Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 96932 keer)

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #460 Gepost op: 9-04-2022, 13:37:20 »
Dat Stella is weggestemd had weinig met het spel te maken. Ze vonden haar een rare vogel en voelden zich niet prettig bij het idee (ongevraagd) te moeten figureren in een van haar boeken. Komt bij dat ze al twee keer geen positieve invloed heeft uitgeoefend op de jacht naar het zilver. Ik snap goed dat ze Stella hebben weggestemd. Is dit in de geest van het spel? Nee, maar soms zijn er ook andere redenen. Met name de onzekerheid om in een boek terecht te komen heeft hierin de doorslag gegeven.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: De Verraders
« Reactie #461 Gepost op: 9-04-2022, 13:43:31 »
Ik snap niet dat de verraders met deze overweldigende meerderheid meegingen. Was misschien het uitstekende moment van een verrader om op een medeverrader te stemmen om jezelf onverdacht te maken.

Vond Stefano's opmerking bij het verradersoverleg ook erg sterk over dat schild. Dat ze een keer zelf een schild kunnen bemachtigen en dan zichzelf 'dood' kunnen maken zodat elke verdenking van je weg is.
You'll never walk alone

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #462 Gepost op: 9-04-2022, 17:05:24 »
Vindt het een groep met veel slimme mensen die redelijk onder de radar proberen te blijven. Althans wat beeld dan laat zien.

Wat Esmee deed vond ik juist wel lef hebben. Kijken hoe haar woorden via welke weg weer bij elkaar terug kwamen. Zo kun je ook verbanden leggen.
Wellicht niet meest charmant, maar denk dat ze nog wel eens heel gevaarlijk is.

Aantal dames en heren luisteren goed mee op de achtergrond.

Sommige staan inderdaad wel meteen heel erg aanwezig op de voorgrond.

Maar gaan ze nu de Vlaamse na apen qua opdrachten of is het andersom  ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #463 Gepost op: 9-04-2022, 17:18:49 »
Met name de onzekerheid om in een boek terecht te komen heeft hierin de doorslag gegeven.

O echt? Ja, dan snap ik het wel. Opvallend dat er dan eerst een meerderheid voor Steven leek te zijn.


Jammer dat sommige kandidaten niet het verschil lijken te zien tussen dit spel en Expeditie Robinson, waar gekonkel hèt middel is om zelf te overleven. Bij de verraders vergroot dit je kans om vermoord te worden aanzienlijk.

Sommigen zagen volgens mij ook een overeenkomst te veel met widm. Dat de verraders de saboteurs zijn die moeten beletten dat er geld zilver in de pot komt.

Weet niet meer of het Carolina was die zoiets als eerste suggereerde.

Offline Lotje00

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #464 Gepost op: 9-04-2022, 19:27:00 »
Er werd wel ergens gesuggereerd dat iemand in het tweede team (toen het eerste team al de poging had verspeeld) tegenwerkte zodat er ook niemand naar de wapenkamer kon en er geen schild kwam. Dan zouden de verraders vrij spel hebben bij het vermoorden. Maar volgens mij werd toen niet bedoeld dat er toen tegen gewerkt werd om zilver te voorkomen.
Volgens mij was dat inderdaad Carolina, want ik dacht er toen idd nog aan dat zij nog steeds aan widm dacht ;D ;D

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #465 Gepost op: 9-04-2022, 23:05:59 »
Maar gaan ze nu de Vlaamse na apen qua opdrachten of is het andersom  ::rofl::

Hier ben ik ook razend benieuwd naar! Ik denk andersom.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #466 Gepost op: 10-04-2022, 20:14:55 »


Maar gaan ze nu de Vlaamse na apen qua opdrachten of is het andersom  ::rofl::

Haha, ik ben gelukkig niet de enige die dit opvalt. Opbouw van het spel in de kerk was volledig hetzelfde als die in Vlaanderen. Zelfs het moment dat een Verrader zelf een biecht doet is in de Vlaamse versie ook gebeurd.

Hier ben ik ook razend benieuwd naar! Ik denk andersom.

Hangt er denk ik enorm van af welke van de twee als eerste is opgenomen.

In de Vlaamse versie zat overigens weer de auto speurtocht uit seizoen 1. Wellicht wordt het gewoon gemaakt door dezelfde makers.

Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #467 Gepost op: 11-04-2022, 08:59:26 »
Ja, ik heb de Vlaamse versie dan vorige week zitten kijken en dacht gelijk oh, 1 op 1 zowat overgenomen.

Geen idee welke eerste opgenomen is dus wie wat overneemt van elkaar

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #468 Gepost op: 11-04-2022, 17:06:30 »
Vond Stefano's opmerking bij het verradersoverleg ook erg sterk over dat schild. Dat ze een keer zelf een schild kunnen bemachtigen en dan zichzelf 'dood' kunnen maken zodat elke verdenking van je weg is.
Dat is in de Videoland-editie al op die manier gedaan dus als hij die voor de opnames gezien heeft, dan heeft hij vooral zijn voorkennis goed gebruikt.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #469 Gepost op: 11-04-2022, 17:11:00 »
Maar wat een stelletje schapen dit seizoen(!) Allemaal op het buitenbeentje van de groep.
Maar dat is toch logisch? Er zij 18 spelers en er gaan er maar 3 naar de finale. Dus er zullen, naast verraders, ook een hoop getrouwen uit moeten, wil je zelf de finale halen. Zou leuk zijn geweest als er een verrader uitgestemd was maar in deze fase van het spel is het kwijtraken van een willekeurige getrouwe voor iedereen ook prima.
Stella "bewoog" als eerste, dus die route kiest iedereen. Ik had niets anders verwacht. Was in de Videoland-editie ook zo met de eerste banneling en dat zal in eventuele toekomstige seizoenen niet anders zijn. De eerste banneling gaat met een overweldigende meerderheid van stemmen naar huis.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #470 Gepost op: 11-04-2022, 18:16:25 »
De Videoland-editie heb ik niet gezien, maar was met veel minder mensen, geloof ik. Dan ligt het meer voor de hand. Hoopte op meer tweedeling in de groep, die er ook wel was voordat Steven zijn verhaal deed.

Maar goed, ik had gemist dat mensen ongevraagd in Stella's boek terecht konden komen. Dat is echt niet oké.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2022, 18:21:50 door Amethyst »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Verraders
« Reactie #471 Gepost op: 15-04-2022, 21:04:57 »
Ja, ik heb de Vlaamse versie dan vorige week zitten kijken en dacht gelijk oh, 1 op 1 zowat overgenomen.

Geen idee welke eerste opgenomen is dus wie wat overneemt van elkaar
begin november de Vlaamse, half november de Nederlandse versie. Zelfde productieteam, zoals ik begrepen heb.

Weet ik echter niet zeker.

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #472 Gepost op: 15-04-2022, 22:36:30 »
Ik had het niet verwacht, maar de verraders spelen het spel echt goed. Stefano wordt wel verdacht, maar niet genoeg dat mensen hem weg willen hebben. Ortal is te stil mijns inziens, dat gaat haar nog een keer opbreken (al wordt ze in de montage ook uit de wind gehouden, want Arans eerste reactie na zijn eliminatie was 'wat heeft Ortal gedaan', iets wat we totaal niet gezien hebben). Jamie lijkt totaal vertrouwd te worden, waardoor hij de ronde tafel kon sturen.

De opdracht was cool. Leuk dat Jamie zo bepalend kon zijn met de groepsindeling en de routes. Sylvia was briljant met haar spiegeltje hilarisch!

Dit seizoen zit echt veel beter in elkaar dan het vorige! Ik ben benieuwd wie de verraders gaan elimineren trouwens.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #473 Gepost op: 15-04-2022, 22:49:26 »
Opvallend dat niemand lijkt te denken, groep 2 wordt voorgetrokken, zou dat verrader werk zijn. De opdracht kreeg nu een extra laag, maar behalve Jamie dacht niemand hier aan.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #474 Gepost op: 16-04-2022, 09:33:09 »
de bekende analogie waar Tijl mee kwam is onzin:

https://www.quest.nl/natuur/dieren/a25571355/lemmingen-zelfmoord-fabeltjeskrant/

...maar wel goed dat hij benoemde dat ze de vorige keer bewust een getrouwe naar huis stuurden. Volgens mij had het wel iets van effect.

De meesten verdachten Aran echt wel ...vooral na die verspreking  ::love:: ::rofl::

Zou Stefano worden gespaard omdat hij zo populair is? Genoeg spelers weten dat hij verrader is, schat ik zo in. Wel moet zijn.

Sturen ze liever een andere verrader naar huis. Ik denk dat dat het enige is wat hem nog in het spel houdt. Maar leuk dat hij er nog steeds bij is.

Ook Ortál acteert niet vlekkeloos ...benieuwd hoeveel zij nu wordt verdacht. Bespeelt ze de groep echt zo goed of wordt ze idd gespaard in de edit?

Jamie doet het fantastisch ...had hem zo graag als mol in widm gezien. Ik weet dat dat nog moeilijker is ...maar hij trolt zo hard en liegt als een malle, zonder dat het opvalt ::bravo::

Speelt het spel wel als een junk die een steeds grotere fix nodig heeft. Na een succesje moet er de volgende keer weer een schepje bij.

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Verraders
« Reactie #475 Gepost op: 16-04-2022, 11:01:50 »
Volgens mij doelde Tijl op het computerspelletje Lemmings ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #476 Gepost op: 16-04-2022, 12:21:29 »
Ik ben nu de Vlaamse versie aan het terugkijken (gewoon te zien via VTM Go, ook voor Nederlanders). Heel interessant om de verschillen en overeenkomsten te zien tussen beide versies; ik ben bij de Vlaamse versie nu bij aflevering 2. Wat vooral opvalt is dat de Nederlandse verraders veel tactischer spelen en binnen de groep veel minder obvious sturen (iedereen die ooit Weerwolven heeft gespeeld weet dat mensen die krachtig sturen waarschijnlijk verraders zijn). Bij de eerste ronde tafel worden twee van de drie Vlaamse verraders al opgeschreven!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #477 Gepost op: 16-04-2022, 17:46:34 »
Mijn dank is groot joligmolletje  ::jaja:: ::zwaai::

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: De Verraders
« Reactie #478 Gepost op: 17-04-2022, 14:06:48 »
Ik kijk nu ook naar de Vlaamse versie. Toch wel heel opvallend dat in aflevering 2 exact dezelfde opdracht wordt gespeeld als de Nederlandse versie en dat ook in deze versei één van de verraders bij de presentator biecht over de gepleegde moord.
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: De Verraders
« Reactie #479 Gepost op: 17-04-2022, 23:33:07 »
Vond Stefano's opmerking bij het verradersoverleg ook erg sterk over dat schild. Dat ze een keer zelf een schild kunnen bemachtigen en dan zichzelf 'dood' kunnen maken zodat elke verdenking van je weg is.
Waarom is hier niet op teruggekomen? Nu hebben ze zo'n schild, dus ik dacht, dat is appeltje eitje.

Waarom zien we dan verraders nog allerlei mogelijke namen overdenken? Ik begreep dat niet zo.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas