Auteur Topic: [M] Dag 3 - De slag van vannacht  (gelezen 12571 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[M] Dag 3 - De slag van vannacht
« Gepost op: 14-07-2020, 20:51:44 »
De slag van vannacht

Terwijl Focus ongerust over het schip begint te zoeken naar Spacycolours, gaat de discussie verder op het dek. Er worden vragen gesteld bij de vermoedelijke samenspanning van Brent, Focus en Chardo. Maar anderen zien hun verdachte, Nieky, ook wel als een mogelijkheid. Belg gaat er maar gelijk vol in en wil weten wat van artefact Nieky heeft. Dit forceert hij met zijn eigen artefact. Het blijkt dat Nieky zijn stem dubbel kan laten tellen. Nieky: “Ik speel hem dan ook gelijk maar.” Swifty: “Dat is toch super handig? Waarom heb je dit niet eerder gedaan?” Nieky: “Ik wou niet gevaarlijk over komen met al die moorden.” Lodewijk: “Hoge bomen vangen veel wind, daar weet ik alles van.” “Nu we toch bezig zijn met artefacten” stapt Daisy vooruit “Wil ik de mijne ook spelen.” Ze kan hierdoor niet weggestemd worden. Of nou ja, pas de tweede keer. Mrchipie zijn hoofd begint te tollen: “ARRRR dit kan een simpele piraat als ik toch niet bijhouden?” Brent is ondertussen achter Focus aangelopen, hij moet Spacycolours wel gevangen houden. Door de actie van Belg is Nieky een front gaan vormen tegen hem: “Tijd om Belg weg te stemmen, die vertrouw ik voor geen meter.” “Beide twee meters niet?” grapt Mitchkox. De stemmen worden geteld. Swifty staat onrustig een liedje te neuriën: “Piet piraat, piet piraat, schip ahoy hoy hoy hm mm mm hmm mm…” De stemmen zijn binnen en Daisy heeft deze keer een touw klaar liggen voor het slachtoffer. “Vrienden, Belg is een muiter!” Drenziboy grijpt snel het touw terwijl anderen Belg vastgrijpen. Chardo: “Ik ben groot fan van galgje.” Drenziboy doet het touw om Belg zijn hals onder luid gejuich van de rest. Mrchipie geeft hem daarna een duw: “STIK ERIN”. Belg hangt dood aan een touw, hij was een…

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Focus komt steeds dichter in de buurt van Spacycolours. Brent leidt haar even af en bevrijd snel Spacycolours uit de kelder en fluistert tegen hem: “Er is NIETS gebeurT”. Overtuigd dat ze een muiter hebben vermoord vallen de piraten in een diepe slaap. Maar niet iedereen slaapt even diep. Eén van onze piraten veranderd door de vloek elke nacht in een monsterlijk wezen: het kraken. De piraat sluipt zachtjes weg wanneer de nacht begint, springt het water in, en verdwijnt in de zee. Maar deze nacht is anders, hij waakt over het schip. Zodra hij iemand het dek op ziet lopen valt hij aan. Het schip beweegt een paar keer hard heen en weer, maar niemand zoekt er iets achter. Met zijn tentakels pakt hij een lichaam vast. “Laat mij los waardeloos wezen!” gilt Sanmol uit. Maar de kraken geeft geen genade en stikt Sanmol langzaam. Terwijl hij zijn adem verliest kijkt hij diep in de ogen van het monster en ziet wie het is…net voordat hij niet meer bij zal komen. Sanmol is gedood door de kraken, hij was dus een…

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

De volgende ochtend waken de piraten. Maar ze missen twee personen. Sanmol en nog een tweede persoon. Het schip wordt afgezocht. Brent: “HALLOOOO?” Mrchipie kijkt met zijn neus, want het is Chardo die na hem de stookkamer in komt die het opmerkt “Een verkoold lichaam!” De anderen komen bij elkaar voor de kolen. Spacycolours: “En toen was ie zwart.” De_witte is opgestookt door de muiters, hij was een …

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Daisy is niet zo van de zwarte humor en geeft weer door dat er een stemming komt. “Maak jullie maar weer klaar.” “Jongens ik heb iets gezien!” *GASP*
« Laatst bewerkt op: 16-10-2020, 15:59:17 door D*N »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #1 Gepost op: 14-07-2020, 20:54:49 »
 ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::
chipsverslaafde <3

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #2 Gepost op: 14-07-2020, 20:58:19 »
Jeeeej twee foute mensen dood! ::bravo::

En de_witte mag helemaal nooit meer stemmen :(


Kom op piraten, we zijn goed bezig :D al ga ik echt echt echt proberen om niet veel meer te schrijven deze dag, om een foutje te voorkomen en mezelf dus te bewijzen als eenvoudige piraat.
Keep calm and eat chocolates!

