Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 392412 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2000 Gepost op: 13-11-2021, 13:45:06 »
En van beide groepen heb ik niet het gevoel dat ze nu lekker thuis gaan blijven.
Juist strenggereformeerden zul je niet zo snel in café's, de bioscoop, of op festivals tegenkomen hoor ::rofl:: En daarnaast houden de meesten daarvan zich verder wel gewoon aan de regels en geloven ze wel dat corona bestaat (behalve dan op Urk, maar daar ligt dat denk ik meer aan wantrouwen tegenover de overheid dan alleen religieuze overtuigingen).

(Maar verder ben ik wel heel blij dat deze pandemie er niet was toen ik nog op mijn reformatorische middelbare school zat :-X Ook heel blij trouwens dat hij er niet tijdens mijn studietijd was, want dan had ik moeten stoppen met mijn studie).
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2001 Gepost op: 13-11-2021, 13:57:09 »
Juist strenggereformeerden zul je niet zo snel in café's, de bioscoop, of op festivals tegenkomen hoor ::rofl::

Ja, kerken bedoel ik. Plek waar veel mensen samen komen.  ;)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2002 Gepost op: 13-11-2021, 18:40:36 »

::hug::

maar ik ga wel Spacy even hiernaartoe halen ;D
"stampt te pe" is helaas niet goed. Waarschijnlijk werd hier de Latijnse uitdrukking "Stante pede" bedoeld, wat zoveel betekent als 'op staande voet', oftewel 'per direct'.

Terug naar jou, Lucille! ::joehoe::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2003 Gepost op: 14-11-2021, 13:49:05 »
Kijk en dit is dus waar ik bang voor ben als het om Nederland gaat: https://nos.nl/artikel/2405580-lockdown-in-oostenrijk-ongevaccineerden-mogen-de-deur-niet-uit

Dat Hugo en Rutte leuk roepen dat het een keuze is, maar tegenover die keuze wel allerlei beperkingen en straffen komen te staan. Dan wordt keuze een dwang. En geloof me: ik zie die 2 falende clowns ervoor aan ook de mensen hier dit op te leggen en dat vind ik gewoon onmenselijk.

Niet elke vaccinweigeraar is een wappie. Er zijn ook zat mensen onwetend, of zoals ik bang voor de gevolgen en bijwerkingen van het vaccin op lange termijn met zo'n nieuw vaccin, of mensen die angst hebben voor prikken of whatever voor reden. Maar dit wat ze hier in Oostenrijk doen? Dit gaat naar mijn idee gewoon tegen rechten van de mens in. Van 2G is het kleine stap naar dit.
« Laatst bewerkt op: 14-11-2021, 13:52:21 door MollenvangR »

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2004 Gepost op: 14-11-2021, 14:07:33 »
MV, de angst voor dit vaccin omdat het nieuw is, is ongegrond. Het is een verandering van een vaccin waar al jaren aan gewerkt wordt, tegen SARS. Dat het vaccin zo snel op de markt is gekomen is doordat allerlei dode tijd uit het hele proces is gehaald, en omdat er wereldwijd keihard aan gewerkt is, met veel informatiedeling. Het vaccin zelf verdwijnt binnen een paar weken uit je lijf en daarom zijn er geen bijwerkingen op de lange termijn te verwachten. Buiten dat: de ziekte zelf is altijd erger dan het vaccin. De korte- en langetermijnrisico's van de ziekte zijn veel erger dan wat een vaccin ooit als risico geeft. Vaccineren is daarom altijd veiliger dan besmet worden zonder vaccinatie.

Mijn beste vriendin heeft prikangst, en zij is ontzettend goed opgevangen op de priklocatie. Ze vond het echt geen pretje, maar ze heeft het gedaan, niet voor zichzelf maar voor kwetsbaren in haar omgeving en voor de gehele samenleving. De artsen op de priklocaties weten hoe ze met mensen met prikangst om moeten gaan.
En juist omdat er vaccin'weigeraars' zijn die vanwege medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden, en omdat er gevaccineerden zijn die wegens onderliggende ziektes of medicijngebruik niet genoeg antistoffen opbouwen, moeten we als samenleving echt ons best doen om zoveel mogelijk niet medisch-geindiceerde vaccin'weigeraars' (ik weet even geen beter woord) toch over te halen wel te vaccineren. Anders blokkeer je de samenleving voor juist die mensen.

