Auteur Topic: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar  (gelezen 5888 keer)

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #20 Gepost op: 3-08-2020, 22:13:44 »
Dan nomineer ik graag Brtdm  ::zwaai::

Heb je ook een waarom of lekker random maar wat doen? ::)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #21 Gepost op: 3-08-2020, 22:16:03 »
Doet de leerlingziener mee? Dan hebben we die altijd nog.
Uiteraard liever helemaal niet op de ziener stemmen, en statistisch gezien is de kans groter dat we een wolf kiezen dan de ziener.

Niet stemmen is  voer voor de wolven (slechte woordgrap, I know), want dan gaat er sowieso geen wolf uit.
Dus ik ben ook voor stemmen.  ::jaja::

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #22 Gepost op: 3-08-2020, 22:17:39 »
Doet de leerlingziener mee? Dan hebben we die altijd nog.
Uiteraard liever helemaal niet op de ziener stemmen, en statistisch gezien is de kans groter dat we een wolf kiezen dan de ziener.

Niet stemmen is  voer voor de wolven (slechte woordgrap, I know), want dan gaat er sowieso geen wolf uit.
Dus ik ben ook voor stemmen.  ::jaja::

Hier Lucy's post ;)

In het dorp wonen 5 weerwolven en 8 gewone burgers. Ook is er een vrijmetselaarsgilde met 3 leden, en een van de burgers is een volgeling van het kwaad! De weerwolven hebben ook de hulp van een Tovenaar.

De rest van de inwoners hebben de volgende krachten:

Leerlingziener           
Bodyguard           
Zieke               
Jager               
Lycantroop           
Magiër               
Ziener               
Bink

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #23 Gepost op: 3-08-2020, 22:19:00 »
Uiteraard liever helemaal niet op de ziener stemmen, en statistisch gezien is de kans groter dat we een wolf kiezen dan de ziener.

Maar zo geredeneerd: statistisch gezien is de kans dan toch ook groter dat we er een niet-wolf uitstemmen (alle andere rollen bij elkaar opgeteld) dan een wolf? En daarmee helpen we de wolven dan toch juist?

Edit: nu nog 25 mensen in het spel, dus kans van 1 op 5 dat we een wolf aanwijzen.
« Laatst bewerkt op: 3-08-2020, 22:20:44 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #24 Gepost op: 3-08-2020, 22:20:00 »
Ik heb dat hele bericht gemist  ::blond::

Maar zo geredeneerd: statistisch gezien is de kans dan toch ook groter dat we er een niet-wolf uitstemmen (alle andere rollen bij elkaar opgeteld) dan een wolf? En daarmee helpen we de wolven dan toch juist?

Maar als we niet stemmen is de kans 0% dat we een wolf kiezen. Stemmen we wel is de kans 20% (5 wolven op 25 spelers aldus die lijst die ik had gemist). En als we de volgeling ook meerekenen als kwaad,  gaat het percentage nog meer omhoog.

Dan is niet stemmen voor mij echt geen optie,. ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 3-08-2020, 22:24:34 door Daisy »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #25 Gepost op: 3-08-2020, 22:20:41 »
Discussie punt: willen we überhaupt een lunch deze ronde? Want bij 0 of 1 nominatie is er geen.

En wat denken we dat de wolven willen?

Persoonlijk ben ik voor wel lynchen, omdat met de dreiging van de lynch er meer discussies ontstaan (hoop ik), maar misschien dat er goede redenen zijn om het niet te doen.

Wil in ieder geval graag jullie mening horen  ;)
Nou, een lunch hoeft van mij niet, maar een lynch wel. ::jaja::

Zo, KD komt op mijn verdachtenlijstje.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #26 Gepost op: 3-08-2020, 22:23:11 »
Maar zo geredeneerd: statistisch gezien is de kans dan toch ook groter dat we er een niet-wolf uitstemmen (alle andere rollen bij elkaar opgeteld) dan een wolf? En daarmee helpen we de wolven dan toch juist?

Edit: nu nog 25 mensen in het spel, dus kans van 1 op 5 dat we een wolf aanwijzen.

Ja, maar wil je graag wachten met lynchen tot onze kansen verhoogd zijn? Dat schiet zeker niet op.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #27 Gepost op: 3-08-2020, 22:26:25 »
Zo, KD komt op mijn verdachtenlijstje.

Omdat ik zeg dat de kans dat groter is dat een willekeurig slachtoffer een niet-wolf (4 op 5)is dan een wolf (1 op 5)? Dat is toch gewoon zo?

Overigens zeg ik daarmee helemaal niet dat ik tegen een lynch ben, want Catshee gaf daar al een andere goede reden voor:
Persoonlijk ben ik voor wel lynchen, omdat met de dreiging van de lynch er meer discussies ontstaan (hoop ik), maar misschien dat er goede redenen zijn om het niet te doen.

Ja, maar wil je graag wachten met lynchen tot onze kansen verhoogd zijn? Dat schiet zeker niet op.
Ook een goed punt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #28 Gepost op: 3-08-2020, 22:26:48 »
Oh nee, we gaan weer met statistiek gooien, dat bracht ook een hele discussie met zich mee.  :-X

Verder, hebben we dus nog weinig aanleiding om te weten waarom Frank werd gepakt door de wolven. Het enige licht concrete wat er door hem gezegd is was over de burgemeester-kandidaten.

