Poll

Verhuzien?

JA
0 (0%)
NEE
4 (100%)

Totaal aantal stemmen: 4

Auteur Topic: [Lockdown spel] Robinson Crusoe  (gelezen 94294 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #280 Gepost op: 4-04-2020, 13:45:29 »
EDIT2: Actually, misschien kunnen we Friday inderdaad laten rusten, aangezien gooien bij gatheren niet enorm risicovol is. We hebben immers 5/6 kans dat het lukt, en kunnen zelfs rerollen. Dus de meerwaarde van de tweede pion is gelimiteerd. We ontwijken er vooral events & verloren hartjes mee. Events kunnen zorgen dat een veld niets meer oplevert, maar we horen genoeg omliggende velden te hebben om er eventueel enkele uit te putten. Yay voor intensieve landbouw!

Plus dat het ons volgens mij (met zekerheid) meer acties oplevert.

Even in spoiler vanwege het overzicht.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Robbie, we hadden toch ook nog een moraal gescoord met de Pot?

-edit- Tactisch eten had ik nog niet eens over nagedacht. ;D
« Laatst bewerkt op: 4-04-2020, 13:49:39 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #281 Gepost op: 4-04-2020, 16:04:53 »
Oh ja ik had volgens mij niet gelezen dat de moraalpot ook al gebruikt werd. Die heb ik nog gewoon in m’n inventory liggen. Maar wil ik wel inleveren voor +1 moraal, dan krijgen we extra determination.

Strategisch eten gaat enkel met die grandma’s recipe tussendoor.
Maar mag je dus niet doen vanaf dat je ziet dat je hartjes verliest en over de pijl gaat zeggen van oh dan doen we nog snel eerst banaan omzetten in hartjes. Want het hartjes verliezen feit was dan eerst.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #282 Gepost op: 4-04-2020, 16:54:21 »
Maar we konden het toch gebruiken wanneer we willen? ::hypocriet::

En we starten met 2 random items die we elk 2 keer kunnen gebruiken wanneer we willen

Agreed dat het niet kan wanneer harteloze dobbelstenen zijn gegooid, maar lijkt me wel als bv het weer eraan komt, en we zien dat we direct voor een pijl staan (ofzo).
Niet dat het uiteindelijk veel uitmaakt, als we door de pot alsnog op +2 komen ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #283 Gepost op: 4-04-2020, 17:26:04 »
Maar we konden het toch gebruiken wanneer we willen? ::hypocriet::

En we starten met 2 random items die we elk 2 keer kunnen gebruiken wanneer we willen
Oh ja met de rum nog wel! Daar hebben we nog één slokje van over.

Waren we er al over uit wat we gingen doen? Nog niet helemaal denk ik he? Post maar als het definitief is!  ::ok::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #284 Gepost op: 4-04-2020, 17:36:16 »
Ehm.. hoever waren we ook alweer? ;D

Volgens mij in ieder geval nog +1 moraal scoren via de Pot (dus nu 2 Determination).


Mijn voorkeur voor acties gaat uit naar:
Friday laten rusten + gatheren (Wij + zak) + gatheren (Wij)


Moeten we dan (een) richting(en) kiezen? En wat gebeurt er als we twee keer dezelfde kant op gaan, maar bij de eerste keer een event krijgen dat er geen hout meer te vinden is?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #285 Gepost op: 4-04-2020, 17:49:06 »
Nu: Rusten + 2 andere acties
Morgen: 3 acties
Overmorgen: 3 acties
Mijn voorkeur voor acties gaat uit naar:
Friday laten rusten + gatheren (Wij + zak) + gatheren (Wij)

Lijkt me ook, zoveel mogelijk acties overhouden ::jaja::

We hebben de afgelopen ronde(s) iets te veel & te chaotisch gedaan ;D

Nou, denk dat het wel nodig was ::jaja::

Ik dacht dat we hoger hoorden te zitten, omdat we via tactisch eten wat moraal-debuffs moeten hebben kunnen ontwijken (yay, 4x een werkwoord infinitief op rij!).

 ::bravo::
2024: wie is de Mol?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #286 Gepost op: 4-04-2020, 18:22:06 »
Oh ja met de rum nog wel! Daar hebben we nog één slokje van over.

Ennummm dat was bij de vegetables toch ook het geval? ;D

Dit betekent dat we de volgende items nu kunnen inzetten wanneer we willen:
(...)
Vegetables (+2 hartjes)


Anyway, niet meer dat 't wat uitmaakt.



Citaat
Mijn voorkeur voor acties gaat uit naar:
Friday laten rusten + gatheren (Wij + zak) + gatheren (Wij)


Moeten we dan (een) richting(en) kiezen? En wat gebeurt er als we twee keer dezelfde kant op gaan, maar bij de eerste keer een event krijgen dat er geen hout meer te vinden is?

Yup, doen we ::ok::

Denk dat we per veld maar 1x per ronde kunnen gatheren.

We hebben toch Zuid-West gecancelled door de landslide?
Laten we dan systematisch gatheren: eerst naar Zuid-Oost, en de tweede keer naar Oost.

EDIT: En ik denk dat we alleen bij gatheren iets rerollen indien we een FAIL gooien?

Citaat
Nou, denk dat het wel nodig was ::jaja::

Oh, zeker, maar de ronde zelf was voor ons wat chaotisch - qua wat we nu qua hartjes en moraal hebben gedaan ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #287 Gepost op: 4-04-2020, 19:22:15 »
Volgens mij in ieder geval nog +1 moraal scoren via de Pot (dus nu 2 Determination).
Done!
Dus in totaal.... hopelijk als ik het juist heb...

Moeten we dan (een) richting(en) kiezen? En wat gebeurt er als we twee keer dezelfde kant op gaan, maar bij de eerste keer een event krijgen dat er geen hout meer te vinden is?
Elke gather actie moet op een andere plaats. Je moet je pion namelijk op dat hout symbool op die tegel zetten, dus als er al 1 (of een stapeltje van 2) staan, dan is die al bezet.
En je moet idd een richting kiezen, voor het geval er een event is, dat is dan voor die specifieke tegel.

Ennummm dat was bij de vegetables toch ook het geval? ;D

Dit betekent dat we de volgende items nu kunnen inzetten wanneer we willen:
(...)
Vegetables (+2 hartjes)

Ja maar die hebben jullie vorige keer al besloten te eten om zo 5  in totaal te healen (2 voor vegetables, 1 voor banaan met pot en 1 van de rum).

We hebben toch Zuid-West gecancelled door de landslide?
Laten we dan systematisch gatheren: eerst naar Zuid-Oost, en de tweede keer naar Oost.

EDIT: En ik denk dat we alleen bij gatheren iets rerollen indien we een FAIL gooien?

Okidoki!

Dus: Friday rusten
Wij + zak ZO gatheren en wij O gatheren? En hout of eten?  ::hypocriet:: ::rofl::

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #288 Gepost op: 4-04-2020, 19:27:33 »
 ;D Hout!


@hdd rerollen kunnen we met Wij volgens mij alleen voor 2 Determination (grijze dobbelsteen). Bedoel je dat?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #289 Gepost op: 4-04-2020, 19:47:11 »
;D Hout!


@hdd rerollen kunnen we met Wij volgens mij alleen voor 2 Determination (grijze dobbelsteen). Bedoel je dat?

Yup, dat bedoel ik. Gathering zijn toch de grijze dobbelstenen, zodat we juist hier (indien gewenst) voor determination kunnen rerollen?
En deze actie lijkt mij, momenteel, belangrijk genoeg om te rerollen indien we een onverwachte miss (1/6 kans) hebben.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #290 Gepost op: 4-04-2020, 19:47:38 »
ZO gatheren...
Geslaagd, maar met een event (uiteraard, want er lag een vraagteken bij, dus dit ging sowieso gebeuren.
Maar dus: +2 hout!
Event:
Skeleton
While walking through the forest, you find a skeleton holding an old book which you take.
Ik moet deze kaart in het event deck schudden. Wat het resultaat is van het meenemen van dit boek, zal later blijken (of niet).

Gatheren O...
Geslaagd, maar met event én hartje verliezen. Willen jullie event of hartje rerollen? Of doorgaan zonder reroll?
In ieder geval +1 hout. Totaal van 5 hout nu!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #291 Gepost op: 4-04-2020, 19:52:40 »
Dat boek zou nuttig kunnen zijn.. hoewel ik vermoed dat we er niet meer aan toe gaan komen ;D

Hartje & event geloof ik voorlopig wel.
Denk dat determination bewaren voor sneeuwwolken op dit moment nuttiger is.
Als we na een tijdje in determination zouden zwemmen, dan kunnen we er bij toekomstige gather-momenten nog hartjes of events mee wegkopen.

