Poll

Verhuzien?

JA
0 (0%)
NEE
4 (100%)

Totaal aantal stemmen: 4

Auteur Topic: [Lockdown spel] Robinson Crusoe  (gelezen 94219 keer)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #180 Gepost op: 30-03-2020, 21:47:20 »
Holy-moly..
Yeah, soms zit Vrouwe Fortuna gewoon tegen, en door de plaatsing van de bergen vermoed ik dat we nu vrijwel zeker dood gaan.

Ook gewoon 1/72 kans dat we het veld niet verkennen, hartje verliezen, EN een event drawen.. ::)
Edit: Ohnee, eerder 1/15 ofzo. Ik zat bij Gather te kijken ipv Explore.



Cold Wind gaan we sws trekken, maar we weten niet wanneer, dus eh, het zal wel.



Friday mag z'n event hebben.
Determination gaat te belangrijk zijn.

..en Strong wooden boxes is ook letterlijk het allerslechtste item in onze situatie, aangezien we er echt niks aan gaan hebben ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::



Pot heeft inmiddels idd bergen goeie shit..  ::rofl::


EDIT: Kan je trouwens binnenkort weer even een kaartje doen Robbie, ben 't overzicht beetje kwijt :)
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 21:51:47 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #181 Gepost op: 30-03-2020, 21:56:32 »
Yep kaartje komt. En de boxes kunnen nog interessant zijn voor als we eten moeten inleveren. Dan kunnen we er daar nog wat in bewaren en verliezen we geen hartje.

Friday's event:
Signs of fire
The whole area is wasted after a massive fire.
Ik moet van het zonet ontdekte terrein 1 resource bedekken. Aangezien er enkel voedsel te rapen was, wordt het voedsel daar afgedekt. We kunnen op die tegel geen voedsel meer gatheren.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #182 Gepost op: 30-03-2020, 21:59:09 »
Ik wil hier echt graag aan meedoen maar de regels waren zo lang en ingewikkeld, dus toen dacht ik, "dat doe ik een andere keer wel". En nu zijn er ineens 10 pagina's om bij te lezen :\'(

Ik ga misschien deze week nog wel een poging doen maar volgens HDD zijn jullie dan al dood ;D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #183 Gepost op: 30-03-2020, 22:44:21 »
Nee, Friday moet zijn Event niet rerollen ::ohno::

Jongens, ik ben het even kwijt, waarom nu 'Pot' bouwen en niet het dak?

Ik wil hier echt graag aan meedoen maar de regels waren zo lang en ingewikkeld, dus toen dacht ik, "dat doe ik een andere keer wel". En nu zijn er ineens 10 pagina's om bij te lezen :\'(

Ik ga misschien deze week nog wel een poging doen maar volgens HDD zijn jullie dan al dood ;D

Gewoon meedoen en meelezen, je leert het het beste door te proberen. Ik snap zelf ook nog een heel deel niet ;)
2024: wie is de Mol?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #184 Gepost op: 30-03-2020, 22:55:14 »
Jongens, ik ben het even kwijt, waarom nu 'Pot' bouwen en niet het dak?

Naja, nee, we moeten het alsnog niet doen - want het is niet direct relevant.

Maar via explore hebben we inmiddels hopen goodies gekregen die unlocken zodra we een pot bouwen. Wat me bijstaat, krijgen we dan (los van de pot zelf)
- Medicine (nodig voor sommige events)
- Poison (wapen +2)
- vegetables (2 hartjes)
- herbs (moraal +1)

Ik bedoel.. naja, tis goed om als back-up te hebben als we iets nodig hebben? ::rofl::



Verder gaan we nu een serieus masterplan moeten verzinnen..
We hebben nog steeds geen bergen, daardoor nog steeds geen hatchet, nog steeds geen dak lvl-2..

En als we ons kamp terugplaatsen, dan zijn we ons.. kamp? dak? kwijt.
Maargoed.. waarschijnlijk (3/4 kans) is de tegel die nu mislukte de bergen ::)

Dus wellicht kunnen we wegkomen met
- die nogmaals exploren
- dak lvl 2 bouwen
- ...gatheren?
« Laatst bewerkt op: 30-03-2020, 22:58:33 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #185 Gepost op: 30-03-2020, 23:11:22 »
Kamp ben je niet kwijt met verhuizen. Dak en palissade wel.

En HDD, jij kan starlight toch wel up to date brengen?  :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #186 Gepost op: 30-03-2020, 23:29:43 »
Kamp ben je niet kwijt met verhuizen. Dak en palissade wel.

