Poll

Verhuzien?

JA
0 (0%)
NEE
4 (100%)

Totaal aantal stemmen: 4

Auteur Topic: [Lockdown spel] Robinson Crusoe  (gelezen 94242 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #200 Gepost op: 1-04-2020, 08:07:11 »
We verhuizen niet.

Ronde 6

Lees ik het juist dat we geen hout op de voorraad leggen? Door de sneeuwwolk in een regenwolk te veranderen hebben we nu 3 hout. Als we 2 op de voorraad leggen, houden we er 1 over, maar we krijgen er in de productiefase weer 1 bij en hebben er dan 2 om bvb dak te bouwen. (ik geef alleen maar de opties mee)

Fase 1 - EVENT
Broken Tree
A tree falls on you shelter.
Ik moet een  groot bruin vraagteken bij de BUILD stapel leggen, wat wil zeggen dat we sowieso een event hebben als we iets bouwen (of we nu rollen of niet).
En omdat er een boom op ons shelter gevallen is tijdens de nacht, verliezen we een hartje.

De Sotrm / Strengthening the Camp kaart werd niet behandeld en verdwijnt nu van het bord. Effect: -1 palissade. Palissade staat hierdoor terug op 0.

Fase 2 - MORAAL
-3  |  -2  |  -1  |  0  |  +1  |  +2  |  +2 of +1 hartje
Nemen we weer 2 Determination ? We hebben momenteel 2 hartjes verloren in totaal

Fase 3 - PRODUCTIE
+ 1 en 1

INVENTORY
4 of 6 Determination (afhankelijk van of jullie hartje of 2 Determination willen)
1
4 (of 3 of 2 als we 1 of 2 hout op de voorraad leggen)
Healing Herbs (als we pot gemaakt hebben, mogen we ook meteen gratis medicijn maken)
Herbs (+1 moraal als we pot hebben)
Poison (+2 wapen als we pot hebben)
Vegetables (+2 hartjes als we pot hebben)
Large Leaves (negeert 1 regenwolk)

HEALTH
[START] <-- <-- <-- <--

Friday
[START]

Speciale dingen op het bord
Greater Danger Token bij de Hunt = het beest dat we daar tegenkomen heeft +1 strength
Groot grijs vraagteken bij Gathering stapel = sowieso een event, wat we ook gooien.
Groot bruin vraagteken bij Building stapel = sowieso een event, wat we ook gooien.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #201 Gepost op: 1-04-2020, 08:17:19 »
Vragen
- Wapen defensief gebruiken, kan dat?
Als we vanaf volgende ronde de beast dobbelsteen erbij krijgen en er een "aanval van beest met strength 3" gegooid wordt, moeten we ons verdedigen met ons wapen.
Palissade is vooral in events van toepassing.

Citaat
- Gatheren: kunnen we een grondstof maximaal 1x per tegel ophalen (net als bij jagen) of is dat oneindig?
Oneindig, maar events kunnen het laten verdwijnen

Citaat
- Hebben we afgelopen ronde eigenlijk wel een Threat gehad..? Of kwam daar het Event voor in de plaats?
Die ben ik vergeten te posten omdat alle acties al besproken waren voordat ik er aan begon.  ;D (wat overigens geen probleem is, maar moet ik zelf op letten volgende keer)

De threat van de vorige ronde was:
Fierce Hunting
Eén pion en een wapen van 2 zetten om deze kaart te verwijderen en een banaan te krijgen.
Als we deze kaart deze ronde niet behandelen gaat ie de volgende ronde van het bord en moet er nog eens een Greater Danger token bij de jacht stapel gelegd worden, waardoor beesten +2 strength hebben.

Ik zal ook alvast de nieuwe Threat posten zodat jullie er rekening mee kunnen houden voor de acties.
De boom is dus op ons kamp gevallen en de threat is:
Removing the Tree
Zet hier 1 pion en het touw (rope) om de kaart af te leggen. Dan krijg je 1 Determination én een
Als deze kaart van het bord verdwijnt, gaat de moraal eentje achteruit.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #202 Gepost op: 1-04-2020, 12:13:41 »
Overigens, als dit spel over is, wil ik wel een 4 player spel starten? Misschien dan wel op een ander platform dat we niemand anders vervelen hier.  ;D

 ::ok::

Is er een dedicated omgeving voor - of moet 't dan in elkaar worden geklust op een virtual tabletop?