Misschien de druk bij hen wat opvoeren?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #29 Gepost op: 3-08-2020, 22:27:35 »
De wolven halen er zeker een burger uit 's nachts. Overdag hebben we een kans om een wolf om te brengen. Natuurlijk moeten we dat doen. En ja, we lopen een risico mbt nuttige rollen, maar dat is een klein risico, en desnoods kan de ziener zich bekendmaken als de stemming (toch best een beetje fijn dat die openbaar is) zijn kant op dreigt te gaan. Dan hebben we met de bodyguard toch nog 1 nacht voordeel van de ziener.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #30 Gepost op: 3-08-2020, 22:31:58 »
De wolven halen er zeker een burger uit 's nachts. Overdag hebben we een kans om een wolf om te brengen. Natuurlijk moeten we dat doen. En ja, we lopen een risico mbt nuttige rollen, maar dat is een klein risico, en desnoods kan de ziener zich bekendmaken als de stemming (toch best een beetje fijn dat die openbaar is) zijn kant op dreigt te gaan. Dan hebben we met de bodyguard toch nog 1 nacht voordeel van de ziener.

Yep, zeker nu alle rollen er nog inzitten. ::jaja::

Oh nee, we gaan weer met statistiek gooien, dat bracht ook een hele discussie met zich mee.  :-X

Verder, hebben we dus nog weinig aanleiding om te weten waarom Frank werd gepakt door de wolven. Het enige licht concrete wat er door hem gezegd is was over de burgemeester-kandidaten.

Misschien de druk bij hen wat opvoeren?

Je maakt nu ook jezelf verdacht ::) (sorry Jann)

Ik denk overigens dat Brtdm's redenatie wel eens kan kloppen. Ik zou echt niet weten waarop de wolven iets gebaseerd zouden kunnen hebben.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #31 Gepost op: 3-08-2020, 22:35:57 »
Die statistiek in het vorige potje sloeg inderdaad echt nergens op  ::rofl:: ::rofl::

Ik ben ook voorstander om iemand weg te stemmen. Of wij nu een wolf wegstemmen of een burger: het is altijd nuttig om te zien wie op wie stemt. Als wij nu beslissen om niemand weg te stemmen, dan komen we geen stap verder, want waar gaan we van over discussiëren/praten?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #32 Gepost op: 3-08-2020, 22:38:44 »
Je maakt nu ook jezelf verdacht ::) (sorry Jann)

Ik dacht er heel eerlijk gezegd niet bij na dat ik zelf ook kandidaat ben geweest.  ::rofl::

met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #33 Gepost op: 3-08-2020, 22:39:11 »
Omdat ik zeg dat de kans dat groter is dat een willekeurig slachtoffer een niet-wolf (4 op 5)is dan een wolf (1 op 5)?
Ja.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #34 Gepost op: 3-08-2020, 22:41:20 »
O-ké.  ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #35 Gepost op: 3-08-2020, 22:42:45 »
Daisy heeft blijkbaar mijn post ook helemaal gemist.

Daisy ik vind het vreemd hoe je dit spel anders speelt dan het vorige. Nu lijk je minder op de hoogte van alles  ::vergroot::

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #36 Gepost op: 3-08-2020, 22:44:07 »
Ik denk zelf niet dat Frank is vermoord op basis van zijn reactie over de burgemeester-kandidaten. Wel denk ik dat het komt doordat hij een speler is die bij de vorige potjes altijd slim te werk ging en ver geraakte.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #37 Gepost op: 3-08-2020, 22:46:13 »


POKÉMON!!

Offline hillo

  • Winnaar The Big Puzzle 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tequila! Booyah.
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #38 Gepost op: 3-08-2020, 22:46:14 »
Ik heb dat hele bericht gemist  ::blond::

Maar als we niet stemmen is de kans 0% dat we een wolf kiezen. Stemmen we wel is de kans 20% (5 wolven op 25 spelers aldus die lijst die ik had gemist). En als we de volgeling ook meerekenen als kwaad,  gaat het percentage nog meer omhoog.

Dan is niet stemmen voor mij echt geen optie,. ::ohno::

En de tovenaar ook toch? Dus eens met Daisy, volgens mij moeten we sowieso stemmen.

Heeft iemand toevallig al een overzicht van de stemmen gemaakt? Lijkt me goed dat bij te houden ::jaja:: al hebben we er met enkel de burgemeestersstemming nog weinig aan, zeker zolang we niet weten wat DRenziboy is.

Verder weet ik niet zo goed hoe we nu al kunnen beslissen waar we op af gaan. Normaal kan je nog ‘heeft iemand iets gehoord’ vragen maar dat is nu lastig :P
Nieky grab a life vest!

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [U] Dag 2 - Moord op de Vrijmetselaar
« Reactie #39 Gepost op: 3-08-2020, 22:46:54 »


Mijn bijdrage voor vandaag, bye losers
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE