Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 392353 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2060 Gepost op: 13-12-2021, 11:55:26 »
Misschien uitverkocht? Hier waren ze laatst bij meerdere winkels namelijk uitverkocht...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2061 Gepost op: 13-12-2021, 12:16:50 »
Zijn massaal gehamsterd hier en dus inderdaad bij veel zaken compleet uitverkocht

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2062 Gepost op: 13-12-2021, 12:50:17 »
Wij zijn ook bijna uitverkocht. Hebben alleen de duurdere nog liggen. Die verkopen we alleen als alle winkels zijn uitverkocht en mensen toch nog wat willen. Ik zal straks na mijn lunch even kijken wanneer wij weer de goedkope testen geleverd krijgen.

Hoe vaak doen jullie een zelftest? Ik eens per week.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2063 Gepost op: 16-12-2021, 23:30:22 »
Hoi. Ik kom weer eens niet zulke leuke informatie droppen hoor.

- Omicron is waarschijnlijk al dominant of wordt het anders binnen een paar dagen (https://twitter.com/mzelst/status/1471546565810700291?t=kNMapSO5KfLmVXn_XOgMuQ&s=19).
- De vaccins bieden niet zo heel veel bescherming meer tegen besmetting met Omicron (wel nog tegen ernstige ziekte, maar juist milde ziekte veroorzaakt vaak Long Covid).
- De meest voorkomende symptomen van Omicron lijken te zijn vermoeidheid, nachtzweten, kriebelige en droge keel, en milde spierpijn.
- Er zijn inmiddels al best wel veel gevallen bekend van situaties waarin iedereen gevaccineerd en vooraf getest was, en waarin achteraf bijna iedereen Covid kreeg.

Doe ermee wat je wil, maar misschien iets om rekening mee te houden bij beslissingen over hoe je kerst en oud en nieuw viert.

Ohja, en mochten er nog steeds mensen zijn die heel graag willen volhouden dat groepsimmuniteit echt absoluut geen doel was van de Nederlandse regering, hebben we hier weer mooie nieuwe gewobte documenten: https://twitter.com/milenaholdert/status/1471480784112467969?t=g81OR0zgO-lXUJ1FKutBAw&s=19  ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2064 Gepost op: 16-12-2021, 23:43:08 »
Bieden de boosters de betere bescherming wel tegen Omicron?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2065 Gepost op: 17-12-2021, 00:56:16 »
Bieden de boosters de betere bescherming wel tegen Omicron?
Voor zover ik weet wel, maar geloof dat het nog onduidelijk is hoe hoog het is. Geldt overigens ook voor "normale" vaccinatie - uit sommige onderzoeken lijkt het bijna geen bescherming meer te bieden, maar kwam ook een bron van de WHO tegen die 30% claimde. Omicron lijkt in ieder geval vooral goed immuniteit te kunnen omzeilen, en het laatste wat ik las is dat het nog onduidelijk is of het ook besmettelijker is. Wel minder dodelijk, maar als het meer mensen kan besmetten zorgt dat uiteindelijk voor meer zieken en doden dan een dodelijker maar minder besmettelijk virus.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2066 Gepost op: 17-12-2021, 10:32:37 »
Omicron lijkt in ieder geval vooral goed immuniteit te kunnen omzeilen, en het laatste wat ik las is dat het nog onduidelijk is of het ook besmettelijker is. Wel minder dodelijk, maar als het meer mensen kan besmetten zorgt dat uiteindelijk voor meer zieken en doden dan een dodelijker maar minder besmettelijk virus.
Niet om de mogelijkheid dat het gebeurt tegen te spreken, maar het is niet zo dat als het minder dodelijk is, maar wel besmettelijker, dat per definitie uiteindelijk meer mensen zullen sterven. Het hangt allemaal af van hoe besmettelijker en hoe minder dodelijk het is.

