Auteur Topic: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker  (gelezen 4025 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
[U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Gepost op: 13-08-2020, 21:45:06 »
Goedemorgen!

Vandaag stonden alle burgers uitgeslapen op. De wolven waren duidelijk nog te misselijk om iemand op te eten. Tot hun verschrikkelijke schrik, bleek er echter toch iemand gestorven te zijn!

Hillo lag met een mes in zijn rug in het oude huis van Frank. Op de muur stond in zijn bloed geschreven: “Je bent te ver gegaan! Niemand praat over ons, direct of indirect! Laat dit een waarschuwing zijn voor het hele dorp...”

Maar wie legt de volksvergadering vandaag op de brandstapel?

Deelnemerslijst:
1. Ricardo
2. FrankLapidus
3. Mitchkox
4. michael90
5. D*N
6. Robbie
7. Convans
8. DRenziboy
9.Mrchipie
10. Lödewijk
11. Brent
12. Timvdons

13. Brtdm
14. catshee
15. Sanmol
16. Chardo
17. Daisy
18. Kaaasje
19. Swifty
20. KD.
21. hillo
22. Molduck
23. Spaisy
24.  Bjorrn
25. Vermoljoen
26. Molcrazy
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #1 Gepost op: 13-08-2020, 21:47:36 »
Goop  ::oink::.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #2 Gepost op: 13-08-2020, 21:49:57 »
Dat stond niet in de planning!



Oja, Vermoljoen was de bink.
« Laatst bewerkt op: 13-08-2020, 22:03:50 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #3 Gepost op: 13-08-2020, 21:58:58 »
Ricardo, Robbie, Sanmol, Daisy, KD, Molduck en Bjorn left

3 van de 7 zijn wolf ::zwaai::

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #4 Gepost op: 13-08-2020, 22:01:40 »
Dat is een tegenvaller, maar laten we er vooral geen woorden aan vuil maken  :-X

Ik zag trouwens dat in het verhaal Chardo stierf door een zilveren kogel, dus denk dat dat misschien een hint voor ons is dat hij een wolf was?

Weet niet zo goed wat me nu als volgende moeten doen, dr is in ieder geval een behoorlijke lijst aan mensen die we wel kunnen vertrouwen. Weet alleen even niet waar we het moeten zoeken tussen de mensen die we nog niet vertrouwen.

Kan iemand me trouwens er aan herinneren waarom KD sinds de tweede of derde lynch uit de hoofdverdachten lijst is gevallen? Vraag me even af waarom we die verdenking uiteindelijk los hebben gelaten ::vergroot::

Offline catshee

  • Forumlid
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #5 Gepost op: 13-08-2020, 22:04:02 »
Ricardo, Robbie, Sanmol, Daisy, KD, Molduck en Bjorn left

3 van de 7 zijn wolf ::zwaai::

Bjorrn is gezien als burger door hillo, dus worst case scenario is hij volgeling. Moeten ons denk ik eerst op de wolven focussen omdat zij killpower hebben.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #6 Gepost op: 13-08-2020, 22:04:30 »
Hillodepillo  :\'(

Ok van de nog witte namen verdenk ik ricardo het meest owv het non stop pushen op kaaasje.
Op basis van stemmen zou ik Vermoljoen denken, ware het niet dat ie bink geclaimed heeft en niemand heeft tegengesproken. Als we nog een leerlingziener hebben kan die misschien voor de zekerheid Vermoljoen checken, of is dat een weggegooide actie?

Molduck is stil zoals anders, maar dat zou als wolf helemaal in haar voordeel werken om zichzelf te zijn.

Ricardo, leg me anders nog eens uit waarom we op kaaasje moeten stemmen? Welk bewijs heb je, buiten gevoel?

Ricardo, Robbie, Sanmol, Daisy, KD, Molduck en Bjorn left

3 van de 7 zijn wolf ::zwaai::
Bjorn was door onze ziener bevestigd, toch?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #7 Gepost op: 13-08-2020, 22:10:36 »
Kaaasje zou ik nu wel afstrepen, die stond vooraan in de DRenziboy aanval.