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #3 Gepost op: 14-07-2020, 21:01:47 »
 ::bravo:: ::bravo:: We hebben een mooi slag geslagen ::bravo::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #4 Gepost op: 14-07-2020, 21:03:47 »
Sanmol :\'( Hoe durf je me te bedriegen!

Nou goed, hoeveel moeten we nog ::rofl::

chipsverslaafde <3

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #5 Gepost op: 14-07-2020, 21:14:38 »
Daisy, waarom leg jij de nadruk steeds op mij en Tim, terwijl Nieky en Belg zo verdacht waren? Ik pleit Nieky nu wel vrij en hij moet nu haast wel goed zijn, maar ik had van jou wel wat meer liefde en minder verdenking richting mij verwacht.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #6 Gepost op: 14-07-2020, 21:15:07 »
Ben even een ommetje wandelen maar over half uurtje ongeveer post ik de stemmen.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #7 Gepost op: 14-07-2020, 21:20:01 »
Jullie zijn goed bezig! ;D

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #8 Gepost op: 14-07-2020, 21:23:15 »
Denk dat Nieky ondertussen wel bewezen is als goed. Waarom zou hij anders op een mede muiter stemmen wanneer hij een dubbele stem heeft en de kans groot is dat die eruit gaat? Of leg ik nu weer verkeerde verbanden.

Ben wel benieuwd naar de redenatie van de muiters om De Witte weg te stemmen!
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #9 Gepost op: 14-07-2020, 21:35:41 »
Denk dat Nieky ondertussen wel bewezen is als goed. Waarom zou hij anders op een mede muiter stemmen wanneer hij een dubbele stem heeft en de kans groot is dat die eruit gaat? Of leg ik nu weer verkeerde verbanden.

Ben wel benieuwd naar de redenatie van de muiters om De Witte weg te stemmen!

Helemaal mee eens. Ik pleit Nieky precies om deze reden vrij. Ook al ging mijn stem deze ronde op hem omdat ik niet last minute naar Belg wilde switchen

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #10 Gepost op: 14-07-2020, 21:40:45 »
Goed bezig piraten ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Daisy, waarom leg jij de nadruk steeds op mij en Tim, terwijl Nieky en Belg zo verdacht waren? Ik pleit Nieky nu wel vrij en hij moet nu haast wel goed zijn, maar ik had van jou wel wat meer liefde en minder verdenking richting mij verwacht.

Ik heb al genoeg liefde uitgedeeld in dit spel ;)

Ik wil eerst de volledige uitslag vd stemming zien, voordat ik verder reageer.  ::jaja::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #11 Gepost op: 14-07-2020, 21:44:17 »
Allereerst:
Michael90 heeft Brent gekozen. Die mag dus niet stemmen voor de komende lynch.
Brent heeft niemand gekozen en ook niet gestemd. Dus niemand hoeft te zwijgen vandaag.

Vanaf vandaag gaat wel de regel in dat wie een artefact speelt waarin elke nacht een naam genoemd moet worden en die persoon doet dat niet, dit telt als niet gestemd. En zoals al in de regels stond: 3 keer niet gestemd = eliminatie (tenzij je niet mag stemmen van Michael90 ;) )

De stemming op chronologische volgorde:
de_witte -> Chardo (hij stemde voor het geval er nog een artefact gespeeld zou worden waardoor hij weer wel mocht stemmen. Maar deze stem telde dus niet mee)
Sanmol -> Nieky (later veranderd)
Lödewijk -> belg
Mitchkox -> Nieky
belg -> Nieky
Nieky -> belg (telt dubbel)
Chardo -> Nieky
Convans -> Sanmol
Daisy -> Mitchkox
SpacyColours -> timvdons
michael90 -> Brent
DRenziboy -> belg
mrchipie -> belg
timvdons -> belg
Swifty -> belg
Sanmol -> belg

belg: 8 stemmen
Nieky: 3 stemmen
Sanmol: 1 stem
Mitchkox: 1 stem
timvdons: 1 stem
Brent: 1 stem

Artefact overzicht:
Mitchkox - Niet ingezet
TimvDons - Niet ingezet
Convans - Void of Nothingness: doet niets
Chardo - Niet ingezet
Brent - Mask of Spellcasting: kies telkens iemand die niet mag posten. Mag niet 2 maal achter elkaar dezelfde zijn.
Focus - Niet ingezet
Lödewijk - Niet ingezet
Nieky - Mark of the Mayor: je stem telt dubbel
mrchipie - Niet ingezet
michael90 - Heart of Indifference: kies telkens iemand die niet mag stemmen. Mag niet 2 maal achter elkaar dezelfde zijn.
Daisy - Cloak of the Prince: is tijdens de dag beschermd voor de lynch. Als zij de meeste stemmen krijgt, verliest ze deze kaart en gaat er niemand door. Daarna is ze haar kracht wel kwijt.
SpacyColours - Niet ingezet
DRenziboy - Niet ingezet
Swifty - Coin of Youth: Moet dagelijks minstens 1 keer haar rol vermelden, anders sterft ze in de volgende nacht.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #12 Gepost op: 14-07-2020, 21:46:39 »
Hmm Sanmol stemde als muiter ook een medebuiter, maar wel als allerlaatste ::vergroot::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #13 Gepost op: 14-07-2020, 21:50:19 »
De stem van Convans op sanmol vindt ik ook erg apart ::vergroot::