Ikkkk weet even niet of we hout in de voorraad moeten leggen.

Verder ben ik inderdaad voor +2 determination, want hartjes kunnen we evt via de pot fixen.

De threat van de vorige ronde was:
Fierce Hunting
Eén pion en een wapen van 2 zetten om deze kaart te verwijderen  (...anders...) nog eens een Greater Danger token bij de jacht stapel gelegd worden, waardoor beesten +2 strength hebben.

nieuwe Threat
Removing the Tree
Zet hier 1 pion en het touw (rope) om de kaart af te leggen. (...anders...) gaat de moraal eentje achteruit.

Annnnd we're doomed.

Threat 1: Kunnen we niet halen, want we hebben geen wapen +2, en Threat komt vóór de Build-fase, dus we kunnen ook niet een wapen nog even snel in elkaar klussen.

Threat 2: kost 1-2 pionnen om Touw te maken, daarna 1 pion voor de kaart zelf. Het levert weliswaar 1 Determination + 1 hout & we gaan niet in moraal terug, maar ik denk eigenlijk niet dat het 't waard is.


Robbie, wat gebeurt er wanneer we worden vermoord tijdens het jagen?
Zegmaar, stel wij hebben strength 2 (pirate saber + doggo), en het beest heeft strength 2 of 3?
Verliezen we dan alleen hartjes, en krijgen we niks?
..als we morgen pas jagen, dan hebben wij via de pot strength 4, maar heeft het beest +3, dus dat verliezen we vermoedelijk ook ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #203 Gepost op: 1-04-2020, 12:23:01 »
2 hout op voorraad en 2 hout?

Ben ook voor 2 determination ::jaja::

Overigens, als dit spel over is, wil ik wel een 4 player spel starten? Misschien dan wel op een ander platform dat we niemand anders vervelen hier.  ;D

Is zeker een optie ::jaja::

Threat 1: Kunnen we niet halen, want we hebben geen wapen +2, en Threat komt vóór de Build-fase, dus we kunnen ook niet een wapen nog even snel in elkaar klussen.

Threat 2: kost 1-2 pionnen om Touw te maken, daarna 1 pion voor de kaart zelf. Het levert weliswaar 1 Determination + 1 hout & we gaan niet in moraal terug, maar ik denk eigenlijk niet dat het 't waard is.

Moeten we dat beest nu aanvallen?
2024: wie is de Mol?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #204 Gepost op: 1-04-2020, 12:33:11 »
Moeten we dat beest nu aanvallen?

Nee, maar morgen vervalt een Threat, waardoor het volgende jachtbeest +2 krijgt. En die kreeg sowieso al +1 vanwege een eerdere event.
Dus dan wordt het moeilijk om nog te jagen - terwijl we juist hadden bedacht dat we via jagen aan leer wilden komen voor onze vesting.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #205 Gepost op: 1-04-2020, 12:34:18 »
Ja verliest alleen hartjes, no het verschil in strength van wapen en van beest (als het beest sterker is). En mogelijk gaat je wapen wat levels achteruit. Dus je gaat er niet dood aan, tenzij je je laatste hartjes verliest.

Eerlijk, ik heb al menig spel gewonnen zonder 1 keer te jagen. Zeker in dit scenario waar de focus eerder op hout ligt.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #206 Gepost op: 1-04-2020, 12:43:14 »
::ok::

Is er een dedicated omgeving voor - of moet 't dan in elkaar worden geklust op een virtual tabletop?
Die is er nog niet, maar ik dacht misschien aan de diepe duistere krochten van RN waar geen mens komt of zelfs ooit kwam.  ;D

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #207 Gepost op: 1-04-2020, 12:59:31 »
Eens met Determination.

Hout op voorraad kan. Houden we er 2 over voor Dak lvl 2. Hebben we niks voor een sneeuwstorm (maar die kunnen we omzetten) en krijgen we volgende nacht weer 1 hout waarmee we de Hatchet kunnen bouwen.


Als we willen jagen, kan dat vandaag (maar ons wapen is nu nog maar lvl 1) of, als we Pot bouwen, morgen (sterkere beesten, maar ook sterker wapen). Hoeft dus niet volgens Robbie, maar dan moeten we de rest (Dak lvl 3 en Pallisade) met hout doen... Ik zie nog niet helemaal hoe, maar durf hem daarin op zich wel te vertrouwen. ;D

Het belang van een Pallisade heb ik overigens misschien wat overschat. Ik dacht dat die (ook) zou helpen tegen wilde beesten.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #208 Gepost op: 1-04-2020, 13:11:11 »
Nee, maar morgen vervalt een Threat, waardoor het volgende jachtbeest +2 krijgt. En die kreeg sowieso al +1 vanwege een eerdere event.
Dus dan wordt het moeilijk om nog te jagen - terwijl we juist hadden bedacht dat we via jagen aan leer wilden komen voor onze vesting.

Hmm, ja. En hopen dat we door exploren nog leer vinden? ;D

Als we willen jagen, kan dat vandaag (maar ons wapen is nu nog maar lvl 1) of, als we Pot bouwen, morgen (sterkere beesten, maar ook sterker wapen).

Dus op zich maakt het gevecht niet zo uit in die zin dat we vandaag een zwakker beest krijgen en morgen een sterker beest met een sterker wapen. Als het wapen bouwen lukt natuurlijk. Misschien toch maar vandaag proberen?

Eerlijk, ik heb al menig spel gewonnen zonder 1 keer te jagen. Zeker in dit scenario waar de focus eerder op hout ligt.

Of toch voor hout gaan? Maar hoe?

Konden we nu 1 leer ook omzetten in 2 hout?

Sorry, begin het overzicht wat te verliezen :P
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #209 Gepost op: 1-04-2020, 13:47:44 »
Leer kan geen hout worden  ::ohno::

Je kan bvb een dak of palissade bouwen voor 2 hout OF 1 keer, vandaar soms de vergelijking dat 2 hout gelijk is aan 1 keer, maar je kan het niet omruilen.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #210 Gepost op: 1-04-2020, 14:09:14 »
Dat is jammer :-\\
2024: wie is de Mol?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #211 Gepost op: 1-04-2020, 14:45:20 »
Sorry, begin het overzicht wat te verliezen :P

Daar heb ik af en toe ook last van. ;D ::hug::

Maar we kunnen:
Exploren + Dak lvl 2 bouwen + jagen (krijgen we 1 of meer leer, maar verliezen we zeer waarschijnlijk wat hartjes)
Exploren + Dak lvl 2 bouwen + gatheren (krijgen we 1 hout als dat lukt. Wel dobbelen, dus kans dat het niet lukt (1/6), sowieso event en kans om een hartje te verliezen)
Exploren + Dak lvl 2 bouwen met 2 pionnen (als we dat heel belangrijk vinden)

-edit-
Of dus Exploren + Dak lvl bouwen + Pot bouwen


-> voor nu ben ik voor 2 hout op de brandstapel leggen.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2020, 16:22:45 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #212 Gepost op: 1-04-2020, 15:10:01 »
-> voor nu ben ik voor 2 hout op de brandstapel leggen.
Da's 1 :)
Ik wacht nog even op MC en HDD (en mogelijke anderen die plots mee komen doen uiteraard).

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #213 Gepost op: 1-04-2020, 17:19:48 »
Eerlijk, ik heb al menig spel gewonnen zonder 1 keer te jagen. Zeker in dit scenario waar de focus eerder op hout ligt.

Ben ik nadien benieuwd naar je analyse van onze grootste fouten ;D

Die is er nog niet, maar ik dacht misschien aan de diepe duistere krochten van RN waar geen mens komt of zelfs ooit kwam.  ;D

Ah, sure, dat werkt ::ok::

Hoeft dus niet volgens Robbie, maar dan moeten we de rest (Dak lvl 3 en Pallisade) met hout doen... Ik zie nog niet helemaal hoe, maar durf hem daarin op zich wel te vertrouwen. ;D

Het belang van een Pallisade heb ik overigens misschien wat overschat. Ik dacht dat die (ook) zou helpen tegen wilde beesten.

Denk dat we dan alsnog een sack nodig zouden hebben.. en dat kost alsnog weer 1 leer.

De Palissade is toch ook tegen een wilde-dieren-dobbelsteen 's nachts?

Hmm, ja. En hopen dat we door exploren nog leer vinden? ;D

Twijfel of dat er nog in gaat zitten.
We hebben al vrij veel explored, en slechts 1x een geit die ons leer leverde.
En in principe is volgens mij het plan om alleen nog het veld NW van ons te exploren.


