Auteur Topic: [RH] Dag 4 - Het containerpark  (gelezen 4724 keer)

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #20 Gepost op: 24-06-2020, 22:52:28 »
Hoi Lödewijk en waar komt jouw stem vandaan? Is er een motivering?
Terechte vraag! En ik heb daar wel degelijk een goede motivering voor. Ten eerste was jij één van de weinige mensen die fel tegen het stemmen op TimvDons was, die later een hacker bleek te zijn. Ten tweede vond ik het apart dat je er zo stellig over was om mrchipie eruit te stemmen, terwijl hij niet eerder genoemd werd als verdachte. Ik weet niet hoe die knul bij vorige edities speelde, dus misschien dat hij inderdaad opvallend anders speelt, maar ik vroeg me af waarom je zo de focus op hem wilde leggen.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #21 Gepost op: 24-06-2020, 22:53:55 »
Vraag aan de spelleiding: heeft Ricardo de stemming mogen zien voor hij een keuze maakte?
Ja
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #22 Gepost op: 24-06-2020, 22:54:36 »
Robbie heeft wel aandacht geschonken aan de nudes van Dennis, dus als hij dan ook gelyncht wordt is wel apart.

Voor de rest, jongens denk dat sanmol geen hacker is. Hij is gewoon mij van vorig potje ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #23 Gepost op: 24-06-2020, 22:55:40 »
Ah, dus Ricardo ging er ook vanuit dat hij getarget was door de hackers, en heeft een van de mensen die op hem gestemd hebben meegenomen en niet Lodewijk, waar hij zelf op stemde.

Dat doet mij vermoeden dat er inderdaad nog minstens een hacker op Ricardo stemde
Wit is ook een kleur!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #24 Gepost op: 24-06-2020, 22:55:52 »
Terechte vraag! En ik heb daar wel degelijk een goede motivering voor. Ten eerste was jij één van de weinige mensen die fel tegen het stemmen op TimvDons was, die later een hacker bleek te zijn. Ten tweede vond ik het apart dat je er zo stellig over was om mrchipie eruit te stemmen, terwijl hij niet eerder genoemd werd als verdachte. Ik weet niet hoe die knul bij vorige edities speelde, dus misschien dat hij inderdaad opvallend anders speelt, maar ik vroeg me af waarom je zo de focus op hem wilde leggen.

Oke, heldere uitleg!

Ik was niet echt akkoord met het stemmen voor Tim op dag 2 en men vroeg dus voor alternatieven. Daarom had ik maar even uiteengezet dat Chipie het spel op een volledig andere manier speelde dan het spel in januari.

Voor nu vind ik vooral de personen die op Ricardo hebben gestemd interessant. Er kan natuurlijk een afspraak zijn binnen de hackers dat ze alle 5 op iemand anders stemden. Maar met 2 hackers down hebben we wel al wat aanknopingspunten.

Sanmol pleit ik voor nu ook vrij.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #25 Gepost op: 24-06-2020, 22:58:28 »
Ah, dus Ricardo ging er ook vanuit dat hij getarget was door de hackers, en heeft een van de mensen die op hem gestemd hebben meegenomen en niet Lodewijk, waar hij zelf op stemde.

Dat doet mij vermoeden dat er inderdaad nog minstens een hacker op Ricardo stemde
Oh wacht: als je met stemming bedoelt dat hij de stemmen in detail kreeg te zien, dat is uiteraard niet zo! Hij kreeg te horen dat hij de meeste stemmen kreeg en dat de hackers voor belg en D*N gingen.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #26 Gepost op: 24-06-2020, 22:59:16 »
Ik kan niet wachten op de nieuwe letter.
Hopelijk was de M van gisteren niet van het nieuwe woord dat naar Daisy zou leiden en kunnen we gewoon door met het woord. Al kan die M ook nog van KLM zijn indien Micheal zijn woorden moet afmaken. Dus vandaag blindstaren op letters gaat hem niet worden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #27 Gepost op: 24-06-2020, 23:02:24 »
Ik neem toch aan dat Michael wel aan een woord begonnen zou zijn dat niet met een M begon als hij een nieuw woord mocht beginnen .....

De M lijkt me gewoon nog van KLM. Hij kon er anders toch vergif op innemen dat we niet zouden weten of de M bij het oude of het nieuwe woord hoorde?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #28 Gepost op: 24-06-2020, 23:03:55 »
Eens met Lucy. ::jaja:: En zo als Vermoljoen zei moest Michael het wat moeilijker maken, dus woord afmaken lijkt mij het meest logisch.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #29 Gepost op: 24-06-2020, 23:04:59 »
Misschien had Michael het wel zo uitgedacht dat hij met KLM zou beginnen en dan de volgende hint M.1 en dan 1.2 en dan 2.3
Waarbij dus de eindletter van de ene hint tevens de beginletter van de nieuwe hint is
Oh wacht: als je met stemming bedoelt dat hij de stemmen in detail kreeg te zien, dat is uiteraard niet zo! Hij kreeg te horen dat hij de meeste stemmen kreeg en dat de hackers voor belg en D*N gingen.