In Oostenrijk is de vaccinatiegraad 65%. Als die meer dan 90% was, was de regering niet tot dit besluit gekomen. Dit nieuwsbericht is wat mij betreft juist een oproep om te zorgen dat de vaccinatiegraad hier omhoog gaat, om dit te voorkomen.
Keep calm and eat chocolates!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2005 Gepost op: 14-11-2021, 14:52:15 »
MV, de angst voor dit vaccin omdat het nieuw is, is ongegrond. Het is een verandering van een vaccin waar al jaren aan gewerkt wordt, tegen SARS. Dat het vaccin zo snel op de markt is gekomen is doordat allerlei dode tijd uit het hele proces is gehaald, en omdat er wereldwijd keihard aan gewerkt is, met veel informatiedeling. Het vaccin zelf verdwijnt binnen een paar weken uit je lijf en daarom zijn er geen bijwerkingen op de lange termijn te verwachten. Buiten dat: de ziekte zelf is altijd erger dan het vaccin. De korte- en langetermijnrisico's van de ziekte zijn veel erger dan wat een vaccin ooit als risico geeft. Vaccineren is daarom altijd veiliger dan besmet worden zonder vaccinatie.
Maar zit dáár dan niet het probleem? In de communicatie daarover? En vooral de overload ook aan berichten over bijwerkingen die de afgelopen maanden voorbij zijn gekomen. Ik heb zelf de afweging uiteindelijk gemaakt t.o.v de schade die long Covid zou kunnen aanrichten.

Ik ben het met je eens dat je met meerdere groepen te maken hebt, en dat maakt dit ook zo lastig. 65% is t.o.v andere landen best laag, maar hier zitten we op 85% en is het ook een optie die ze boven de markt laten zweven. En hier wordt het maar gebruikt als argument dat de zorg het niet aankan (wat ook zo is), maar een jaar geleden waren er nog geen vaccins en toen waren de IC cijfers nog een stuk hoger. Toen kon de zorg het ook al bijna niet meer aan. Dus dat de zorg het niet meer aankan alleen afschuiven op ongevaccineerden is gewoon niet fair. Maar hoe komt het dat de zorg het niet aan kan? Er is beleid gevoerd waardoor we nooit klaar zijn geweest voor een pan/epidemie als deze. Bij de griepgolf in 2018 stond de IC zorg ook al op springen, dat had een signaal kunnen zijn dat alarmbellen af had moeten laten gaan.

Citaat
Hoewel De Jonge niet op de mogelijke restricties vooruit wil lopen, lijkt hij de geesten wel rijp te maken voor coronamaatregelen voor de kleine groep (ongeveer 13 procent van alle volwassenen) die niet gevaccineerd is. ,,We zien dat een klein deel niet gevaccineerd is, maar in de ziekenhuizen is het beeld andersom. En we willen hoe dan ook voorkomen dat de zorg weer wordt overlopen en er wéér operaties uitgesteld moeten worden.’’

Ze hebben het nog niet gedaan, maar ja als Oostenrijk het doet, dan zal dit in Nederland mogelijk volgen. Begrijp me niet verkeerd: ik ben absoluut niet tegen vaccineren (sterker nog, doe het allemaal maar dan zijn we hopelijk een stuk sneller van alles af), maar het gaat ook om wat de overheid (de minister is daarin belangrijk gezicht) uitstraalt. Geen plicht, geen tweedeling, die 2G - moet je niet willen en toch gaan ze stapje voor stapje verder tegen de eerdere woorden die ze uitgesproken hebben.

Even een edit omdat ik niet wil dubbelposten:

https://www.ad.nl/binnenland/de-weerstand-tegen-de-coronaregels-verklaard-grondrechten-worden-ten-onrechte-als-breekijzer-gebruikt~ac1057db/

Dit vind ik wel een interessante visie op argumenten in deze discussie die ik zelf ook weleens gebruikt heb (lichamelijke integriteit, grondrechten gelijke behandeling e.d).

Citaat
Grondrechten worden als breekijzer gebruikt in de discussie terwijl ze ons in werkelijkheid echt wel beschermen, ook bij nieuwe maatregelen. ,,Aan de kant van de overheid mogen de strategie en de communicatie beter. Ook een demissionaire regering moet haar werk doen, maar zet dan wél een concrete visie uiteen. Het zou voor burgers goed zijn meer te weten over de werking van grondrechten en de democratie. Dat zou al veel onvrede schelen."
Dat is dus ook mijn idee: het zit voor een deel in communicatie en misschien ook wel een stuk onwetendheid (ook bij mezelf).

