Auteur Topic: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker  (gelezen 4023 keer)

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #40 Gepost op: 14-08-2020, 10:36:32 »
Vanwaar die switch. Een aantal dagen geleden moesten we niet bij KD zoeken als wolf?

Zelf verdenk ik KD van het begin, maar bijna niemand wilde meegaan. Dat was zo'n groot discussiepunt dat ik nog steeds denk dat KD een wolf is. Mensen die mee willen gaan? Dan switch ik ook naar KD

Een aantal dagen geleden waren hillo en Bjorrn nog mijn hoofdverdachten ::rofl:: Volgens mij heb ik alleen op dag 2 of 3 ofzo gezegd dat ik KD voor nu vertrouw. Maar op dit moment blijft er nog maar zo weinig over dat ik toch wel erg benieuwd ben naar KD.

Edit: even mijn eigen posts erbij gezocht maar ik heb helemaal nooit gezegd dat we het bij KD niet moesten zoeken. Heb wel een keer gezegd dat ik bij KD niet zeker ben en hem toen nog het voordeel van de twijfel wou geven.
« Laatst bewerkt op: 14-08-2020, 10:43:41 door catshee »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #41 Gepost op: 14-08-2020, 10:55:22 »
Zelf verdenk ik KD van het begin, maar bijna niemand wilde meegaan. Dat was zo'n groot discussiepunt dat ik nog steeds denk dat KD een wolf is. Mensen die mee willen gaan? Dan switch ik ook naar KD

Ah, en zo zijn we toch weer terug bij 'het grote discussiepunt'. ::) Het was een kwestie van tijd voor dat terug zou komen, zeker aangezien de ziener mij helaas niet heeft gecheckt en ik me daardoor niet kan vrijpleiten. :-\\

Om jullie een herhaling van zetten te besparen, heb ik de drie superovertuigende redenen waarom ik verdacht ben in een zeer professioneel overzicht gezet. En daar heb ik nog twee geweldige hints aan toegevoegd, die blijkbaar nog niemand waren opgevallen (graag gedaan). ::)

Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #42 Gepost op: 14-08-2020, 10:58:09 »
Reden 6 hij doet voorkomen dat hij pas 2 keer Weerwolven heeft gespeeld. Dit slaat natuurlijk nergens op.
Så hva gjør vi nå?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #43 Gepost op: 14-08-2020, 11:01:00 »
Reden 6 hij doet voorkomen dat hij pas 2 keer Weerwolven heeft gespeeld. Dit slaat natuurlijk nergens op.

O ja, dat is natuurlijk ook een leugen van KD.  ::) Want in werkelijkheid heeft iedereen dit spel al minimaal 100 keer gespeeld, het bestaat niet dat iemand dit spel pas 2 keer heeft gespeeld. Nee echt, superovertuigend.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #44 Gepost op: 14-08-2020, 11:20:56 »
Dan blijven er nog maar heel weinig over waar ik wel op zou willen stemmen en denk dat ik dan toch voor KD ga. Wel heel actief maar heb hem nog niets zien doen wat voor mij bevestigd dat ie goed is. Vooral af en toe de grapjas uithangen om minder verdacht te zijn misschien?  :-\\

Ja, ik zat de vorige dag een beetje te klooien met mijn nominaties, maar verder heb ik toch gewoon al die tijd constructief meegedaan? ??? Ik heb steeds expliciet gezegd wie ik verdenk en wie niet. Daar ben ik, in tegenstelling tot een hoop anderen, steeds heel duidelijk over geweest omdat ik denk dat dat het dorp het beste helpt. Ja, ik weet verder ook niet hoe ik kan bewijzen dat ik geen wolf ben. Ik kan alleen maar benadrukken dat dat zo is en dat het erg onhandig is mij er nu uit te stemmen.

Ik nomineer Ricardo. Door je kaas-obsessie ben je dit spel een soort vastgelopen langspeelplaat geworden, die zichzelf steeds herhaalt maar niets wezenlijks toevoegt in de zoektocht naar de wolven. Dus zelfs als je geen wolf bent, voeg je verder weinig zinvols toe.

Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #45 Gepost op: 14-08-2020, 11:24:23 »
Ah, en zo zijn we toch weer terug bij 'het grote discussiepunt'. ::) Het was een kwestie van tijd voor dat terug zou komen, zeker aangezien de ziener mij helaas niet heeft gecheckt en ik me daardoor niet kan vrijpleiten. :-\\

Om jullie een herhaling van zetten te besparen, heb ik de drie superovertuigende redenen waarom ik verdacht ben in een zeer professioneel overzicht gezet. En daar heb ik nog twee geweldige hints aan toegevoegd, die blijkbaar nog niemand waren opgevallen (graag gedaan). ::)



En daar gaat de grapjas weer aan... Met deze hitte  ::oink::

Ik voel me nu zekerder bij mijn stem om heel eerlijk te zijn. Ipv met serieuze argumenten aan te komen waarom hij wel goed is of waarom hij denkt dat we voor een van de alternatieven moeten gaan, besluit KD om de eerdere argumenten tegen hem belachelijk te maken. Argumenten die nog niet eens opnieuw zijn aangevoerd.

Tegen de lynch zijn of een argument geven waarom we niet zouden lynchen, is natuurlijk niet onomstotelijk bewijs dat iemand slecht is. Maar het spreekt je zeker niet vrij en kan een poging zijn geweest van slecht om te polsen of er toch animo is voor niet lynchen. Het blijft wel opvallend.

Oh en comic sans is stom, dus...  ::hypocriet::
Edit: oeps en dan post KD weer iets serieus haha

Maar ik geloof niet echt in de Ricardo verdenking nu die jager claimt
« Laatst bewerkt op: 14-08-2020, 11:25:54 door catshee »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #46 Gepost op: 14-08-2020, 11:25:40 »
KD, Je weet wel dat Ricardo tussen de regels door de Jager heeft geclaimd?

Ik neem aan dat het klopt, want deze rol zit er sowieso nog in.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #47 Gepost op: 14-08-2020, 11:33:45 »
Ricardo is al het hele spel jagerig bezig. Maar dat kan ook een dwaalspoor zijn natuurlijk, maar dan zou er of een inactieve jager moeten zijn of de jager is er al uit.
KD. was ik haast vergeten  ::schaam:: Maar dat zou ook nog wel een optie zijn ja. Wel een leuk plaatje trouwens  ::rofl::
Maar Molduck kan ik het meest een case voor maken dus ik ga op dit moment niet wijzigen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #48 Gepost op: 14-08-2020, 11:39:04 »
De jager zit er sowieso toch nog in? Anders hadden we nog een nacht 2 slachtoffers moeten hebben. Het maakt toch niet uit of hij slachtoffer is van de burgers of van de wolven?

Of hij is eruit gegaan door 3 dagen inactiviteit te vertonen...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #49 Gepost op: 14-08-2020, 11:42:30 »
O ja natuurlijk  ::schaam::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #50 Gepost op: 14-08-2020, 11:43:32 »
KD, Je weet wel dat Ricardo tussen de regels door de Jager heeft geclaimd?

Ik neem aan dat het klopt, want deze rol zit er sowieso nog in.


Ja, ik weet het Brtdm en het boeit me niet zoveel. Zoals ik al schreef: Ricardo voegt niet veel meer toe dan keer op keer Kaaasje te nomineren. En daarnaast af en toe te roepen dat hij niet gelooft dat ik dit spel pas twee keer heb gespeeld. Ik heb daar eerder al op gereageerd en kan er verder niet zoveel mee. Misschien moet Ricardo de volgende editie organiseren en in het reglement duidelijk zetten dat newbies niet welkom zijn.

Dus nee, hij zal wel geen wolf zijn, maar is in ieder geval ook geen erg nuttige burger.

En @catshee: ja, je vraagt om serieuze argumenten. Maar ik kan natuurlijk helaas niets aantonen, dus als je me niet wil geloven, geloof je me niet. Ik ben nu eenmaal 1 van de paar kandidaten die op dit moment niet bevestigd zijn, dus ik begrijp dat er naar mij gekeken wordt.

Ik kan zelf alleen maar naar de andere onbevestigde kandidaten kijken en dan zie ik nog altijd een paar verschillende wolf-opties, zoals:
- Molduck post niets, stemt wel?
- Daisy is al vaak genoeg verdacht genoemd, ook door mij
- Robbie en Sanmol worden om duistere redenen door niemand verdacht gevonden. Ja, Robbie heeft nuttig meegedaan, maar betekent dat dat hij geen wolf kan zijn? En Sanmol is onverdacht, alleen vanwege de felle reactie op mij dagen geleden?
- Vermoljoen heeft bink geclaimd en Ricardo jager. Kan allebei kloppen, of 1 van de twee is een lucky guess.
- Kaaasje en Michael90 pleiten elkaar vrij. Kan ook kloppen, maar kunnen ook twee wolven zijn die dat doen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #51 Gepost op: 14-08-2020, 11:45:28 »
O ja natuurlijk  ::schaam::

We zijn allemaal wel eens  ::blond::.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #52 Gepost op: 14-08-2020, 11:49:22 »
De jager zit er sowieso toch nog in? Anders hadden we nog een nacht 2 slachtoffers moeten hebben. Het maakt toch niet uit of hij slachtoffer is van de burgers of van de wolven?

Of hij is eruit gegaan door 3 dagen inactiviteit te vertonen...

