Auteur Topic: TroostTV / VideoTheek M / Heimwee TV  (gelezen 9237 keer)

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
TroostTV / VideoTheek M / Heimwee TV
« Gepost op: 29-03-2020, 15:02:33 »
Even een nieuwe thread over TroostTv, omdat dat de laatste tijd steeds was en best leuk is wat erin voorbij komt. Verbaast me dat dit topig er nog niet is.

Nu had ik het idee dat het gisteren niet meer was. Eerder liet de NPO via het kanaal van Paul Haenen (Betty Asfalt TV) nog weten dat het ook na het einde van DWDD doorging. Vandaag is het niet, maar vast omdat er al genoeg ontspannende tv is. En gisteren dacht ik het ook niet te hebben gezien.

Weet iemand of TroostTV nog wel doorgaat? Of is dat alleen doordeweeks?
« Laatst bewerkt op: 2-04-2020, 16:42:01 door chocomol »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: TroostTV
« Reactie #1 Gepost op: 29-03-2020, 15:28:31 »
Bij mijn weten is TroostTV gestopt toen DWDD gestopt is. Wat jammer is inderdaad. Daarnaast ook jammer dat TroostTV veelal niet via uitzending gemist terug te kijken is. Het was vooral 's nachts en niet iedereen kon 's nachts kijken.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: TroostTV
« Reactie #2 Gepost op: 29-03-2020, 15:32:33 »
"NPO-baas Shula Rijxman maakte eerder deze week bekend dat Troost-TV op de NPO doorgaat, ook nadat DWDD klaar is met uitzenden. Zij liet zelfs weten dat het initiatief van Haenen naar een gunstiger tijdstip wordt verplaatst"

Goed nieuws dus.
Wel leuk om soms te zien. Allemaal ver voor mijn tijd, maar heb toch vaak genoeg gehoord van dingen zoals Theo en Thea. Bijzonder programma.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: TroostTV
« Reactie #3 Gepost op: 29-03-2020, 15:39:17 »

Wel leuk om soms te zien. Allemaal ver voor mijn tijd, maar heb toch vaak genoeg gehoord van dingen zoals Theo en Thea. Bijzonder programma.

Arjen Ederveen en Tosca Nieterink hebben inderdaad veel legendarische programma's gemaakt. Fijn dat ze flink aandacht kregen: Kreatief met Kurk, Borreltijd, 30 Minuten... mogen van mij allemaal in z'n geheel herhaald worden.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: TroostTV
« Reactie #4 Gepost op: 29-03-2020, 15:42:30 »
Ik moet alleen altijd even wennen aan Arjen Ederveen. Ik dan toch vooral aan zijn rol in Pietje Bell. Speelde toen een irritant figuur.
Ik kan zijn hoofd nog steeds moeilijk loskoppelen van dat karakter.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: TroostTV
« Reactie #5 Gepost op: 29-03-2020, 15:55:14 »
ik heb grote deels via replay tv teruggekeken omdat ik het als tv lover best grappig vond om oudere programmas een keer te kijken.

bv een love letters of spel zonder grezen etc best grappig om een keer te zien.

gelukkig gaat het door
chipsverslaafde <3

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: TroostTV
« Reactie #6 Gepost op: 29-03-2020, 18:58:58 »
Creatief met kurk.  ::love::

Het ba-sis-ma-te-ri-aal  ::rofl::

Geweldig om weer te zien. Ik was vroeger trouwens ook gek op Spel zonder grenzen. Leuk dat die ook bij Troost TV zit.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: TroostTV
« Reactie #7 Gepost op: 29-03-2020, 22:59:49 »
Creatief met kurk.  ::love::

Het ba-sis-ma-te-ri-aal  ::rofl::

Geweldig om weer te zien. Ik was vroeger trouwens ook gek op Spel zonder grenzen. Leuk dat die ook bij Troost TV zit.

Ja, helemaal mee eens. Ik heb echt letterlijk zitten huilen van het lachen. Kurk... 'Ik probeer dat zelf altijd overal in te stoppen' :)

Kende het nog wel van vroeger, maar wist niet eens dat het ook echt een letterlijke parodie was op een Tros-programma 'Creatief met papier' dat ook echt bestond en superfout was... Alles waar wij om lachen bij Creatief met Kurk deden zij gewoon serieus   ::rofl:: :

Ben het er ook zeker mee eens dat ze alles van Arjan Ederveen in z'n geheel in de herhaling mogen doen. Tijdloze droge humor! Heeft de tand des tijds goed doorstaan!  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 00:57:43 door chocomol »

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: TroostTV
« Reactie #8 Gepost op: 30-03-2020, 23:53:26 »
Ah, het heet nu 'Videotheek M', omdat DWDD is opgehouden en nu M weer is blijkbaar.

Nu wel een interessante terugblik op Willem Ruis

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: TroostTV / VideoTheek M
« Reactie #9 Gepost op: 30-03-2020, 23:55:50 »
Dat is wel goed om te weten. Er mag wat mij betreft sowieso wel een zender komen dat de hele dag allemaal oude programma's uitzend. Zijn er genoeg!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: TroostTV / VideoTheek M
« Reactie #10 Gepost op: 31-03-2020, 00:00:11 »
Dat is wel goed om te weten. Er mag wat mij betreft sowieso wel een zender komen dat de hele dag allemaal oude programma's uitzend. Zijn er genoeg!

