Auteur Topic: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming  (gelezen 4428 keer)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #40 Gepost op: 2-08-2020, 12:18:42 »
Burgemeester of niet, ik wil me wel even nuttig maken en het overzicht proberen te bewaren vanaf het begin van het spel.

Zeker een nuttig overzicht inderdaad, heel Robinson- burgemeester-waardig, dus je behoudt mijn stem. ::ok::

Ik vroeg me inderdaad ook al af in hoeverre wolven, volgeling en tovenaar elkaar kennen en met elkaar kunnen communiceren. Dat maakt nogal uit.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #41 Gepost op: 2-08-2020, 12:20:03 »
Ik vermoed dat de tovenaar de wolven kent en mee kan communiceren, maar dat de volgeling dus helemaal niemand kent en dus ook niet communiceert. Maar misschien moet Lucy dit even bevestigen?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #42 Gepost op: 2-08-2020, 12:22:53 »
Dan is de vraag natuurlijk willen de wolven burgemeester worden?
Ik denk het wel, maar dan gaan ze ook geen onnodige risico's nemen. Indien het onopvallend lukt ja. Anders valt het teveel op en de burgemeester is meestal wel een eerste doelwit van de ziener, dus dan denk ik eerder dat de tovenaar deze rol wel zou willen opeisen.
"Jongens ik wil burgemeester zijn én tegelijkertijd mezelf alvast vrijpleiten!" Ja nee ik voel écht super veel vertrouwen richting deze man, laten we hem onze burgemeester maken!  ::)


Ik ga stemmen op Convans, niet vanwege het pleidooi, maar omdat ik denk dat hij de taak beter zou kunnen dan mij.  ::ok::
Oei, zou jij het nog slechter doen dan Convans?  :-X

Ik vermoed dat de tovenaar de wolven kent en mee kan communiceren, maar dat de volgeling dus helemaal niemand kent en dus ook niet communiceert. Maar misschien moet Lucy dit even bevestigen?
Meestal weet de volgeling wel wie de wolven zijn, maar andersom niet. In het echt wordt het altijd gespeeld dat de volgeling wakker wordt gemaakt en de wolven hun duim moeten opsteken. Ze kunnen dus niet communiceren.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #43 Gepost op: 2-08-2020, 12:23:30 »
Ik had precies hetzelfde. ::rofl::

Ik wil geen burgemeester zijn want ik kan de komende week niet garanderen dat ik dan tijdig knopen kan doorhakken.

Ik heb gestemd op DRenziboy, maar die noemt zichzelf nu plotseling onbekwamer dan zijn concurrent. Mag ik nog van stem veranderen? (heb even geen zin om zelf de regels te checken want mijn internetverbinding is te Fries  ::hypocriet::).

Ik heb de uitlegpagina er even bij gepakt, en je mag je stem wijzigen. Dit doe je dan door je bericht te wijzigen of een nieuw bericht te plaatsen.

Oei, zou jij het nog slechter doen dan Convans?  :-X

Durf het nu eerlijk gezegd niet meer te zeggen, denk ergens dat ik het wel beter zou doen, maar voel me ook weer niet perfect. (Maar dat doet niemand.)

Dit gevoel komt denk ik ook deels, omdat ik me hier vaker schuil dan actief heb gehouden. Nu vond ik het dan ook de tijd om dat te veranderen door me kandidaat te stellen.
« Laatst bewerkt op: 2-08-2020, 12:27:28 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #44 Gepost op: 2-08-2020, 12:27:13 »
Ik vermoed dat de tovenaar de wolven kent en mee kan communiceren, maar dat de volgeling dus helemaal niemand kent en dus ook niet communiceert. Maar misschien moet Lucy dit even bevestigen?

Ja, hier ben ik wel benieuwd naar. Aan de ene kant zou het kunnen dat ze elkaar niet kennen, als de tovenaar precies zo functioneert als de ziener. Aan de andere kant lijkt het nut van die tovenaar dan ook wel vrij beperkt, als die niet met de wolven kan communiceren.

Meestal weet de volgeling wel wie de wolven zijn, maar andersom niet. In het echt wordt het altijd gespeeld dat de volgeling wakker wordt gemaakt en de wolven hun duim moeten opsteken. Ze kunnen dus niet communiceren.

Maar dat betekent dus dat de wolven ook per ongeluk hun volgeling kunnen opeten?  ::rofl::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #45 Gepost op: 2-08-2020, 12:29:10 »
Maar dat betekent dus dat de wolven ook per ongeluk hun volgeling kunnen opeten?  ::rofl::
::jaja::, uiteindelijk is de volgeling wel gewoon een burger (maar dan met slechte intenties).

Toveraar weet ik niet zeker, dus dat zou nog wel handig zijn als dat verduidelijkt wordt. 
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #46 Gepost op: 2-08-2020, 12:33:25 »
"Jongens ik wil burgemeester zijn én tegelijkertijd mezelf alvast vrijpleiten!" Ja nee ik voel écht super veel vertrouwen richting deze man, laten we hem onze burgemeester maken!  ::)


Maar Dennis, ik zeg net dat het mijn notitieboekje is. Ik kan toch niet in mijn eigen notities mezelf nog als verdachte zien?

Tuurlijk ben ik niet vrijgepleit. Ik denk gewoon na wat een wolf zou doen en dan lijkt het me minder logisch om vol voor de burgemeesterrol te gaan.

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #47 Gepost op: 2-08-2020, 12:39:39 »
Is het ook mogelijk om mezelf niet verkiesbaar te stellen als burgemeester? Dan ben ik wel partijduwer voor Convans. Dat alle stemmen op mij bij hem erbij komen ;D

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #48 Gepost op: 2-08-2020, 12:39:51 »
Ik wil wel eens een nieuw gezicht als burgemeester, ik ga voor DRenziboy.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #49 Gepost op: 2-08-2020, 12:40:30 »
Maar Dennis, ik zeg net dat het mijn notitieboekje is. Ik kan toch niet in mijn eigen notities mezelf nog als verdachte zien?

Tuurlijk ben ik niet vrijgepleit. Ik denk gewoon na wat een wolf zou doen en dan lijkt het me minder logisch om vol voor de burgemeesterrol te gaan.

Ah je maakt nog een sprong! Natuurlijk ga je jezelf niet als verdachte aanmerken. Maar een actie doen en gelijk erbij zeggen hoe onverdacht dat wel niet is vind ik persoonlijk super sketchy.

Je hele wolventactiek van je vorige potje was ook "ooh kijk ik heb mijn medewolven verdacht gemaakt dus als één van hun wolf is, dan ben ik het niet, want dat is niet logisch!" Probeer eens een nieuwe tactiek schat! ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #50 Gepost op: 2-08-2020, 12:46:35 »
Tuurlijk ben ik niet vrijgepleit. Ik denk gewoon na wat een wolf zou doen en dan lijkt het me minder logisch om vol voor de burgemeesterrol te gaan.

Tenzij je tovenaar bent, toch? ::vergroot::

Anders valt het teveel op en de burgemeester is meestal wel een eerste doelwit van de ziener, dus dan denk ik eerder dat de tovenaar deze rol wel zou willen opeisen.

Even speculatief mbt tovenaars rol, als de wolven niet weten wie de tovenaar is en jij bent het heb je toch een leuke hint voor ze klaargelegd wie ze niet moeten opeten...  ::bravo::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #51 Gepost op: 2-08-2020, 12:49:12 »
Ah je maakt nog een sprong! Natuurlijk ga je jezelf niet als verdachte aanmerken. Maar een actie doen en gelijk erbij zeggen hoe onverdacht dat wel niet is vind ik persoonlijk super sketchy.

Je hele wolventactiek van je vorige potje was ook "ooh kijk ik heb mijn medewolven verdacht gemaakt dus als één van hun wolf is, dan ben ik het niet, want dat is niet logisch!" Probeer eens een nieuwe tactiek schat! ::vergroot::

Heb ik al iemand verdacht gemaakt nu?  :o

Het enige wat we op dit moment hebben is alles rond de burgemeester. Dat ik dan in mijn ogen een actie doe die onverdacht is, kan ik toch vermelden? Jij vindt dat dan juist wel verdacht, mij best.

En dat was zeker niet mijn hele tactiek. Dat was een deel van de tactiek. Dat potje nu al gaan vergelijken slaat ook nergens op aangezien de omstandigheden helemaal anders waren.

Waarom zou je op een burgemeester stemmen die het helemaal niet wil zijn?

Tenzij je tovenaar bent, toch? ::vergroot::

Even speculatief mbt tovenaars rol, als de wolven niet weten wie de tovenaar is en jij bent het heb je toch een leuke hint voor ze klaargelegd wie ze niet moeten opeten...  ::bravo::

Ja, dat klopt zeker! De tovenaar kan vol voor het burgemeesterschap gaan.