Kan kloppen, al laten deze regels wel ruimte voor interpretatie:

Citaat
Jager
Wanneer de jager vermoord wordt, mag hij diezelfde nacht nog iemand aanwijzen die hij met zich mee het graf in neemt. Deze speler sterft direct.

'Vermoord' en 'diezelfde nacht', zou kunnen betekenen alleen als dat door de wolven gebeurt? Door de burgers word je namelijk gelyncht en dat staat er niet. Je zult wel gelijk hebben hoor, maar ik durf er niet 100% zeker van te zijn. Daarnaast 'mag' hij iemand aanwijzen: een jager die niet zeker van zijn zaak is, zou dus ook niemand kunnen vermoorden, om een giga-blunder à la Mitch te voorkomen.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #53 Gepost op: 14-08-2020, 12:11:21 »
Ricardo als je echt jager bent en je wordt door de wolven vermoord, zou ik echt nog eens goed nalezen wat er de vorige dag allemaal gezegd is en heel goed nadenken over wie je gaat schieten. Want ik denk oprecht niet dat dat kaaasje moet zijn. Noch Michael, noch een van de bevestigde rollen. Mij ook niet , maar net als KD ben ik niet bevestigd en weet alleen ik van mezelf dat ik slechts een burger ben.

Maar als je als jager een Hero wil zijn schiet je best op een van de anderen, waarvan we niks weten, zodat je bruikbare info geeft aan je medespelers die je achter laat.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #54 Gepost op: 14-08-2020, 12:16:23 »
Hoewel het nog niet zeker is of we Robbie helemaal kunnen vertrouwen, zou ik wel naar hem luisteren. Laat je niet te veel leiden door tunnelvisie.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #55 Gepost op: 14-08-2020, 12:25:42 »
Dus nee, hij zal wel geen wolf zijn, maar is in ieder geval ook geen erg nuttige burger.
nee maar als ie dus wel de jager is is het dom om hem te lynchen want dat zal ook mijn dood betekenen en dus twee onschuldigen dood.

Om die reden vrees ik ook voor mijn leven vannacht. De wolven zullen wel Ricardo vermoorden om 2 onschuldigen in een klap eraan te laten gaan... Denk dus na over wat Brtdm en Robbie dus zeggen ;)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #56 Gepost op: 14-08-2020, 12:35:57 »
Hoewel het nog niet zeker is of we Robbie helemaal kunnen vertrouwen, zou ik wel naar hem luisteren. Laat je niet te veel leiden door tunnelvisie.
Thanks, ik weet dat ik niet te vertrouwen ben want niet officieel bevestigd, maar dan is het wel handig om de goedkeuring van een wel bevestigde burger te krijgen.  ::ok::

Ik ben voorlopig mee gegaan op KD. Als molduck vandaag vergeet te stemmen ligt ze er sowieso uit, dan hebben wij onze lynch kans weggegooid.
Daisy kan ik me niet voorstellen, maar you never know.

Als molduck nog wel komt stemmen pas ik mogelijk mijn stem wel aan...
« Laatst bewerkt op: 14-08-2020, 12:40:05 door Robbieazerty »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #57 Gepost op: 14-08-2020, 12:45:42 »
nee maar als ie dus wel de jager is is het dom om hem te lynchen want dat zal ook mijn dood betekenen en dus twee onschuldigen dood.

Om die reden vrees ik ook voor mijn leven vannacht. De wolven zullen wel Ricardo vermoorden om 2 onschuldigen in een klap eraan te laten gaan... Denk dus na over wat Brtdm en Robbie dus zeggen ;)

Ik vrees ook voor mijn eigen leven als Ricardo wordt gedood en inderdaad de jager is. Hij is een loose cannon. Maar ik vrees nu sowieso al voor mijn leven door friendly fire overdag.

Ik heb overigens Ricardo wel genomineerd, maar nog niet gestemd.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #58 Gepost op: 14-08-2020, 12:56:17 »
Ik vertrouw Robbie niet. Niet luisteren Ricardo! GEWOON SCHIETEN!

Nee, alle gekheid op een stokje. Schiet Molduck, Daisy of KD maar neer  ::rofl::

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #59 Gepost op: 14-08-2020, 13:03:13 »
Nee, alle gekheid op een stokje. Schiet Molduck, Daisy of KD maar neer  ::rofl::

Als jij het zegt, moet het wel kloppen.  ::)

Overigens vroeg catshee mij om serieuze argumenten en ben ik in reactie daarop de kandidaten langsgelopen die in mijn ogen nog wolven kunnen zijn, sommige waarschijnlijker dan anderen, zoals ik hierboven ook al schreef. Maar volgens mij moet je je dus nog niet beperken tot de drie die jij hier noemt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.