Auteur Topic: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming  (gelezen 4485 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #20 Gepost op: 1-08-2020, 23:40:23 »
"Heb je geen vertrouwen in diegenen die zich kandidaat gesteld hebben? Stem dan op mij" ::zwaai::
2024: wie is de Mol?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #21 Gepost op: 1-08-2020, 23:41:01 »
Kandidatuur burgemeesterschap


Beste deelnemers,

Hierbij wil ik me officieel kandidaat stellen voor deze rol. Ik heb hierover lang nagedacht, maar ik wil mij belangeloos inzetten voor de burgers en hoe kan je dat beter doen dan het aanspreekpunt van de burgers te worden?

Waarom op mij stemmen?
Ik ben volledig neutraal en ken ondertussen dit forum al langere tijd. Toch zal ik niemand een voorkeursbehandeling geven en zullen mijn eventuele beslissingen volledig in het kader van het spelverloop gemaakt worden.

Ik heb de vorige spellen een beetje de kat uit de boom gekeken aan het begin, maar ik merk dat ik het niet kan laten om mezelf toch te betrekken bij beslissingen. Ik vind het belangrijk dat iedereen gehoord wordt en dat er in momenten van chaos iemand het overzicht kan bewaren. En wie kan die functie nu niet beter uitoefenen dan een burgemeester?

Ook ben ik van plan om wat raad te vragen bij enkele van mijn voorgangers. Zo staan er Skype-gesprekken gepland met Leopold Lippens, Bill de Blasio en Femke Halsema. Zij zouden mij vooral raad kunnen geven hoe men omgaat met stress situaties en hoe je een goede bemiddelaar kan zijn.

Ik heb reeds een cursus time management en people management gevolgd zodat ik mijn opgedane kennis ook in de praktijk kan omzetten.

Hoewel er meerdere partijen mij wilden inlijven, heb ik besloten om alleen op te komen. Dit om nogmaals een duidelijk signaal te geven naar mijn objectiviteit. Uw vertrouwen zal niet geschaad worden.

Stem Convans! Samen vinden we de juiste balans!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #22 Gepost op: 1-08-2020, 23:52:18 »


Lijkt mij geen geschikte kandidaat!  :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #23 Gepost op: 1-08-2020, 23:55:22 »


Lijkt mij geen geschikte kandidaat!  :-X

Dag Dennis,

Ik kan je verzekeren dat de rol van burgemeester mij op het lijf geschreven is. Ik wil de kans krijgen om dit te bewijzen!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #24 Gepost op: 2-08-2020, 00:10:49 »
Ik denk dat ik na 2x spelen en in beide spellen een andere rol heb vervuld, toch een pittig goed idee heb gekregen van hoe dit spel werkt.

Ik verwacht dat ik als burgemeester rechtdoorzee kan en moet zijn om keuzes te maken. Dit omdat ik desondanks 2 spellen niet iedereen goed ken en daarom denk dat ik met een objectievere blik erop kan kijken.

Ook sta ik open om een bepaalde koers te varen als dit voor het spel beter zou zijn.

Ondanks dat ik er van uit ga, dat ik het niet wordt denk ik dat ik het toch wel zou kunnen. Zeker nu ik de "zelfverzekerdheid" (kan hier geen beter woord plaatsen) heb opgebouwd om deze stap te maken.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #25 Gepost op: 2-08-2020, 00:11:46 »
BRTDM IS WEER TERUG JE BENT HET 100% :P

Nee ik zou wel burgemeester willen zijn! In de forumsoap doe ik het ook al hartstikke goed als burgemeester dus waarom hier niet ::trots::

Dit vind ik een ijzersterk plan bb  ::bravo::.

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #26 Gepost op: 2-08-2020, 00:31:59 »
Ik hoef ook niet per se burgemeester te zijn. Verder moet ik ook ff alle rollen checken en wat ze doen, maar we weten nu toch nog niks dus t maakt weinig uit I guess.

Ik stem niet op Covans want die wil te graag  ::zwaai::
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Online Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #27 Gepost op: 2-08-2020, 08:28:09 »
Ik wil geen burgemeester zijn en ik neem nog even de tijd om over mijn stem na te denken. Voorlopig ben ik nog niet overtuigd.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #28 Gepost op: 2-08-2020, 09:12:42 »
Ik ben weliswaar burger, maar wil er er geen meester over zijn.

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #29 Gepost op: 2-08-2020, 09:29:02 »
Ik hoef geen burgemeester te zijn. Ik ga nog even nadenken naar wie mijn stem gaat want ik ben ook nog niet echt overtuigd van iemand.

Convans wordt het in ieder geval niet, juist vanwege zijn pleidooi.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #30 Gepost op: 2-08-2020, 09:31:58 »
Haha ongelooflijk dat je eerst goed moet argumenteren om burgemeester te worden, als je dan eens je best wilt doen, wil je het te graag worden  ::rofl::

Dus de burgemeester moet zich kandidaat stellen, maar mag eigenlijk zelf niet helemaal overtuigd zijn, want dan wil hij het te graag. Ik hoop dat de gekozen burgemeester het heel graag wilt, anders hebben we er niets aan.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #31 Gepost op: 2-08-2020, 09:37:35 »
Dankjewel Bjorrn voor je stem op mij  ::joehoe::. Ik wil ook wel burgemeester zijn, maar weet niet alsof ik zo erg de kwaliteiten beschik die nodig zijn voor een goede burgemeester. 

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #32 Gepost op: 2-08-2020, 09:38:55 »
Ik wil eigenlijk ook wel eens proberen om het burgemeesterschap op mij te nemen  ::jaja::  Maar om eerlijk te zijn, kan ik me wel vinden in DRenziboy als burgemeester.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #33 Gepost op: 2-08-2020, 10:55:46 »
Haha ongelooflijk dat je eerst goed moet argumenteren om burgemeester te worden, als je dan eens je best wilt doen, wil je het te graag worden  ::rofl::

Dus de burgemeester moet zich kandidaat stellen, maar mag eigenlijk zelf niet helemaal overtuigd zijn, want dan wil hij het te graag. Ik hoop dat de gekozen burgemeester het heel graag wilt, anders hebben we er niets aan.


And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #34 Gepost op: 2-08-2020, 10:59:13 »
Sanmol voor burgemeester, want maak RealityNet hot again.



« Laatst bewerkt op: 8-05-2022, 15:17:30 door Sanmol »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #35 Gepost op: 2-08-2020, 11:12:32 »
Ik vind Convans' betoog vooralsnog het meest overtuigend, dus voorlopig krijg je mijn stem.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #36 Gepost op: 2-08-2020, 11:30:10 »
Haha ongelooflijk dat je eerst goed moet argumenteren om burgemeester te worden, als je dan eens je best wilt doen, wil je het te graag worden  ::rofl::

Dus de burgemeester moet zich kandidaat stellen, maar mag eigenlijk zelf niet helemaal overtuigd zijn, want dan wil hij het te graag. Ik hoop dat de gekozen burgemeester het heel graag wilt, anders hebben we er niets aan.

Je had mijn stem tot je aangaf advies te gaan krijgen van Femke Halsema ::ohno::

Ik ga het nog even aankijken vandaag en zal 's middags een stem uitbrengen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #37 Gepost op: 2-08-2020, 11:42:23 »
Burgemeester of niet, ik wil me wel even nuttig maken en het overzicht proberen te bewaren vanaf het begin van het spel.

Wie dit een nutteloze post vindt, moet hem maar niet lezen. Het is eerder een notitieboekje voor mezelf die ik dan maar meteen deel met de rest.

Er zijn 26 deelnemers.

- 8 burgers. Dit wil dus zeggen dat 30% van de deelnemers geen speciale krachten heeft.
- 5 wolven. 20% van de deelnemers is het kwade.
- 1 volgeling. Deze persoon weet dus waarschijnlijk niet wie de wolven zijn?
- 1 tovenaar. Deze persoon is dus een ziener van de wolven. Gevaarlijke persoon aangezien hij door onze ziener niet ontdekt kan worden.

Dit wil zeggen dat er 7 van de 26. Ofwel 27% van de deelnemers 'slecht' is.

 - Vrijmetselaarsgilde van 3 personen. Deze personen kennen dus 2 andere personen die geen wolf zijn, maar kunnen dit moeilijk duidelijk maken aan de rest.
- Ziener. Deze rol is wel duidelijk. Erg belangrijk voor de burgers!
- Leerlingziener. Gewone burger tot de ziener overlijdt
- Bodyguard. Rol lijkt me ook duidelijk. Kan ook zichzelf beschermen. Zou snel moeten kunnen samenwerken met de ziener in het ideale geval.
- Zieke. De zieke moet de weerwolven zover krijgen om hem op te eten. Dan verliezen ze de volgende dag hun lunch. Interessante rol.
- Jager. Deze rol lijkt me duidelijk
- Lycantroop. Deze rol maakt het de ziener wel erg moeilijk. Er zijn 2 wolven die hij niet kan zien en dan ziet hij ook nogmaals een burger als een wolf. De lycantroop blijft best op de achtergrond.
- Magiër. Kan iemand redden en kan iemand doden. Een sterke rol!
- Bink. De bink kan dus een dagje langer overleven. Voor de rest zie ik weinig voordelen aan deze rol.

De verhouding goodies en baddies is dus 70 - 30. Dan is de vraag natuurlijk willen de wolven burgemeester worden?
Ik denk het wel, maar dan gaan ze ook geen onnodige risico's nemen. Indien het onopvallend lukt ja. Anders valt het teveel op en de burgemeester is meestal wel een eerste doelwit van de ziener, dus dan denk ik eerder dat de tovenaar deze rol wel zou willen opeisen.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #38 Gepost op: 2-08-2020, 11:57:36 »
Ik ga stemmen op Convans, niet vanwege het pleidooi, maar omdat ik denk dat hij de taak beter zou kunnen dan mij.  ::ok::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #39 Gepost op: 2-08-2020, 12:06:53 »
Je had mijn stem tot je aangaf advies te gaan krijgen van Femke Halsema ::ohno::
Ik had precies hetzelfde. ::rofl::

Ik wil geen burgemeester zijn want ik kan de komende week niet garanderen dat ik dan tijdig knopen kan doorhakken.

Ik heb gestemd op DRenziboy, maar die noemt zichzelf nu plotseling onbekwamer dan zijn concurrent. Mag ik nog van stem veranderen? (heb even geen zin om zelf de regels te checken want mijn internetverbinding is te Fries  ::hypocriet::).
Sky might be falling but remember you can fly