Poll

Verhuzien?

JA
0 (0%)
NEE
4 (100%)

Totaal aantal stemmen: 4

Auteur Topic: [Lockdown spel] Robinson Crusoe  (gelezen 94290 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #260 Gepost op: 3-04-2020, 19:43:51 »
Aangezien we geen wapen level 2 en geen mes hebben, kunnen we bij de THREAT niks doen, dus ga ik verder met Hatchet bouwen en pot bouwen.

Hatchet bouwen: gelukt! We hebben een hatchet. Er komt +1 hout token op de tegel van ons kamp.

Pot bouwen...
Gelukt! Maar wel een hartje gekost.

Dit betekent dat we de volgende items nu kunnen inzetten wanneer we willen:
Healing Herbs (Ik zal dit al gewoon doen, dan hebben we medicijn. Zit geen strategisch nut achter om hiermee te wachten.)
Herbs (+1 moraal)
Poison (+2 wapen)
Vegetables (+2 hartjes)


Fase 5 - WEER
Weer en winter dobbelstenen:
2 regenwolken + 2 sneeuwwolken...
Dit wil zeggen dat volgende zou gebeuren, maar we kunnen sommige dingen nog voorkomen (zie optie eronder)
- 1 hout inleveren per sneeuwwolk = 2 hout inleveren. Die hebben we niet dus -2 hartjes
- 4 wolken versus dak level 3 = 1 banaan en 1 hout inleveren. Hout hebben we niet, dus is -1 hartje

Opties:
- Voor 3 Determination kunnen we een sneeuwwolk in een regenwolk veranderen, waardoor we 1 hartje minder verliezen.
- Voor 3 Determination kunnen we ook een regenwolk negeren, waardoor we geen hartje én geen banaan verliezen. (I mean... eigenlijk is dit gewoon dé optie, maar goed, aan julie de keuze :) )


Hungry Animals dobbelsteen: -1 palissade
Onze palissade staat op 0, dus dat is -1 hartje.

We gaan sowieso 3 hartjes verliezen. Als we niet één van de wolken veranderen, verliezen we er 4.
Drie hartjes eraf = 2 keer over de moraalpijl, die nu op -1 Determination staat (dus volgende ronde stijgt hij weer 1 moraal en verliezen we niks, maar krijgen we ook niks) en dan hebben we nog 3 hartjes over voor we dood zijn... Als we geen wolk veranderen hebben we er nog 2 over.

Fase 6 - NACHT
1. Verhuizen? I think not
2. Eten we banaan of brood?
3 & 4 zijn niet meer van toepassing (want we hebben shelter en we hebben boxes om onze bananen in te steken.


ALS we 3 Determination inzetten om een wolk te veranderen, houden we er nog 2 over om eventueel een banaan te koken en +2 hartjes te stijgen. Maar we kunnen ook nog rum drinken om 1 of 2 hartjes te stijgen en de vegetables koken en opeten voor +2 hartjes.

Wij:

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #261 Gepost op: 3-04-2020, 19:54:39 »
Opties:
- Voor 3 Determination kunnen we een sneeuwwolk in een regenwolk veranderen, waardoor we 1 hartje minder verliezen.
- Voor 3 Determination kunnen we ook een regenwolk negeren, waardoor we geen hartje én geen banaan verliezen. (I mean... eigenlijk is dit gewoon dé optie, maar goed, aan julie de keuze :) )


Als we geen wolk veranderen hebben we er nog 2 over.

Negeren kan ook he? Dan moeten we maar voor de tweede optie gaan die Robbie hierboven voorstelt ::jaja::

Maar we kunnen ook nog rum drinken om 1 of 2 hartjes te stijgen en de vegetables koken en opeten voor +2 hartjes.

Wat willen jullie doen? Zoveel mogelijk hartjes stijgen nu? Of is dat niet gunstig ivm moraal?
2024: wie is de Mol?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #262 Gepost op: 3-04-2020, 20:06:43 »
Alright, het bouwen ging goed!

Het weer was daarentegen de slechtst mogelijke optie :-X



Denk dat het er slechter uitziet dan de situatie is.

Stel we doen dit:
* Eten onze veggies zoals onze mama ons altijd opdroeg (omdat we dan 2 hartjes zouden krijgen)
* We zetten de Herbs in voor +1 moraal
* We gebruiken de basic-functionaliteit van de pot om 1 banaan om te zetten in 1 hartje (oftewel, we eten brood, want we hebben maar 1 banaan)
* We moeten sowieso 1 regenwolk wegjagen via determination, want anders hebben we geen banaan om in de pot te duwen.