En HDD, jij kan starlight toch wel up to date brengen?  :)

::ok::

Yeah, deels, maar denk dat ze dan alsnog maar gedeeltelijk de regels begrijpt & wat we hebben gedaan.
Maar kunnen we idd nog proberen :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #187 Gepost op: 31-03-2020, 09:56:04 »
Starlight kan volgens mij gewoon meedoen vanaf hier, de acties per dag zijn toch hetzelfde. We hebben tot nu toe wat gebieden ontdekt en een kamp met dak gebouwd, dus zo ver zijn we nou ook weer niet. ;D

Dan leggen we gewoon wat meer uit.

Verder gaan we nu een serieus masterplan moeten verzinnen..
We hebben nog steeds geen bergen, daardoor nog steeds geen hatchet, nog steeds geen dak lvl-2..

En als we ons kamp terugplaatsen, dan zijn we ons.. kamp? dak? kwijt.
Maargoed.. waarschijnlijk (3/4 kans) is de tegel die nu mislukte de bergen ::)

Dus wellicht kunnen we wegkomen met
- die nogmaals exploren
- dak lvl 2 bouwen
- ...gatheren?

Ik vermoed dat dat zo'n beetje de enige optie is.

Maar ik wil ook wel graag een overzichtje. Ik snap niet waar die vierde tegel ligt en ik weet niet meer hoeveel hout we hebben. ::joehoe::
If I was a haircut would you wear a hat?

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #188 Gepost op: 31-03-2020, 12:06:51 »
Overzicht:


Voordat we verder gaan... even een rechtzetting. Want ik nam net de weerdobbelsteen en zag dat er één sneeuwwolk op staat.
Alvast overzicht weerdobbelsteen: 4 keer 1 regenwolk; 2 keer 2 regenwolken.
Bovenstaande is dus niet juist, het moet zijn:
1 sneeuwwolk
2 x 2 regenwolken
3 x 1 regenwolk

Ik dacht ik meld het even voordat ik de dobbelsteen gooi en sneeuw heb....

Dus..............

FASE 5 - WEER
Echt........................ ik wíst het! Ik zag die sneeuwwolk en dacht uh oh dat heb ik neit gemeld. Best even melden want Murphy kennende ga ik die nu gooien. En jawel: SNEEUW!!

Dat wil zeggen:
We verliezen 1 hout. (onze Large LEaves helpen enkel tegen regenwolk)
1 wolk versus level 1 van het dak = alles ok

FASE 5 - NACHT
1. Verhuizen we? Dan verliezen we wel ons dak.
2. We eten 1 banaan.
3. We hebben shelter, dus verliezen geen hartje.
4. Alle bananen zouden weggegooid moeten worden. We hebben er geen meer, maar sowieso ga ik van nu af aan altijd deze stap overslaan, want we hebben boxes y'all!!


*** Plots daalt de hand van God uit de hemel boven je neer en hoor je zijn stem "God is jarig vandaag, dus je krijgt het bovenste Discovery token omdat dit de eerste keer is en het al moeilijk genoeg is om online regels te lezen. Zeker als ik nog vanalles niet verteld had. Hier, neem deze discovery!"
Je draait het token om en ziet dat het een speciale is. Volgens het scenario is dit een pirate sabre, waardoor je wapen +1 wordt (en nu dus level 1 is) ***

INVENTORY
7 Determination
0
2
Healing Herbs (als we pot gemaakt hebben, mogen we ook meteen gratis medicijn maken)
Herbs (+1 moraal als we pot hebben)
Poison (+2 wapen als we pot hebben)
Vegetables (+2 hartjes als we pot hebben
Large LEaves (negeert 1 regenwolk

HEALTH
[START] <-- <-- <-- <--

Friday
[START]

Speciale dingen op het bord
Greater Danger Token bij de Hunt = het beest dat we daar tegenkomen heeft +1 strength
Grote grijze vraagteken bij Gathering stapel = sowieso een event, wat we ook gooien.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #189 Gepost op: 31-03-2020, 12:39:53 »
 ::rofl:: Natuurlijk krijgen we sneeuw ::rofl::
Hmm.. we kunnen nog 3 determination inzetten om die retroactief in een regenwolk te veranderen. Dat scheelt in ieder geval 1 hout.

En dan gaan we de nieuwe dag wederom voor determination ipv een hartje.

Verder denk ik niet het kamp verplaatsen.
Als we Noord-west exploren, en dat zijn óók niet de bergen (kans 1 op 4).. naja, dan zijn we gewoon dood. Denk niet dat we nog de rijkdom hebben om te winnen als we het kamp verplaatsen, het wordt nu al super lastig, dus denk dat we maar gewoon moeten gokken.

