Auteur Topic: RealityNet's Most Wanted!  (gelezen 194580 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #800 Gepost op: 27-05-2020, 01:45:10 »
Ja, dat hadden wij ook door. (hadden al je medehunters dat eigenlijk wel door?  :P)

Ik heb volgens mij elke ronde geld gehad, behalve dan de twee rondes geleden. Toen had ik een gevaarlijke opdracht. Iets met mezelf volledig aanpassen naar een hunter.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #801 Gepost op: 27-05-2020, 02:13:09 »
::oink::

Voor mijn gevoel stond er echt altijd een e!


bij mijn beste trialk se ( spreek uit trie /alkse) ge weten was het een kleine e
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline trialk

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do' n t destroy the object of your love trialkç 58
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #802 Gepost op: 27-05-2020, 02:14:51 »
verder reageer ik ffff niet meer mee en het is schandalig laat, Gig slaapt nog maar amper ::hypocriet:: ::hypocriet:: ::hypocriet:: :\'( :-X





 ;)
Je vindt er maar wat van.. en draait de wind morgen ?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #803 Gepost op: 27-05-2020, 09:31:18 »
Gefeliciteerd hunters!
Dat jullie me niet al veel sneller hadden gearresteerd. Nog steeds een verrassing voor mij, aangezien een paar opdrachten zo overduidelijk waren als je goed had opgelet en mijn posts had gelezen...

Probleem met het speurwerk hier openbaar maken is naar mijn een manier om jullie te helpen. Ik kan me voorstellen dat bepaalde info express niet gedeeld is, o.a. dingen die ik opgemerkt heb.
Weet ik dus niet. Het had de rovers ook nog onzekerder maken dan de meesten nu al waren. Want ja, een aantal van hen was echt bloednerveus iedere dag... Ik denk dan ook dat juist een of meerdere rovers door jullie bevindingen sneller een fout zouden hebben gemaakt. Maar ik geef toe dat ik wel begrijp dat jullie niet alles konden/wilden delen. Misschien dat hiervoor bij een eventuele volgende editie bijv een pm kan worden geopend, waarin bijv. iedere hunter eens in de 2 dagen zijn bevindingen mag posten (om het dan niet te lang te houden in een beperkt aantal tekens)

Ldh had met zijn gespam wel een goede dekmantel ::rofl::
Al waren een aantal opdrachten toch behoorlijk lastig uit te voeren. Zeker als de anderen 'niet meehielpen' door zelf weinig te spammen... Ik ben trouwens echt benieuwd welke opdrachten bij jullie zijn opgevallen... Eentje is in ieder geval goed gevonden...

En omg LdH op Discord? Wauw. Maar eh, waarom zitten al die rovers niet in de RN discord dan?!
Heel eerlijk gezegd was ik totaal (nog) niet van plan om op discord te gaan, maar aangezien de rovers dat hadden besloten kon ik natuurlijk niet achterblijven. En ja, ik kon natuurlijk niet ineens ook op de realitynet-discord verschijnen, dan was ik meteen gepakt...

Het 'probleem' bij LdH was voor mij dat hij op een gegeven moment zoveel postte dat ik eigenlijk geen zin had om alles terug te lezen om iets 'verdacht' te vinden.
En toch waren meerdere opdrachten heel makkelijk te vinden. Ik heb regelmatig in 5 of 10 opeenvolgende posts iets moeten doen...

Ik zag dat LdH zijn onderschrift had veranderd  ::jaja:: van Berliner naar Bärliner  ;D
Je bent de tweede al die dat 'zag'... Maar het klopt niet. Ik heb daadwerkelijk dit onderschrift al een paar jaar. En nee, het is ook geen typfout, maar dat zullen degenen die weleens in Berlijn geweest zijn ook wel weten!

Ik hoor nu ook van de rovers hoe weinig we door hadden etc. terwijl ze dat ook niet weten. Veel informatie sla je op en post je niet omdat iedereen het kan lezen, we hebben waarschijnlijk meer gezien dan mensen denken ::vergroot::.
Dan ben ik eigenlijk wel benieuwd welke opdrachten jullie allemaal hebben ontdekt!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #804 Gepost op: 27-05-2020, 09:37:02 »
Jaaaa hunters, super goed gedaan!  ::bravo:: ::bravo::

Ik vond het echt een heel erg leuk spel om te volgen. Zeker toen de verhaaltjes van Spacy erbij kwamen werd het oprecht spannend (en grappig).

