Poll

Verhuzien?

JA
0 (0%)
NEE
4 (100%)

Totaal aantal stemmen: 4

Auteur Topic: [Lockdown spel] Robinson Crusoe  (gelezen 94198 keer)

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #320 Gepost op: 6-04-2020, 10:45:35 »
Ja dit was redelijk een no brainer. Dus ik ga maar snel verder...

3 hout op de voorraad gelegd!  ::ok::

Vuur gemaakt! Palissade +1  ::ok::

Friday ZO maar laten gatheren? Maakt op zich niet uit waar, aangezien zo'n beetje elke andere tegel rond ons ook hout heeft.
Rollen....
Geslaagd! Geen event! Wel hartje kwijt. Ik dénk dat ie nu nog 1 hartje over heeft, maar mijn kat is volgens mij over de tafel gelopen, waardoor verschillende tokens van plaats zijn veranderd... het meeste wist ik nog, alleen Friday twijfelde ik beetje over. Maar volgens mij had die al 2 hartjes verloren, één keer laten rusten en nu dus weer hartje kwijt.

We hebben nu zes hout! Kan nog goed gaan.... afhankelijk van het weer...

Fase 5 - WEER
Weer en winter dobbelstenen:
2 regenwolken + 2 regenwolken... omg ook echt!
Dit wil zeggen dat we 1 banaan (we hebben er 3) en 1 hout (we hebben er 6) zouden moeten inleveren (want ons dak is level 3 en er zijn 4 wolken)

Maar voor 3 Determination kunnen we nog een wolk wegjagen. Doen? Of liever banaan en hout inleveren?

Hungry Animals dobbelsteen: Beest met sterkte 3 komt ons kamp binnen vallen
Ons wapen is level 2, dus dat is -1 hartje. (net nu we palissade level 1 hadden, gooi ik niet meer dat we 1 palissade verliezen  ::) )


Fase 6 - NACHT
1. Verhuizen? I think not
2. Volgens mij hebben we nog één koekje? Die doen, of liever banaan?
3 & 4 zijn niet meer van toepassing

HEALTH
[START] <-- <-- <-- <--

Dak level 3
Palisade level 1
Wapen level 2

6 hout
3 bananen (als we koekje eten en een wolk wegjagen; 2 bananen als we banaan eten en wolk wegjagen; 1 banaan als we banaan eten en wolk niet wegjagen)

We hebben Sack, Pot, Medicine, Hatchet én vuur!!
Nog steeds een Greater Danger token bij Hunt (beest +1 strength)
En ZW is dus omgedraaid, daar kunnen we niet meer heen (tenzij die Threat wordt aangepakt)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #321 Gepost op: 6-04-2020, 11:25:05 »
Friday ZO maar laten gatheren? Maakt op zich niet uit waar, aangezien zo'n beetje elke andere tegel rond ons ook hout heeft.
Rollen....
Geslaagd! Geen event! Wel hartje kwijt. Ik dénk dat ie nu nog 1 hartje over heeft, maar mijn kat is volgens mij over de tafel gelopen, waardoor verschillende tokens van plaats zijn veranderd... het meeste wist ik nog, alleen Friday twijfelde ik beetje over. Maar volgens mij had die al 2 hartjes verloren, één keer laten rusten en nu dus weer hartje kwijt.

ZO was prima, en klopt inderdaad qua hartjes van Friday. Die heeft er idd nog 1 over.

Citaat
2 regenwolken + 2 regenwolken... omg ook echt!
Dit wil zeggen dat we 1 banaan (we hebben er 3) en 1 hout (we hebben er 6) zouden moeten inleveren (want ons dak is level 3 en er zijn 4 wolken)

..typisch ::rofl::
Hmmm ik weet eigenlijk niet of we de wolk moeten wegjagen.
We hebben, met 't gelimiteerd aantal beurten, nog redelijk wat bananen - en ook hout* lijkt eigenlijk helemaal prima af te lopen. Dus misschien kunnen we het wel lijden?
Hoeveel determination hebben we eigenlijk? :-X

Citaat
Hungry Animals dobbelsteen: Beest met sterkte 3 komt ons kamp binnen vallen
Ons wapen is level 2, dus dat is -1 hartje.

