Auteur Topic: Corona / COVID-19  (gelezen 391759 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2100 Gepost op: 4-01-2022, 16:42:08 »
Voor alle ondernemers in de zogenoemde niet-essentiële sectoren is dit echt wel een lockdown, hoor.
Maar dat is dus niet wat een lockdown is, en illustreert meteen mooi mijn punt dat we te makkelijk met dat woord strooien voor elke maatregel. Het is niet een lockdown als de maatregelen voor jou persoonlijk heel erg vervelend zijn. Het is een lockdown als niemand nog de straat op mag.

En ohja, nog maar eens in de herhaling voor we straks weer die discussie hebben: ik ben niet voor eindeloze lockdowns (al dan niet tussen aanhalingstekens), ik ben voor vroeg ingrijpen met effectieve maatregelen zodat we niet steeds de cijfers zo hoog hebben laten oplopen dat het enige wat nog rest een lockdown is.

En om weer terug bij mijn originele punt te komen: FFP2-maskers zijn zo'n effectieve maatregel! ::hypocriet::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2101 Gepost op: 4-01-2022, 17:22:54 »
Het gaat helemaal niet over mij persoonlijk ::)

Ik vind dat je vaker erg makkelijk voorbijgaat aan de andere kant van het verhaal. Om nu te gaan roepen dat dit echt geen lockdown is doet de problemen, het verdriet, de financiële struggle etc. van ontzettend veel mensen echt tekort imo. Jouw definitie van een lockdown is niet per se de (enige) juiste. Er zijn ontzettend veel plaatsen 'locked down', waar geen mensen naar binnen mogen, die op slot zijn. Op dit moment zelfs al het onderwijs. Ik noem dat dus wel een lockdown (en Van Dale overigens ook).

Ik heb het hiermee verder niet over of dit wel of niet een/de juiste maatregel is, maar we mogen best erkennen dat dit een lockdown heet en dat ontzettend veel mensen hier last van hebben, niet omdat ze even niet meer naar hun favoriete winkel kunnen, maar omdat ze hun beroep niet kunnen uitoefenen of niet naar school kunnen.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2102 Gepost op: 4-01-2022, 17:33:09 »
Omdat winkels dicht en lockdown geen synoniemen zijn. Je mag nog naar buiten, je mag nog met mensen afspreken, dat is geen lockdown. We strooien naar mijn mening iets te snel met dat woord, waardoor mensen sneller lijken te denken dat bepaalde maatregelen een enorme inbreuk op hun vrijheden zijn ipv een noodzakelijk ongemak. Vandaar :)



Rutte zei toch dat we in lockdown gingen en het staat vermeld op de rijksoverheid en wikipedia en allemaal andere bronnen. ;)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2103 Gepost op: 4-01-2022, 17:48:23 »
Ik zei ook niet dat het over jou persoonlijk ging? Het was alleen een voorbeeld dat mensen het dus steeds een lockdown noemen zodra het voor henzelf vervelend is (in dit geval de ondernemers), terwijl het geen lockdown is. Dat betekent op geen enkele manier dat ik de problemen niet serieus neem of het niet erg vind voor anderen. Dat zei ik helemaal niet.

Er is namelijk helemaal geen "andere kant van het verhaal" waar ik te makkelijk aan voorbij ga. Ik heb al heel vaak gezegd dat het allemaal dezelfde kant van de medaille is. Iedereen, de hele maatschappij, de hele economie, alle mensen, elke sector, IEDEREEN is er het beste bij gebaat als we dit virus effectief bestrijden. Zolang we dat niet doen, lijdt iedereen eronder. Dat is iets waar ik het echt al heel vaak over heb gehad en ik word er echt enorm moe van dat jullie steeds doen alsof al die dingen me niet boeien.