* Hoopt dat Lucy snel zegt dat de tovenaar en wolven elkaar kennen  ::regenboog:: *

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #52 Gepost op: 2-08-2020, 12:55:29 »
Gaan we nu serieus Convans of mrchipie burgemeester maken?  ???
Frankje Lapi

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #53 Gepost op: 2-08-2020, 12:59:11 »
Heb ik al iemand verdacht gemaakt nu?  :o
De trampoline springt lekker of niet?

Citaat
Het enige wat we op dit moment hebben is alles rond de burgemeester. Dat ik dan in mijn ogen een actie doe die onverdacht is, kan ik toch vermelden? Jij vindt dat dan juist wel verdacht, mij best.
Voor burgemeesterschap gaan vind ik op zichzelf niet verdacht, ik vind het verdacht om ervoor te gaan er erbij te vermelden hoe onverdacht het wel niet is om dit te doen ::vergroot::

Citaat
En dat was zeker niet mijn hele tactiek. Dat was een deel van de tactiek. Dat potje nu al gaan vergelijken slaat ook nergens op aangezien de omstandigheden helemaal anders waren.
IK DOORZIE JE HELEMAAL  ::regenboog::

Citaat
Waarom zou je op een burgemeester stemmen die het helemaal niet wil zijn?
Element of surprise!

Gaan we nu serieus Convans of mrchipie burgemeester maken?  ???
THANK YOU!

And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #54 Gepost op: 2-08-2020, 13:05:38 »
Meiden ik heb het nu even druk met het schrijven van mijn eerste autobiografie ''een leven als burgemeester: lies and fairytales''.  Ben inmiddels al op de eerste pagina. Als ik burgemeester word krijgt iedereen een paars glitterachtige tracksuit [maten gaan van XS tot XXXL], want iedereen is hot in zijn eigen lijf. Laat die inner freak out babes xoxo. Ook mag iedereen op de foto met mij, behalve die wolven dan. They aren't hot.


Offline Convans

  • Forumlid
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #55 Gepost op: 2-08-2020, 13:11:40 »
Gaan we nu serieus Convans of mrchipie burgemeester maken?  ???

Wat wil je met deze opmerking bereiken Frank?


Voor burgemeesterschap gaan vind ik op zichzelf niet verdacht, ik vind het verdacht om ervoor te gaan er erbij te vermelden hoe onverdacht het wel niet is om dit te doen ::vergroot::


Fijn  ::ok::

Ik probeer ook maar ergens te beginnen of moet ik mijn eigen acties als verdacht gaan bestempelen? Ik heb ook wel gezegd dat de tovenaar deze tactiek zou toepassen. Dus zo onverdacht ben ik niet.
« Laatst bewerkt op: 2-08-2020, 13:13:37 door Convans »

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #56 Gepost op: 2-08-2020, 13:23:59 »
Gaan we nu serieus Convans of mrchipie burgemeester maken?  ???


Of Sanmol ;D



Als ik burgemeester word krijgt iedereen een paars glitterachtige tracksuit


Oh wacht... toch maar geen Sanmol :o
Keep calm and eat chocolates!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #57 Gepost op: 2-08-2020, 13:26:07 »
Meiden ik heb het nu even druk met het schrijven van mijn eerste autobiografie ''een leven als burgemeester: lies and fairytales''.  Ben inmiddels al op de eerste pagina. Als ik burgemeester word krijgt iedereen een paars glitterachtige tracksuit [maten gaan van XS tot XXXL], want iedereen is hot in zijn eigen lijf. Laat die inner freak out babes xoxo. Ook mag iedereen op de foto met mij, behalve die wolven dan. They aren't hot.

Tuurlijk. Mrchipie, Convans en Sanmol, de drie meest incapabele mensen op het gebied van goede beslissingen nemen, de enige drie vrijwillige burgemeesterkandidaten.

My god  ::ohno::
Frankje Lapi

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #58 Gepost op: 2-08-2020, 13:28:54 »
Ik denk dat Brtdm in het eerste potje aangetoond heeft dat op papier capabele mensen er helemaal niets van bakken als burgemeester  ::hypocriet::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 1 - Burgemeesterstemming
« Reactie #59 Gepost op: 2-08-2020, 13:36:22 »
Ben ik op papier capabel?  ::bravo:: ::trots::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?