Dan zitten we toch al redelijk goed?
De veggies eten we zodra de pot gebouwd is (of we drinken rum als de pot nog niet direct te gebruiken is) voordat het weer toeslaat. Daardoor gaan we maximaal 1x moraal terug (of misschien niet eens als we handig eten?). En we pakken 1 moraal via de herbs, dus begin van de volgende beurt gaan we weer naar +2 volgens mij? Dan zou dat beswel acceptabel zijn.
Weet alleen even niet waar we dan qua hartjes zitten, moeten natuurlijk proberen niet direct voor een pijl weer te eindigen.


EDIT:
We hebben toch 6 determination (oftewel: 3 na het wegjagen van 1 wolk)?
« Laatst bewerkt op: 3-04-2020, 20:10:36 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #263 Gepost op: 3-04-2020, 20:25:30 »
[START] <-- <-- <-- <--

Hier zaten we voordat we wijn gingen drinken. Dus 2 erbij, 5 eraf. Als we nu 4 hartjes herstellen, komen we net onder de meest linkse pijl uit.

Qua eten nu inderdaad brood en de komende twee nachten de koekjes. Volgens mij hebben we wel meer dan een banaan (een stuk of 3?) in onze kist zitten. Dus of 2x banaan omzetten met Pot, of twee rum opdrinken (of van beide 1). Of met 2 Determination 1 banaan omzetten in 2 hartjes, maar dat lijkt me zonde van de Determination.

Qua pot Poison (wapen) ook maar gelijk pakken? Hebben we iets voor als er een beest langskomt.


En ja, graag verhuizen. Naar een eiland waar het nog wel gewoon zomer is. ::zon::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #264 Gepost op: 3-04-2020, 21:13:06 »
Of met 2 Determination 1 banaan omzetten in 2 hartjes, maar dat lijkt me zonde van de Determination.

Zou ook Determination houden ::jaja::

Qua pot Poison (wapen) ook maar gelijk pakken? Hebben we iets voor als er een beest langskomt.

Lijkt me goed, bewapenen voor een mogelijk beest.

En ja, graag verhuizen. Naar een eiland waar het nog wel gewoon zomer is. ::zon::

Dit is niet gemeend, toch? :P
2024: wie is de Mol?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #265 Gepost op: 3-04-2020, 21:38:53 »
Qua eten nu inderdaad brood en de komende twee nachten de koekjes. Volgens mij hebben we wel meer dan een banaan (een stuk of 3?) in onze kist zitten. Dus of 2x banaan omzetten met Pot, of twee rum opdrinken (of van beide 1). Of met 2 Determination 1 banaan omzetten in 2 hartjes, maar dat lijkt me zonde van de Determination.

Qua pot Poison (wapen) ook maar gelijk pakken? Hebben we iets voor als er een beest langskomt.

Vind het prima om nu onze wapens direct te upgraden. Vind het lastig te overzien of het tactisch kan zijn om daarmee te wachten of het direct te doen.

De pot kunnen we overigens maar 1x per nacht gebruiken.

We hebben inderdaad, sinds we de strong boxes hebben, een serie bananen erin gedumpt. Daarentegen gelden die blijkbaar nu als boterhammen. Dussss dan zouden ze niet meer te gebruiken zijn. Ofzo.
Eigenlijk wel raar: mag je werkelijk niet betere-kwaliteit-voedsel (niet-rottend) inzetten in plaats van slechtere-kwaliteit-voedsel (rottend voedsel)?
Maar sowieso horen we inderdaad iets als 5 +/- een paar niet-rottend voedsel te hebben.

Trouwens, zodra we een fire hebben gebouwd, kunnen we daarna een fireplace bouwen (zie ons karakter op pagina 2). Daarmee kan je 2 hartjes per voedsel helen. Kost een actie om te bouwen natuurlijk, maar zou het waard kunnen zijn.

That all said, nu verloren we 3 hartjes door het weer. Zodra we maar 1 sneeuwwolk gooien ipv 2, dan verliezen we maximaal 1 hartje. Dus de meeste overige beurten hoort het niet zo hard te gaan.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #266 Gepost op: 3-04-2020, 21:41:29 »
Trouwens, zodra we een fire hebben gebouwd, kunnen we daarna een fireplace bouwen (zie ons karakter op pagina 2). Daarmee kan je 2 hartjes per voedsel helen. Kost een actie om te bouwen natuurlijk, maar zou het waard kunnen zijn.