En yay voor Gods verjaardag, wat een toffe peer ::bravo:: ::bravo:: Congrats met oneindig+1! :)

Ha, zodra we een pot maken, hebben we direct een wapen van sterkte 3 :P Maar aangezien het wapen ook lvls verliest, zou ik 't vooral (ook in dat geval) alleen defensief gebruiken, en niet zelf gaan jagen.
Of kunnen we hout verkrijgen door leer in te wisselen? Ik kijk even naar de icoontjes boven t lvl van ons kamp/dak.

Thanks voor het overzicht trouwens!


..er was nog iets wat ik had bedacht of wilde schrijven, maar wat..
Naja als het belangrijk was, dan komt t vast vanzelf.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #190 Gepost op: 31-03-2020, 12:46:00 »
Oh ja toen ik aan het typen was dacht ik nog van ik moet nog even naar de special skills kijken. Jullie kunnen het inderdaad nog in een regenwolk veranderen om het hout te redden. Lijkt me zelfs een goed plan.

Je kan geen leer inruilen voor hout. Die symbolen geven de kost weer voor het bouwen van kamp dak en palissade. In een solo spel als dit kijken we naar de kosten voor 2 spelers. Dus bouwen kost 2 hout of 1 leer.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #191 Gepost op: 31-03-2020, 13:02:27 »
Oh ja toen ik aan het typen was dacht ik nog van ik moet nog even naar de special skills kijken. Jullie kunnen het inderdaad nog in een regenwolk veranderen om het hout te redden. Lijkt me zelfs een goed plan.

Zullen we dit maar doen dan?


Ben ook voor het niet verplaatsen van het kamp ::jaja::


De pot is nu ook wel erg aantrekkelijk met al die voordelen:
INVENTORY
Healing Herbs (als we pot gemaakt hebben, mogen we ook meteen gratis medicijn maken)
Herbs (+1 moraal als we pot hebben)
Poison (+2 wapen als we pot hebben)
Vegetables (+2 hartjes als we pot hebben
Large LEaves (negeert 1 regenwolk
2024: wie is de Mol?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #192 Gepost op: 31-03-2020, 13:52:48 »
Sure!

* Sneeuw veranderen in regen via determination
* Kamp niet verplaatsen



Probleem met de pot bouwen, is dat we er momenteel niet direct iets aan hebben. We krijgen er niet direct voordeel van - terwijl we wel echt een hatchet & dak lvl 2 moeten gaan maken (en dus de bergen ontdekken voor de hatchet).

Wat natuurlijk wel handig gaat zijn, nu we ons voedsel kunnen bewaren, is dat we dan toekomstig overtollig voedsel via de pot kunnen omzetten naar 1 hartje per nacht. Moeten we even bedenken een banaan daarvoor over te houden, maar dat kan wel.
Dus vermoed dat we 'm wel over 3-4 rondes ofzo een keer gaan bouwen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #193 Gepost op: 31-03-2020, 15:43:26 »
Jeej, extra discovery token :D. Gefeliciteerd, Robbie! ::bravo::

Zullen we dit maar doen dan?


Ben ook voor het niet verplaatsen van het kamp ::jaja::

Eens & eens.

------------------

Wat is nou de vierde tegel (naast ZW, ZWW en NWW) die we nog zouden kunnen ontdekken? Is dat recht naar boven (NN zeg maar)?

Nu we een wapen hebben, wordt jagen misschien toch ook wel interessant. Gatheren levert 1 hout op, jagen Leer (staat gelijk aan 2 hout) en voedsel.

Wapen defensief gebruiken, kan dat? Ik dacht begrepen te hebben dat alleen het level van de pallisade uitmaakt.

Vragen
- Wapen defensief gebruiken, kan dat?
- Gatheren: kunnen we een grondstof maximaal 1x per tegel ophalen (net als bij jagen) of is dat oneindig?
- Hebben we afgelopen ronde eigenlijk wel een Threat gehad..? Of kwam daar het Event voor in de plaats?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #194 Gepost op: 31-03-2020, 17:19:04 »
Wat is nou de vierde tegel (naast ZW, ZWW en NWW) die we nog zouden kunnen ontdekken? Is dat recht naar boven (NN zeg maar)?

Nu we een wapen hebben, wordt jagen misschien toch ook wel interessant. Gatheren levert 1 hout op, jagen Leer (staat gelijk aan 2 hout) en voedsel.