Ik denk dat ik voor Daisy ga aan de hand van wat ik gisteren zei.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #8 Gepost op: 13-08-2020, 22:13:22 »
Oef, tegenvaller dat we Hillo nu toch al kwijt zijn. :(

Kan iemand me trouwens er aan herinneren waarom KD sinds de tweede of derde lynch uit de hoofdverdachten lijst is gevallen? Vraag me even af waarom we die verdenking uiteindelijk los hebben gelaten ::vergroot::

Dat vraag ik me ook af, ik vind hem superverdacht.  ::)

Maar ja, ik vind inderdaad Ricardo ook wel verdacht vanwege het continu pushen van Kaaasje.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #9 Gepost op: 13-08-2020, 22:18:18 »
Ik nomineer Kaaasje  ::vergroot::. Call me delusional, maar ik heb een vermoeden dat er een ruzie is gebeurt tussen de weerwolven.

Toen DRenziboy het spel verliet was hij visibly upset alsof een weerwolf hem onder de bus had gegooid.

Citaat
Nee laat maar ik ben er klaar mee... De manier waarop dit gespeeld is is ronduit verbijsterend, maar daar komen jullie snel genoeg achter. Een combinatie van  :\'( en  >:(

Ga geen motivatie geven... Ben helemaal klaar met dit spel.

En wie noemde DRenziboy nou net als wolf?

Citaat
Van jouw weten we ondertussen wel dat ik je verdenk, Kaaasje.

Citaat
Als vermoljoen de waarheid spreekt -> Kaaasje wolf.

Waarschijnlijk probeerde DRenziboy Kaaasje onder de bus te gooien om vrij gepleit te worden als weerwolf (misschien was dit zelfs een plan dat de weerwolven hadden besproken de nacht daarvoor), maar weerwolf Kaaasje was het hier niet mee eens en dus duwde ze DRenziboy onder de bus. Dat is de enige manier hoe ik die frustratie kan begrijpen. Toen Belg mij het vorige potje onder de bus gooide als mede wolf was ik ook heel erg gefrustreerd, dus dan snap ik DRenziboy wel. Ik verdachte Kaaasje ook toen ze samen met KD. mij onder de bus probeerde te gooien. Daarna vloog ik weer van die verdenking af, maar nu kom ik er uiteindelijk weer op terug.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #10 Gepost op: 13-08-2020, 22:22:38 »
Dat zou best wel eens heel goed kunnen. Die reactie van DRenziboy snapte ik ook niet.

Ik weet alleen niet of we direct Kaaasje daar aan kunnen koppelen of wellicht iemand anders.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #11 Gepost op: 13-08-2020, 22:23:50 »
Jammer van hillo. Wel opvallend dat er nu dus ook niet bijgezegd is dat hij de ziener is of wat zijn rol is, ook bij een dood in de nacht.

Die zilveren kogel was mij ook al opgevallen en ik vroeg me ook af of dat hint op een wolvendood.

Je bent delusional Sanmol  ::) (Dat moest ik toch zeggen na je eerste zin.). Ik begrijp je gedachte maar ik ben geen wolf die haar medewolf onder de bus heeft gegooid. Wel een blije onschuldige die blij is dat DRenziboy een daadwerkelijke wolf blijkt. :D

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #12 Gepost op: 13-08-2020, 22:27:42 »
Ik had zijn reactie ook gelezen, maar had het geklasseerd onder 'nog even een fake bericht posten om verwarring te zaaien voor de burgers' net zoals ie al vaker gepost heeft dat ie in eerdere spellen de strategie gebruikte dat hij nog niet vaak deze spellen gspeeld heeft, zie ik hem ook de strategie gebruiken om vlak voor z'n dood nog verwarring te zaaien.

Ik ga in ieder geval niet op kaaasje stemmen. Tenzij Ricardo een meesterlijke uitleg heeft.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #13 Gepost op: 13-08-2020, 22:33:00 »
Nee, als DRenziboy echt voor de bus is gegooid denk ik eerder dat Vermoljoen wolf is en goed gegokt heeft dat de bink er al uit is. De tendens van het stemmen ging richting Kaaasje of Vermoljoen en ze hebben vast gekozen dat ze mee gingen in de stemming op Vermoljoen. Kans dat hij zou sterven was groot en zo kom je zelf betrouwbaarder over. Plots claimt de beste kerel de Bink en krijgt DRenziboy opeens veel stemmen.


Maar ik denk dat ik nu vooral nog steeds hoop op Vermoljoen als wolf dan het klopt wat ik hier zeg.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline michael90

  • winnaar voetbaltoto '20/'21
  • Forumlid
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #14 Gepost op: 13-08-2020, 22:33:31 »
Ik nomineer Daisy weer maar eens ::zwaai::

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #15 Gepost op: 13-08-2020, 22:35:03 »
Van de mensen die ik nog verdenk van wolf zijn hebben:

Op DRenziboy gestemd:

Robbieazerty (als 4e), Sanmol (als 3e), Daisy (als 6e), KD (als laatste)

Niet op DRneziboy gestemd:
Ricardo (Kaaasje uiteraard), Vermoljoen (Kaaasje) en Molduck (Vermoljoen)

Geen idee wat we hier mee moeten... Er zal vast een wolf op DRenziboy hebben gestemd en mogelijk ook wel een niet (Ricardo of Molduck).

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #16 Gepost op: 13-08-2020, 22:38:19 »
Two down three to go ::bravo::
Edit: zilveren kogel verwijst naar een wolf , was Brent ook een wolf  ??? Of heb ik weer een spelregel gemist. :-[

Ik nomineer Brtdm, dan kan ie zichzelf weer wegstemmen mocht ie dat willen  :P

Na het teruglezen van diverse dagen, ben ik bang dat Molduck ondanks haar lage bericht aantal een wolf is. Haar rare motivatie om op D*N te stemmen vind ik verdacht. Tuurlijk moet je als wolf mee op D*N , maar dan zorg je toch dat je dat enthousiast verkoopt ?

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #17 Gepost op: 13-08-2020, 22:40:13 »
Nee, als DRenziboy echt voor de bus is gegooid denk ik eerder dat Vermoljoen wolf is en goed gegokt heeft dat de bink er al uit is. De tendens van het stemmen ging richting Kaaasje of Vermoljoen en ze hebben vast gekozen dat ze mee gingen in de stemming op Vermoljoen. Kans dat hij zou sterven was groot en zo kom je zelf betrouwbaarder over. Plots claimt de beste kerel de Bink en krijgt DRenziboy opeens veel stemmen.


Maar ik denk dat ik nu vooral nog steeds hoop op Vermoljoen als wolf dan het klopt wat ik hier zeg.
ik had niet de impressie dat de stemming gisteren naar mij of Vermoljoen ging (op dag 4 daarentegen wel). Sterker nog volgens mij was er een opmerking geplaatst waarom Vermoljoen, zonder uitleg, op mij stemde. Toen was het volgens mij gelijkspel tussen hem en DRenziboy terwijl ik maar 1 of 2 stemmen had.

Dit zeg ik allemaal op herinnering en hoe ik heb ervaren dus check het vooral of het klopt.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #18 Gepost op: 13-08-2020, 22:41:30 »
Aja, ik ben wel weer burgemeester hè?  ::rofl::


@kaaasje, nee gisteren niet. Maar dat was wel mijn verwachting voor die dag aangezien het de dag er voor best spannend was.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Ricardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [U] Dag 7 - Moord op de Spreker
« Reactie #19 Gepost op: 13-08-2020, 22:54:50 »
Ricardo, leg me anders nog eens uit waarom we op kaaasje moeten stemmen? Welk bewijs heb je, buiten gevoel?

Deze keer heb ik mijn glazen bol thuisgelaten en zag ik op de eerste dag al het sturen van Kaaasje in bepaalde richtingen. Toen ik het benoemde heeft ze gezegd dat ik de enige was met een beredenering die ergens op sloeg. Na die eerste dag is haar gedrag flink veranderd. Zo is ze weer onder de radar gekropen. Al hadden we haar bijna.

Ik nomineer Kaaasje  ::vergroot::. Call me delusional, maar ik heb een vermoeden dat er een ruzie is gebeurt tussen de weerwolven.

Dit is mijn ding!!!

Ik weet het zo net nog niet mbt die zilveren kogel. Ik denk dat dit expres is aangekaart door de wolven op dit moment.
Så hva gjør vi nå?