Ik vond het jammer dat de kijkers zo'n negatieve sfeer in het spel brachten (niet bewust natuurlijk). Ik was zelf voor de hunters en had jullie graag geholpen, maar dat ging eigenlijk niet echt. Misschien dat de volgende keer de kijkers een ander soort rol kunnen krijgen. Nu waren er kijkers die werden verhoord, maar in het verhoor extra verdacht gingen doen. Dat doe je in een echt verhoor ook niet als je onschuldig bent, want dan ga je de bak in. :P

In De Buit werden burgers bijvoorbeeld opgeroepen om verdachte dingen te komen melden op het bureau, misschien dat zoiets bij dit ook kan. Ik zag soms dingen die ik de hunters wilde tippen, maar dat kon niet. Misschien de volgende keer een apart board maken, met een verhoorkamer, een overlegkamer, een 'balie', etc? Ik roep ook maar wat. ;D

En nog een vraag aan Spacy/de rovers: had iedere rover elke beurt een opdracht? Of hadden sommigen van jullie een opdracht?

Heel erg goed gedaan allemaal in ieder geval en ik kijk al uit naar een volgende editie!  ::bravo::
...if one only remembers to turn on the light.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #805 Gepost op: 27-05-2020, 09:41:00 »
En nog een vraag aan Spacy/de rovers: had iedere rover elke beurt een opdracht? Of hadden sommigen van jullie een opdracht?
Wij hadden iedere 2 dagen een opdracht!
Ich bin ein Bärliner!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #806 Gepost op: 27-05-2020, 09:55:45 »
Om eerlijk te zijn heb ik als ik een hele lijst van LdH zag staan op 'markeer alles als gelezen' gedrukt en dan als ik later in het topic kwam terug gescrolld. Op een gegeven moment was ik een halve dag werken en had ik 2,5 paginas aan gemiste topis volgens mij, mede door LdH en Tristan volgens mij  ::rofl::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #807 Gepost op: 27-05-2020, 10:35:31 »
Goed gedaan hunters ::bravo:: Ik dacht om eerlijk te zijn dat de rovers zouden winnen ;D

Heb me toch een paar keer afgevraagd of er niet nog een twist zou zijn met een mol onder de hunters ::rofl:: Jullie vonden zo vaak dingen verdacht die mensen voor dit spel ook al deden, of dat iedereen ineens iets deed terwijl ik het vrij duidelijk vond dat de opdrachten steeds iets anders zouden zijn :P

En ook een beetje jammer dat jullie daar dan de kijkers de schuld van gaven, terwijl in feite alleen GIG en de Witte een beetje zaten te trollen (en Molduck ook 1 keer). Verder zagen jullie gewoon steeds dingen die er niet waren ::rofl:: Maar op zich wel begrijpelijk dat je helemaal paranoïde wordt van dit spel en alles ineens verdacht vindt :P

Verder denk ik dat jullie best hadden kunnen overleggen: de rovers moesten toch steeds hun opdrachten wel uitvoeren en het geld is steeds aan het begin al verdeeld. En na een tijdje heb je toch iedereen wel een keer genoemd, dus ik denk dat de rovers daar ook juist paranoïde van kunnen worden en ook niet meer weten wie ze nu veilig het geld kunnen geven. Ik denk niet direct dat de rovers daar nou een voordeel van hebben, maar ik vermoed de hunters zelf wel (en het is leuker als kijker).

Wat ik als kijker ook jammer vond is dat jullie niet zo vaak mensen hebben verhoord. Ik snap wel dat jullie het nutteloos vonden, maar dat kwam naar mijn idee vooral omdat jullie de persoon die jullie gingen verhoren toch wel op gingen pakken, ongeacht zijn antwoorden, en daarom ook geen goede vragen stelden.

