Auteur Topic: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'  (gelezen 32010 keer)

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #60 Gepost op: 22-03-2020, 18:09:16 »
Ja hoe ga je dit ooit raden dan? Ik stel voor dat iedereen zichzelf verdedigt en dat we dan gewoon daarna allemaal stemmen op wie je niet gelooft.

Mijn verdediging is kort: Ik heb al eerder gezegd dat ik niet door jokers of vrijstellingen wil winnen, dus mocht ik slecht zijn geweest had ik het wel gezegd om geld in de pot te krijgen. Ik ben een bruine koe ::ok::

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #61 Gepost op: 22-03-2020, 18:10:33 »
De helft is stil ::rofl:: Dit spel loopt nog niet echt storm. LDH zegt niks, Lodewijk zegt weinig, Vermoljoen noemt alleen LDH zonder redenatie, ikzelf ben ook stil geweest tot nu toe :P Ik vind het raar dat Vermoljoen alleen zegt LDH, wil hij ons in een bepaalde richting duwen?
Ik heb toch een redelijke beschouwing gepost. Het gaat niet om kwantiteit  ;)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #62 Gepost op: 22-03-2020, 18:11:56 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Wellicht beter kijken Robbie  ::)
Oops, je hebt gelijk.

Enkel MV dan niet? Nou, duidelijk...
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 14:43:55 door Robbieazerty »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #63 Gepost op: 22-03-2020, 18:13:28 »
Oops, je hebt gelijk.

Enkel MV dan niet? Nou, duidelijk...
Uhm ik heb nu ook al 3 posts geplaatst hoor. En ook eerder vandaag dat ik een goede koe ben, maar niet mijn exacte rol.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #64 Gepost op: 22-03-2020, 18:15:43 »
Ja maar dat heeft iedereen zo'n beetje gezegd.  :P
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 14:44:05 door Robbieazerty »

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #65 Gepost op: 22-03-2020, 18:20:47 »
Dit gaat een random voting worden vrees ik

Hopelijk krijgen we te horen wie op wie heeft gestemd want daar valt altijd best veel informatie uit te halen

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #66 Gepost op: 22-03-2020, 18:32:35 »
Er is niemand gekomen om mij tegen te spreken dat ik niet de spaar koe kan zijn omdat zij het zelf zijn. Dus stem aub op niet op mij.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 14:44:13 door Robbieazerty »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #67 Gepost op: 22-03-2020, 18:35:32 »
Is het niet apart dat Robbie niet opgevreten is, terwijl hij aangegeven heeft dat hij de spaarkoe is? Het kan dat hij een slager is en zichzelf zo wil beschermen voor de lynch. Het kan natuurlijk ook dat de slagers Robbie niet gedood hebben om hem verdacht te maken.
Het lijkt mij dat zou Robbie niet de spaarkoe zijn geweest dat de echte spaarkoe daar wel wat van zou hebben gezegd. Ik geloof Robbie zeker.

De helft is stil ::rofl:: Dit spel loopt nog niet echt storm. LDH zegt niks, Lodewijk zegt weinig, Vermoljoen noemt alleen LDH zonder redenatie, ikzelf ben ook stil geweest tot nu toe :P Ik vind het raar dat Vermoljoen alleen zegt LDH, wil hij ons in een bepaalde richting duwen?
Ik was vanmiddag een eind fietsen (maar vanochtend heb ik sowieso genoeg gezegd dacht ik) Ik heb er alleen bijna 2 uur langer overgedaan dan gepland aangezien mijn fiets ineens niet meer van het slot afging.
Maar ik krijg ook het idee dat Vermoljoen in een bepaalde richting probeert te duwen. Gezien ook de post waarin hij meldde dat hij ook een gewone koe is, om er vervolgens bij te zeggen dat er wel iemand moet liegen krijg ik sterk het idee dat Vermoljoen zomaar een van de leugenaars kan zijn. Het lijkt er in ieder geval op dat mijn stem vandaag naar Vermoljoen zal gaan.
Wat mijzelf betreft: ik sta in ieder geval aan de goede kant!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #68 Gepost op: 22-03-2020, 18:40:07 »
Het zou zonde zijn voor alle goede koeien, waaronder ik, dat die leugenaars een persoonlijk voordeel krijgen. Dat zijn er 3 van de 9 hé.
Jullie kunnen mij nu wegstemmen, maar dan moet ge achteraf niet boos op mij worden.
Ik blijf bij LdH.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #69 Gepost op: 22-03-2020, 18:52:15 »
Ik ga voor Chardo

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #70 Gepost op: 22-03-2020, 18:56:38 »
En waarom?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #71 Gepost op: 22-03-2020, 19:00:50 »
Zijn opmerking dat hij ook een bruine koe claimt komt mij niet echt gemeend over. Het komt erop neer dat hij de koe claimt omdat de rest het ook doet, niet omdat hij er ook echt eentje is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #72 Gepost op: 22-03-2020, 19:19:51 »
Vermoljoen, als je mij wegstemt ga je dadelijk krijgen wat je juist niet wilt: dat de slechteriken een voordeel gaan krijgen.
En volgens mij heb ik toch al een tip gegeven door te zeggen dat ik aan de goede kant sta...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #73 Gepost op: 22-03-2020, 20:00:26 »
Zijn opmerking dat hij ook een bruine koe claimt komt mij niet echt gemeend over. Het komt erop neer dat hij de koe claimt omdat de rest het ook doet, niet omdat hij er ook echt eentje is.