Amaiiii..
Ik had ook in m'n hoofd dat ons wapen lvl 3 was, maar kan even niet terugvinden waarom ik dat dacht.



- Denk dat we sowieso ons laatste koekje willen opeten, want die kunnen we in tegenstelling van bananen toch niet inzetten voor granny's recept toch? Of had ik dat verkeerd onthouden.
Daarnaast hadden we dacht ik ook nog eens 1 boterham, dus dan zitten we al helemaal goed.

- En ik denk voor gratis 1 banaan omzetten naar 1 hartje via de pot? Staan we weer mooi direct achter de pijl.



* Qua hout: we hebben momenteel 6 in voorraad. We moeten er in beurt 11 nog 4 in de voorraad doen, en in beurt 12 nog 5, voor totaal 9.
We hebben bij beide sowieso fase 3 (productie), dus dat is 2*2=4. Plus onze huidige voorraad is dat 10, oftewel genoeg. Kunnen we zelfs nog op veilig 2 gatheren, en 1 op de bonnefooi (+reroll eventueel).
Dus dat is eigenlijk best heel ruim.

That said, ik vermoed dat we ook redelijk goed in onze determination zitten, dus vermoedelijk is het alsnog helemaal prima om dat lekker in te zetten ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #322 Gepost op: 6-04-2020, 11:45:09 »
Friday ZO maar laten gatheren?

Ah, ik had dit eerst begrepen als het woord 'zo' en kon er niet aan uit :P

That said, ik vermoed dat we ook redelijk goed in onze determination zitten, dus vermoedelijk is het alsnog helemaal prima om dat lekker in te zetten ::ok::

Misschien eerst nog even het antwoord hierop afwachten:

Hoeveel determination hebben we eigenlijk? :-X

 ;)
2024: wie is de Mol?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #323 Gepost op: 6-04-2020, 12:26:18 »
Weer geen sneeuw. :D

-> Koekje eten, niet verhuizen (brood hadden we volgens mij al op).
-> Banaan omzetten met Pot voor hartje.

Qua hartjes zitten we er volgens mij trouwens eentje lager dan Robbie aangeeft ::sorry:: (-1 door Threat en -1 door beest), maar dan zouden we ook de rum nog op kunnen maken.

Qua hout ben ik nog steeds een beetje bang voor sneeuw. Ik ga even doen alsof we de wolk niet wegjagen, dus pas wat cijfers aan:

* Qua hout: we hebben momenteel 6 5 in voorraad. We moeten er in beurt 11 nog 4 in de voorraad doen, en in beurt 12 nog 5, voor totaal 9.
We hebben bij beide sowieso fase 3 (productie), dus dat is 2*2=4. Plus onze huidige voorraad is dat 10 9, oftewel genoeg. Kunnen we zelfs nog op veilig 2 gatheren, en 1 op de bonnefooi (+reroll eventueel).
Dus dat is eigenlijk best heel ruim.

Dus dan totaal 12 als de laatste reroll lukt? En we kunnen maximaal 4 sneeuwwolken per nacht treffen (ik weet niet meer wat er op de herfsdobbelsteen stond)? Dan zijn we er nog niet helemaal. Tenzij we in ronde 12 in de actiefase nog kunnen gatheren natuurlijk. Anders zou ik voor de veiligheid toch de wolk weg willen jagen.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #324 Gepost op: 6-04-2020, 13:00:59 »
Dus dan totaal 12 als de laatste reroll lukt? En we kunnen maximaal 4 sneeuwwolken per nacht treffen (ik weet niet meer wat er op de herfsdobbelsteen stond)? Dan zijn we er nog niet helemaal. Tenzij we in ronde 12 in de actiefase nog kunnen gatheren natuurlijk. Anders zou ik voor de veiligheid toch de wolk weg willen jagen.