Wapen defensief gebruiken, kan dat? Ik dacht begrepen te hebben dat alleen het level van de pallisade uitmaakt.

Ik nam aan dat er 1 tegel extra is, zodat je bij opvolgende spellen niet exact weet wat de laatste tegel gaat zijn.

Ohjaaaa, 1 leer is natuurlijk gelijk aan 2 hout met betrekking tot ons kamp.
Heel goed punt, dan wordt enigszins jagen misschien toch interessant.

Qua defensief gebruiken, dacht ik vooral aan dat je bij de rode dobbelsteen een lvl-3 beest kon gooien. Maar mikte idd ook qua palissade, maar staat me niet bij hoe dat werkte, dus misschien is alleen dat level daar inderdaad relevant.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #195 Gepost op: 31-03-2020, 19:01:28 »
Ik ben er misschien zelfs wel voor om Pot wél prioriteit te geven. ::hypocriet::

Stel dat we de komende ronde niet gaan gatheren, maar:

Ronde 5: Exploren (Bergen ontdekken), Dak lvl 2 bouwen (met 2 hout), Pot bouwen
Ronde 6: Hatchet bouwen, Jagen (met lvl 3 wapen, krijgen we 1 of meer leer), ...
Ronde 7: Pallisade bouwen (met leer, is dan meteen lvl 3), Jagen (indien nodig), ...
Ronde 8: Dak lvl 3 bouwen (met leer), ..., ...
Ronde 9: Vuur bouwen, ..., ...

Volgorde kan misschien nog wat gewijzigd worden, maar we besparen 4 hout en hebben redelijk aan het begin van de winter een goed onderkomen.

Omdat we nog niet gelijk gaan gatheren, moeten we dan wel even kijken wanneer we hout op de brandstapel kunnen leggen (volgens mij lukt dat dan in ieder geval 1 nacht nog niet). Maar volgens mij kan dat. Als we de Hatchet hebben en ons volledig op gatheren richten (mits dat oneindig kan), gaat het best hard.

Ik hou uiteraard geen rekening met alles wat mis kan gaan of ook moet (acties die mislukken, sneeuwstormen, threats, ...).


If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #196 Gepost op: 31-03-2020, 20:51:22 »
Klinkt potentieel goed.
Volgens mij kunnen we echter momenteel maar 1x jagen, omdat er alleen een jaagbaar beest is wanneer we dat tegenkomen bij exploren. Maar dat gebeurt so far niet echt, ik vermoed omdat we steeds via 2 pionnen exploren?

Wel jammer als we dan de +1 moraal vd pot niet gebruiken, en slechts 1 vd 2 hartjes.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #197 Gepost op: 31-03-2020, 22:22:54 »
Oh ja, goed punt.

We kunnen natuurlijk ook een keer jagen met ons lvl 1 wapen. Als we dan een sterk beest tegenkomen (en veel hartjes verliezen), kunnen we de schade misschien enigszins herstellen door het bouwen van Pot?

Geen hout aan dak lvl 3 en pallisade uit hoeven geven lijkt mij in ieder geval wel handig.


Volgens mij liggen er al wel drie jaagbare beesten op de stapel (gisteren twee ontdekt en we hadden er al eentje).
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #198 Gepost op: 31-03-2020, 23:15:42 »
Geen hout aan dak lvl 3 en pallisade uit hoeven geven lijkt mij in ieder geval wel handig.

Dat lijkt me ook niet nodig ::ohno::

Volgens mij liggen er al wel drie jaagbare beesten op de stapel (gisteren twee ontdekt en we hadden er al eentje).

Denk ook dat we er al drie hebben hoor ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #199 Gepost op: 31-03-2020, 23:22:15 »
Ik ga morgen dieper in op jullie vragen en verder met het spel!

Alvast ivm de gather vraag: dit kan je ongelimiteerd doen, maar meestal zijn die events die daar gebeuren iets van “Oeps alles is op, dek de resource af die je net gegathered hebt.”

Ik heb intussen drie determination ingeleverd om hout terug in de inventory te leggen.  ::ok::

Volgens mij hebben we wel threat gehad. Zit nu op m’n telefoon is allemaal wat irritant terug zoeken, dus kijk ik morgen naar. Ook het aangevallen worden met de beest dobbelsteen vanaf ronde 7 kijk ik  even na of we daar palissade of hout voor nodig hebben.

Overigens, als dit spel over is, wil ik wel een 4 player spel starten? Misschien dan wel op een ander platform dat we niemand anders vervelen hier.  ;D