Op zich vind ik dit best wel naïef. Ik ben oprecht een normale huis tuin en keuken koe, al dan niet met speciale powers 's nachts, te zien aan mijn grijze haar, houten tanden en mijn liefde voor vrijheid.

Michael neem ik maar even aan voor goede koe, vanwege zijn filosofie.
Robbie geloof ik bij deze ook wel.
Vermoljoen wilt LdH zien branden. In andermans schoenen had ik dat kunnen betwijfelen, maar bij Vermoljoen geloof ik wel dat hij dat doet vanuit de goede koeien rol.

In verband met de pot opbrengst ga ik in ieder geval (nog) niet op Lodewijk Backer stemmen.

MV LdH of Robindtc dan.
 


« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 00:22:55 door Chardo »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #74 Gepost op: 22-03-2020, 20:10:29 »
Aangezien ik geen zin heb om er vannacht al uit te liggen ga ik toch doen wat Lucy eerder afraadde. Ik had het ook liever nog niet gemeld, maar ik kan volgens mij niet anders. Ik ben namelijk de sletterige stier...
Ich bin ein Bärliner!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #75 Gepost op: 23-03-2020, 00:07:12 »

We gaan kijken naar de stemmen:

LdHmolletje:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Robindtc:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Michael90:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Chardo:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Robbieazerty:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Lodewijk Backer:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vermoljoen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

MollenvangR-Art:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dat betekent dat ....
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Iedereen gaat weer slapen en de slagers slaan weer toe om iemand te slachten.
Degene die slachtoffer is geworden is......
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Goedemorgen, we zijn nog met 6 spelers. Jullie moeten nu een slechte rol uitschakelen, anders is het voorbij. Succes!
« Laatst bewerkt op: 23-03-2020, 00:31:22 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #76 Gepost op: 23-03-2020, 00:11:16 »
Het is gewoon klaar nu. De 3 slechte rollen stemmen samen op iemand en dan zit er al niet meer dan een gelijkspel in bij de lynch ::zwaai::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #77 Gepost op: 23-03-2020, 09:39:33 »
Ik zou toch willen proberen om een slechte koe te vangen, want één minder kan het verschil maken, dan zijn er nog maar 2 met een troef en ik vermoed dat die bankroetkoe voor een vrijstelling speelt en die ander 2 voor jokers.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #78 Gepost op: 23-03-2020, 11:01:45 »
De stemmen zijn heel interessant, omdat we in het geheim gestemd hebben. De slagers wisten dus enkel van elkaar op wie ze gingen stemmen. Sommige van ons hebben wel in het topic gepost op wie we zouden gaan stemmen, maar dat geeft sowieso geen zekerheid. Daarom zijn voor mij de LdHmolletje-stemmers uiterst verdacht. Helemaal omdat er geen andere relevante kandidaten zijn die 'samen' op dezelfde personen hebben gestemd.

LdHmolletje en ik hebben op Vermoljoen gestemd, maar LdHmolletje in bevestigd goed en ik ben ook geen slager, dus geen voorbedacht plannetje.
Chardo en Robbieazerty hebben op MollenvangR-Art gestemd. Robbieazerty is bevestigd goed, dus ik verdenk Chardo ook niet zo erg daardoor. Ik weet ook niet zeker of de Bankroetkoe mag overleggen met de slagers. Er staat in de beginpost dat die koe wel weet wie de slagers zijn, maar niet expliciet dat hij met ze mag overleggen.

Daarom zijn voor mij Robindtc, MollenvangR-Art en Vermoljoen verdacht. En dan met name de eerste twee, omdat Vermoljoen expliciet heeft aangegeven op LdH te gaan stemmen. Het kan dat de twee slagers dan met hem meegestemd hebben, omdat zij wisten dat LdH goed was.

Dus ik stel voor om op één van bovenstaande twee heren te stemmen. Mijn stem zal naar Robindtc gaan, omdat ik verwacht dat er minder geld op hem is ingezet dan op MollenvangR-Art (no offense Robin).

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [MO20] Aflevering 4 - Opdracht 2 'Weer Koeien'
« Reactie #79 Gepost op: 23-03-2020, 11:54:12 »
Ik ondersteun deze motie en zal dan ook tactvol meegaan in de stemming op Robindtc, in de hoop dat de slagers deze keer niet geniepig de overhand kunnen pakken. 
« Laatst bewerkt op: 27-04-2020, 00:23:03 door Chardo »