chipsverslaafde <3

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #14 Gepost op: 14-07-2020, 21:51:57 »
Ik heb ook weer op Nieky gestemd. Die mag overigens best wraak op me nemen hoor. Met deze resultaten denk ik toch dat we winnen. Er is nog één muiter over. Maximaal twee, toch? Maar ter verdediging geef ik even op dat zowel Sanmol als belg op Nieky heeft gestemd en dat wolven echt niet zo dom zijn om met z'n drieën op een te gaan. Zelfs al heeft Sanmol zijn stem aangepast.

Verder is Lödewijk onverdacht vanwege zijn vroege stem op belg. Ik verdenk Mitch ook niet echt, juist omdat hij ook op Nieky stemde. De 'random' solo stemmen zijn wel bijzonder, ik vraag me af waarom die zo zijn. Als dat al niet eerder is benoemd.

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #15 Gepost op: 14-07-2020, 21:53:07 »
De stem van Convans op sanmol vindt ik ook erg apart ::vergroot::

Hij heeft ook niets tot nauwelijks iets gepost/bijgedragen in de afgelopen dagen ::ohno::
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #16 Gepost op: 14-07-2020, 21:55:41 »
Focus, Lödewijk én Brent niet gestemd?  ::ohno::

Daisy, waarom leg jij de nadruk steeds op mij en Tim, terwijl Nieky en Belg zo verdacht waren? Ik pleit Nieky nu wel vrij en hij moet nu haast wel goed zijn, maar ik had van jou wel wat meer liefde en minder verdenking richting mij verwacht.

Er zitten meer dan 1 muiter in het spel, dus we moeten meer dingen onderzoeken. Ja, Nieky/Belg was raar, maar ik kwam er niet uit wie wie nou verdacht probeerde te maken. Totdat Nieky zelf dat artefact inzette, maar toen had ik al gestemd. En ik was het laatste half uur/uur niet online, omdat ik me rustig wilde voorbereiden op sporten (ik zit nu ook met natte haren op de bank, ik moet eigenlijk nu gaan douchen), wellicht dat ik dan nog wel geswitched was, maar goed, was niet nodig.

Je hebt je tevens niet echt onverdachter gemaakt om op Nieky én dus niet Belg te stemmen. Dat zijn voor mij al 2 dingen die tegen je pleiten. Ik ben zeker niet 100% overtuigd hoor, maar ik moet me ergens aan vasthouden in dit spel.

Mij verdacht maken heeft weinig zin, volgens mij is het wel duidelijk wie ik ben.
Nieky vertrouw ik op dit moment nu wel.

De_witte werd waarschijnlijk verdacht als potentiële ziener.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #17 Gepost op: 14-07-2020, 22:00:26 »
Fijn dat vertrouwen  :D

Ik hoef niet persé wraak hoor Chardo. De eerste ronde is gewoon random.
Late stemmers op belg vind ik verdacht. Waaronder Tim die met rare statistiek komt en steeds de aandacht afleid. Swifty vertrouw ik als ze vandaag geen muiter noemt. Daisy's stem op mitchkox vind ik ook ietwat vreemd. Fijn dat ze heel hard roept dat ik te vertrouwen ben. Maar dat is als muiter ook lekker makkelijk na deze stemming  :P

Aan de andere kant. Als Daisy muiter is slaat de solo stem van belg als burgemeester nergens op  ::rofl::
You'll never walk alone

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #18 Gepost op: 14-07-2020, 22:01:29 »
Volgens mij geef ik al 3 rondes hints over welke rol ik heb, maar goed, als niemand dat ziet, noem me vooral een muiter, nee natuurlijk ben ik geen muiter. ::ohno::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Dag 3 - De slag van vannacht
« Reactie #19 Gepost op: 14-07-2020, 22:07:26 »
Focus, Lödewijk én Brent niet gestemd?  ::ohno::

Beticht jij eens even mijn beste vriend, bondgenoot en Aqua kameraad niet zo! Aan die andere twee zal ik geen woorden vuilmaken. Maar ik kan wel zeggen dat er momenteel twee vacatures voor Team Aqua Admin openstaan.