Auteur Topic: RealityNet's Most Wanted!  (gelezen 194532 keer)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
RealityNet's Most Wanted!
« Gepost op: 20-04-2020, 19:16:56 »



Binnenkort start er een spannend nieuw spel op dit forum: RealityNet's Most Wanted! En daar wil JIJ aan meedoen! ;D

Wat is het dan?

Dit spel is gebaseerd op de programma's Hunted, De Buit en I Spy.

Er zijn 7 Rovers en 5 Hunters.

De 7 Rovers beroven een bank. Hun identiteit is onbekend bij de Hunters en dat willen ze zo houden. Hun doel is om 30 dagen lang zo veel mogelijk van hun geroofde geld veilig te houden, door niet gepakt te worden.

Om de 2 dagen krijgen zij een lijstje met opdrachten. Dat zijn opdrachten die ze zo onopvallend mogelijk op het forum moeten uitvoeren. Onderling verschillen deze opdrachten steeds van moeilijkheidsgraad, dus de ene opdracht zal moeilijker zijn om onopvallend uit te voeren dan de andere. Steeds moeten de rovers eerst onderling de opdrachten verdelen. Elke rover wordt dus aan een opdracht gekoppeld. Bij deze verdeling moeten ze ook bepalen welke 3 personen van hen een deel van de buit meenemen. De volledige buit is namelijk verdeeld in 3 verschillende geldzakjes. De rovers hebben steeds de tijd tot elke 2e dag 20.00 om hun opdracht uit te voeren.

Ondertussen mogen de 5 Hunters in dit topic met elkaar overleggen. Dat is dus openbaar en wordt natuurlijk meegelezen door de Rovers, maar overleg buiten dit topic is absoluut niet toegestaan! Het doel van de Hunters is om binnen 30 dagen al het geld terug te krijgen. Zij mogen elke 2 dagen 1 arrestatie plegen. Dat doen ze door op elke 2e dag tussen 20:00 en 21:00 een naam van een forummer dik te drukken in dit topic. Vervolgens maak ik bekend of diegene een Rover was, en zo ja, of diegene op dat moment geld bij zich had. Als een Rover wordt gearresteerd, ligt hij uit het spel. Uiteraard mag diegene niets verraden over de andere Rovers.

De Hunters winnen zodra zij alle 3 de geldzakjes in handen hebben binnen de 30 dagen.

De Rovers winnen als zij nog minstens 1 geldzakje bij zich hebben na 30 dagen.

Het gaat dus om het geld, niet per se om het wel of niet uit handen blijven van de politie!

De opdrachten kunnen zich in principe overal op het forum plaatsvinden. Uiteraard heb ik bij het bedenken van deze opdrachten rekening gehouden met dat ze binnen de forumregels blijven (ik zal dus niet vragen om te dubbelposten o.i.d), en ook dat het niet of nauwelijks restricties geeft aan de deelnemers (dus geen opdrachten als "post 2 dagen geen berichten"). Verder kan het van alles zijn, en dat is alles wat ik erover zeg. ;)

Lijkt het je leuk om mee te doen? Stuur mij dan een Persoonlijk Bericht en geef daarin aan wat je voorkeur heeft: meedoen als Hunter of meedoen als Rover. Er doen dus in totaal 12 deelnemers mee; als meer mensen zich aanmelden moet ik gaan loten. Sowieso loot ik eerst tussen alle aanmeldingen om te kijken wie meedoen, en vervolgens ga ik tussen de 12 geloten deelnemers kijken wie welke voorkeur heeft - ik kan dus niet beloven dat je je voorkeursrol krijgt of überhaupt meedoet. ;)

De opdrachten zullen niet heel intensief zijn, maar uiteraard is een beetje dagelijkse activiteit wel vereist. Het is voor niemand leuk als ik een Rover uit het spel moet zetten omdat diegene zijn/haar opdracht niet gedaan heeft, of als een Hunter niet actief meezoekt. Bedenk je dit dus voordat je je aanmeld. :)

AANMELDEN KAN TOT UITERLIJK 28 APRIL 23.59! Verder moeten de aanmeldingen natuurlijk geheim blijven, dus meld je aan via PB, en niet via dit topic!

Eventuele vragen over het spel kunnen hier wel worden gesteld.

Verder hoop ik dat het spel leuk uit gaat pakken, het is natuurlijk de eerste keer dus het is nog afwachten. :P Maar ik ben er enthousiast over, en ik hoop jullie ook! ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #1 Gepost op: 20-04-2020, 19:36:05 »
Klinkt heel tof!  ::bravo::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #2 Gepost op: 20-04-2020, 19:43:48 »
Dat klinkt echt heel erg leuk!
...if one only remembers to turn on the light.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #3 Gepost op: 20-04-2020, 19:45:40 »
Erg leuk verfrissend nieuw forum spel ::bravo::
chipsverslaafde <3

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #4 Gepost op: 20-04-2020, 19:54:27 »
Wat tof! ::bravo::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #5 Gepost op: 20-04-2020, 19:56:30 »
Ben benieuwd om dit te volgen, leuk idee!  ::ok::

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #6 Gepost op: 20-04-2020, 20:09:15 »
super tof leuk idee ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #7 Gepost op: 20-04-2020, 20:28:27 »
Wow wat een gaaf idee! Super tof  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #8 Gepost op: 25-04-2020, 14:53:23 »
Jullie hebben nog een paar dagen om je aan te melden! ;) Tot en met 28 april. Het spel zelf begint trouwens op 1 mei, voor alle duidelijkheid, en eindigt 31 mei.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #9 Gepost op: 25-04-2020, 19:47:45 »
Het klinkt als een ontzettend gaaf spel, echt geweldig. Helaas helaas heb ik hier geen tijd voor :(
Keep calm and eat chocolates!

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #10 Gepost op: 29-04-2020, 17:55:24 »



Afgelopen nacht heeft een groep van 7 rovers de bank van RealityNet leeggeroofd. Volledig onherkenbaar gingen zij er met de buit, verdeeld in 3 geldzakken, vandoor. Als op 31 mei niet AL het geld weer is teruggekeerd, dan zal RealityNet misschien wel moeten gaan sluiten!



Aldus de geschrokken reactie van de burgemeester.

Er is nog maar één groep dat de wereld kan redden. De Hunters. Deze vijf superhelden vormen 's werelds allerbeste detectiveteam. Alle hoop is op hun gevestigd. Zij moeten zo snel mogelijk die dekselse duiveltjes achterhalen, arresteren en bovenal het geld terugbrengen, want anders...



De 5 Hunters zijn:

::bravo:: D*N ::bravo::

::bravo:: Daisy ::bravo::

::bravo:: Fabiann ::bravo::

::bravo:: Nieky ::bravo::

::bravo:: TimvDons ::bravo::


Jullie opdracht is simpel. Zorg ervoor dat jullie AL het geld terugkrijgen vóór de 31e.

De Rovers krijgen elke ronde een set opdrachten, waarvoor ze 2 dagen de tijd hebben om ze te voltooien. Zij moeten vóór de ronde begint met elkaar bespreken wie welke opdracht gaat doen, en wie van hen een geldzak meeneemt. De eerste ronde begint op 1 mei 00:00, en moet uiterlijk voltooid zijn op 2 mei 20:00. Dan moeten jullie die dag tussen 20:00 en 21:00 een naam vetgedrukt plaatsen van wie jullie willen arresteren. Vervolgens zeg ik of diegene een Rover was, en zo ja, of diegene geld bij zich had. Een Rover die wordt gearresteerd ligt uit het spel. Hij of zij kan nog wel contact houden met de andere Rovers, maar kan er verder zelf geen invloed meer op uitoefenen. Als een Rover een geldzak bij zich had, dan hebben jullie die bemachtigd.

Vervolgens stuur ik dan een nieuwe set opdrachten naar de Rovers, en dan hebben zij weer tot middernacht de tijd om te bepalen wie wat gaat doen en wie geld meeneemt.

Jullie mogen enkel en alleen in dit topic over het spel praten! Buiten dit topic om mag dat met niemand, ook niet met elkaar!

