Auteur Topic: [RH] Dag 4 - Het containerpark  (gelezen 4740 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
[RH] Dag 4 - Het containerpark
« Gepost op: 24-06-2020, 22:28:26 »

Doordat de hele groep niet wou meewerken aan het filmpje van Vermoljoen voor Compuart en hem zo te overtuigen om te stoppen met het dwarsbomen van de hackers, koos Vermoljoen voor een duidelijk signaal naar de groep: er mocht weer iemand de kelder in. Focus gaf als nieuw Aanspreekpunt de groep de opdracht om weer te stemmen op een nieuw slachtoffer. De groep had dit duidelijk niet zien aankomen, maar diezelfde groep koos ervoor om er meteen aan te beginnen, zonder overleg. Was dit wel een slim plan?

Focus, die een stuk rustiger was dan haar voorganger, haalde haar laptop erbij en keek tevreden naar de stemmen. Iedereen had gestemd! Daarna zag ze dat de stemmen erg gespreid waren: er werd maar liefst op 11 verschillende personen gestemd! De spanning in de groep nam toe en daarom besloot Focus snel de stemmen in detail voor te lezen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het was Ricardo die naar de kelder moest. HappyDutchman en Swifty werden deze keer de personen die hem mochten begeleiden. De deur werd opengedaan, Ricardo werd in de kelder geduwd… en vroeg iets: “Kan je Daisy ook even naar de kelder brengen?”

HappyDutchman en Swifty begrepen er niks van. Waarom moesten ze Daisy ook gaan halen? Ze gingen naar het bureau van Vermoljoen. Hij was eerst kwaad, want hij wilde niet meer lastig worden gevallen door de groep, want daar was Focus voor. Maar toen hij het verhaal hoorde, was hij heel blij, want de reden was heel logisch: Ricardo is de administrator en Vermoljoen hoopte zo op nog een extra forumlid dat naar de kelder mocht gaan.

Na het gesprek met Vermoljoen gingen HappyDutchman en Swifty terug naar de woonkamer. “Daisy, ik neem je mee naar de kelder,” zei Swifty. De groep begreep er niks van. Waarom moest Daisy plots weg? Ze besloot zonder moeilijk te doen te luisteren naar Swifty. Samen met HappyDutchman nam Swifty haar mee naar de kelder.

Eenmaal aangekomen bij de kelder, had Daisy het door. “Huh? Wat doe jij hier?” zei TimvDons. Na het gesprek met Vermoljoen en de verbazing van TimvDons hadden ook HappyDutchman en Swifty het door: TimvDons was niet voor niets zo verbaasd, Daisy was namelijk een hacker!

Vermoljoen was gefrustreerd. Heel gefrustreerd. Het liefst had hij dat de hackers nu zo snel mogelijk een manier vonden om ongemerkt een manier te vinden om 2 forumleden te hacken en zo naar de kelder te brengen, want dat hadden ze namelijk nog te goed nadat TimvDons naar de kelder moest gaan. Na eventjes nadenken kwamen ze al snel op het ideale idee en begonnen ze met het uitwerken. RealityNet is dan nog niet gehackt, maar daarom kunnen ze niet via RealityNet ervoor zorgen dat ze 2 spelers kunnen elimineren....
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #1 Gepost op: 24-06-2020, 22:32:36 »
De volgende ochtend werd iedereen wakker met een nieuwe PM die via een ander account door de hackers werd verstuurd. Iedereen las het vreemde berichtje. Het was zo vreemd, dat de meesten dit berichtje negeerden, maar twee personen kregen bij dit bericht een link en daar klikten ze ook allebei op.

D*N was daar één van. Doordat hij de link die hij ontving had geopend, belandde er een virus op zijn laptop. Dit virus zou ervoor zorgen dat alle informatie en alle bestanden die op zijn laptop stonden, zouden worden verzonden naar de hackers. Op deze manier hoopten ze iets te kunnen vinden om hem te chanteren en zo naar de kelder te brengen.