Maargoed, ik snap ook wel dat het als kijker relatief makkelijk praten is, en uiteindelijk hebben jullie wel maar mooi alle rovers gepakt ::bravo:: Zelf had ik LdH totaal niet door. De rest had ik wel sterke vermoedens bij ;D

Iets wat mij opviel was dat Starlight het bikkel topic omhoog heeft geschopt. In de tekst staat ook iets over roven terwijl wij slapen (dus een opdracht die 's nachts is uitgevoerd). Sowieso is Starlight niet vaak zo'n bikkel (no offense schatje :-*).
None taken ;D

Maar ik kan regelmatig niet slapen, het laatste bericht in dat topic was ook van mij. En het is het topic dat me een bikkel noemt als ik tussen 1 en 6 nog wakker ben, niet ik ::rofl:: En dat vind ik dan altijd wel grappig, want dan voel je je meteen een stuk minder slecht over wakker liggen :P
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #808 Gepost op: 27-05-2020, 11:40:04 »
Proficiat hunters, goed gedaan! ::bravo::

Leuk om te lezen Spacy ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #809 Gepost op: 27-05-2020, 13:14:41 »
Ik deel alvast mijn allereerste opdracht, toen het allemaal nog makkelijk was.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #810 Gepost op: 27-05-2020, 13:19:48 »
Ja, dat hadden wij ook door. (hadden al je medehunters dat eigenlijk wel door?  :P)
Haha ja soms lastig als je zelf een tactiek wilt uitvoeren maar je eigenlijk niet kan overleggen want het werkt natuurlijk niet als de rovers het ook weten.

Misschien zou het een idee zijn om de hunters aan het begin van het spel even privé een tactiek kunnen bespreken voordat het spel echt begint. Je gaat normaal ook niet zonder plan criminelen vangen ;). Want ik vond het een leuk spel, maar als hunter voelde ik mij wel redelijk beperkt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #811 Gepost op: 27-05-2020, 13:24:45 »
Ja, snap ik.

Maar ik denk dat gezien het aantal kansen jullie ook wel enigszins beperkt moesten worden.
Jullie hadden 15 kansen. Zelf zijn jullie met 5 en dan is er nog een presentator.

Dat zijn samen al 21 forummers. Heel veel meer dagelijks actieve forummers zijn er ook niet, dus ik ben allang blij dat we het tot de laatste week hebben gered.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #812 Gepost op: 27-05-2020, 14:09:45 »



Om eerst even de vraag van Daisy te beantwoorden: ik heb eerst geloot tussen de aanmeldingen om te bepalen wie mee gingen doen. Vervolgens heb ik gekeken naar jullie voorkeuren. De meesten gaven als voorkeur aan om Rover te worden (waaronder jij en chipie) en een paar hadden geen voorkeur. Die laatste zijn dan ook meteen Hunter geworden, en daarna heb ik nog één of twee mensen moeten loten om Hunter te worden, waardoor jij dus Hunter werd, Daisy. ;)

Dan gaan we naar de opdrachten! ::bravo:: En zoals jullie van me gewend zijn, ga ik weer overmatig gebruik maken van spoiler tags. ::tandpastasmiley::

(Jullie mogen tussendoor wel reageren als jullie willen, want het gaat wel even duren)

Bij het bedenken van de opdrachten probeerde ik altijd om zo veel mogelijk ruimte te bieden aan de Rovers om hun eigen creativiteit, tactisch inzicht en samenwerkingsvermogen optimaal te benutten om de opdrachten tot een goed einde te brengen. En ik moet zeggen dat het mij keer op keer verbijsterde hoe goed de Rovers hiermee om gingen. Er zaten heel vaak opdrachten bij die mij van te voren een hele uitdaging leken, maar die ze dan op zo'n manier wisten uit te voeren dat het niet opviel. Dat was eigenlijk ook mijn doel - er zijn weliswaar niet veel opdrachten ontdekt, en wat mij betreft is dat grotendeels te danken aan de kwaliteiten van de Rovers. Dus ook al hebben ze uiteindelijk de eindstreep niet gehaald, wil ik ze hier toch complimenten voor geven. ::bravo::

De eerste paar rondes waren nog een beetje aftasten. Ik heb dan ook geprobeerd de opdrachten niet meteen al te moeilijk te maken. In latere rondes worden ze steeds uitdagender, omdat ze alsmaar niet werden ontdekt. :P

RONDE 1

Geld:
Jacco, MV, Ricardo

Om het groepsgevoel alvast te versterken liet ik ze eerst een teamnaam en bijnamen voor zichzelf te bedenken, waar in latere opdrachten ook nog naar gerefereerd zou worden. Ze noemden zichzelf Team Fatinidad. D*N merkte al snel terecht op dat dit de beginletters zijn van de Hunters-namen.