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2067 Gepost op: 17-12-2021, 12:42:05 »
Om zichzelf als soort actief te houden heeft een virus een hoge besmettelijkheid en een lage mortaliteit nodig. Nieuwe varianten zullen die kant op evolueren. Als de gastheer (=de mens) te snel doodgaat wordt het virus niet genoeg verspreidt en sterft het uit. Ik verwacht dus in principe minder sterfelijkheid bij omikron of volgende varianten.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2068 Gepost op: 17-12-2021, 16:56:59 »
Als het beleid blijft om het rond te laten gaan is minder dodelijk wel een zeer sterk voordeel toch? 😬
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2069 Gepost op: 17-12-2021, 21:34:42 »
Niet om de mogelijkheid dat het gebeurt tegen te spreken, maar het is niet zo dat als het minder dodelijk is, maar wel besmettelijker, dat per definitie uiteindelijk meer mensen zullen sterven. Het hangt allemaal af van hoe besmettelijker en hoe minder dodelijk het is.
Of je leest gewoon even wat wetenschappers erover te zeggen hebben :)
Als voorbeeld even dit draadje: https://twitter.com/mzelst/status/1470740699280773120, maar zo is er nog genoeg uitleg over te vinden als je zoekt.

Als het beleid blijft om het rond te laten gaan is minder dodelijk wel een zeer sterk voordeel toch? 😬
Vergeleken met besmettelijker én dodelijker zorgt het dan voor net iets minder ellende zou ik denken. Maar zolang het rond blijft gaan, gaan er alsnog meer mensen naar het ziekenhuis, sterven er meer en krijgen nog veel meer mensen Long Covid.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2070 Gepost op: 17-12-2021, 22:22:50 »
Of je leest gewoon even wat wetenschappers erover te zeggen hebben :)
Als voorbeeld even dit draadje: https://twitter.com/mzelst/status/1470740699280773120, maar zo is er nog genoeg uitleg over te vinden als je zoekt.
Dat was mijn punt niet. Nu wordt gezegd dat er meer ziekenhuisopnames gaan komen (dat ontken ik helemaal niet), maar het is niet zo dat dat sowieso gebeurt. Ik kreeg uit jouw berichten de indruk dat dat wel het geval is. Met exponentiële groei heb je in een oneindige populatie wel dat er in absolute zin meer ziekenhuisopnames komen als je het virus maar lang genoeg rond laat gaan. Echter zit er in de realiteit een begrenzing op, dus als de kans op ziekenhuisopname laag genoeg is, dan kan het zo zijn dat er minder opnames komen. Nogmaals, ik zeg niet dat het zo is en ik zeg niets over de waarschijnlijkheid. Ik zeg alleen dat het niet 100% zeker is dat er meer ziekenhuisopnames komen.
« Laatst bewerkt op: 17-12-2021, 22:29:09 door Lodewijk van Lodenstein »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2071 Gepost op: 17-12-2021, 22:36:50 »
- Er zijn inmiddels al best wel veel gevallen bekend van situaties waarin iedereen gevaccineerd en vooraf getest was, en waarin achteraf bijna iedereen Covid kreeg.

Doe ermee wat je wil, maar misschien iets om rekening mee te houden bij beslissingen over hoe je kerst en oud en nieuw viert.

Dit maakt het eerlijk gezegd voor mij alleen maar moedelozer. Dat ook als je je aan de regels houdt, je de vaccinaties haalt, je netjes test...je nog steeds allemaal besmet raakt. Dan denk ik, waar doe je het nog voor?

Dan ga ik echt niet mezelf weken, maanden, misschien wel jaren opsluiten in huis terwijl familie en vrienden eenzaam zijn, ziek zijn, een lichtpuntje nodig hebben etc. Dus ja, ik ga wel mensen bezoeken. Uiteraard wel met zoveel mogelijk maatregelen en veiligheid, zover dat kan.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2072 Gepost op: 17-12-2021, 22:52:31 »
Ik heb nu corona en het valt enorm mee. Beetje overhyped dat virus hoor.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2073 Gepost op: 17-12-2021, 23:24:04 »
Dat was mijn punt niet. Nu wordt gezegd dat er meer ziekenhuisopnames gaan komen (dat ontken ik helemaal niet), maar het is niet zo dat dat sowieso gebeurt. Ik kreeg uit jouw berichten de indruk dat dat wel het geval is. Met exponentiële groei heb je in een oneindige populatie wel dat er in absolute zin meer ziekenhuisopnames komen als je het virus maar lang genoeg rond laat gaan. Echter zit er in de realiteit een begrenzing op, dus als de kans op ziekenhuisopname laag genoeg is, dan kan het zo zijn dat er minder opnames komen. Nogmaals, ik zeg niet dat het zo is en ik zeg niets over de waarschijnlijkheid. Ik zeg alleen dat het niet 100% zeker is dat er meer ziekenhuisopnames komen.
Nouja, dat is bij Omicron dus wel 100% zeker met wat we er nu over weten, en daar had ik het over. En daarnaast is er een zekere zin een oneindige populatie voor Covid, omdat je opnieuw besmet kunt raken. Je hebt natuurlijk gelijk dat er ook hypothetische situaties bestaan waarin een besmettelijker virus niet per definitie meer doden betekent, maar naar wat ik begrijp uit bijvoorbeeld dat draadje is dat het maar een fractie meer besmettelijker hoeft te zijn om al binnen een relatief korte periode meer doden te veroorzaken.

Dit maakt het eerlijk gezegd voor mij alleen maar moedelozer. Dat ook als je je aan de regels houdt, je de vaccinaties haalt, je netjes test...je nog steeds allemaal besmet raakt. Dan denk ik, waar doe je het nog voor?

Dan ga ik echt niet mezelf weken, maanden, misschien wel jaren opsluiten in huis terwijl familie en vrienden eenzaam zijn, ziek zijn, een lichtpuntje nodig hebben etc. Dus ja, ik ga wel mensen bezoeken. Uiteraard wel met zoveel mogelijk maatregelen en veiligheid, zover dat kan.
Zolang het virus niet bestreden wordt is het ook vrij hopeloos. De regels schieten tekort, om geen Covid te krijgen moet je jezelf beschermen. Ik zeg ook niet dat je geen mensen moet bezoeken (ik bedoel, ik zie ook heel af en toe wel familie), maar draag dan minstens FFP2 buiten de deur en doe sneltesten vooraf. Maar ik vind het wel nogal kut om te zeggen "ik ga mezelf niet opsluiten" terwijl risicogroepen dat al bijna 2 jaar moeten. Uiteindelijk zitten we in deze hele kutsituatie omdat de overheid dacht dat je risicogroepen wel af kon schermen van de rest van de samenleving en de rest wel ziek kon worden, alsof risicogroepen niet ook midden in de samenleving staan en banen, familie en hobby's hebben (en alsof het virus niet heel veel nieuwe chronisch zieken gaat creëren). Er zijn voor gezonde mensen ook genoeg periodes geweest dat de risico's relatief laag waren en dat jullie wel meer hebben kunnen doen, dat is er voor risicogroepen bijna niet geweest. Moet ik me dan maar voorbereiden op een leven lang in isolatie en al m'n levensdromen opgeven omdat iedereen te beroerd is om zich aan meer maatregelen te houden dan wat absoluut verplicht is, zelfs als er een nieuwe variant is en de zorg op instorten staat? Als we nu gewoon allemaal even ons minstens aan alle WHO-maatregelen zouden houden ipv de RIVM-maatregelen, dan zakken de cijfers tenminste uiteindelijk zodat er binnenkort wél weer iets meer kan, in ieder geval voor gezonde mensen.

En begrijp me niet verkeerd, hier is de overheid de hoofdschuldige aan, en niet mensen zoals jij die echt wel hun best doen en het beleid ook kut vinden. Maar uiteindelijk bepalen we ook met elkaar welke risico's we acceptabel vinden. En elke keer opnieuw is de boodschap dat de risicogroepen de rekening mogen betalen van het beleid, ipv dat mensen gewoon hun eigen verantwoordelijkheid nemen. En het kutte is dan ook nog dat mensen het niet doen terwijl het ook in hun eigen belang is. Ik wil geen mensen bang maken voor Long Covid, maar het is wel gewoon een reëel risico waar je rekening mee moet houden in je overwegingen wat je wel en niet doet. Dat is wat ik elke dag constant moet doen: risicoanalyses, is dit veilig genoeg, is dit belangrijk genoeg? En ik snap dat je niet zo wil leven, maar ik wil dat verdorie ook niet meer. En op deze manier kan dat nooit meer. Ik zie op dit moment letterlijk niet in hoe deze pandemie ooit tot een einde komt, tenzij het beleid enorm verandert. En dat gaat het niet zolang iedereen constant het wel mooi geweest vindt omdat ze een beloning willen voor dat ze hun best hebben gedaan.