Citaat
Tot nu toe was er geen sprake van discriminatie omdat iemand die zich niet had laten vaccineren, nog steeds de keuze had om zich te laten testen. Als ongevaccineerden straks op bepaalde plekken helemaal niet meer welkom zijn, dan moet de overheid daar wel een heel goed verhaal bij hebben. Dan heb je het over een verdergaande inbreuk op grondrechten die een bijzonder stevige rechtvaardiging vereist.’’
En ook hier: er is gewoon geen touw vast te knopen aan het beleid en het waarom bepaalde dingen zo gedaan worden. Zeker met de tegengestelde geluiden die ze in de laatste maanden naar buiten brengen.
« Laatst bewerkt op: 14-11-2021, 22:53:36 door MollenvangR »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2006 Gepost op: 15-11-2021, 22:51:50 »
ik ben absoluut niet tegen vaccineren (sterker nog, doe het allemaal maar dan zijn we hopelijk een stuk sneller van alles af)

Ben het helemaal met je eens MV, maar dit niet. Ook als iedereen zich laat vaccineren zijn we er niet van af, het gaat de overheid slechts om controle, om de QR-code er door te drukken zodat straks de overheid jouw gegevens kan opzoeken en beheren. Dit heeft niks meer met gezondheid te maken. Laat je niks wijsmaken.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2007 Gepost op: 15-11-2021, 22:59:32 »
Ben het helemaal met je eens MV, maar dit niet. Ook als iedereen zich laat vaccineren zijn we er niet van af, het gaat de overheid slechts om controle, om de QR-code er door te drukken zodat straks de overheid jouw gegevens kan opzoeken en beheren. Dit heeft niks meer met gezondheid te maken. Laat je niks wijsmaken.
Nee, klopt ook dat is één van mijn bezwaren tegen QR code hoor (gisteren heb ik het woord controlesamenleving ook laten vallen en daar ben ik totaal geen voorstander van). Maar er moet toch een punt in vaccinatiepercentage komen waarop ze zeggen: dit is het? Dat bedoel ik meer van dan zijn er vanaf. 100% vaccinatiegraad gaan we nooit krijgen. Corona zelf gaat voorlopig niet weg, maar dat houtje-touwtje beleid wat we nu hebben dan blijven we lekker doormodderen.

Ik las trouwens net dat 2G er misschien helemaal niet gaat komen. ChristenUnie ligt nu dwars: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2405783-coalitiepartij-christenunie-wil-iedereen-testen-in-plaats-van-2g-beleid

Meerderheid halen gaat gelukkig moeilijk worden.
« Laatst bewerkt op: 15-11-2021, 23:02:11 door MollenvangR »

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2008 Gepost op: 15-11-2021, 23:56:02 »
Ben het helemaal met je eens MV, maar dit niet. Ook als iedereen zich laat vaccineren zijn we er niet van af, het gaat de overheid slechts om controle, om de QR-code er door te drukken zodat straks de overheid jouw gegevens kan opzoeken en beheren. Dit heeft niks meer met gezondheid te maken. Laat je niks wijsmaken.

Wat een onzin zeg. Als iedereen zich laat vaccineren is het virus inderdaad niet ineens weg maar het zou wel enorm helpen, dat is echt niet puur en alleen een trucje om aan je gegevens te komen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2009 Gepost op: 16-11-2021, 06:53:40 »
Wat een onzin zeg. Als iedereen zich laat vaccineren is het virus inderdaad niet ineens weg maar het zou wel enorm helpen, dat is echt niet puur en alleen een trucje om aan je gegevens te komen.

Ik zou willen dat je gelijk had maar ik ben bang van niet. Er zijn talloze wetenschappers die een ander geluid laten horen dan wat er nu vaak over covid beweerd wordt, maar die komen niet op bijv. de NOS. Vaccins die nog in testfase zitten, bijwerkingen die niet aan het licht komen, waaronder een schrijnend geval van een gezonde jonge vrouw die na vaccinatie verlamd is geraakt aan haar linkerzijde. De overheid die je constant voorhoudt dat een bepaalde vaccinatiegraad nodig is waarmee we uit de crisis zijn en het dan bijstelt. De regering die doet alsof wij ons niet goed genoeg aan de maatregelen houden terwijl covid gewoon een normale griepcurve volgt, de overheid die de ziekenhuizen kapotbezuinigd heeft waardoor zij nu met tekort IC-bedden zitten en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als dit enkel om gezondheid ging zouden ze niet zo veel hoeven liegen, een eenzijdig beeld laten zien en ongevaccineerden hun vrijheid ontnemen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2010 Gepost op: 16-11-2021, 07:03:26 »
Nee, klopt ook dat is één van mijn bezwaren tegen QR code hoor (gisteren heb ik het woord controlesamenleving ook laten vallen en daar ben ik totaal geen voorstander van). Maar er moet toch een punt in vaccinatiepercentage komen waarop ze zeggen: dit is het? Dat bedoel ik meer van dan zijn er vanaf. 100% vaccinatiegraad gaan we nooit krijgen. Corona zelf gaat voorlopig niet weg, maar dat houtje-touwtje beleid wat we nu hebben dan blijven we lekker doormodderen.

