Auteur Topic: [RH] Dag 3 - Invalid  (gelezen 14621 keer)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #80 Gepost op: 24-06-2020, 10:30:52 »

Ik denk dat het wolven zijn die ons sterke spelers vinden.
Lijkt me niet dat iemand van onze vriendengroep zo gemeen is!
Zo wel, dan verbreken we al het contact!!!

Ja, het boeit mij nogal weinig in wat voor groep iemand zit. In dit spel heb je individueel een rol toebedeeld gekregen en maak je deel uit van of een goede groep of een slechte groep.

Om dan bij voorbaat niet op je vrienden te stemmen zou ik nogal stom vinden. Bovendien is de kans best groot dat er een pokemonfanaat tussen de hackers zit. En daarnaast zijn er nog anderen waarmee moet worden overlegd.

Waarom ze Chardo eerst uit het spel hebben gegooid weet ik niet. In het geval van Brent hebben ze misschien toch gedacht dat hij ziener was vanwege zijn stelligheid.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #81 Gepost op: 24-06-2020, 11:06:44 »
Als je nog geen informatie hebt zoals in ronde 1 kan het wel/niet vriendjes zijn best een rol spelen.

Enkele gedachten die hackers zouden kunnen hebben (gebaseerd op eerdere weerwolfspellen die ik heb gespeeld):

- Speler X kent mij te goed. Als die lang in het spel blijft gaat hij doorhebben dat ik een hacker ben
- Ik vind het leuk om met vrienden het spel te spelen dus stuur ik iemand weg die ik niet ken/niet mag
- Ik kies random iemand
- Ik probeer een sterke speler uit het spel te werken

En dat dan in een groep met 6 mensen

In volgende rondes heb je als hackers wel iets waar je je wellicht op kunt baseren (Brent deed zich wel een beetje voorkomen als ziener)
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #82 Gepost op: 24-06-2020, 11:18:55 »
Maar dat Brent geen ziener was, was toch redelijk obvious?

Dus ofwel hebben ze om andere redenen Brent vermoord ofwel hebben ze er niet echt over nagedacht  :-X

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #83 Gepost op: 24-06-2020, 11:46:01 »
Ik zal even reageren op het feit dat ik aan het begin veel plaatste en nu minder: Maandag en dinsdag moest ik gewoon werken. En dan werken als in niet thuiswerken maar gewoon buiten op de groep met kinderen. Met daarnaast in de avond ook vergaderingen. Tsja, dan kan ik niet meer elke 3 uur iets plaatsen.

Daarnaast heb ik bij de stemming van Tim wel gezegd dat ik liever wilde wachten op de M. Ik ken de meesten van jullie niet dus alles wat ik moet concluderen is op basis van pure observaties in het speeltopic, waar natuurlijk volop gelogen en bedrogen wordt. Dat ik dan niet heel duidelijk een keuze kan maken lijkt me dan ook niet zo gek.
Ook nog het feit dat ik gisteren wel als een van de weinigen andere namen durf te noemen wat ik verdacht vind. Als we allemaal maar als schapen achter elkaar aan blijven lopen zullen de hackers hier volop van profiteren. Met een beetje pech zijn drie van de drie namen die ik gisteren noemde gewoon forumleden en heb ik het mis, maar het lijkt me wel gewoon goed om met z'n allen om ons heen te blijven kijken. Maar goed, omdat ik mij heb uitgesproken ben ik opeens verdacht.

Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #84 Gepost op: 24-06-2020, 11:59:38 »
Er is maar 1 ding belangrijker dan werken en dat is hier Weerwolven spelen  ::zwaai:: (grapje)

Voor mij is het willen wachten met het stemmen op Tim wel een beetje verdacht. Vooral omdat de mensen die wilden wachten niet met een goed alternatief kwamen voor de hint van Michael en er duidelijk niet echt een beter plan was dan op Tim stemmen (of je moet random stemmen een beter plan vinden).

Wel goed is het om ook anderen in de gaten te houden en te proberen afwijkend gedrag te constateren. Hou daarbij wel rekening met het feit dat mensen in verschillende spellen verschillend kunnen spelen  ::hypocriet::

Wit is ook een kleur!

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #85 Gepost op: 24-06-2020, 12:05:06 »
ik was gisteren heel druk. maar zal hier ook nog even reageren.
ik ben het mee eens dat we met de M nog niet zoveel kunnen.
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #86 Gepost op: 24-06-2020, 12:08:17 »
Er is maar 1 ding belangrijker dan werken en dat is hier Weerwolven spelen  ::zwaai:: (grapje)

Voor mij is het willen wachten met het stemmen op Tim wel een beetje verdacht. Vooral omdat de mensen die wilden wachten niet met een goed alternatief kwamen voor de hint van Michael en er duidelijk niet echt een beter plan was dan op Tim stemmen (of je moet random stemmen een beter plan vinden).

Wel goed is het om ook anderen in de gaten te houden en te proberen afwijkend gedrag te constateren. Hou daarbij wel rekening met het feit dat mensen in verschillende spellen verschillend kunnen spelen  ::hypocriet::
Vandaar gisteren ook mijn bedenkingen en wat mij opviel ;) Waar jij toen helaas bijstond
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #87 Gepost op: 24-06-2020, 12:21:44 »
Mijn verdachten zijn nu:
- Sanmol: vanwege fouten in zijn overzicht, kan inderdaad jeugdig enthousiasme zijn maar is toch opvallend
- Ricardo: op jezelf stemmen is gewoon raar :-X
- Lödewijk: hij en Tim hebben op elkaar gestemd, en Tim heeft geen reden benoemd waarom hij op Lödewijk stemde, wie weet was dit een afspraak tussen 2 hackers om op elkaar te stemmen (hackers zullen namelijk vast ook af en toe op andere hackers stemmen om niet op te vallen)
- Iedereen die niet heeft gestemd: van hackers verwacht je niet dat ze niet stemmen, maar bij 1 of 2 keer niet stemmen kom je nog niet in de problemen. Makkelijke manier om ervoor te zorgen dat de aandacht niet teveel op jou terecht komt.
I will follow my inner gold

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #88 Gepost op: 24-06-2020, 12:23:11 »
Zullen we vandaag gewoon eens gaan stemmen zonder dat we nu veel gaan overleggen?

We weten nu toch nog weinig. Misschien dat we met individueel gokken meer kunnen analyseren dan met gezamenlijk gokken.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #89 Gepost op: 24-06-2020, 12:25:15 »
Wel eens met wat Miek(e)1999  :P zegt, maar ik denk dat het oprecht gewoon enthousiasme was van Sanmol.

Ik ga naar het strand en kom waarschijnlijk alleen nog even online om te stemmen later, ik neig naar Ricardo vanwege die rare stem op zichzelf.

Bye  ::joehoe:: ::love::
Frankje Lapi

Online belg

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #90 Gepost op: 24-06-2020, 12:31:41 »
Zullen we vandaag gewoon eens gaan stemmen zonder dat we nu veel gaan overleggen?

We weten nu toch nog weinig. Misschien dat we met individueel gokken meer kunnen analyseren dan met gezamenlijk gokken.

Dat vind ik een goed plan. Voor de hackers is het enorm vervelend als ze niet weten welke kant de stemming op gaat.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #91 Gepost op: 24-06-2020, 12:34:49 »
Ik moet nog denken aan de dood van Chardo en Brent, ik denk niet dat Focus dat zou doen. Maar het zou denk ik wel kunnen dat Lödewijk of Aurynn dat doen om een beetje te plagen, van Larikoek weet ik het niet. Verder vind ik Ricardo ook verdacht, onder andere door dit overzicht van belg.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #92 Gepost op: 24-06-2020, 12:43:23 »
We kunnen het voor 1 keer wel proberen gewoon weinig overleg en gewoon stemmen dan kunnen we later terugkijken naar deze stemming
chipsverslaafde <3

Offline Larikoek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Straffe tante ~
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #93 Gepost op: 24-06-2020, 12:44:24 »
Ik zeg niet dat ik die Lariekoek verdacht vind, gewoon irritant  :-X

Dan is er blijkbaar weinig voor nodig voor jou om mensen irritant te vinden  :-X

Ik heb gisteren niet online kunnen komen door onvoorziene persoonlijke omstandigheden, waardoor ik niet heb kunnen stemmen. In een ander spel waar sommige leden van deze WvW zitten hebben ze ook mijn afwezigheid opgemerkt. Daarnaast zijn de eerste twee dagen sowieso vrij nutteloos door het gebrek aan informatie, dus om mij dan als enige als nutteloos te bestempelen is een beetje oneerlijk. Ik ken vrijwel niemand hier, dus ik kan geen afwijkend gedrag herkennen en daardoor minder goed bijdragen in de eerste fase van het spel. Daarom heb ik ervoor gekozen om me op de achtergrond te houden en te observeren hoe mensen zich gedragen.