Maar we kunnen:
Exploren + Dak lvl 2 bouwen + jagen (krijgen we 1 of meer leer, maar verliezen we zeer waarschijnlijk wat hartjes)

Krijgen we dan leer wanneer het beest sterker is dan onszelf?
Ik nam een beetje aan dat we niet alleen hartjes verliezen (en evt wapen-lvls), maar dat we ook geen leer ervan kregen.
Anders vind ik dat best een acceptabele trade-off.



Vind het lastig om in te schatten of het tactisch is om 2 hout in de voorraad te leggen, maar wil ik best in meegaan ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #214 Gepost op: 1-04-2020, 19:20:24 »
Maar we kunnen:
Exploren + Dak lvl 2 bouwen + jagen (krijgen we 1 of meer leer, maar verliezen we zeer waarschijnlijk wat hartjes)

Of dus Exploren + Dak lvl bouwen + Pot bouwen

Ik ben voor één van deze opties.


Nu 2 hout inleggen is goed. Moet toch ook eens gebeuren.
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #215 Gepost op: 1-04-2020, 19:40:50 »
OK ik lees Duncton en MC willen 2 hout op voorraad leggen, hdd is er enigszins ok mee. Dus er gaat 2 hout op de voorraad.

Fase 4 - Actie! Nu is het aan jullie!
REMEMBER: Als je twee pionnen op éénzelfde actie zet, lukt de actie sowieso. Maar als je ze verspreid kan je meer acties doen. Die kunnen echter mislukken en dan hebben we niks.

De opties (die nadien ook in deze volgorde uitgevoerd worden, dus je kan niet zeggen "We halen eerst hout en bouwen dan een kamp." helaas) :

1. THREAT
Fierce Hunting
Eén pion en een wapen van 2 zetten om deze kaart te verwijderen en een banaan te krijgen.
Als we deze kaart deze ronde niet behandelen gaat ie de volgende ronde van het bord en moet er nog eens een Greater Danger token bij de jacht stapel gelegd worden, waardoor beesten +2 strength hebben.

Removing the Tree
Zet hier 1 pion en het touw (rope) om de kaart af te leggen. Dan krijg je 1 Determination én een
Als deze kaart van het bord verdwijnt, gaat de moraal eentje achteruit.

2. HUNT - Er liggen drie beesten, dus er kan gejaagd worde. MAar er ligt ook 1 Greater Danger token die het beest +1 sterker maken

3. BUILD - Er valt vanalles te bouwen:
- Dak (momenteel level 1) of palissade (momenteel level 0) bouwen. Kost: 2 hout of 1 leer
- een wapen (momenteel level 1): kost 1 hout. Telkens we hieraan bouwen wordt dit 1 level sterker.
- een item: Momenteel kunnen we deze bouwen:
Sling - kost één leer of 1 hout en ons wapen gaat dan naar level 2
Pot - Hiermee kunnen we 's nachts 1 banaan inruilen om een hartje te krijgen. Kost niks.
Bricks - Palissade level gaat 1 omhoog
Drums - Kost 1 leer. Hiermee krijgen we elke moraal ronde 2 Determination extra.
Map - Hiermee krijgen we voorgoed 1 EXPLORE pion die we altijd kunnen inzetten (omdat de map ons makkelijker helpt exploren)
Touw - Kunen we andere dingen mee maken
Sack - Kost 1 leer. Kunnen we per ronde 1 keer een extra resource van het gatheren meenemen.
Medicine - Kan van pas komen bij events.

4. GATHER - We kunnen op een of meerdere tegels naast ons hout of banaan halen.

5. EXPLORE - We kunnen nieuw terrein verkennen NW of 2 velden weg (dan zijn er minsten 2 pionnen nodig (die moeten dan ook rollen. Er zijn er 3 nodig voor gegarandeerd succes)

6. ARRANGE CAMP - We kunnen het kamp opruimen. Per pion die we hier inzetten krijgen we 2 Determination en gaan we 1 moraal omhoog.

7. REST - 1 pion is hier genoeg. We gaan rusten en genezen zo 1 hartje.

En we mogen dus ook elk moment Determination tokens inzetten om één van onze special actions uit te voeren. Elke special action kan per keer maar één keer gedaan worden. Kost enkel Determination, er hoeft geen pion op gezet te worden. De special actions vind je hier boven de rode tekst.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #216 Gepost op: 1-04-2020, 20:40:06 »
De Palissade is toch ook tegen een wilde-dieren-dobbelsteen 's nachts?