Mag voor mij ook ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #325 Gepost op: 6-04-2020, 13:46:56 »
Hoeveel determination hebben we eigenlijk? :-X
4 momenteel

Citaat
Ik had ook in m'n hoofd dat ons wapen lvl 3 was, maar kan even niet terugvinden waarom ik dat dacht.
Het is ooit +1 geweest. Maar door onze aanvaring met een troep geiten, is dat weer 0 geworden en de poision heeft het weer naar +2 gebracht

Citaat
- Denk dat we sowieso ons laatste koekje willen opeten, want die kunnen we in tegenstelling van bananen toch niet inzetten voor granny's recept toch? Of had ik dat verkeerd onthouden.
Weet ik eigenlijk niet zo goed. Er staat gewoon eht symbooltje van non-perishable food. Maar food is food lijkt me. Maar om alle onduidelijkheid daarover uit te sluiten, kunnen we het koekje eten en ons er geen vragen meer over stellen verder.

Citaat
Daarnaast hadden we dacht ik ook nog eens 1 boterham, dus dan zitten we al helemaal goed.
Die hebben we in de nacht van ronde 8 opgegeten. ;)

Qua hartjes zitten we er volgens mij trouwens eentje lager dan Robbie aangeeft ::sorry:: (-1 door Threat en -1 door beest), maar dan zouden we ook de rum nog op kunnen maken.
Haha gee nsorry smilie voor nodig, ik ben blij dat jullie het beter in de gaten houden dan ik. ;D I blamme het vele trackertjes bijhouden en dan hier komen posten en dan weer terug naar het bord kijken waar health dan weer stond en komen typen en dan weer vergeten hoveel bananen we hadden en weer terug kijken etc etc. Maar ik ben het beest vergeten inderdaad!

Rum dan maar opdrinken om weer te stijgen, of nog niet? We hangen nu vlak voor een moraalpijl.

En we kunnen maximaal 4 sneeuwwolken per nacht treffen (ik weet niet meer wat er op de herfsdobbelsteen stond)?
Op de herfst staat max 1 sneeuwwolk. Dus totaal kan max 3 sneeuwwolken zijn. Zou dan 3 hout kosten.. Met dezelfde regenwolk wegjagen ability kan je ook een sneeuwwolk in een regenwolk veranderen.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #326 Gepost op: 6-04-2020, 14:02:57 »
Rum dan maar opdrinken om weer te stijgen, of nog niet? We hangen nu vlak voor een moraalpijl.

Zou ik wel doen ::jaja::

Op de herfst staat max 1 sneeuwwolk. Dus totaal kan max 3 sneeuwwolken zijn. Zou dan 3 hout kosten.. Met dezelfde regenwolk wegjagen ability kan je ook een sneeuwwolk in een regenwolk veranderen.

Dusss, wegjagen jongens?
2024: wie is de Mol?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #327 Gepost op: 6-04-2020, 14:25:59 »
Haha geen sorry smilie voor nodig, ik ben blij dat jullie het beter in de gaten houden dan ik. ;D I blamme het vele trackertjes bijhouden en dan hier komen posten en dan weer terug naar het bord kijken waar health dan weer stond en komen typen en dan weer vergeten hoveel bananen we hadden en weer terug kijken etc etc. Maar ik ben het beest vergeten inderdaad!

Geen probleem ook. Ik ben allang blij dat ik het zelf allemaal niet bij hoef te houden. ;D

Rum drinken ben ik ook voor. Dan dus:
-> Koekje eten.
-> Banaan omzetten met Pot voor hartje + rum opdrinken.

Hm, 4 Determination. En maximaal 3 sneeuwwolken. Zou moeten lukken. Maar we krijgen er in de moraalfase nog wel weer 2 Determination bij. Hebben we dus ook nog genoeg voor een eventuele reroll. Ik zou dan toch gaan voor zekerheid en de regenwolk wegjagen, denk ik. Dan hebben we de reroll misschien wel niet eens nodig. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #328 Gepost op: 6-04-2020, 14:44:07 »
Die 4 Determination is nu he. Als we wolk wegjagen, is er nog 1 Determination over. Maar inderdaad de volgende ronde weer 2 bij.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #329 Gepost op: 6-04-2020, 15:03:21 »
Hmm, toch doen? Of niet? Als we volgende keer weer zo slecht gooien met weinig Determination, wat dan?
2024: wie is de Mol?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #330 Gepost op: 6-04-2020, 19:01:03 »
Volgens mij maakt het eigenlijk niet uit wat we doen. Of we jagen nu een regenwolk weg, of we houden genoeg Determination over om komende nacht een regenwolk weg te jagen (of een sneeuwwolk in een regenwolk te veranderen). In beide gevallen hoeven we komende ronde volgens mij nog maar 2 hout te verzamelen.