Ik weet dat je het niet verkeerd bedoelt, en ik ben ook niet specifiek boos op jou ofzo, maar ik ben er even zo zo zo klaar mee.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2074 Gepost op: 18-12-2021, 00:19:26 »
Zolang het virus niet bestreden wordt is het ook vrij hopeloos. De regels schieten tekort, om geen Covid te krijgen moet je jezelf beschermen. Ik zeg ook niet dat je geen mensen moet bezoeken (ik bedoel, ik zie ook heel af en toe wel familie), maar draag dan minstens FFP2 buiten de deur en doe sneltesten vooraf. Maar ik vind het wel nogal kut om te zeggen "ik ga mezelf niet opsluiten" terwijl risicogroepen dat al bijna 2 jaar moeten. Uiteindelijk zitten we in deze hele kutsituatie omdat de overheid dacht dat je risicogroepen wel af kon schermen van de rest van de samenleving en de rest wel ziek kon worden, alsof risicogroepen niet ook midden in de samenleving staan en banen, familie en hobby's hebben (en alsof het virus niet heel veel nieuwe chronisch zieken gaat creëren). Er zijn voor gezonde mensen ook genoeg periodes geweest dat de risico's relatief laag waren en dat jullie wel meer hebben kunnen doen, dat is er voor risicogroepen bijna niet geweest. Moet ik me dan maar voorbereiden op een leven lang in isolatie en al m'n levensdromen opgeven omdat iedereen te beroerd is om zich aan meer maatregelen te houden dan wat absoluut verplicht is, zelfs als er een nieuwe variant is en de zorg op instorten staat? Als we nu gewoon allemaal even ons minstens aan alle WHO-maatregelen zouden houden ipv de RIVM-maatregelen, dan zakken de cijfers tenminste uiteindelijk zodat er binnenkort wél weer iets meer kan, in ieder geval voor gezonde mensen.

En begrijp me niet verkeerd, hier is de overheid de hoofdschuldige aan, en niet mensen zoals jij die echt wel hun best doen en het beleid ook kut vinden. Maar uiteindelijk bepalen we ook met elkaar welke risico's we acceptabel vinden. En elke keer opnieuw is de boodschap dat de risicogroepen de rekening mogen betalen van het beleid, ipv dat mensen gewoon hun eigen verantwoordelijkheid nemen. En het kutte is dan ook nog dat mensen het niet doen terwijl het ook in hun eigen belang is. Ik wil geen mensen bang maken voor Long Covid, maar het is wel gewoon een reëel risico waar je rekening mee moet houden in je overwegingen wat je wel en niet doet. Dat is wat ik elke dag constant moet doen: risicoanalyses, is dit veilig genoeg, is dit belangrijk genoeg? En ik snap dat je niet zo wil leven, maar ik wil dat verdorie ook niet meer. En op deze manier kan dat nooit meer. Ik zie op dit moment letterlijk niet in hoe deze pandemie ooit tot een einde komt, tenzij het beleid enorm verandert. En dat gaat het niet zolang iedereen constant het wel mooi geweest vindt omdat ze een beloning willen voor dat ze hun best hebben gedaan.

Ik weet dat je het niet verkeerd bedoelt, en ik ben ook niet specifiek boos op jou ofzo, maar ik ben er even zo zo zo klaar mee.

Het is misschien vervelend om te zeggen, maar wanneer je richting op gaat dat je op individueel niveau niet meer kan doen datgene wat je doet en het gaat nog steeds allemaal mis, dan slaat de wanhoop ook wel een beetje toe. En ja dat is zwaar kut voor de groep chronisch zieken die nu niets kunnen. Maar je komt nu toch op hetzelfde niveau als dat je wel eens duur uiteten gaat of dingen koopt die "onnodig" zijn terwijl heel veel mensen op aarde helemaal geen eten hebben. Toch ga je wel uiteten, omdat je te weinig invloed hebt op de situatie van de mensen die geen eten hebben. Een ander die ongelukkig is maakt niet dat jij je net zo ongelukkig moet voelen als die persoon.

Daarmee wil ik niet de boodschap ondermijnen, want de maatregelen zijn echt nodig en we moeten zeker mondkapjes dragen, testen en vaccineren. Maar o.a. de boodschap van Rutte om bijvoorbeeld opa's en oma's niet te bezoeken kan ik niet meer in mee gaan. Die geven bij mij zelf ook aan dat ze doodongelukkig worden als familie niet langskomt. Zeker met dagen als Kerst en Oud & Nieuw. En ook zeker als je hoort dat er wel heel veel mensen "gewoon" op vakantie gaan naar het buitenland. Wat ik niet snap ::ohno::.