Ik las trouwens net dat 2G er misschien helemaal niet gaat komen. ChristenUnie ligt nu dwars: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2405783-coalitiepartij-christenunie-wil-iedereen-testen-in-plaats-van-2g-beleid

Meerderheid halen gaat gelukkig moeilijk worden.

Dat percentage was er. Eerst 70%, toen 85% en ze hogen het steeds maar op. Terwijl de risicogroepen al gevaccineerd zijn en de werking van vaccinatie zienderogen afneemt. Straks staat iedereen weer op nul en zijn er opnieuw prikken nodig. Dat is niet de weg uit de crisis, terwijl ze ons dat wel beloofden.

Dat van de CU is goed nieuws, de tijd zal leren of dit ook de 2G-samenleving tegenhoudt.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2011 Gepost op: 16-11-2021, 07:25:13 »
Misschien moet je even de rest van dit topic lezen, in plaats van je complottheorieën hier spuien zonder bronnen ::)
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2012 Gepost op: 16-11-2021, 07:33:29 »
Ik weet niet waarom je zo reageert, maar kennelijk vind je het moeilijk om de waarheid onder ogen te zien.

Bronnen: o.a. blckbx, De Andere Krant, en mijn eigen bevindingen. Het is bijvoorbeeld overduidelijk dat vrijheid ingeperkt wordt en grondrechten geschonden worden.


Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2013 Gepost op: 16-11-2021, 07:42:39 »
En welk grondrecht zou er volgens jou geschonden worden dan? Je hebt alle kans gehad je te laten vaccineren, dus vrijheidsberoving is onzin.

Wel lekker makkelijk om heel hard te roepen dat wat jij gelooft de waarheid is en iedereen die daar niet in meegaat dan maar oogkleppen op heeft.

Jouw bronnen zijn meermaals weersproken door andere bronnen, niet alleen de NOS, maar ook andere onafhankelijke onderzoekers. Wat jij doet is verspreiding van desinformatie en complottheorieën en ontzettend kwalijk.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2014 Gepost op: 16-11-2021, 07:56:43 »
Oei het begint bij wetenschappers en komt dan uiteindelijk met bronnen als:
Bronnen: o.a. blckbx, De Andere Krant, en mijn eigen bevindingen.



Ik ben het ook niet eens met het beleid dat er gevoerd wordt op het moment, maar dan hoeft het niet gelijk één groot cartoon villain plot tegen de mensheid te zijn.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2015 Gepost op: 16-11-2021, 09:12:11 »
En dan lees je dat België ongevaccineerd zorgpersoneel gaat ontslaan.... ::oink::

Oostenrijk gooit ongevaccineerd in lockdown dus ook 2g

Hier mogen kinderen niet naar Sinterklaas omdat ouders ongevaccineerd zijn. Zelfs niet in de buitenlucht.

Hier gaat 2g ook gebeuren. Lees wel hier dat SGP er voor ligt, maar uiteindelijk komt er wel een constructie dat het wettelijk kan.
Er is ook nog de corona wet met meer bevoegdheden die steeds stilzwijgend verlengd is.

Er zijn inderdaad wetenschappers die gezegd hebben dat dit beleid niet past binnen de vaccinatie kaders. Zag zelfs een bericht van topman van Astrazenic dacht ik.
Aangezien ik alleen de filmpjes heb gezien, heb ik ze niet op waarheid gecheckt natuurlijk.
Maar de mainstream media gooit dit soort tegenbericht ook niet online.

Ik ben geen complot theorie aanhanger. Lees altijd beide kanten. Al is het wel eng inmiddels om te zien hoeveel gelijk ze krijgen qua theorieën.