Dat klinkt goed ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #267 Gepost op: 3-04-2020, 22:01:49 »
EDIT:
We hebben toch 6 determination (oftewel: 3 na het wegjagen van 1 wolk)?
Alles nog eens nagekeken en inderdaad, we hebben er 6 en zouden er dus 3 over houden bij wegjagen van een wolk  ;D

Hier zaten we voordat we wijn gingen drinken. Dus 2 erbij, 5 eraf. Als we nu 4 hartjes herstellen, komen we net onder de meest linkse pijl uit.
Klopt.

Volgens mij hebben we wel meer dan een banaan (een stuk of 3?) in onze kist zitten. Dus of 2x banaan omzetten met Pot, of twee rum opdrinken (of van beide 1).
We hebben inderdaad 3 bananen in de kist. 4 als we brood eten.
De pot ability kan maar één keer per nacht gebruikt worden. (zoals net gepost door hdd ook terwijl ik dit aan het typen was :) )

Citaat
Qua pot Poison (wapen) ook maar gelijk pakken? Hebben we iets voor als er een beest langskomt.
Lijkt me goed, bewapenen voor een mogelijk beest.
Ja ik zie niet in waarom wachten, dus zal dit al meteen doen.

We zitten nu dus:
[START] <-- <-- <-- <--

We hebben inderdaad, sinds we de strong boxes hebben, een serie bananen erin gedumpt. Daarentegen gelden die blijkbaar nu als boterhammen. Dussss dan zouden ze niet meer te gebruiken zijn. Ofzo.
Eigenlijk wel raar: mag je werkelijk niet betere-kwaliteit-voedsel (niet-rottend) inzetten in plaats van slechtere-kwaliteit-voedsel (rottend voedsel)?
Maar sowieso horen we inderdaad iets als 5 +/- een paar niet-rottend voedsel te hebben.
Ja maar ze tellen nog als bananen. We kunen ze gewoon bewaren. En we hebben in totaal 4 bananen, 1 brood en 2 koekjes/brood.

Citaat
Trouwens, zodra we een fire hebben gebouwd, kunnen we daarna een fireplace bouwen (zie ons karakter op pagina 2). Daarmee kan je 2 hartjes per voedsel helen. Kost een actie om te bouwen natuurlijk, maar zou het waard kunnen zijn.
Bijkomende info: omdat dit het karakterspecifieke item is, krijg je bij het bouwen ervan ook 2 Determination.


Dussss...
Vegetables eten +2 hartjes? Banaan met pot omzetten naar +1 hartje. Geen Determination gebruiken om 2 hartjes te stijgen, maar wel beide rum opdrinken om er 2 te stijgen? Dus 5 genezen? Dan staan we idd weer net voor die moraalpijl. Kunnen ook 4 genezen zodat we er net achter staan en geen moraal verliezen (tenzij we meer dan 2 hartjes verliezen).

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #268 Gepost op: 3-04-2020, 22:46:17 »
Ik dacht inderdaad 4 genezen. En dan klinkt banaan omzetten met Pot + rum drinken inderdaad als de beste optie (kunnen we dat eventueel nog een keer doen). En dan dus boterham eten in plaats van banaan.

Fireplace klinkt goed. Ik vraag me wel af of we het qua hout allemaal gaan redden als we nog twee bouwacties doen. Maar daar kijken we later wel even naar. In leven blijven is inderdaad ook wel wat waard. ;)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #269 Gepost op: 3-04-2020, 22:48:04 »
Ik dacht inderdaad 4 genezen. En dan klinkt banaan omzetten met Pot + rum drinken inderdaad als de beste optie (kunnen we dat eventueel nog een keer doen). En dan dus boterham eten in plaats van banaan.

Fireplace klinkt goed. Ik vraag me wel af of we het qua hout allemaal gaan redden als we nog twee bouwacties doen. Maar daar kijken we later wel even naar. In leven blijven is inderdaad ook wel wat waard. ;)
Dat dacht ik dus ook ja. Jullie hebben nog 12 hout nodig.  ;D

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #270 Gepost op: 3-04-2020, 23:16:52 »
Ahhhh, de bananen blijven als bananen tellen. Top, had ik dat verkeerd onthouden ::ok::

Ik dacht inderdaad 4 genezen. En dan klinkt banaan omzetten met Pot + rum drinken inderdaad als de beste optie (kunnen we dat eventueel nog een keer doen). En dan dus boterham eten in plaats van banaan.