Mee eens. Er is een huge archief in Hilversum waarin echt alles zo'n beetje ligt wat ooit gemaakt is. En er zit veel geld in om alles om de zoveel jaar opnieuw over te schrijven op een nieuwe beelddrager, dus ook wel nuttig om dat weer eens uit te zenden lijkt me!

Wat zou je graag terug willen zien?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: TroostTV / VideoTheek M
« Reactie #11 Gepost op: 31-03-2020, 14:02:35 »
Oow,
Nou ter land, ter zee en in de lucht de volledige afleveringen uiteraard.
Familie knots.
Tita tovenaar.
Toen was geluk heel gewoon.
Film van ome Willem.
Sesamstraat van vroeger.
Bassie en Adriaan.
Zwiebertje.
Alfred J. Kwak.
Calimero.

Al zijn de meeste nog redelijk recent op tv geweest, maar ik ken niet zo veel oude programma's uit mijn hoofd. Met name dan de kinderseries dus..  ::tandpastasmiley::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: TroostTV / VideoTheek M
« Reactie #12 Gepost op: 31-03-2020, 14:07:12 »
Naast TroostTV en VideoTheek M heb je momenteel ook Heimwee TV.

Citaat
Heimwee TV is elke weekdag tussen 09:00u-17:00u te zien op NPO 2. De programma’s op deze pagina worden aangeboden door NPO Start in samenwerking met Beeld en Geluid. Regelrecht uit het archief voor wat extra vermaak nu we met z’n allen thuiszitten.

Op dit moment wordt Eén van de Acht met Mies Bouwman uitgezonden.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: TroostTV / VideoTheek M
« Reactie #13 Gepost op: 31-03-2020, 14:12:26 »
Oow ja, al die TV shows waren natuurlijk al helemaal geweldig.

Mini-playbackshow
Wie van de drie
Sterrenslag
Honeymoonshow
Wie ben ik? Met André van Duin.
Ren je rot.

En nog zooo veel meer.  ::bravo::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: TroostTV / VideoTheek M
« Reactie #14 Gepost op: 31-03-2020, 14:48:05 »
Oow ja, al die TV shows waren natuurlijk al helemaal geweldig.

Ja, de honeymoonquiz! Die zou ik ook wel weer eens willen zien!  :)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: TroostTV / VideoTheek M
« Reactie #15 Gepost op: 31-03-2020, 14:55:07 »
Pipo de Clown en de Fabeltjeskrant mogen natuurlijk ook niet ontbreken!
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: TroostTV / VideoTheek M
« Reactie #16 Gepost op: 31-03-2020, 14:57:30 »
Ik vond vroeger Merlina als kind ook wel cool. Met Polleke. Echt een beetje Suske en Wiske op TV. Maar daar hoor ik nooit iemand over, dus vrees dat ik de enige ben die dat ooit in Nederland keek ofzo. Lijkt me leuk om nog eens terug te zien!

Maar ben met o.a. Moni eens dat vooral de Creatief met Kurk in z'n volledigheid mag worden uitgezonden hoor! Super televisie en tijdloze humor!  ;D

[Edit] Zie dat ze ook op YouTube staan.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2020, 15:02:19 door chocomol »

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: TroostTV / VideoTheek M
« Reactie #17 Gepost op: 31-03-2020, 15:34:22 »
Nee, ik keek dat ook vroeger. Dat was leuk.  :D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: TroostTV / VideoTheek M
« Reactie #18 Gepost op: 31-03-2020, 20:35:35 »
Naast TroostTV en VideoTheek M heb je momenteel ook Heimwee TV.

Op dit moment wordt Eén van de Acht met Mies Bouwman uitgezonden.


Wat was Mies toch bitchy af en toe, en wat stuntelde ze met de namen van de kandidaten. Echt, de knulligheid, geweldig! Ze geeft een gouden aansteker weg (aan een man die verder is gekomen dan andere mannen, die andere mannen kregen gouden manchetknopen), en als ze het geeft pakt ze nog iets weg uit het doosje en zegt ze dat ook nog, iets van 'dit moet ik even weghalen' ::rofl::
Keep calm and eat chocolates!

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: TroostTV / VideoTheek M / Heimwee TV
« Reactie #19 Gepost op: 6-04-2020, 21:18:51 »
Nou ik weet niet wanneer tegenwoordig die troostTV varianten worden uitgezonden, maar steeds als ik in de gids kijk, zoals vandaag, zie ik er niets meer van. En wel een hoop nieuws, talkshows en serieuze programma's als radar vandaag. Had wel zin gehad in een Creatief met Kurk vandaag eigenlijk en even echt ontspannen, in plaats van de eindeloze zelfde onderwerpen in talkshows tegenwoordig.

Snap niets van die programmering. Als ik de npo topman zou zijn zou ik in ieder geval deze maanden standaard op dezelfde tijd iedere dag zo'n troostTV programmeren. Kost geen drol die herhalingen en heel veel mensen vinden het superleuk. Maar vrees dat de programma's die normaliter om die tijden uitzenden dat niet zo leuk vinden en dat het toch weer gaat om de zuilen van televisie; omroepen die allemaal toch hun plasje willen doen. Het zou zo leuk zijn als ze eens de handen ineen slaan en samen iets gaan doen in deze tijd. Net zoals ze ook soms eens een hulpuitzending maakten bij een nood om geld in te zamelen zou dat toch nu ook mogelijk moeten zijn?
« Laatst bewerkt op: 6-04-2020, 21:22:02 door chocomol »