Dus ja. Puur omdat ik niet het idee heb dat we komende ronde nog 6 Determination nodig hebben, zou ik zeggen: jaag maar weg. Maar in principe is het mij om het even. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #331 Gepost op: 6-04-2020, 19:54:39 »
Het is ooit +1 geweest. Maar door onze aanvaring met een troep geiten, is dat weer 0 geworden en de poision heeft het weer naar +2 gebracht

Yeah, zag ik toen ik het zat na te zoeken.
Snap daarom ook niet helemaal waarom ik 't verkeerd had onthouden, maar then again, een hoop dingetjes om bij te houden ::rofl::

Citaat
Die hebben we in de nacht van ronde 8 opgegeten. ;)

Zoals dat ik dat echt volledig was/ben vergeten ;D

Zou ik wel doen ::jaja::
Rum drinken ben ik ook voor. Dan dus:
-> Koekje eten.
-> Banaan omzetten met Pot voor hartje + rum opdrinken.

Yup, eens, lekker rum drinken ::ok::

Citaat
Volgens mij maakt het eigenlijk niet uit wat we doen. Of we jagen nu een regenwolk weg, of we houden genoeg Determination over om komende nacht een regenwolk weg te jagen (of een sneeuwwolk in een regenwolk te veranderen). In beide gevallen hoeven we komende ronde volgens mij nog maar 2 hout te verzamelen.

Denk dat het hier in feite op neer komt.
Inzetten is relatief efficiënt. Als we het dan op enig moment (wanneer dan ook) inzetten bij regen, dan scheelt dat 1 banaan + 1 hout. Als we sneeuw in regen veranderen, dan scheelt dat 1 hout.
..dus eigenlijk is inzetten bij een regenwolk altijd verstandig, en het gaat later niet nóg nuttiger zijn om een regenwolk weg te jagen (want het effect is altijd 1 banaan & 1 hout).
Sterker nog, als we de volgende nacht goed gooien, dan is er zelfs een kans dat we geen determination nodig hebben. En dan blijven we wellicht ermee zitten, terwijl we anders hout kunnen uitsparen (niet dat 't dan uitmaakt, want we horen dan alsnog te winnen, maar toch).

Dus laten we lekker de omgekeerde regendans doen, puur op determination ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #332 Gepost op: 6-04-2020, 20:23:42 »
OK 3 Determination wordt naar de wolk gegooid en hij vlucht weg.
Fles rum wordt leeg gedronken en de koekjesdoos wordt leeg gegeten.
En we gooien een banaan in de pot en klimmen zo wordt onze health:

HEALTH
[START] <-- <-- <-- <--



Ronde 11

In de verte zien we een schip langsvaren

Fase 1 - EVENT
Weet je nog, dat boek dat we een skeleton hadden meegenomen toen we eens gingen gatheren?
Dead Explorer's Memoirs
It was a sad read.
We verliezen 1 moraal en ik moet deze kaart wegleggen en de volgende kaart trekken.

Flood
Water enters the camp and washes things away.
Ik moet een vraagteken op de Explore stapel leggen, maar die lag er nog van vorige keer en we gaan toch niet meer exploren.
Met de flood is er dus iets weggespoeld uit het kamp. Wij moeten kiezen wat we inleveren:
- Ofwel een item dat we gebouwd hebben (fire, sack, pot of medicine) Vuur maar doen?
- Ofwel -1 wapen level
- Ofwel -1 palissade level
- Ofwel -1 hartje


Building a Bridge
Deze kaart valt af, maar er gebeurt niets.

Fase 2 - MORAAL
We gaan weer één moraal omhoog en komen we dus uit op + 2 Determination of +1 hartje. Wat willen jullie? Ik dacht al gelezen te hebben 2 Determination?

Fase 3 - PRODUCTIE
We krijgen banaan en dankzij de hatchet 2 hout.