Ik weet ook dat je niet specifiek boos bent op mij, no offense taken. Wel een knuffel  ::hug::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2075 Gepost op: 18-12-2021, 00:38:34 »
Ik heb even geen zin meer om er heel uitgebreid op in te gaan, het wordt tijd voor mij om dit topic weer te ontwijken. Maar ik wil wel zeggen dat de vergelijking van niet meer uit eten gaan omdat anderen geen eten hebben hier echt totaal niet op gaat. Je moet niet dingen doen uit solidariteit met chronisch zieken, of lijden omdat anderen lijden. Je moet dingen doen zodat je zelf niet ziek wordt, je de mensen om je heen beschermt en zodat de pandemie misschien ooit nog over gaat zodat we tenminste allemaal ooit weer een normaal leven kunnen leiden. Dat is ook in je eigen belang. En daarnaast is het verschil dat wat je zelf doet wel degelijk een invloed heeft op anderen. Chronisch zieken zitten niet sowieso wel in isolatie, we zijn hier vooral toe gedwongen door een beleid dat ons niet beschermt en mensen die niet meer doen dan verplicht is. Dus je kunt er in dit geval wel wat aan doen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2076 Gepost op: 18-12-2021, 01:16:17 »
En nu dreigt er ineens random een totale lockdown!?  ??? https://nos.nl/liveblog/2409823-waarschijnlijk-zaterdag-extra-persconferentie-koopmans-nu-handelen-en-boosteren

Ik vraag me alleen af: hoe lang nog? Hoe lang gaan wij nog de komende jaren van (gedeeltelijke) lockdown naar lockdown? Van paniek om de zoveelste variant? En straks van prik, naar prik naar prik? Want blijkbaar was 1x dubbel vaccineren toch niet de uitweg? Straks is booster na een half jaar uitgewerkt, kan je in september volgend jaar weer?  Houdt dit ooit op? Wanneer krijgen we een keer iets van perspectief en iets van een fatsoenlijk langetermijnbeleid. We zijn nu een jaar verder en het resultaat is hetzelfde (los van een welwillende groep van 85% die zich gevaccineerd heeft).

Deze volledige lockdown die ze nu adviseren (terwijl ze eerder hebben gezegd er komt geen volledige lockdown), is zo random. En zeker 1 week voor kerst. Ik durf te voorspellen dat dit juist averechts gaat werken. Het draagvlak voor het coronamaatregelen is al ver onder 0 gedaald en gaat volgens mij nu alleen nog maar verder afbrokkelen? En dat is niet de fout van ons als volk, maar van de chaos in de strategie die onze overheid ervan maakt. Mensen zijn het zat om constant voorgelogen te worden, gaan daardoor juist met kerst en oud en nieuw bij elkaar op bezoek... Zeker voor mensen die wel welwillend zijn en al 2 jaar lang zich wel netjes aan alles houden en zo goed mogelijk met de situatie om proberen te gaan is totale lockdown een dolk in de rug.

Een volledige lockdown gaat bovendien zoveel mensen van jong tot eenzame ouderen psychisch en mentaal nog verder naar de kloten helpen. Ik zie het in mijn eigen vrienden- en kennissenkring hoe bepaalde mensen die ooit zo levendig waren nu zo struggelen bij psychologen lopen, zelfs zelfmoordgedachten krijgen... Om maar te zwijgen over ik weet niet hoeveel ondernemers (met gezinnen) ook wel niet in de problemen gaan komen ondanks steunpakketten. Die zien hun bedrijf kapot zien gaan door de zoveelste beleidsmisser. Maar dat is iets waar onze o zo geweldige beleidsmakers niet aan denken. 

En dan als dit straks in april/mei na een lange winter voorbij is, is zeker het gevolg dat je straks helemaal nergens meer binnen komt zonder je QR code of zonder booster?
« Laatst bewerkt op: 18-12-2021, 01:48:50 door MollenvangR »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2077 Gepost op: 18-12-2021, 01:37:37 »
Waarom wenst niemand mij beterschap?  :(
Misschien is dit wel mijn laatste bericht op dit forum

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2078 Gepost op: 18-12-2021, 01:40:25 »
Waarom wenst niemand mij beterschap?  :(
Misschien is dit wel mijn laatste bericht op dit forum
Nee eerst nog de ontknoping meemaken morgen :( En het viel wel mee toch? Beterschap!  ::hug::

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2079 Gepost op: 18-12-2021, 09:20:44 »
Veel beterschap Chardo ::hug::

En ook knuffels voor de rest ::hug::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.