Misschien moet ik nu dan maar "blij" zijn met de beperkingen die ik heb en daardoor al jaren niet mee draai in de maatschappij en inmiddels gewend ben tussen 4 muren te zitten.  Al voelt het nu wel meer als gevangenis als mijn enige uitjes weer fysio en ziekenhuis worden, omdat ik nergens anders officieel binnen mag omdat de vaccinatie er niet is.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2016 Gepost op: 16-11-2021, 13:25:13 »
Ben het helemaal met je eens MV, maar dit niet. Ook als iedereen zich laat vaccineren zijn we er niet van af, het gaat de overheid slechts om controle, om de QR-code er door te drukken zodat straks de overheid jouw gegevens kan opzoeken en beheren. Dit heeft niks meer met gezondheid te maken. Laat je niks wijsmaken.
Van de website van de morgen over de situatie in Oostenrijk. En dit is dus iets wat we absoluut NIET moeten willen. Wat jij en Syllie ook zeggen. Ze zijn daar echt doorgeslagen. Wat betreft je gegevens, die hebben ze toch wel. Iedereen gebruikt smartphones, DigiD en weet ik wat nog meer. Maar

Citaat
“Controles kunnen op elk moment plaatsvinden, maakt niet uit waar of wanneer. Alle burgers moeten weten dat ze in de gaten worden gehouden”, benadrukte de Oostenrijkse minister van Binnenlandse Zaken Karl Nehammer.

Is dat niet het begin van een controlesamenleving waarin alle vrijheid weg is? Vrijheid om een winkel in te gaan, het ov in te gaan, in de wetenschap dat je elk moment gecontroleerd kan worden? En het gaat nog verder: 

Citaat
Al wie de coronamaatregelen in het land negeert, zal zwaar worden gestraft. Zo moeten mensen die niet meewerken aan een controle 1.450 euro ophoesten. Aan overtredingen van de 2G-regel (gevaccineerd of genezen) of de 3G-regel op de werkplek (gevaccineerd, genezen of getest) hangen boetes van 500 tot 3.600 euro vast.

Zo omgaan met je bevolking en politie zo inzetten als in Oostenrijk, nee dat moeten we echt niet willen (hebben we ook de mensen niet voor).
« Laatst bewerkt op: 16-11-2021, 13:51:36 door MollenvangR »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2017 Gepost op: 16-11-2021, 13:26:46 »
Heel goed! Die boetes in Nederland zijn veel te soft  ::jaja::
You'll never walk alone

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2018 Gepost op: 16-11-2021, 14:00:41 »
Ik weet niet waarom je zo reageert, maar kennelijk vind je het moeilijk om de waarheid onder ogen te zien.

Bronnen: o.a. blckbx, De Andere Krant, en mijn eigen bevindingen. Het is bijvoorbeeld overduidelijk dat vrijheid ingeperkt wordt en grondrechten geschonden worden.
Wat een ongelofelijk betrouwbare bronnen. Die zullen het inderdaad wel beter weten dan de internationale wetenschappelijke consensus!

Verder neem ik aan dat je je ook al 1,5 jaar inzet voor de vrijheid van risicogroepen die wordt ingeperkt doordat de overheid weigert het virus te bestrijden en onze gezondheid te beschermen.

Ps. Wacht maar tot je hoort over de schrijnende gevallen van gezonde jonge mensen die al maanden doodziek zijn na een covid-besmetting. Dat vertellen ze je niet in de mainstream media!

En dan lees je dat België ongevaccineerd zorgpersoneel gaat ontslaan.... ::oink::
En terecht. Ik ben echt niet voor 2G (dan eerder voor 1G), maar als zorgpersoneel kom je in contact met enorm zieke mensen. Als je dan niet gevaccineerd bent, dan hoor je daar niet te werken.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2019 Gepost op: 16-11-2021, 14:19:23 »
@Starlight

Ik ben het vaak met je eens, maar op het punt dat je mensen hun werk gaat afpakken vanwege een vaccinatie, ook al is het in de zorg kan ik het totaal niet eens zijn.

Dus de zorg in het ziekenhuis die hun vaccinaties heeft gehad, maar wel met corona doorwerkt mag wel???

Want dat gebeurd nu dus wel in de zorg. Niet alleen in het ziekenhuis, maar ook in de wijkverpleging en in verpleegtehuizen. En dat is echt uit 1e hand ;)

Als ik dan als patiënt de keuze heb dan heb ik liever iemand die ongevaccineerd is, maar wel alle maatregelen in stand houdt en zich laat testen, dan iemand die gevaccineerd is en zich nergens wat van aantrekt.

Want wat is dan de volgende stap?? Politie, brandweer, alle hulpverleners weg die niet een vaccin hebben om wat voor reden dan ook.  Niet gevaccineerd niet welkom op je opleiding?

En als je dan de 3e en 4e of 10e vaccinatie niet meer kan krijgen vanwege wat dan ook. Valt je hele toekomst in duigen?

Want dat zijn de consequenties van de 1/2 G samenleving.