Ja dat vroeg ik juist omdat het zo opvallend was dat Ricardo nog geswitched was
Wit is ook een kleur!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #30 Gepost op: 24-06-2020, 23:06:06 »
Ik neem toch aan dat Michael wel aan een woord begonnen zou zijn dat niet met een M begon als hij een nieuw woord mocht beginnen .....

De M lijkt me gewoon nog van KLM. Hij kon er anders toch vergif op innemen dat we niet zouden weten of de M bij het oude of het nieuwe woord hoorde?

Ik ga er ook vanuit. Hopelijk komt er nu een letter dat onmogelijk is na een M, dan weten we het zeker.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #31 Gepost op: 24-06-2020, 23:19:31 »
Me nadat ik die vier stemmen las. - maar lekker gedaan Ricardo: het bloemetje is verwelkt  ::vergroot::.  Ik ben benieuwd wat de volgende letter van Michael gaat zijn.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #32 Gepost op: 24-06-2020, 23:23:19 »
Wie waren gisteren eigenlijk onze hoofdverdachten? Misschien goed om te kijken naar welk van deze personen opvallend weinig is gestemd? Als hacker stem je niet zo snel op een medehacker die regelmatig als verdachte is genoemd lijkt me als het zo onzeker is.


Er moet toch ook sowieso nog een hacker zitten bij de ricardo-stemmers?
Dus Jacco, Frank of Miek.
(oh sorry, dat heeft Swifty ook al 2 keer gezegd... oeps.)
« Laatst bewerkt op: 24-06-2020, 23:29:32 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #33 Gepost op: 24-06-2020, 23:28:37 »
Wat een slachting  ::joehoe:: ::rofl::
Gaat wel hard zo, nog maar 4 te gaan.

We komen nu op het punt aan waarop mijn mensenkennis en inschatting ervan soms tekort gaat schieten. Zo'n onregelmatige stemming geeft vaak wel meer inzicht.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #34 Gepost op: 24-06-2020, 23:31:55 »
Goed bezig Ricardo ::ok::
Ben benieuwd hoe je dit wist.

Wat mij opviel is dat Brtdm 3 stemmen heeft gekregen. Heb ik iets gemist? Of is hier niet echt een reden voor?
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #35 Gepost op: 24-06-2020, 23:34:12 »
Na een heerlijke dag op het strand, ondanks ongelofelijk verbrand te zijn en bijna oververhit te raken, ben ik enerzijds erg blij dat Daisy (die schijnbaar altijd leuke rollen krijgt in Weerwolven  ::vergroot:: eerst ziener en nu hacker) meegenomen is naar de kelder door Ricardo, en anderzijds verdrietig dat we onze cupido (ik mag hopen dat je een gay couple gecreeërd hebt, Dennis!), onze administrator Ricardo (hoewel ik op je stemde - die stem op jezelf vind ik nog steeds verdacht) en ons altijd slimme forumlid belg te moeten missen.

En, ik snap dat ik er nu enorm verdacht uit zie. Want ik stemde altijd met de meerderheid, zoals Swifty al aangaf, en ik weet niet of het al was opgevallen, maar ik keek net even in het overzicht van Brtdm naar wat Daisy stemde en ik stemde - op de burgemeesterstemming na - altijd hetzelfde als haar  ;D

Dat eerste argument vind ik zelf niet gelijk sterk, omdat ik in het vorige potje weerwolven ook vrijwel altijd met de meerderheid mee stemde, en toen was ik de dokter/heks :P en daarnaast stem ik altijd met de meerderheid ja, maar ben ik wel vaak degene, in zowel het vorige spel als in dit spel, die, zoals Aurynn zo mooi zei, extra olie op het vuur gooit. Ik volg de menigte vaak niet, ik creeër het meestal, ookal heb ik op één keer na tot nu toe altijd fout gezeten. Dus luister maar niet meer naar mij  ::ohno::

Dat ik hetzelfde als Daisy stemde verbaast mij ook en is denk ik puur toeval, maar wat me wel op valt in haar posts is dat ze zich altijd vrij laat aansloot bij de ideeën van mij en anderen om een bepaald persoon te targetten.Typisch wolfsgedrag, dus ik denk dat we ons daar vooral op moeten gaan focussen. We hebben nu de touwtjes in handen, we kunnen nu echt zorgen dat we gaan winnen heb ik het idee.

Morgenochtend lees ik even alles rustig bij uit het topic van dag 3 - dat heb ik nog niet gedaan, heb alleen nog dag 4 gelezen - en update ik het overzicht dat ik aan het begin van die dag heb gemaakt.  ::ok::

Welterusten allemaal!
Frankje Lapi

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #36 Gepost op: 24-06-2020, 23:37:30 »
We moeten nu ook bedenken of we nog een rondje onze stemmen voor onszelf houden, of dat we toch weer gaan discussiëren.

Voordeel van deze tactiek is dat de stemmingen meer verdeeld zijn.
Nadeel is dat we ook zomaar de ziener eruit kunnen stemmen en deze zijn informatie niet duidelijk kan delen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #37 Gepost op: 24-06-2020, 23:40:49 »
Discussiëren of niet... Daar ga ik even een nachtje over slapen  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #38 Gepost op: 24-06-2020, 23:41:34 »
D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #39 Gepost op: 24-06-2020, 23:42:03 »
Nieuw woord dus.  ::bravo::

(of zit er hier iemand aan de MDMA?)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?