Daarnaast vergroot sanmol heel erg uit wat ik zei. Ik heb nooit gezegd dat ik wil dat Tim blijft, alleen de omgekeerde psychologie benoemd die gebruikt kan worden door de wolven om onverdacht te blijven in het hele "is Tim een wolf?"-gebeuren.

Sanmol's lijstje wordt door meer mensen als niet precies ervaren en ik deel deze mening. Om te zeggen "oh ja dat is gewoon sanmol's eigen" is een beetje te simpel imo, zeker ook omdat sanmol blijkbaar wel een accuraat WidM lijstje heeft kunnen maken. En zo veel is er niet gebeurd de afgelopen dagen.



Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #94 Gepost op: 24-06-2020, 12:56:36 »
We kunnen het voor 1 keer wel proberen gewoon weinig overleg en gewoon stemmen dan kunnen we later terugkijken naar deze stemming

Ik snap het idee wel, maar ik kan me van een ander spel herinneren dat gebrek aan overleg opties toch wel erg nadelig was. Als we blind gaan gokken, gaan de hackers natuurlijk ook spreiden, als die ineens met zijn allen voor 1 persoon gaan, valt dat natuurlijk enorm op. Kortom, dan heb je er nog niks aan.

Ik denk dat Chardo en Brent door de hackers zijn uitgeschakeld doordat ze als sterk gezien werden, niet persé vanwege de pokémon link. Nou is het voor ons ook goed dat Brent weg is, want dan hoeven we ons niet meer zorgen te maken over de bondjesmaker, alleen nog de hackers (en dat zijn er nog genoeg, ondanks de snelle exit van Tim). En eventueel het koppeltje, indien een combi hacker/forumlid

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #95 Gepost op: 24-06-2020, 14:00:19 »
Ik denk inderdaad dat Sanmol dat overzicht gewoon in zijn chaotisch/jeugdig enthousiasme heeft gemaakt. Het zou wel heel opzichtig zijn als wolf om meteen 6 man onterecht onder de bus te gooien.

En ik haat mezelf dat ik aan het volgende dacht, maar ik post het toch maar:
De vorige titel was iets met verkeerde been en nu is het iets met invalide...  :-X :-X :-X

Zo te zien zijn er mensen die mij toch wel kennen ::zwaai::. Ik snap dat mensen mij als ''een incorrecte informatie spreader'' zien, want het lijstje was niet hélémaal perfect, maar ik was erg enthousiast en ik maak ook fouten. We zijn allemaal mensen. Als ik een hacker was ging ik echt niet mijzelf verdacht maken door 6 mensen onder de bus te gooien zoals Robbie zegt.

Wie verdenk ik dan wel?

Wederom verdenk ik Lariekoek enorm, en daar gaat ook mijn stem naar uit vanavond. Probeert altijd mensen te manipuleren waar het kan, en springt mee met de meute in een snap of een seconde.  Ik zie hem ook wel Brent & Chardo eruit stemmen in het mom van ''minder verdacht'' lijken.

Bovendien is de definitie van lariekoek ''flauwekul/onzin'' en als iets invalide is dan is het nietig en gebaseerd op onzin ::vergroot::. Misschien een beetje vergezocht, maar ik sluit een afleveringstitel hint niet uit.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #96 Gepost op: 24-06-2020, 14:04:22 »
Sanmol is mij ook al verkeerd aan het interpreteren.  ::rofl::

Ik was meer een twijfelkont, omdat ik de voor en nadelen van onze keuzes aan het overwegen was. Pas later koos ik inderdaad definitief voor Tim, wegens gebrek aan beter bewijs.

Toch ben ik het wel eens met wat eerder is gezegd, dat Sanmol niet opzettelijk deze fouten heeft gemaakt. Ik sluit echter niet uit dat hij dit wel gedaan zou kunnen hebben aangezien dit hem een vrijkaart op kan leveren, voor latere rondes.

Een stem heb ik nog niet, vind het nu nog vrij lastig.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #97 Gepost op: 24-06-2020, 14:15:41 »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #98 Gepost op: 24-06-2020, 14:17:19 »
 ::rofl::
Oh Rpdr serving like always.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 3 - Invalid
« Reactie #99 Gepost op: 24-06-2020, 14:22:13 »
Ik zou niet op mij stemmen want ik heb een goede rol. Dat is juist te zien in mijn berichten.
Så hva gjør vi nå?