Krijgen we dan leer wanneer het beest sterker is dan onszelf?
Ik nam een beetje aan dat we niet alleen hartjes verliezen (en evt wapen-lvls), maar dat we ook geen leer ervan kregen.
Anders vind ik dat best een acceptabele trade-off.

Voor jagen en pallisade ga ik even Robbie quoten:

De palissade is enkel als er 's nachts met een event ofzo een beest zou komen.
Het jagen is enkel met het wapen. Strength van het wapen versus strength van het beest.
Jagen werkt als volgt; je trekt de kaart en daar staan 4 getallen op:
1. Strength van het beest. Die vergelijken we met ons wapen. Elk level strength dat wij met ons wapen te kort komen, is -1 hartje.
2. Hoeveel level we van ons wapen verliezen (is beetje kapot gegaan in de strijd.
3. Hoeveel bederfelijk eten (bananen) we krijgen.
4. Hoeveel leer we krijgen.
Als we vanaf volgende ronde de beast dobbelsteen erbij krijgen en er een "aanval van beest met strength 3" gegooid wordt, moeten we ons verdedigen met ons wapen.
Palissade is vooral in events van toepassing.

Dus:
- Jagen -> wapen
- Aanval beest (rode dobbelsteen, kans 1/6) -> wapen

- Event (kans ?) -> pallisade
- Pallisade -1 (rode dobbelsteen, kans 2/6) -> pallisade

Dat maakt wat mij betreft de Pallisade iets minder belangrijk (nog steeds erg handig, maar misschien minder nuttig dan bijvoorbeeld Dak lvl 3) en de Pot nog weer wat handiger (want bescherming tegen aanval beest).

Ik ben voor één van deze opties.

 ::ok::

Ik ben eigenlijk ook wel voor jagen. Hebben we dat ook een keer gedaan ;D. En met een beetje mazzel komen we een sterk beest tegen, gaan we halfdood, maar hebben we wel twee leer. ::hypocriet::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #217 Gepost op: 1-04-2020, 21:59:12 »
Mijn verwarring is doordat ik het probeerde na te zoeken, en in een vd eerste inhoudelijke posts las:

- Vanaf ronde 7 moet er in de weerfase 1 regendobbelsteen, 1 winterdobbelsteen én een hungry animals dobbelsteen gerold worden. Ja wilde dieren kunnen ons aanvallen. Daarom moeten we dus een palissade bouwen!

Dus dat impliceert dat het belangrijker is dan 1/6 kans van 1 dobbelsteen ???

Edit: maar als dat inderdaad is:
Rode dobbelsteen: 2 keer niks; 1 keer 1 banaan inleveren; 1 keer fight a beast strength 3; 2 keer decreas Palissade by 1.
Dannnn gaan we denk ik zeggen: kom gezellig binnen, beestjes!
Een palissade niet kunnen betalen kostte toch 1 hartje?



Anyway, wat de details ook, ik vermoed dat we alledrie voorstander zijn van:
Exploren + Dak lvl 2 bouwen + jagen

Oftewel:
- Wij1 + Der Hund gaan Exploren naar Noord-West
- Fritz Friday gaat een Dak lvl 2 in elkaar klussen, en mag de bouw-actie rerollen.
- Wij2 + El Perro are on the Hunt 8)
« Laatst bewerkt op: 1-04-2020, 22:01:21 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #218 Gepost op: 1-04-2020, 22:29:04 »
Ja, sorry, mijn schuld. Die quote die je daar zet was van hoe ik dacht dat het was. Nadien ben ik de regels nog eens gaan lezen en bleek het dus het wapen te zijn.

::sorry::

Moet ik nog een discovery token geven om het goed te maken?  ::hypocriet::

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #219 Gepost op: 1-04-2020, 22:32:33 »
Ja, sorry, mijn schuld. Die quote die je daar zet was van hoe ik dacht dat het was. Nadien ben ik de regels nog eens gaan lezen en bleek het dus het wapen te zijn.

::sorry::

Moet ik nog een discovery token geven om het goed te maken?  ::hypocriet::

No worries, kan gebeuren :)

En nah, we gaan toch wel dood - en je hebt ons al genoeg extra geholpen ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.