Zonder dat iemand het merkte, nam Vermoljoen hem even apart. “Dennis, Dennis, Dennis toch,” zei Vermoljoen. Hij had geen flauw benul van wat er gaande was. “Kijk eens wat ik heb gevonden,” ging Vermoljoen verder. “NEE! HOE KOM JE AAN MIJN NAAKTFOTO?!” reageerde Dennis met een boze stem, gelukkig hoorden de anderen het niet. “Tja, misschien in ‘t vervolg eens even 2 keer nadenken voor je zomaar op een link klikt van een persoon die je niet kent?” zei Vermoljoen om Dennis mee uit te lachen. “Ik wil deze afschuwelijke naaktfoto voor mezelf houden, maar dan kom jij nu onmiddellijk met mij mee naar de kelder!” deed Vermoljoen als voorstel. D*N kon niet anders dan akkoord gaan en ging zo flink als hij kon met hem mee. Er zal veel liefde in de groep verdwijnen, want D*N is Cupido!

De volgende was belg. Bij hem was het moeilijker om iets te vinden, maar na lang zoeken werd er toch iets gevonden! Vermoljoen deed hetzelfde als bij Dennis en nam hem zo mee naar de kelder, waar ze intussen al met 8 waren. Belg is een forumlid.

Compuart en Test geraakte bij Nieky thuis maar niet verder, totdat ze opeens een bericht van een mysterieuze persoon ontvingen. Het was Vermoljoen via een vals account. Na het brengen van D*N en belg naar de kelder, was hij er namelijk toch in geslaagd om een filmpje te maken en te versturen naar Compuart. Voor het eerst kon Vermoljoen blij zijn met de groep, want ze werkten goed mee.

Onmiddellijk begonnen ze met het onderzoeken van dit filmpje. De vele laptops vielen meteen op en daarom verspreidden ze een oproep. Als er iemand een groep met veel laptops of iets verdachts rond een laptop had gezien, dan moest die persoon meteen contact opnemen.

Al snel kregen ze een telefoontje. Hautoa had namelijk verdachte dingen bij een containerpark gezien: “Ik heb nu al 3 dagen op rij een persoon gezien met verschillende laptops die hij daar achterlaat. Hij keek iedere keer de hele tijd rond zich. Voor mij was het duidelijk: hij mocht niet betrapt worden. Vandaag heb ik dezelfde persoon nog niet teruggezien, maar na jullie oproep dacht ik dat dit jullie misschien wel kon helpen? Veel succes!” Compuart bedankte Hautoa uitvoerig en in zijn donkerblauwe Mercedes vertrok hij samen met Test meteen naar het containerpark.

Daar troffen ze vele laptops aan en zonder dat iemand het merkte, namen ze de laptops mee en begonnen ze bij Nieky thuis de laptops te onderzoeken. Niet veel later ging Vermoljoen zelf ook naar het containerpark om daar de laptops van belg en D*N te dumpen. Hij zag dat opeens alle laptops weg waren. Hij polste voorzichtig bij het personeel of ze de elektronica hadden weggebracht naar een andere plek, maar dat was niet het geval.

Ook bij de hackers viel het tegen, want daar raakten ze nog steeds niet vooruit. Alweer was Vermoljoen zwaar gefrustreerd. Dit was voor Vermoljoen genoeg om alweer iemand de kelder in te sturen. De boodschap voor Focus was duidelijk: voor donderdag 25 juni om 20:00:00 wil hij weer iemand in de kelder.

Deelnemerslijst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Deadline: donderdag 25 juni om 20:00:00
« Laatst bewerkt op: 24-06-2020, 22:39:07 door Vermoljoen »
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #2 Gepost op: 24-06-2020, 22:34:21 »
Lekker Ricardo!  ::bravo::
Wel jammer dat je er uit ligt.

Nu hopen dat ik er zelf nog in zit...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #3 Gepost op: 24-06-2020, 22:35:42 »
Ehm  ::oink:: Wat een slachtveld in de eerste paar dagen ::rofl:: Maar go Ricardo!!!!!! ::bravo::
chipsverslaafde <3

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #4 Gepost op: 24-06-2020, 22:36:03 »
Indien er personen uit het spel liggen waar op gestemd is, kunnen we dan de personen die op doden gestemd hebben, uitsluiten? Aangezien de hackers geen risico gaan nemen door op iemand te stemmen die ze vermoorden.

Oké nvm dat is dus niet gebeurd  ::rofl::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #5 Gepost op: 24-06-2020, 22:39:11 »
Hmmm en ik maar denken dat Ricardo de ziener was  ::hypocriet::
Dat wilde hij natuurlijk de hackers laten geloven. Waarschijnlijk had hij al een vermoeden naar Daisy en zo kon hij bovendien de echte ziener beschermen.

Wit is ook een kleur!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #6 Gepost op: 24-06-2020, 22:40:04 »
Sorry voor mijn stem Ricardo.  :-[  Maar je bent een held!  ::bravo:: Wat gebeurt er eigenlijk bij gelijkspel?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #7 Gepost op: 24-06-2020, 22:40:36 »
Sorry voor mijn stem Ricardo.  :-[  Maar je bent een held!  ::bravo:: Wat gebeurt er eigenlijk bij gelijkspel?

Focus beslist dan.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #8 Gepost op: 24-06-2020, 22:40:51 »
Sorry voor mijn stem Ricardo.  :-[  Maar je bent een held!  ::bravo:: Wat gebeurt er eigenlijk bij gelijkspel?

bij gelijkspel beslist het aanspreekpunt
Wit is ook een kleur!

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #9 Gepost op: 24-06-2020, 22:41:18 »
Oh ja.  ::schaam::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #10 Gepost op: 24-06-2020, 22:42:18 »
Wat denken we? Hebben de hackers alle vijf op een verschillende persoon gestemd of hebben ze 2-2-1 of 3-2 gestemd?
Wit is ook een kleur!

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #11 Gepost op: 24-06-2020, 22:42:24 »
Dan beslist idd het Aanspreekpunt, in dit geval Focus.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #12 Gepost op: 24-06-2020, 22:42:56 »
We weten dat er 1 hacker en 1 niet-hacker op Ricardo hebben gestemd. Ik vermoed dat er minstens nog 1 hacker dat zal gedaan hebben als ze echt dachten dat Ricardo de ziener was.

Offline Lodewijk van Lodenstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol kan ook een ander plan hebben
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #13 Gepost op: 24-06-2020, 22:43:12 »
Mooi gedaan Ricardo! Dankzij jou nog maar vier hackers te gaan.

Ik ben wel benieuwd waarom Robbieazerty zijn lynchstem op mij heeft uitgebracht. De voorgaande dagen heb je meermaals gezegd dat je het eens was met mijn berichten, dus dit komt een beetje uit de lucht vallen voor mij. Wat heb ik gedaan waardoor je die draai van 180 graden hebt gemaakt?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #14 Gepost op: 24-06-2020, 22:43:48 »
Mooi gedaan Ricardo! Dankzij jou nog maar vier hackers te gaan.

Ik ben wel benieuwd waarom Robbieazerty zijn lynchstem op mij heeft uitgebracht. De voorgaande dagen heb je meermaals gezegd dat je het eens was met mijn berichten, dus dit komt een beetje uit de lucht vallen voor mij. Wat heb ik gedaan waardoor je die draai van 180 graden hebt gemaakt?

Hoi Lödewijk en waar komt jouw stem vandaan? Is er een motivering?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #15 Gepost op: 24-06-2020, 22:46:50 »
Vraag aan de spelleiding: heeft Ricardo de stemming mogen zien voor hij een keuze maakte?
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #16 Gepost op: 24-06-2020, 22:47:10 »
Wat goed Ricardo! ::bravo:: Ben benieuwd hoe je dat wist, maar dat horen we natuurlijk pas na het spel :P Super gespeeld in ieder geval!

Tim stemde op dag 1 voor Brent als aanspreekpunt, en Daisy stemde voor Focus.
Op dag 2 stemden ze allebei met de groep mee op Kitty, dat was logisch.
Op dag 3 stemde Daisy met de groep mee op Tim, en Tim stemde op Lodewijck.
Vandaag stemde Daisy op Ricardo, net als Jacco, Frank D*N en Miek. Zou daar nog minstens 1 andere hacker tussen zitten? Hun stemgedrag ook nog analyseren?
Keep calm and eat chocolates!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #17 Gepost op: 24-06-2020, 22:47:16 »


Wat een administratie opeens.

(klein foutje nog, miek moest afgelopen ronde ook paars zijn)
« Laatst bewerkt op: 24-06-2020, 22:49:20 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #18 Gepost op: 24-06-2020, 22:51:32 »
Even voor het overzicht: nog 21 spelers. Nog 4 hackers
Wit is ook een kleur!

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [RH] Dag 4 - Het containerpark
« Reactie #19 Gepost op: 24-06-2020, 22:52:17 »
Frank heeft altijd met de meerderheid meegestemd. Miek niet bij de burgemeesterstemming, bij de lynches wel. Jacco stemde bij de eerste lynch afwijkend.
Keep calm and eat chocolates!