En daarnaast word ik er ook best wel moe van dat we nu een discussie hierover zitten te voeren terwijl het daar helemaal niet om GING. Ik probeer jullie verdorie zelfs te helpen om jezelf te beschermen en de samenleving veiliger te maken door FFP2-maskers aan te raden (ja, ook voor ondernemers, en docenten, en leerlingen, en al die dingen die nu dicht zijn, zodat ze weer OPEN kunnen). Maar laten we vooral een complete discussie voeren over wat een lockdown wel en niet is, dat zal al die ondernemers vast helpen ::)

Rutte zei toch dat we in lockdown gingen en het staat vermeld op de rijksoverheid en wikipedia en allemaal andere bronnen. ;)
Ohja my bad, even vergeten dat Rutte altijd de waarheid spreekt en nooit termen gebruikt als "maximaal controleren" en "intelligente lockdown" om dingen anders voor te doen dan ze eigenlijk zijn ::ok::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2104 Gepost op: 4-01-2022, 18:21:09 »
Ja, ik ben mede  door jouw.bericht maar even op zoek gegaan naar een voorraadje ffp2maskers. Bij kruidvat niet (meer?) te koop, maar mazzel gehad, want bij de apotheek waren ze afgeprijsd: i.p.v. €16 nu 15 voor €3   ::bravo::  Teveel ingekocht blijkbaar.

Ik word wel moe van de berichten over besmette vakantiegangers. Zit ik zo m'n best te doen al die tijd, zucht...

Valys heeft per 1 januari ook eindelijk goeie regels voor veilig vervoer  ::ok::
...maar soms even niet :)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2105 Gepost op: 4-01-2022, 19:42:38 »

Ohja my bad, even vergeten dat Rutte altijd de waarheid spreekt en nooit termen gebruikt als "maximaal controleren" en "intelligente lockdown" om dingen anders voor te doen dan ze eigenlijk zijn ::ok::

Het gaat toch niet alleen om Rutte? Als de gehele regering en alle media het een lockdown noemen, wie ben jij dan om te zeggen dat het geen lockdown is? Los daarvan vind ik je mondkapjes tips wel nobel hoor.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2106 Gepost op: 4-01-2022, 20:34:15 »
Ga ergens anders lopen trollen joh.

Ja, ik ben mede  door jouw.bericht maar even op zoek gegaan naar een voorraadje ffp2maskers. Bij kruidvat niet (meer?) te koop, maar mazzel gehad, want bij de apotheek waren ze afgeprijsd: i.p.v. €16 nu 15 voor €3   ::bravo::  Teveel ingekocht blijkbaar.

Ik word wel moe van de berichten over besmette vakantiegangers. Zit ik zo m'n best te doen al die tijd, zucht...

Valys heeft per 1 januari ook eindelijk goeie regels voor veilig vervoer  ::ok::
Fijn GIG ::bravo::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2107 Gepost op: 4-01-2022, 20:45:53 »
Ga ergens anders lopen trollen joh.

Hallo, die Lyra stalkt mij alleen maar, dus ik ben niet aansprakelijk voor wat zij doet. Ik wilde een serieuze discussie voeren over het begrip lockdown hoor.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2108 Gepost op: 4-01-2022, 20:52:30 »
Misschien begrijp ik je (humor?) niet, maar je berichtjes over corona komen bij mij niet serieus over .
...maar soms even niet :)

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2109 Gepost op: 4-01-2022, 21:12:11 »

Ik word wel moe van de berichten over besmette vakantiegangers. Zit ik zo m'n best te doen al die tijd, zucht...



Dit. Ik vind het echt absurd. Al die mensen die nog even heel snel naar Oostenrijk vertrokken voor de 10 dagen quarantaine in ging hebben het nu mooi voor Oostenrijk verpest. En voor Nederland.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2110 Gepost op: 4-01-2022, 21:27:34 »
Misschien begrijp ik je (humor?) niet, maar je berichtjes over corona komen bij mij niet serieus over .

Dat zal dan jouw gebrek aan empathie zijn, want ik heb daadwerkelijk corona gehad en ik was ook echt nieuwsgierig naar waarom Starlight lockdown tussenhaakjes schreef.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2111 Gepost op: 4-01-2022, 21:57:13 »
Dit. Ik vind het echt absurd. Al die mensen die nog even heel snel naar Oostenrijk vertrokken voor de 10 dagen quarantaine in ging hebben het nu mooi voor Oostenrijk verpest. En voor Nederland.

But did they? Je bent verantwoordelijk voor jezelf en anderen. Goed laten testen en als je toch positief bent thuis blijven. Simple as that.

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2112 Gepost op: 4-01-2022, 22:24:26 »
Ik heb nu corona en het valt enorm mee. Beetje overhyped dat virus hoor.

Dit bericht o.a.  kan ik toch niet serieus nemen als je dan al die mensen voor je ziet die vechten voor hun.leven. Ik ben blij voor jou dat het voor jou meeviel, dus mijn empathies vermogen doet het nog.
...maar soms even niet :)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2113 Gepost op: 4-01-2022, 22:53:06 »
Dat iemand niet altijd serieus is wil niet zeggen dat zijn berichten nooit serieus kunnen zijn, toch?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2114 Gepost op: 4-01-2022, 23:00:08 »
Dat klopt .
...maar soms even niet :)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2115 Gepost op: 4-01-2022, 23:01:03 »
Allereerst bedankt. Maar wat ik daar zei was wel hoe ik dat wilde vertellen, want als je anderhalf jaar al angst wordt ingepraat over hoe erg het kan zijn en je krijgt het en het valt best wel mee, dan is dat ook onderdeel van het gesprek. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niks was en ook sorry aan degene die er wel (nog steeds) last van hebben, maar we hoeven niet aldoor elkaar angst aan te jagen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2116 Gepost op: 4-01-2022, 23:09:46 »
Dat iemand niet altijd serieus is wil niet zeggen dat zijn berichten nooit serieus kunnen zijn, toch?
Maar niet gek na de troll berichten hierboven...

Waarvoor de oproep hiermee te stoppen. Dit is de huiskamer voor serieuze discussies. Voor humoristische uitspattingen kan je naar o.a. de Relaxhoek. Bedankt!  ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2117 Gepost op: 4-01-2022, 23:28:13 »
Allereerst bedankt. Maar wat ik daar zei was wel hoe ik dat wilde vertellen, want als je anderhalf jaar al angst wordt ingepraat over hoe erg het kan zijn en je krijgt het en het valt best wel mee, dan is dat ook onderdeel van het gesprek. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niks was en ook sorry aan degene die er wel (nog steeds) last van hebben, maar we hoeven niet aldoor elkaar angst aan te jagen.

Nu begrijp ik je beter. Het is ook moeilijk om balans te vinden hierbij. Jij hebt angst gehad, kreeg het en het viel mee. Maar veel mensen , vooral risicogroepen (waartoe Starlight b.v. behoort)  hebben die angst  heel erg, omdat zij al ziek zijn en dit er niet bovenop kunnen
hebben.

 ::hug::
...maar soms even niet :)

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2118 Gepost op: 4-01-2022, 23:44:26 »
Bij elke beslissing heb je natuurlijk voor en tegenstanders.

Mensen zien bijvoorbeeld hun inkomen wegvallen, of iets minder erg... hun leuke uitstapje en willen dat een bepaalde sector open blijft. Andersom vinden anderen dat er zo veel mogelijk dicht moet om het virus zo veel mogelijk in te perken.

Voor mijzelf geldt dat ik me zo veel mogelijk aan alle maatregelen heb gehouden, maar dat ik wel zie dat anderen dat niet doen (echt nu in een vliegtuig gaan zitten voor een vakantie vind ik nogal egoïstisch, of in een overvolle trein naar Antwerpen gaan zitten terwijl daar eigenlijk geen noodzaak toe is).

Dit gedrag is denk ik mede ingegeven door het feit dat de ziekte voor veel mensen niet zo erg is als in het begin werd voorspeld. Voor velen die het hebben gehad is het niet veel erger dan een (flinke griep), en dat zullen mensen niet een reden vinden om zichzelf op te sluiten...

Wit is ook een kleur!

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona / COVID-19
« Reactie #2119 Gepost op: 5-01-2022, 08:26:40 »
Ik ken nogal wat mensen die Corona hebben gehad, vrijwel allemaal collega’s. (Ik las laatst  dat je in de kinderopvang 70% meer kans hebt op Corona dan gemiddeld, dus dat is niet zo gek). Voor bijna niemand was het gewoon een flinke griep. Een jonge collega van mij zit nu 3 maanden later nog deels in de ziektewet. Sommige anderen liggen er maanden uit , de rest is maanden later nog elke dag moe of heeft nog elke dag hoofdpijn. Een deel ruikt nog steeds niks, of alles ruikt nog vreemd. Ik ken er denk ik 2 van de stuk of 25 die er helemaal niks aan over hebben gehouden.