Yup, uitstekend, houden we nog 1 dosis rum over voor later, en dan horen we de komende tijd met een beetje geluk de moraliserende pijl te kunnen ontwijken ::ok::

Fireplace klinkt goed. Ik vraag me wel af of we het qua hout allemaal gaan redden als we nog twee bouwacties doen. Maar daar kijken we later wel even naar. In leven blijven is inderdaad ook wel wat waard. ;)

Yeah, we zien wel. We moeten sowieso eerst een vuur maken voordat we überhaupt een fireplace kunnen maken.

Begin eigenlijk wel vertrouwen te krijgen in het hout.
We krijgen 2 (1+1) van onze starttegel. Zelfs als we het op safe spelen, via 2 pionnen inzetten, dan kunnen we met de Zak 2 gatheren per ronde. Dan halen we 4 hout per ronde.

We hadden net ronde 8 toch, toen we hatchet+pot bouwden? Dan hebben we om te spelen nog ronde 9/10/11/12, dus totaal 4 beurten, waarbij we 4x4=16 hout zouden kunnen halen als we op safe zouden spelen.
Kunnen altijd natuurlijk dingen anders lopen, maar we hebben 1 pion extra, en we kunnen ook nog eens dobbelen (5/6 kans op success bij gatheren).

..het gaat eerder een probleem worden om alles op een houtstapel te gooien ;D
Oh.
Ja.
Dat wordt nog een dingetje. We moeten minimaal nog 3x hout plaatsen, want je mag maar 1 laag per keer doen. Dat moet vóór de actiefase, dus we kunnen nu in beurt 9 niet een volle laag plaatsen. Dus die lagen moeten worden voltooid in beurt 10, 11 & 12.. dus als we het scenario gaan halen, dan alleen in de laatste beurt ;D

Mag je in de laatste beurt wel nog plaatsen na de actiefase?
..zou het toch enigszins verwachten, want wat kan je anders in de laatste beurt? :-X




EDIT: Maar gezien het gelimiteerd aantal beurten heeft een fireplace inderdaad wellicht niet meer voldoende nut.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2020, 23:18:37 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #271 Gepost op: 4-04-2020, 01:27:58 »
Nee hout inleveren moet vóór de actie fase blijkbaar.

Die actie fase zou je dan alleen nog spelen als je al het hout op de stapel hebt en dan in de actie fase nog het vuur bouwt.

Jullie zijn 4 hartjes gestegen! (vegetables, banaan+pot en rum).

De rest komt morgen :)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #272 Gepost op: 4-04-2020, 10:03:13 »
Dat wordt nog een dingetje. We moeten minimaal nog 3x hout plaatsen, want je mag maar 1 laag per keer doen. Dat moet vóór de actiefase, dus we kunnen nu in beurt 9 niet een volle laag plaatsen. Dus die lagen moeten worden voltooid in beurt 10, 11 & 12.. dus als we het scenario gaan halen, dan alleen in de laatste beurt ;D

Ja.

Dus begin ronde 9 (nu): geen hout plaatsen (want dat hebben we niet).
Begin ronde 10: 3 hout plaatsen
Begin ronde 11: 4 hout plaatsen
Begin ronde 12: 5 hout plaatsen

Maar dat kan nog, mits het gatheren een beetje goed gaat en het 's nachts niet al te hard gaat sneeuwen.

Mogen we trouwens, als we 2x in een beurt gaan gatheren, beide keren de Zak meenemen?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #273 Gepost op: 4-04-2020, 10:32:57 »
Zak kan maar 1 keer per ronde gebruikt worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #274 Gepost op: 4-04-2020, 11:38:17 »

Ronde 9


Fase 1 - EVENT
PRECIPICE
A landslide occurred during the hurricane. Your camp is on the edge of a precipe.
Ik moet een vraagteken bij EXPLORE leggen, dus als we exploren, sowieso een event. (maar denk niet dat we dat nog van plan waren)
IF POSSIBLE: Choose an Island tile adjacent to your camp and turn it face down. It becomes inaccesible.
Door de landslide is één tegel dus weggevaagd. Welke draaien we om? Zie kaartje hierboven.

Hunt the Beast
Deze kaart valt af en dat wil zeggen dat we een hartje verliezen.

