ik denk dat deze persoon niet de enige was die er zo over dacht.

Zelf heb ik overigens ook nog een leuke souvenir aan zaterdag overgehouden, want ik ben kneiterverkouden. Geen corona gelukkig, maar alsnog vervelend.


Maargoed, dat nu de besmettingen onder jongeren oplopen is natuurlijk meer dan logisch. Nu het mag zoekt iedereen elkaar op. Precies de groep met de meeste fysieke contacten moet bovendien nog wachten op vaccinatie.
Ik snap dat de vaccinatie op volgorde is gegaan van geboortejaar, maar dat komt met alle uitgaansmogelijkheden nu niet heel goed uit.

Voor de gemiddelde Nederlander was het prima mogelijk om ruim te versoepelen. Maar deze versoepeling komen juist van pas voor de kwetsbaarste groep als het gaat om besmettingen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1851 Gepost op: 7-07-2021, 18:26:08 »
Ik las ergens de reden dat nu heel veel jongeren zich willen laten vaccineren omdat ze dan meteen uit kunnen gaan zonder negatieve test. Eh wat is er over gebleven van de 2 weken tijd die je na je volledige vaccinatie moest aanhouden?

En tuurlijk zijn de jongeren niet de enige “ schuld “ aan de stijgingen van het aantal besmettingen.  Dat ligt aan het niet houden aan de maatregelen , het niet opvolgen van de toegangsprotocollen. En nu doet de regering of ze verrast zijn over het tempo van het aantal stijgingen, dit was al anderhalve maand geleden berekend in de voorspellingen en gaat nog harder als straks de vakantiegangers terug komen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1852 Gepost op: 7-07-2021, 18:33:13 »
Ik las ergens de reden dat nu heel veel jongeren zich willen laten vaccineren omdat ze dan meteen uit kunnen gaan zonder negatieve test. Eh wat is er over gebleven van de 2 weken tijd die je na je volledige vaccinatie moest aanhouden?

Dat is ook wat de overheid uitstraalt. Hugo: Dansen met Janssen.  ::) Echt heel snugger weer van onze nationale clown. En nu moeten ze een kunstgreep doen om pas vanaf 10 juli pas weer die 2 weken in te schakelen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1853 Gepost op: 7-07-2021, 19:33:21 »
Maar deze versoepeling komen juist van pas voor de kwetsbaarste groep als het gaat om besmettingen.
Huh, bedoel je niet juist het tegenovergestelde? ??? (nog los van het feit dat versoepelen terwijl er een variant rondgaat waar de vaccins minder tegen helpen voor niemand echt een topidee is)

Ik las ergens de reden dat nu heel veel jongeren zich willen laten vaccineren omdat ze dan meteen uit kunnen gaan zonder negatieve test. Eh wat is er over gebleven van de 2 weken tijd die je na je volledige vaccinatie moest aanhouden?
Dat was zoals MV zegt de boodschap vanuit de overheid.

Citaat
Dat ligt aan het niet houden aan de maatregelen , het niet opvolgen van de toegangsprotocollen.
Eerder aan het feit dat we ongeveer geen maatregelen meer hebben. Als iedereen zich perfect aan de nu nog bestaande maatregelen zou houden, zouden we nu nog steeds een enorme groei zien.


Nog maar een volgtip op Twitter: Marino van Zelst (@mzelst). Heb ik vrijwel zeker al eens eerder getipt, maar als je de cijfers wil bijhouden en er een beetje duiding bij wil is het echt een aanrader om elke dag even op z'n Twitter te kijken (kan ook gewoon zonder dat je Twitter hebt). Als je maar één bron wil bijhouden over corona, dan is dit echt de beste.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1854 Gepost op: 7-07-2021, 20:24:46 »
Wanneer gaan we de 10.000 weer aantikken jongens  ::)
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1855 Gepost op: 7-07-2021, 20:29:09 »
Wanneer gaan we de 10.000 weer aantikken jongens  ::)
Waarschijnlijk vrijdag of zaterdag :-X https://twitter.com/mzelst/status/1412401074015723524
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1856 Gepost op: 7-07-2021, 20:31:35 »
En vooral lekker doorgaan met de horeca open houden, ek voetbal en Olympische spelen.   ::ohno::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1857 Gepost op: 7-07-2021, 20:46:27 »
En vooral lekker doorgaan met de horeca open houden, ek voetbal en Olympische spelen.   ::ohno::

Ahja EK voetbal en Olympische spelen annuleren is de oplossing hoor  ::rofl::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1858 Gepost op: 7-07-2021, 20:56:06 »
EK voetbal is nog twee wedstrijden... die niet in Nederland plaatsvinden en waar Nederland niet aan mee doet. En de Spelen zijn in Japan en ze laten alleen Japanners toe (en misschien zelfs helemaal geen publiek). Dat zal voor het aantal gevallen in Nederland en België niet veel meer uitmaken.

Horeca open... wat er overdag gebeurt zal ook niet heel veel uitmaken op de cijfers. Of het moet op plaatsen waar ik niet kom meer uit de hand lopen dan op terrassen waar ik langsloop. De feesten in de avond zijn wel heel onhandig als je het virus wil indammen.
Wit is ook een kleur!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #1859 Gepost op: 7-07-2021, 21:29:22 »
Had ik al gedeeld hier dat de deltavariant al besmettelijk kan zijn binnen een aantal seconden op weinig afstand (zoals in de horeca)? https://twitter.com/DrEricDing/status/1406779894785351688
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"