Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 23109 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #120 Gepost op: 19-10-2020, 14:51:38 »
Hier word ik héél erg blij van! Hopelijk nog meer tijd voor molacties en een uitgebalanceerde hoeveelheid spreektijd per kandidaat.

Wel superjammer dat we nu niet zullen weten wie Jannie Keekstra uit Schin Op Geul denkt dat de Mol is...

PRECIES MIJN GEDACHTE! ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #121 Gepost op: 19-10-2020, 14:59:51 »
Dan moet je dr even toevoegen in de app, dan kan je het zien.  :P
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #122 Gepost op: 19-10-2020, 15:08:24 »
Dan moet je dr even toevoegen in de app, dan kan je het zien.  :P

Hahahah ik denk dat 'Jannie' iemand is die vanaf begin haar punten kwijt is geraakt en nu dan maar Nikkie ofzo roept. 'VANAF HET BEGIN HAD IK HAAR AL DOOR, WANT SPIEGELS!'  ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #123 Gepost op: 19-10-2020, 17:33:32 »
PRECIES MIJN GEDACHTE! ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

De reden is niet zo mooi natuurlijk, maar ik vind het een veel fijnere ontknoping om het op de ‘oude’ manier te doen. Past ook heel goed bij 20 jaar WIDM.  ::jaja::
Maar nu heb ik ook niet zo heel veel met live-finales, al snap ik dat anderen daar anders over denken. Ik vind het veel leuker dat acties beter uitgelicht kunnen worden en dat is niet bij iedere live-ontknoping goed gelukt  :-X, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #124 Gepost op: 19-10-2020, 17:38:58 »
Vorig seizoen deed Rik het live erg goed, vond ik. Snap alleen de meerwaarde van een live-finale niet. Als het niet loopt kun je in de montage nog veel redden. Kun je ook meer materiaal schieten.

Ben er dus ook heel blij mee dat ze het nu zo doen  ::jaja::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #125 Gepost op: 19-10-2020, 17:42:52 »
Vorig seizoen deed Rik het live erg goed, vond ik. Snap alleen de meerwaarde van een live-finale niet. Als het niet loopt kun je in de montage nog veel redden. Kun je ook meer materiaal schieten.

Ben er dus ook heel blij mee dat ze het nu zo doen  ::jaja::

Ja, dat ook!
Maar in de live-finale mis ik een beetje de focus, zeker in seizoen 2019. Ging toen alle kanten op en weinig aandacht voor de winnares.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #126 Gepost op: 19-10-2020, 17:52:14 »
Eerder dit jaar was natuurlijk een noodgreep en viel precies in de periode dat de lockdown kwam. Ze hebben denk ik de bestaande formule aangehouden en ontknoping toch maar eerder gefilmd in de Vondelkerk voor de sfeer. Op andere dagen mensen (deelnemers en crew) samenbrengen was misschien moeilijk in de planning. Deze keer tijd genoeg om erover na te denken, dat vergroot ook meteen mijn verwachtingen :P

Vanuit de makers en ook deelnemers klinkt het toch regelmatig door dat zij een live evenement met publiek heel mooi vinden. Molloten op een forum kennelijk in meerderheid niet. Het delen met andere en gemeenschappelijke gevoel is kennelijk iets wat men wil (Tros-gehalte). Ik vind dat er online nog wel winst te behalen valt ook achteraf met extra beelden en interviews. Of dit toch lekker laten aan molloten met podcasts e.d. (die ik onmogelijke allemaal kan bijhouden).

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #127 Gepost op: 19-10-2020, 18:14:28 »
Ik hoop dat ze na deze coronatijden met een leuk alternatief komen voor beide kanten. (lees: zoals in België).

Live reünie heeft niemand iets aan, Buiten kijk je op een scherm en binnen is het een rommeltje. Een opgenomen reünie kan prima gecombineerd worden met een live evenement. Dan moeten de kandidaten maar even terugkijken naar zichzelf. Met een mensenmassa in een bioscoop of op een groot veld met grote schermen maakt het leuker om naar te kijken, maar blijft het een bijzonder moment voor de kandidaten. Eventueel wordt er op het einde even live geschakeld naar de mol tussen de mensenmassa in.

Maar gelukkig hebben ze het zelf ook door inmiddels 'We hebben gemerkt dat het intieme karakter van de finale vorig jaar enorm gewaardeerd werd.' Dus ik heb goede hoop dat het de komende jaren lekker intiem blijft.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #128 Gepost op: 20-10-2020, 08:55:55 »
Mogelijk voordeel(tje) van een live-finale is dat we anders Claes' en Miljuschka's frustraties mss wel helemaal niet hadden mogen zien. Vond ik toen fijn om te weten, want was helemaal buiten de edit gehouden.

De 'Rob-vrije zone' (Leonie?) kwam ook pas na het seizoen ter sprake.

Offline xxsignedmexx

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #129 Gepost op: 20-10-2020, 09:19:41 »
Wat bedoel je @Amethyst
Wat heb ik gemist  ???

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #130 Gepost op: 20-10-2020, 09:32:45 »
Mol Rob verdacht na aflevering 2 Horace, zijn back up  mol toen was Peggy. (Moltalk)Die tunnel is hij pas in afl. 7 uitgekomen.

https://www.destentor.nl/deventer/oud-mol-rob-dekay-uit-deventer-zit-helemaal-fout-met-voorspelling-ook-ik-heb-last-van-tunnelvisie~a11d63b38/


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #131 Gepost op: 20-10-2020, 11:01:38 »
Wat bedoel je @Amethyst
Wat heb ik gemist  ???
Claes werd in het begin buitengesloten, zei ie tegen Rik. Daar bleek in de afleveringen op locatie niks van.