Fase 2 - MORAAL
We gaan weer één moraal omhoog en komen we dus hier uit:
-3  |  -2  |  -1  |  0  |  +1  |  +2  |  +2 of +1 hartje
We krijgen dus 2 Determination

Fase 3 - PRODUCTIE
We krijgen banaan en dankzij de hatchet 2 hout

Fase 4 - ACTIE Het is aan jullie!
1. THREAT
Valt volgende ronde af: Draining Poison - als we hier 1 pion zetten en het mes hebben, krijgen we 1 Determination en +1 wapen. Als deze van het bord af gaat na de volgende ronde, verliezen we een hartje.
Ligt er nu: Building a Bridge - Als we hier 1 pion en 2 hout zetten, mag de omgedraaide tegel weer teruggedraaid worden. Als deze kaart niet behandeld wordt, gebeurt er niets.

2. HUNTING
Er kaan gejaagd worden, maar er ligt wel een +1 strength token voor het beest

3. BUILD
- Dak (momenteel level 3) of palissade (momenteel level 0) bouwen. Kost: 2 hout of 1 leer
- een wapen (momenteel level 2): kost 1 hout. Telkens we hieraan bouwen wordt dit 1 level sterker.
- een item: Momenteel kunnen we deze bouwen:
Sling - kost één leer of 1 hout en ons wapen gaat dan naar level 2
Bricks - Palissade level gaat 1 omhoog
Drums - Kost 1 leer. Hiermee krijgen we elke moraal ronde 2 Determination extra.
Map - Hiermee krijgen we voorgoed 1 EXPLORE pion die we altijd kunnen inzetten (omdat de map ons makkelijker helpt exploren)
Rope - Kunnen we andere dingen mee maken
Raft - Kosten: Rope nodig en 2 hout. Hiermee krijgen we een pion die we voor gather of explore gebruikt kan worden (blijvend)
Knife - Dan hebben we knife en wapen +1
Fire - Dan hebben we vuur en palissade +1. Sowieso nodig om het scenario te winnen.
Mast - Kost: Rope nodig en 1 hout + 1 leer. We krijgen 3 hout die enkel voor de brandstapel gebruikt mag worden.

4. GATHER - We kunnen op een of meerdere tegels naast ons hout of banaan halen. (ligt wel een vraagteken, dus sowieso event)

5. EXPLORE - We kunnen nieuw terrein verkennen op 2 velden weg (dan zijn er minsten 2 pionnen nodig (die moeten dan ook rollen) of 3 pionnen voor gegarandeerd succes)

6. ARRANGE CAMP - We kunnen het kamp opruimen. Per pion die we hier inzetten krijgen we 2 Determination en gaan we 1 moraal omhoog.

7. REST - 1 pion is hier genoeg. We gaan rusten en genezen zo 1 hartje.


« Laatst bewerkt op: 4-04-2020, 19:16:42 door Robbieazerty »

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #275 Gepost op: 4-04-2020, 12:08:15 »
Door de landslide is één tegel dus weggevaagd. Welke draaien we om? Zie kaartje hierboven.

Dit maakt vooral voor het 'gatheren' uit zeker? Zullen we dan links beneden nemen want daar kunnen we blijkbaar geen hout meer halen?

Denk dat we nu toch op zoek gaan naar massa's hout en dus 'gatheren'?
2024: wie is de Mol?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #276 Gepost op: 4-04-2020, 13:21:08 »
Ja, linksonder inderdaad. ::ok::

Klopt onze moraal, Robbie? Ik meende dat we naar +2 gingen.


Optie zou bijvoorbeeld zijn:
Ronde 9: Friday laten rusten + gatheren + gatheren (1x met zak)
Ronde 10: Vuur bouwen (Friday, reroll) + gatheren + gatheren (1x met zak)
Ronde 11: 3x gatheren (1x met zak)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #277 Gepost op: 4-04-2020, 13:27:47 »
Nee hout inleveren moet vóór de actie fase blijkbaar.

Die actie fase zou je dan alleen nog spelen als je al het hout op de stapel hebt en dan in de actie fase nog het vuur bouwt.