Also:
5 hout! ::bravo:: Dan is bijna evenveel als we tot nu toe in het spel hadden verzameld ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #292 Gepost op: 4-04-2020, 19:57:59 »
Oh ja, geen idee of het klopt, maar jullie hebben 7 Determination.

Ik wacht nog één ander antwoord af (Duncton of MC) en ga da nverder :)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #293 Gepost op: 4-04-2020, 20:20:41 »
Also:
5 hout! ::bravo:: Dan is bijna evenveel als we tot nu toe in het spel hadden verzameld ;D

 ::rofl::

Ja, doe maar niet rerollen. Wel redelijk wat Determination, maar we kunnen altijd nog overwegen er 's nachts 2 + banaan om te zetten in 2 hartjes.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #294 Gepost op: 4-04-2020, 20:36:17 »
Niet rerollen is dus -1 hartje. Daarmee komen we vlak voor de moraalpijl te staan. Voordat ik verder ga: willen jullie banaan eten met 2 Determination om 2 hartjes te stijgen en/of een slokje rum drinken?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #295 Gepost op: 4-04-2020, 21:22:46 »
Wel redelijk wat Determination, maar we kunnen altijd nog overwegen er 's nachts 2 + banaan om te zetten in 2 hartjes.

Ohja, het is natuurlijk altijd efficiënter om gewoon een banaan in te zetten. Dan hebben we 2 hartjes ipv 1, ten koste van 2 determination.
Sure, het kost een banaan, maar dat is voorlopig niet het probleem.

Robbie! Wanneer mogen we de pot gebruiken (banaan = 1 hartje?), zou dat nu eventueel ook mogen?

Hoewel de kans waarschijnlijk wel best aanwezig is dat we 's nachts 2 hartjes verliezen.
Ohja, want we verliezen ook sowieso 1 hartje via Threat.
Then again, 1 moraal verliezen is niet supererg. Immers, gaan we morgenochtend weer naar +2 moraal, omdat we nog leven, en krijgen we alsnog netjes 2 determination. Op +3 moraal zouden we ook voor determination gaan, dus dat maakt niet uit.

Ik neig er momenteel naar om gewoon alleen 1 banaan in de pot fijn te vijzelen voor 1 hartje. Wetende dat we waarschijnlijk 1 moraal gaan verliezen, maar dat is denk ik niet super erg.
That said: 1 banaan in de pot + 1 banaan & 2 determination via granny's recipe voor totaal 3 hartjes ben ik ook niet onwijs op tegen. Qua hartjes is het wel veilig.. oh en we kunnen natuurlijk de sneeuwwolk in een regenwolk veranderen toch ook maar 1x per ronde doen. Dus tis niet dat we 2 sneeuwwolken weg kunnen jagen via 6 determination in 1x.

tldr: Ik weet het niet. Zowel 1 banaan in pot = 1 hartje; als 2 bananen + 2 determination = 3 hartjes vind ik acceptabel.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #296 Gepost op: 4-04-2020, 21:30:01 »
Zowel 1 banaan in pot = 1 hartje; als 2 bananen + 2 determination = 3 hartjes vind ik acceptabel.

Vind ik ook acceptabel ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #297 Gepost op: 4-04-2020, 21:33:40 »
Robbie! Wanneer mogen we de pot gebruiken (banaan = 1 hartje?), zou dat nu eventueel ook mogen?
Volgens de regels once per night helaas.


tldr: Ik weet het niet. Zowel 1 banaan in pot = 1 hartje; als 2 bananen + 2 determination = 3 hartjes vind ik acceptabel.
Wat is tldr?
Ik leer hier nog vanalles!

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #298 Gepost op: 4-04-2020, 21:43:39 »
Volgens de regels once per night helaas.

Maarrrr dussss.. tussen 2 rondes in?
Ah, juist, in ronde 6: de nacht.
Prima, geen probleem :)


Even so: zowel wél granny's soup maken (1 banaan + 2 determination = 2 hartjes), als dat niet doen om onze determination te bewaren vind ik acceptabel.
Hoewel, aangezien we max 1 wolk kunnen verjagen per keer, ik begin te neigen om het wel te doen.

Wat is tldr?
Ik leer hier nog vanalles!

 ;D Een dag niet geleerd is.. een in praktijk vrij gemiddelde dag ;)

too long, didn't read - gebruikt ter samenvatting ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #299 Gepost op: 4-04-2020, 22:01:31 »
Dus ik wacht nog even op een conclusie? :)