Hun individuele bijnamen:

Jacco's – Dubbele Dries
MollenvangR-Art – Tactische Tinus
LdHmolletje – Hongerige Hakim
Brtdm - Eerlijke Ellen
Vermoljoen - Slimme Suzy
Ricardo – Betrouwbare Barry
MrChippie – Handige Harry



LdH valt blijkbaar nogal vaak in de herhaling...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Tim, heb je al gereageerd op de PM van MV?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Er is geen jarig hoera, hoera, dat kun je wel zien dat is...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Romeo India Charlie Alpha Romeo Delta Oscar...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

mrchipie is blijkbaar een levend stripfiguur...
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Vermoljoen snapte de opdracht heel goed!
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Brtdm was in een poëtische bui... *zie hierboven*

De Hunters arresteerden deze ronde Robbie, en leken nog geen van de Rovers in de gaten te hebben. Het was voor de Rovers dus een geslaagde eerste ronde. :)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #813 Gepost op: 27-05-2020, 14:14:26 »
Ik ben echt super benieuwd naar de dingen die de Hunters wel door hadden of door dachten te hebben maar niet gedeeld hebben ;D
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #814 Gepost op: 27-05-2020, 14:17:09 »
De opdrachttitels (die nu niet worden genoemd) waren ook echt legendarisch  ::rofl:: ::rofl::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #815 Gepost op: 27-05-2020, 14:45:17 »
De linkjes van Vermoljoen waren me wel opgevallen, maar ik dacht niet dat de linkjes zelf een opdracht zouden zijn ::ohno::

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #816 Gepost op: 27-05-2020, 14:46:39 »
Dit waren inderdaad nog makkelijke opdrachten, opdrachten later in het spel waren écht onmogelijk haha. Als je zo'n post voorbij ziet komen weet je ook meteen dat het een opdracht is.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #817 Gepost op: 27-05-2020, 15:04:11 »
De linkjes van Vermoljoen waren me wel opgevallen, maar ik dacht niet dat de linkjes zelf een opdracht zouden zijn ::ohno::
Oorspronkelijk wou ik naar 'het poketrio' refereren en het echt doen zoals zij het deden, maar uiteindelijk durfde ik het niet aan en heb ik het zo gedaan.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #818 Gepost op: 27-05-2020, 15:08:03 »
De opdrachttitels (die nu niet worden genoemd) waren ook echt legendarisch  ::rofl:: ::rofl::
;D ;D ;D Nou, vooruit... ik zal de opdrachtnamen er ook bij zetten! ::trots:: ::hypocriet::

Dit waren de opdrachttitels van ronde 1:
You can say that again! - LdH
Dearhunter - MV
Ik ben nog lang niet jarig! -> Jacco's
Whiskey Tango Foxtrot!? -> Ricardo
Onomatopee, olé, olé! -> Mrchipie
A link to the past -> Vermoljoen
Freestyle postin' -> Brtdm

RONDE 2

Geld: Jacco's, LdH, MV

Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden... - MV
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Is it me you're looking for? - Ricardo
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Bij nader inzien... - Brtdm
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Virtual Globetrotter - Mrchipie
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Fraternising With The Enemy - Vermoljoen
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dikke VPN, jongen! - Jacco's
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Tekentje Aan De Wand - LdH
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Tot ieders verbazing pakten de Rovers Ricardo. Dat was een domper voor de Rovers, want ze hadden verwacht dat hij wel het hele spel lang undercover zou blijven.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: RealityNet's Most Wanted!
« Reactie #819 Gepost op: 27-05-2020, 15:09:55 »
Die random hulp voor Chipie was ook echt fantastisch.  ::jaja::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?