Amaiii.. maar dan is de laatste beurt vrijwel nutteloos - dat is evil.
Ik moet toegeven - ik was of little faith en ik heb even zitten googlen, en het klopt inderdaad :(

Maar blijkbaar zijn de mast en de treasure: olie uitgezonderd. De mast gebeurt direct, ongeacht hoeveel plek je hebt.
Dus als we 1-2 hout te kort komen, en we hebben ergens leer opgeduikeld (maybe een event bij gatheren), dan kunnen we in ronde 12 nog proberen om een mast te maken.
..maar laten we proberen het daar niet op aan te laten komen!



Fase 2 - MORAAL
We gaan weer één moraal omhoog en komen we dus hier uit:
-3  |  -2  |  -1  |  0  |  +1  |  +2  |  +2 of +1 hartje
We krijgen dus 1 Determination

Ik dacht dat we hoger hoorden te zitten, omdat we via tactisch eten wat moraal-debuffs moeten hebben kunnen ontwijken (yay, 4x een werkwoord infinitief op rij!).
We hebben de afgelopen ronde(s) iets te veel & te chaotisch gedaan ;D
Straks misschien nog even kijken.

Dit maakt vooral voor het 'gatheren' uit zeker? Zullen we dan links beneden nemen want daar kunnen we blijkbaar geen hout meer halen?

Denk dat we nu toch op zoek gaan naar massa's hout en dus 'gatheren'?

 ::ok::

En yeah, zullen voornamelijk gaan gatheren.
Moeten ook even bedenken hoeveel we om het leven van Friday geven. Als we onwijs veel om 'm geven, dan kunnen we hem zelfs nog laten resten, zodat hij weer veilig 2 hartjes heeft.
Kunnen ook voorlopig zorgen dattie steeds acties met 1 andere pion samen doet, dan gaat 't ook allemaal wel goed. Dat heeft denk ik m'n voorkeur, aangezien het een actie scheelt.
...of we kunnen hem laten YOLO'en ::hypocriet::

Hmm, maar we gaan hem idealiter ook het vuur laten bouwen. En als hij dat alleen doet, dan heb je een kans dat hij zichzelf in de fik steekt.
Maar als wij erbij zijn, dan kunnen we niet met 2 pionnen gatheren.. Then again, 5/6 kans op succes daar, en we kunnen gatheren evt rerollen.

EDIT: Ah, dunc denkt overwegend hetzelfde, maar springt voorzichtiger om met onze grootste vriend ;D

EDIT2: Actually, misschien kunnen we Friday inderdaad laten rusten, aangezien gooien bij gatheren niet enorm risicovol is. We hebben immers 5/6 kans dat het lukt, en kunnen zelfs rerollen. Dus de meerwaarde van de tweede pion is gelimiteerd. We ontwijken er vooral events & verloren hartjes mee. Events kunnen zorgen dat een veld niets meer oplevert, maar we horen genoeg omliggende velden te hebben om er eventueel enkele uit te putten. Yay voor intensieve landbouw!
« Laatst bewerkt op: 4-04-2020, 13:31:10 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #278 Gepost op: 4-04-2020, 13:37:36 »
Bij moraal stonden we vorige ronde inderdaad op +2. Maar vervolgens zijn we met de hartjes twee keer over een <— moraal pijl gegaan waardoor hij naar 0 gezakt is.

En bij de nieuwe ronde dus eentje gestegen naar +1.

Wat is debuffen, HDD?  ::schaam::

Het moraal gaat niet omhoog door hartjes te genezen en in tegengestelde richting over die pijl te gaan.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #279 Gepost op: 4-04-2020, 13:43:11 »
Bij moraal stonden we vorige ronde inderdaad op +2. Maar vervolgens zijn we met de hartjes twee keer over een <— moraal pijl gegaan waardoor hij naar 0 gezakt is.

En bij de nieuwe ronde dus eentje gestegen naar +1.

Wat is debuffen, HDD?  ::schaam::

Het moraal gaat niet omhoog door hartjes te genezen en in tegengestelde richting over die pijl te gaan.

Oh, als in buff = versterken; debuff = verzwakking.

Maar denk meer waar Dunc & ik op wijzen, is dat we onze fooditems op elk moment kunnen gebruiken. Dus als we zien dat we in de buurt van een pijl komen, dan hebben we kunnen eten, zodat we erboven blijven. Oftewel, we horen te kunnen voorkomen dat we 2x over een pijl gaan.
Misschien kunnen we niet voorkomen dat we überhaupt over een pijl gaan (heb 't niet helder genoeg voor ogen), maar 2x erover is toch vast te voorkomen door tussendoor te eten (ipv alleen maar na de nacht).
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.