Auteur Topic: De Verraders  (gelezen 96582 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #960 Gepost op: 4-03-2024, 13:13:52 »
Aflevering 4

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het blijft een prima format, maar wat wordt er slecht gespeeld . Dus ja ik heb kritiek op de manier hoe er in de nederlandse versie gespeeld wordt ( al seizoenen ) maar kijk desondanks het programma met veel plezier



« Laatst bewerkt op: 4-03-2024, 13:19:05 door Tarbozan »

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #961 Gepost op: 8-03-2024, 21:58:36 »
Mohammed is pas net in het spel gekomen, maar ik mag hem wel. Doet meteen wat stof opwaaien. Lijkt mij een slimme gozer, ik ben blij dat hij het schild heeft en ik ben benieuwd hoe hij het spel gaat spelen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #962 Gepost op: 9-03-2024, 00:23:25 »
Aflevering 4

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het blijft een prima format, maar wat wordt er slecht gespeeld . Dus ja ik heb kritiek op de manier hoe er in de nederlandse versie gespeeld wordt ( al seizoenen ) maar kijk desondanks het programma met veel plezier
Helemaal mee eens. Niet alleen vanwege het kuddegedrag maar vooral vanwege de kromme conclusies die ze trekken. Waarom zou je als verrader zo de aandacht op je vestigen als Jeremy deed. Als verrader hoef je er alleen maar voor te zorgen dat je niet opvalt en 's nachts gewoon de meest gevaarlijke getrouwe vermoorden. Je hoeft niet te jagen op getrouwen. Getrouwen daarentegen moeten wel jagen, want zij moeten proberen om de verraders te spotten en verbannen. Zij hebben een actieve rol wat dat betreft. Ze konden gewoon Jeremy 100% zeker afstrepen als verrader.

Online Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Verraders
« Reactie #963 Gepost op: 9-03-2024, 13:43:22 »
De enigen met een beetje gezond verstand dit seizoen bij de getrouwen zijn Robin en Mohamed. Ik gun de rest de winst niet eens meer als je zo matig het spel speelt en zulk kuddegedrag vertoont. Ik erger mij vooral aan Tristan die constant andere getrouwen voor de bus gooit en meteen na de exit van getrouwe Jeremy al weer begint te konkelen met Dave over de volgende getrouwe die hij eruit wil werken (Vincent). Voor de verraders is Tristan de ideale getrouwe.

De verraders doen het tot nu toe wel prima dit seizoen.
When life knocks you down, fight back!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #964 Gepost op: 9-03-2024, 15:58:46 »
Ik vind het bijzonder hoe anders er in Nederland wordt gespeeld vergeleken met andere landen. Voor mijn gevoel spelen de Nederlanders het veel meer op de persoon, waar er in vrijwel alle internationale edities die ik heb gezien meer op gedrag wordt gespeeld. Dat er serieus mensen op Jill willen gaan stemmen zonder dat überhaupt bekend is welke rol ze speelt, is bizar.

Jammer dat de vier terugkeerders allemaal getrouwen zijn trouwens. Het was voor het spel leuker geweest als er tenminste een verrader tussen had gezeten. Nu heeft hun toevoeging aan de groep weinig zin, al helemaal niet als er meteen eentje wordt geëlimineerd. Dat is van de productie echt een gemiste kans!

De verraders doen het redelijk. Tom is de populairste man uit het kasteel die veel steun krijgt. Tegelijkertijd ligt hij al geregeld onder vuur, op een gegeven moment zullen er bij de deelnemers toch kwartjes gaan vallen. Dan Ebru, na haar zeer opvallende start is ze ondergedoken. Ik vraag me af hoe lang ze dit vol gaat houden. Ihsane lijkt het het beste gaan doen, al reageerde ze wel erg verschrikt in dat gesprek met Katelijne.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #965 Gepost op: 15-03-2024, 22:25:50 »
Jammer dat Vincent er uit ligt, ik gunde het hem van iedereen het meest.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #966 Gepost op: 15-03-2024, 23:50:39 »
Afl 6
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #967 Gepost op: 16-03-2024, 00:08:54 »
Knap dat ze zoveel domme, irritante schapen hebben kunnen casten voor dit programma. Ik weet het 1000% zeker, die Vincent is een verrader. Waarom zou hij zoveel verschillen opschrijven die niet zijn genoemd. Ze keken toch allemaal mee. En als iemand de lijst controleert voordat die wordt ingeleverd, dan valt hij toch keihard door de mand. En bovendien, het is toch ook in het belang van de verraders dat er zilverstaven worden verdiend. Dat er niemand naar de wapenkamer mag boeit de verraders toch weinig. Waarom zou je per sé iemand die naar de wapenkamer is geweest willen vermoorden. Er zijn genoeg anderen die je zou willen vermoorden als verrader.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #968 Gepost op: 16-03-2024, 01:11:05 »
Martin helemaal gelijk, gelukkig komt er in afl 6 een kleine glinstering van slim spel.
Heb geduld

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #969 Gepost op: 16-03-2024, 10:33:09 »
Dat ze steeds getrouwen verbannen is misschien ook wel onbedoeld slim. In de eerste plaats omdat er dan geen nieuwe verraders bijkomen. Maar ook omdat de eerste reactie van de verschillende kandidaten op de verbanning vaak heel veel zegt.

Ik begrijp niet dat getrouwen die verraders op het spoor zijn en die namen al hebben genoemd niet rondbazuinen dat als zij worden vermoord, de andere getrouwen weten dat ze op het juiste spoor zaten. Mocht je, zoals Vincent nu, niet meteen worden verbannen, dan weet je dat de verraders jouw die nacht niet zo snel zullen vermoorden.

Ik vraag me ook af of iedereen wel door had dat er twee manieren waren om geen zilver te winnen. 1. Geen van de teams heeft minimaal 5 verschillen. 2. De verraders zijn geslaagd in hun geheime missie.
Het leek er wel op dat ze dachten dat ze even in Wie is de Mol? zaten en dat de verraders moesten voorkomen dat ze 5 verschillen zouden vinden.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #970 Gepost op: 16-03-2024, 11:30:19 »
Ik vond het een leuke aflevering. De geheime opdracht voor de verraders vind ik een mooie toevoeging. Niet alleen doordat er dan eindelijk iets gebeurt, maar ook doordat we meer zien van de onderlinge dynamiek bij de verraders.

Misschien ligt het aan de montage, maar voor mijn gevoel spelen de verraders het niet slim. Alledrie worden vrij regelmatig genoemd, elkaar dan zo blijven opzoeken lijkt mij niet slim. Ook het feit dat er nog naar zo weinig mannen over zijn is niet handig.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #971 Gepost op: 16-03-2024, 13:21:00 »
Hmm. Was de geheime missie er om geen zilver te krijgen ?  Ik meen me te herinneren dat het enkel was om te zorgen dat er niemand toegang kreeg tot de wapenkamer .

De getrouwen hebben echter het verkeerde idee hoe het komt dat er niemand naar de wapenkamer mag. Ze denken dat het iets te maken heeft met het noteren van de verschillen .

Wel mooie twist

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #972 Gepost op: 23-03-2024, 08:49:59 »
Eindelijk een verrader er uit. Mocht wel eens. Ook leuk om te zien dat alle 3 de getrouwen verbanningen kregen deze ronde tafel.

Het moet voor de kandidaten nu wel duidelijk zijn dat Amin en Tristan getrouwen zijn. Dat is slecht nieuws voor Tom omdat vrijwel iedereen er van overtuigd te zijn dat er minstens 1 mannelijke OG verrader is.

Ik hoop dat mensen Ebru's verdenking richting Alex wel in twijfel gaan trekken. Dat was wel erg random.

Ik hoop dat Ebru Tom kan overtuigen om niet te verleiden.
Het verleiden is het minst eerlijke aspect van het spel. Zo blijven de verraders met 3 en wordt het voor de getrouwen alleen maar moeilijker, zeker om dan de nieuwe verrader te ontmaskeren.

Offline domol2

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #973 Gepost op: 23-03-2024, 09:02:47 »
Eindelijk een verrader er uit. Mocht wel eens. Ook leuk om te zien dat alle 3 de getrouwen verbanningen kregen deze ronde tafel.

Het moet voor de kandidaten nu wel duidelijk zijn dat Amin en Tristan getrouwen zijn. Dat is slecht nieuws voor Tom omdat vrijwel iedereen er van overtuigd te zijn dat er minstens 1 mannelijke OG verrader is.

Ik hoop dat mensen Ebru's verdenking richting Alex wel in twijfel gaan trekken. Dat was wel erg random.

Ik hoop dat Ebru Tom kan overtuigen om niet te verleiden.
Het verleiden is het minst eerlijke aspect van het spel. Zo blijven de verraders met 3 en wordt het voor de getrouwen alleen maar moeilijker, zeker om dan de nieuwe verrader te ontmaskeren.

Vindt het sowieso apart waarom Ebru gewoon niet met de groep mee ging. Want wat ze deed is toch heel erg verdacht. De enige die het spel een beetje snapt is Mohammed de rest is kudde gedrag of echt rare gedachten waarom die een verrader zou zijn. Moet zeggen dat ik dit seizoen qua kandidaten sowieso niet heel sterk vindt

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Verraders
« Reactie #974 Gepost op: 23-03-2024, 10:41:12 »
Vorige week schreef ik dat de verraders slecht spelen. Dat blijkt nu weer. Ihsane was oprecht boos dat ze er met een leugen uit is gegooid. Dat snap ik, maar waarom gaat ze in de verdediging en niet in de aanval? Als je zeker weet dat het een leugen is, gooi je Amin of Tristan toch op het hakblok? Ebru kiest weer opvallend anders dan de rest en ook Tom maakt zich qua keuzes verdacht. Niet voor niets zijn alle drie de verraders al meermalen genoemd door de groep. Het zou me niets verbazen als we de komende twee afleveringen zowel Ebru als Tom zien gaan en het stokje doorgegeven wordt aan een of twee nieuwe verraders.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #975 Gepost op: 23-03-2024, 10:48:16 »
Ik hoop dat mensen Ebru's verdenking richting Alex wel in twijfel gaan trekken. Dat was wel erg random.
Niet alleen random maar ook oliedom. De getrouwen weten dat er oorspronkelijk zeker 3 verraders waren maar mogelijk één verrader bij de nieuwelingen. Waarom je nu plotseling richten op de mogelijke verrader bij de nieuwelingen in plaats van je blijven richten op de 3 zekere verraders waar je al mee bezig was. Die afleiding is alleen in het belang van de oorspronkelijke verraders.
Daar komt bij dat Vincent bij zijn verbanning al een verrader op het spoor was. Vincent was (sociaal) psycholoog, dus die zou er toch wel meer dan gemiddeld een getrouwe moeten kunnen onderscheiden van een verrader. Waarom niet verder gaan met het speurwerk van Vincent?
Het lijkt sowieso wel of de getrouwen nog nooit hebben gehoord van papier en pen of van het concept geheugen. In het tweede seizoen van de Belgische versie was dit heel anders.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #976 Gepost op: 27-03-2024, 22:12:53 »
Ik loop 1 afkevering voor omdat ik het op videoland kijk, maar alles wat hier gezegd wordt over matig spelen. Over het feit dat het noteren van wie op wie stemt , en hoe lukraak dat soms is , handig kan zijn.

De groepsvorming het klopt allemaal.  Dit zouden dan allemaal grote fans moeten zijn van het programma. Nou het komt op mij eerder over dat er een aantal nog nooit een aflevering hebben bekeken en gewoon follow the leader spelen .   Zorgt wel voor een onverwachte eliminatie en ik geniet wel van se rare fratsen

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #977 Gepost op: 29-03-2024, 23:16:30 »
Aflevering 8 sorry maar het kan dus nog een niveau lager .

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 30-03-2024, 00:02:03 door Tarbozan »

Offline domol2

  • Forumlid
Re: De Verraders
« Reactie #978 Gepost op: 30-03-2024, 15:22:41 »
Sowieso vind ik het apart waarom je als verrader zo veel spreekt en aanwezig bent. Als verrader moet je toch gewoon lekker achterover leunen en een beetje meepraten met de groep zeker als de groep zo slecht speelt als die seizoen. Geef ook eerlijk toe snap nog steeds niet waarom Ebru er zo lang nog inzit. Wat ze doet is zo verdacht dat je moet denken dat ze wel een verrader moet zijn.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De Verraders
« Reactie #979 Gepost op: 30-03-2024, 16:03:24 »
Iedereen weet tich ook dat ze een verrader is, alleen nu een verrader eruit stemmen , dan wordt en verleid, dus misschien niet zo handig