Poll

Wie is de Mol?

Annelotte
24 (15.1%)
Lennart
86 (54.1%)
Sven
49 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 159

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 56328 keer)

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #560 Gepost op: 4-05-2021, 00:08:08 »
Hij maakt ook toch een rekenfout door te zeggen dat de andere 2 of 3 juiste antwoorden hadden waar hij er maar 1 goed had. Wat niet nodig was gezien de anderen allen een pasvraag hadden.

Dit is voor alle duidelijkheid niet wat Philip zegt. Het gaat eerder van: "Hoe kan dat dat ik gewoon... echt waar... ik heb dan alle keren 2 of 3 dingen juist gehad en die andere 1".

Hij vraagt zich dus af hoe hij zo ver is geraakt, al die eliminaties heeft overleefd, omdat hij al een hele tijd op dezelfde zat. En redeneert dat hij vast de hele tijd maar een paar vragen toevallig juist had en de "andere" (de afvaller telkens) net nog eentje of twee minder.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #561 Gepost op: 4-05-2021, 00:48:38 »
Ik blijf hard twijfelen. De mol zou veel overeenkomsten met Philip moeten hebben in de test. Philip heeft toch vooral veel bij Sven gezeten. Wat dat betreft zou je Sven verwachten.
En tegelijkertijd dacht ik altijd dat Philip volop op Sven zat vanaf het begin. En dat ze daarom zo vaak samen zaten.

Ach ja, het zal niet de eerste vlaamse finale zijn dat ik geen flauw idee heb. Is al zeker 3 keer eerder gebeurd.  ::schaam::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #562 Gepost op: 4-05-2021, 08:54:32 »
Dit is voor alle duidelijkheid niet wat Philip zegt. Het gaat eerder van: "Hoe kan dat dat ik gewoon... echt waar... ik heb dan alle keren 2 of 3 dingen juist gehad en die andere 1".

Hij vraagt zich dus af hoe hij zo ver is geraakt, al die eliminaties heeft overleefd, omdat hij al een hele tijd op dezelfde zat. En redeneert dat hij vast de hele tijd maar een paar vragen toevallig juist had en de "andere" (de afvaller telkens) net nog eentje of twee minder.
Ja die redenering klopt ook niet natuurlijk. Hij weet nu wel van de 3 overblijvers dat ze op hem zitten. Maar hij weet het niet van de voorgaande afvallers. Bovendien hebben zowel Lennart, Sven als Annelotte vrijstellingen en/of pasvragen gehad de voorgaande afleveringen.
Wat wel klopt is dat hij heel ver geraakt is zonder op de juiste mol te zitten. Wat niet moeilijk is als de mol door niemand verdacht is geweest.

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #563 Gepost op: 4-05-2021, 09:12:29 »
Ja die redenering klopt ook niet natuurlijk. Hij weet nu wel van de 3 overblijvers dat ze op hem zitten. Maar hij weet het niet van de voorgaande afvallers.

Dat hoeft hij ook niet te weten. Hij zegt nu nog steeds te twijfelen, maar eigenlijk maar één optie te zien. Dus volgens mij probeert hij hier alleen maar, hetzij vanuit die ene mol hetzij vanuit allebei de potentiële mollen, in te schatten hoe laag hij al die afleveringen lang moet gescoord hebben met zijn vaste foute verdachte. (En dat de afvaller het telkens nog minder goed deed is dan gewoon per definitie zo.)

Binnen twee weken zullen we het wel zien veronderstel ik.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #564 Gepost op: 4-05-2021, 11:56:25 »
Niet te negatief doen over Lennart. Lennart zou een geweldige mol zijn.
Dat had ik niet zo bedoeld hoor. Ik vind mijn mol van het eerste uur, Lennart,  een uitstekende mol, want hij doet het erg goed.
Ik wou alleen zeggen dat ik Annelotte en Sven ook goede mollen zou vinden.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #565 Gepost op: 4-05-2021, 14:19:53 »
Vanaf het begin een tunnelvisie op Lennart gehad en hij zit er nog steeds in, dus hij is het gewoon  ::rofl::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #566 Gepost op: 4-05-2021, 17:39:35 »
Alles lijkt richting Lennart te wijzen, maar op basis van acties is Sven de Mol. Als Annelotte het is, val ik à la Bruno van m'n stoel ::jaja::
...óf niet!

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #567 Gepost op: 4-05-2021, 17:43:29 »
Annelotte.

Lennart  80
Sven     15
annelotte 5


Als je hier het aantal onmolse zaken bedoelt klopt het.  ;)
« Laatst bewerkt op: 4-05-2021, 17:45:20 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #568 Gepost op: 4-05-2021, 17:47:41 »
Annelotte.

Als je hier het aantal onmolse zaken bedoelt klopt het.  ;)

De onmolse zaken van Annelotte kan je niet meer op 2 handen tellen hoor.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #569 Gepost op: 4-05-2021, 20:13:01 »
Lennart obv de hints en gebrek aan molacties
Sven obv gevoel en wensmol

Annelotte schrijf ik ondertussen af. Tot aflevering 5 was ze overigens wel mijn mol ::rofl::

Offline Molle Pietje

  • Forumlid
  • Back to the roots in 2015
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #570 Gepost op: 5-05-2021, 00:33:43 »
Sven is de Mol omdat dat biertje al klaar stond .

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #571 Gepost op: 6-05-2021, 00:12:41 »
Verdenkingen na afl 1 (Jens afgevallen, Noah erbij)
Verdacht: 1. Katrien, 2. Lennart, 3. Dami, 4. Kevin, 5. Annelotte, 6. Philip
Uitgesloten: Samina, Jasmien, Sven, Noah

Verdenkingen na afl 2 (Dami en Kevin afgevallen)
Verdacht: 1. Lennart, 2. Katrien, 3. Philip
Uitgesloten: Samina, Jasmien, Sven, Noah, Annelotte

Verdenkingen na afl 3 (Noah afgevallen, Isidoor erbij)
Verdacht: 1. Lennart, 2. Philip, 3. Katrien
Uitgesloten: Samina, Jasmien, Sven, Annelotte, Isidoor

Verdenkingen na afl 4 (Katrien afgevallen)
Verdacht: 1. Philip, 2. Lennart, 3. Isidoor
Uitgesloten: Samina, Jasmien, Sven, Annelotte

Verdenkingen na afl 5 (Samina afgevallen)
Verdacht: 1. Lennart, 2. Philip
Uitgesloten: Isidoor, Jasmien, Annelotte, Sven

Verdenkingen na afl 6 (Jasmien afgevallen)
Verdacht: 1. Lennart, 2. Philip, 3. Sven
Uitgesloten: Annelotte, Isidoor

Verdenkingen na afl 7 (Philip afgevallen)
Verdacht: 1. Lennart, 2. Sven
Uitgesloten: Annelotte, Isidoor

Nog steeds twijfels over Sven, maar ik ga definitief voor Lennart als Mol.
Alles of niets  ::vergroot::!
Annelotte lijkt me heel onwaarschijnlijk. Isidoor lijkt me meer een hond i.p.v. een mol.

« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 00:14:37 door Geel scherm »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #572 Gepost op: 6-05-2021, 11:35:23 »
Sven is de Mol omdat dat biertje al klaar stond .

Niet alleen daarom hoor ::rofl:: Maar dat zijn wel van die kleine dingen die meespelen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #573 Gepost op: 6-05-2021, 15:00:11 »
Ben eigenlijk van niemand echt overtuigd.

Ik hou t op Sven met een goede kans dat het ook Annelotte kan zijn.

Als t Lennart is is voor mij t programma een beetje af. Niet ok als n mol 10.000 biedt voor n vrijstelling en daar blijf ik bij.
Gelukkig denk ik niet dat het gebeurd is.

Denk dat kandidaat Lennart 10.000 bood en mol Sven 7600 zei als symboliek

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #574 Gepost op: 6-05-2021, 17:49:22 »
Waarom zou een Mol geen 10.000 mogen bieden? Ten eerste heeft Lennart met die actie de kandidaten (hopelijk ook toekomstige!) een lesje geleerd. Ten tweede was hij totaal onverdacht en een onverdachte Mol mag best wel iets extreems doen. Kan hij zich ten slotte permiteren. En ten derde bestaat er niet zoiets als het 'handboek soldaat' voor de Mol waarin staat wat hij wel of niet moet doen. Ik vind Lennart een van de beste Mollen ooit en vind het een prima actie.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #575 Gepost op: 6-05-2021, 18:26:55 »
Ben eigenlijk van niemand echt overtuigd.

Ik hou t op Sven met een goede kans dat het ook Annelotte kan zijn.

Als t Lennart is is voor mij t programma een beetje af. Niet ok als n mol 10.000 biedt voor n vrijstelling en daar blijf ik bij.
Gelukkig denk ik niet dat het gebeurd is.

Denk dat kandidaat Lennart 10.000 bood en mol Sven 7600 zei als symboliek

Hier ben ik dus ook absoluut niet mee akkoord. Als onverdachte mol mag je hier best 10K bieden. Als we anders de mol kunnen uitsluiten op basis van biedingen zijn we ook niet goed bezig  ::ohno::

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #576 Gepost op: 6-05-2021, 19:05:57 »
Lennart is gewoon zo’n onschuldige jongen, ik ken dat type uit mijn omgeving, absoluut geen mol-type. Ik begrijp niet, en hijzelf ook niet denk ik, dat hij zo verdacht is. Er zit gewoon nul komma nul moleigenschap in die goser. ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 19:08:16 door Run »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #577 Gepost op: 6-05-2021, 19:19:04 »
Lennart is gewoon zo’n onschuldige jongen, ik ken dat type uit mijn omgeving, absoluut geen mol-type. Ik begrijp niet, en hijzelf ook niet denk ik, dat hij zo verdacht is. Er zit gewoon nul komma nul moleigenschap in die goser. ::ohno::

Deze lijst ik vast in voor aanstaande zondag.  ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #578 Gepost op: 6-05-2021, 19:21:57 »
Hier ben ik dus ook absoluut niet mee akkoord. Als onverdachte mol mag je hier best 10K bieden. Als we anders de mol kunnen uitsluiten op basis van biedingen zijn we ook niet goed bezig  ::ohno::
Als Lennart de mol is, hoop ik dat hij die 10 k  heeft geboden zonder info over de biedingen van  de anderen .zo niet zou ik het persoonlijk een beetje flauw mollen vinden.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #579 Gepost op: 6-05-2021, 20:55:34 »
Zelfs als hij geen info had, blijf ik mijn bedenkingen hebben. Hoe kan Lennart nu al in afl. 3 (niet voor -1.000 willen gaan) voorsorteren op een veiling in afl. 6. Behalve dat dat wel wat makkelijk is: wat als iemand fors hoger had geboden dan hij zelf kon doen? Nu al had hij het net zo goed aan Sven kunnen laten, voor 7.600 euro. Die zou hetzelfde hebben gedaan: Philip.
En daarna weer 2 opdrachten lang onmolse tot antimolse acties laten zien... Het kan een molstrategie zijn, maar overtuigend vind ik het niet.

Het opvallendste bod vind ik van Annelotte, 2.000 euro. Hoe kon ze ooit denken daarmee een vrijstelling binnen te slepen? Bied dan niets, voor een kandidaat prima. Maar voor een mol mogelijk te opvallend. En dan heeft ze ook nog die ochtend iedereen op de Leerdammer laten zweren. Behoorlijk mols allemaal. Dan is alleen nog de vraag, die dit seizoen 3x moest worden gesteld: hoeveel theatertalent heeft ze in huis om die scène te schoppen.