Wat jullie wél mogen doen, is per ronde één persoon uitnodigen om in dit topic te worden ondervraagd. Dit kan door vóór of tijdens de ronde iemand's naam vet te drukken en erbij te zeggen dat jullie diegene willen ondervragen. Het is uiteraard volledig aan die persoon zelf of hij of zij daaraan mee wilt werken.

Maar jullie mogen dus alleen híer over het spel praten. Dat betekent uiteraard dat de Rovers kunnen meelezen. Het is aan jullie om hier slim gebruik van te maken. Onthoud: jullie winnen als jullie al het GELD tijdig hebben bemachtigd, jullie hoeven NIET per se alle Rovers te arresteren! Onthoud ook dat de Rovers tijdens een ronde niet meer kunnen wisselen van opdracht of wie geld bij zich draagt.

Dit topic is alleen toegankelijk voor Hunters (of een persoon die ze tijdens een ronde hebben uitgenodigd voor verhoor)!

Als er nog vragen zijn, hoor ik ze graag! :)

Jullie mogen hier alvast aan elkaar wennen en eventueel een tactiek bespreken. De Rovers doen hun opdrachten tussen 1 mei 00:00 en 2 mei 20:00.

Dan is het nu aan jullie. Ik ben benieuwd hoe dit spel gaat uitpakken, het is natuurlijk de eerste keer dus... Veel succes en enjoy! ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 30-04-2020, 14:36:21 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #11 Gepost op: 29-04-2020, 17:58:38 »
Topteam, dat moet gaan lukken. ::ok::

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #12 Gepost op: 29-04-2020, 18:12:03 »
Zeker een top Team ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #13 Gepost op: 29-04-2020, 18:27:57 »
Gaaf! Dat moet zeker gaan lukken! ::cheerleader::
🜃

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #14 Gepost op: 29-04-2020, 19:53:57 »
Dreamteam!!!!

Ik stel alvast voor om inhoudelijk even niks te zeggen, zodat de rovers geen clue hebben om het geld te verdelen  :P
You'll never walk alone

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #15 Gepost op: 29-04-2020, 22:10:26 »
Gaan ze allemaal pakken 8)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #16 Gepost op: 30-04-2020, 14:32:44 »
Let op, ik heb een kleine aanpassing op de regels!

Het is vanaf nu verboden voor de Hunters om met wie dan ook contact te hebben over dit spel, buiten dit topic om. Dus naast dat jullie buiten dit topic niet met elkaar mogen overleggen, is het nu dus ook verboden om buiten dit topic mensen te overhoren.

Wat jullie wél mogen doen, is per ronde één persoon uitnodigen om in dit topic te worden ondervraagd. Dit kan door vóór of tijdens de ronde iemand's naam vet te drukken en erbij te zeggen dat jullie diegene willen ondervragen. Het is uiteraard volledig aan die persoon zelf of hij of zij daaraan mee wilt werken.

Dit klinkt misschien streng, maar ik doe dit niet om het jullie moeilijker te maken, maar omdat het wat meer duidelijkheid geeft en voor de kijker misschien leuker is. Het is de eerste keer dat we dit spel spelen natuurlijk, dus het is nog een beetje kijken wat werkt. ;)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #17 Gepost op: 30-04-2020, 16:48:12 »
 ::ok::
You'll never walk alone

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #18 Gepost op: 1-05-2020, 00:00:16 »






Het is zover. De Rovers hebben hun eerste opdrachten en geld verdeeld en mogen er vanaf nu mee aan de slag gaan.

Hunters... succes! ;)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #19 Gepost op: 1-05-2020, 12:44:58 »
Oké, zullen we beginnen met wat de opdrachten zoal kunnen zijn? ::vergroot::

De opdrachten kunnen zich in principe overal op het forum plaatsvinden. Uiteraard heb ik bij het bedenken van deze opdrachten rekening gehouden met dat ze binnen de forumregels blijven (ik zal dus niet vragen om te dubbelposten o.i.d), en ook dat het niet of nauwelijks restricties geeft aan de deelnemers (dus geen opdrachten als "post 2 dagen geen berichten"). Verder kan het van alles zijn, en dat is alles wat ik erover zeg. ;)
🜃