We hebben nu 7 hout en 3 bananen.

Ik vraag het toch maar voor de vorm: leggen we 4 hout op de brandstapel?

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #333 Gepost op: 6-04-2020, 20:29:25 »
Flood
Water enters the camp and washes things away.
Ik moet een vraagteken op de Explore stapel leggen, maar die lag er nog van vorige keer en we gaan toch niet meer exploren.
Met de flood is er dus iets weggespoeld uit het kamp. Wij moeten kiezen wat we inleveren:
- Ofwel een item dat we gebouwd hebben (fire, sack, pot of medicine) Vuur maar doen?
- Ofwel -1 wapen level
- Ofwel -1 palissade level
- Ofwel -1 hartje


Hadden we geen vuur nodig om te winnen? ???

Fase 2 - MORAAL
We gaan weer één moraal omhoog en komen we dus uit op + 2 Determination of +1 hartje. Wat willen jullie? Ik dacht al gelezen te hebben 2 Determination?

Determination graag ::jaja::

Ik vraag het toch maar voor de vorm: leggen we 4 hout op de brandstapel?

 ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #334 Gepost op: 6-04-2020, 20:30:08 »
Hadden we geen vuur nodig om te winnen? ???

Ja  ;D

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #335 Gepost op: 6-04-2020, 20:32:29 »
Ja  ;D

Dat leveren we dus niet in ;D :P


Gewoon een hartje inleveren kampgenoten?
2024: wie is de Mol?

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #336 Gepost op: 6-04-2020, 20:39:17 »
Ja, of Medicine? Hebben we tot nu toe niets mee gedaan. Zou volgens Robbie handig kunnen zijn in een event, maar daar krijgen we er nog hoogstens 2(?) van.

Uiteraard eens met Determination en hout afleggen. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Online Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #337 Gepost op: 6-04-2020, 20:44:09 »
Hout is afgelegd en determination genomen. :)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #338 Gepost op: 6-04-2020, 21:18:03 »


Fase 1 - EVENT
Weet je nog, dat boek dat we een skeleton hadden meegenomen toen we eens gingen gatheren?
Dead Explorer's Memoirs
It was a sad read.
We verliezen 1 moraal en ik moet deze kaart wegleggen en de volgende kaart trekken.

... :(

Ik had echt gemikt dat 't een zeldzame positieve event ging zijn :P



Ja, of Medicine? Hebben we tot nu toe niets mee gedaan. Zou volgens Robbie handig kunnen zijn in een event, maar daar krijgen we er nog hoogstens 2(?) van.

Mjaaaa.. Robbie, wat voor type events zijn dat? ::hypocriet::

Ik bedoel, als het een event kan zijn zoals 'je hebt wat verkeerds gegeten, je wordt ziek en kunt vandaag NIETS doen', dannnn wil ik liever geen enkel risico lopen (zeker gezien ons gebrek aan geluk).



Ik zou denk ik neigen naar 1 wapen-level. Dat hebben we toch nog maar nodig bij 1/6 kans van 1 dobbelsteen?
Hmmm, of misschien ook een event.

Waar hadden we de palissade ookalweer voor nodig (sure, wilde beesten, maar hoe vertaalde zich dat) :-X
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Lockdown spel] Robinson Crusoe
« Reactie #339 Gepost op: 6-04-2020, 21:44:07 »
Oh ja, dat zou wel vervelend zijn.

Palissade is rode dobbelsteen (-1 palissade, kans 2/6) of event.


Ik zou dan eerder voor -1 palissade gaan. Rode dobbelsteen rollen we nog maar een keer. Met -1 palissade verliezen we dan 1 hartje. Met wapen -1 en aanval wild beest rollen, verliezen we 2 hartjes. Met -1 hartje verliezen we in ieder geval een hartje. :P

Maar dan zul je natuurlijk net zien dat we een event krijgen waar je palissade voor nodig had. ::hypocriet::


-edit- Of toch maar gewoon een hartje inleveren? Ik bedoel, hartjes gaan het probleem ook niet meer zijn, toch? ;D
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 21:52:33 door Duncton »
If I was a haircut would you wear a hat?