Ik kan het beeldmateriaal van Leonie over de Rob-vrije zone jammer genoeg niet vinden, maar Heinz noemt het hier even kort:

https://www.wieisdemol.com/forum/2020/?topic=68368.msg2269294#msg2269294

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #132 Gepost op: 22-10-2020, 11:46:45 »
Ik heb even wat lollige off-topic berichten verplaatst naar het nutteloze hints-topic.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #133 Gepost op: 24-10-2020, 08:43:42 »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #134 Gepost op: 24-10-2020, 08:57:31 »
Interessant!

Citaat van de Mol: "Ik wilde een stuntmol zijn. Dat is gelukt, maar soms moest ik wel hard aan het stuur trekken. Uiteraard zonder dat de kandidaten het in de gaten hadden."

Dat wordt een leuke aflevering vanavond!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #135 Gepost op: 24-10-2020, 11:03:01 »
Kan een deel van het artikel wellicht hier geplaatst worden? Ik heb geen toegang. Dank  ::bravo::
Meer L

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #136 Gepost op: 24-10-2020, 11:12:26 »
Je deed eerder aan het programma mee als kandidaat. Welke wijze lessen nam je als Mol mee voor dit seizoen?
,,Dat er altijd menselijke zwaktes zijn waar ik als Mol bij de kandidaten gebruik van kan maken. Eigenschappen waarvan ik vooraf al wist dat ze, zelfs met alle ervaring, de boventoon zouden voeren in het gedrag en het maken van keuzes en voor de kandidaten een valkuil zouden zijn. En dat bleek ook zo te zijn. Telkens weer.’’

Hoe verging jou het liegen en bedriegen?
,,Ik heb daar geen seconde moeite mee gehad. En vergeet niet dat je ook kunt mollen zonder te liegen en te bedriegen...’’

Wat voor soort Mol ben je, ook in vergelijking met je voorgangers?
,,Ik ben vooral dicht bij mezelf gebleven. Ik wilde geen rol spelen. Vooraf schatte ik in dat mensen zouden denken: die maken ze nooit de Mol. Die tactiek heeft voortreffelijk gewerkt.’’

Is er een oud-Mol die jou inspireerde?

,,Het is een hele cocktail. Jan om z’n lef, Kees om de lol die hij in het spel had, Thomas omdat hij zo fantastisch gemold heeft zonder dat hij bij kandidaten opviel, en Merel omdat ze het spel zo goed kon manipuleren. Gaandeweg realiseerde ik me dat ik me niet aan één Mol moest willen spiegelen, maar gewoon mijn eigen stijl moest neerzetten. Dat is wel gelukt, denk ik.’’

Wat was je grootste valkuil?
,,Ik heb het Molschap erg serieus genomen. Het was een enorm project waar ik een jaar in het diepste geheim mee bezig ben geweest. Het alles willen controleren en beheersen moet ik nu loslaten. Het is klaar. Ik wil gaan genieten.’’

Wat was jouw hoogtepunt en waarom?

,,Dat veel vooraf uitgedachte Molacties perfect uitpakten, soms (met de hulp van de kandidaten) zelfs nog veel beter dan gedacht.’’

Wanneer ging het bijna mis?
,,Laat ik het zo zeggen: ik heb als Mol enorm veel risico’s genomen. Maar dat wilde ik ook. Ik wilde een stuntmol zijn. Dat is gelukt, maar soms moest ik wel hard aan het stuur trekken. Uiteraard zonder dat de kandidaten het in de gaten hadden.’’

Klopt het dat jij tijdens een of meer opdrachten geld hebt weggemoffeld?
,,Ehm... Ik ben de Mol. Wat denk je zelf?’’

Vond je het ook zo zielig voor Ron dat hij er weer voortijdig uitvloog?
,,Nee, hoor. Ron heeft het fantastisch gedaan. Ik heb, ook in de uitzendingen, erg van hem genoten. Hij heeft alles uit het spel gehaald wat er voor hem in zat.’’

Was zeker mooi, hè, die helikoptervlucht?
,,Ja, dat was inderdaad super spectaculair.’’

Kom op, geef ons nog één fatsoenlijke hint.
,,Je zou me toch niet geloven. En terecht.’’
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #137 Gepost op: 24-10-2020, 11:42:35 »
Citaat
Wat was je grootste valkuil?
,,Ik heb het Molschap erg serieus genomen. Het was een enorm project waar ik een jaar in het diepste geheim mee bezig ben geweest. Het alles willen controleren en beheersen moet ik nu loslaten. Het is klaar. Ik wil gaan genieten.’’

Ja, Nikkie is dus niet de mol  ::rofl::.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #138 Gepost op: 24-10-2020, 11:43:14 »
 ::rofl::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #139 Gepost op: 24-10-2020, 12:34:17 »
Citaat
Wat voor soort Mol ben je, ook in vergelijking met je voorgangers?
,,Ik ben vooral dicht bij mezelf gebleven. Ik wilde geen rol spelen. Vooraf schatte ik in dat mensen zouden denken: die maken ze nooit de Mol. Die tactiek heeft voortreffelijk gewerkt.’’

Van alle deelnemers denk ik dat dit het meest voor Jeroen geldt. In zijn eerste seizoen was hij een onvoorbereide toerist. Alleen daarom al een gouden zet van de makers,  en helemaal in een deelnemersveld met ervaren molzoekers. Zo te lezen heeft hij zich minutieus voorbereid op zijn rol. En als we het mogen geloven is hij behoorlijk succesvol geweest. Heel benieuwd naar vanavond!
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison