Poll

Wie is de Mol?

Annelotte
24 (15.1%)
Lennart
86 (54.1%)
Sven
49 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 159

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 56418 keer)

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #580 Gepost op: 6-05-2021, 21:01:19 »
De mol moet het meeste geld uit de pot houden én onverdacht blijven. 10.000 euro uit de mol en tot de finale niet verdacht worden is in mijn ogen fantastisch.

Wat ik dan wel jammer vind aan Lennart is dat hij zich altijd afzijdig lijkt te houden. Hoop dus op Sven

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #581 Gepost op: 6-05-2021, 21:06:53 »
Ja, maar dat afzijdig houden is nou net zijn tactiek geweest waarmee hij compleet onverdacht bleef.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #582 Gepost op: 6-05-2021, 21:55:39 »
Het opvallendste bod vind ik van Annelotte, 2.000 euro. Hoe kon ze ooit denken daarmee een vrijstelling binnen te slepen?
Het idee van een bod is dat je hiermee een bedrag noemt wat iets je waard is. En niet het bedrag dat je denkt dat nodig is om iedereen te overbieden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #583 Gepost op: 6-05-2021, 22:52:45 »
Gilles: 'Als jij de hoogste bieder bent, kijken we naar het filmpje van jouw keuze. Als daar het bewijs wordt geleverd dat die regels zijn geschonden, krijg je een vrijstelling'. Dus je moest je niet afvragen hoeveel het je waard was, maar wie er wel en niet hadden gekeken, en hoeveel de anderen gingen bieden. Annelotte had toch op haar vingers kunnen nagaan dat 2.000 euro een veel te laag bod was. Tenzij ze heel naïef dacht dat ze de enige was die niet had gekeken.
Het is extra opvallend omdat ze in afl. 3 geen enkele moeite had om een heel hoog bedrag (1.000 euro) uit de pot te halen voor één pasvraag. Het feest ging toen niet door, dankzij Lennart. En nu kon ze ongehinderd bieden wat ze wilde voor een vrijstelling, en is ze opeens heel terughoudend. Dat rijmt ergens niet.
En stel dat de mol niet de hoogste bieder wilde zijn. Ook nog een mogelijkheid. :) Als die had onderboden met een normaal bedrag (5.000 euro of zo), dan was het een beetje hypocriet om boos te worden. Want dan had hij zelf ook een flinke greep willen doen. Maar met die 2.000 euro van Annelotte had ze het volste recht om los gaan op de anderen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #584 Gepost op: 6-05-2021, 23:49:46 »
Tenzij ze heel naïef dacht dat ze de enige was die niet had gekeken.

Waarom is dat zo naïef? Ze kan toch heel goed beredeneerd hebben dat Philip, Jasmien en Sven wel gekeken zullen hebben en hooguit over Lennart hebben getwijfeld (dan zou zijn actie bij de dominostenen effect hebben gehad, waarbij hij haar overtuigde voor geld te kiezen). Dan heeft ze misschien gedacht dat ze hooguit tegen Lennart moest bieden en had ze juist van hem (vanwege die actie bij de dominostenen) geen hoog bod verwacht. Als dat zo is, dan verklaart dat ook waarom ze zo ontzettend boos was om die 10.000 euro: ze voelde zich enorm verraden door Lennart terwijl ze hem misschien juist nog wel het meest vertrouwde.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #585 Gepost op: 7-05-2021, 00:05:07 »
Zelfs als hij geen info had, blijf ik mijn bedenkingen hebben. Hoe kan Lennart nu al in afl. 3 (niet voor -1.000 willen gaan) voorsorteren op een veiling in afl. 6.

Ik zie geen directe link tussen beide opdrachten. Bij de dominostenen werd de keuze (pasvragen of geld) pas verzilverd als (1) het duo werd uitgekozen door de groep en (2) de deelopdracht werd volbracht. Beide zijn realistische struikelblokken. Het kan zijn dat de mol (wie het ook is) besloot dat het beter was voor het geld te kiezen omdat (a) grote kans dat hij niet werd uitgekozen, (b) grote kans dat de deelopdracht toch faalt en/of (c) met pasvragen kiezen en verzilveren speel je jezelf wel erg in de kijker (wat ook gebeurde bij Katrien / Jasmien) en dus is het beter om geld te kiezen en de deelopdracht te laten falen.

Overigens hebben alle drie finalisten bij de domino’s voor het geld gekozen. Dus het is niet helemaal eerlijk om alleen Lennart weg te strepen / een grote min te geven voor die opdracht.

Het opvallendste bod vind ik van Annelotte, 2.000 euro. Hoe kon ze ooit denken daarmee een vrijstelling binnen te slepen? Bied dan niets, voor een kandidaat prima. Maar voor een mol mogelijk te opvallend. En dan heeft ze ook nog die ochtend iedereen op de Leerdammer laten zweren. Behoorlijk mols allemaal.

Er is helemaal niets mols aan Annelottes gedrag die opdracht:
- zweren op de Leerdammer betekent dat kandidaten een eed moeten doorbreken om in de dossiers te kijken en dat maakte het minder waarschijnlijk dat (1) kandidaten gingen kijken en (2) als gevolg daarvan: degene met het hoogste bod correct iemand die wel gekeken had aanwees.
- niet kijken in dossiers door Annelotte maakte het minder waarschijnlijk dat degene met het hoogste bod correct iemand aanwees die wel gekeken had. Het enige voordeel voor de mol is de kans om zelf een bod uit te bieden, maar daarbij zet Annelotte zichzelf buitenspel door laag te bieden.

Kortom: Annelotte heeft geen aandeel in de desastreuze gevolgen van de opdracht voor de pot. Sterker nog: ze maakt het voor andere kandidaten lastiger om voor zichzelf te gaan (door in te spelen op hun geweten). Bijzonder onmols allemaal.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #586 Gepost op: 7-05-2021, 00:29:34 »
Waarom is dat zo naïef? Ze kan toch heel goed beredeneerd hebben dat Philip, Jasmien en Sven wel gekeken zullen hebben en hooguit over Lennart hebben getwijfeld (dan zou zijn actie bij de dominostenen effect hebben gehad, waarbij hij haar overtuigde voor geld te kiezen). Dan heeft ze misschien gedacht dat ze hooguit tegen Lennart moest bieden en had ze juist van hem (vanwege die actie bij de dominostenen) geen hoog bod verwacht. Als dat zo is, dan verklaart dat ook waarom ze zo ontzettend boos was om die 10.000 euro: ze voelde zich enorm verraden door Lennart terwijl ze hem misschien juist nog wel het meest vertrouwde.
Dat zou kunnen, dat ze het van persoon tot persoon is gaan inschatten. Maar het lijkt me dat je dan zekerheidshalve toch in elk geval een normaal bod doet. Want niemand, ook Lennart niet, zal minder dan 2.000 euro voor een vrijstelling gaan bieden. Zo naïef is Annelotte toch niet, dat ze denkt dat Lennart alleen maar voor spek en bonen meedoet. En ze mocht rekenen op meer niet-kijkers vanwege haar Leerdammer kaas actie. Dus wat mij betreft blijft dit een verdacht bod.
Er is helemaal niets mols aan Annelottes gedrag die opdracht:
- zweren op de Leerdammer betekent dat kandidaten een eed moeten doorbreken om in de dossiers te kijken en dat maakte het minder waarschijnlijk dat (1) kandidaten gingen kijken en (2) als gevolg daarvan: degene met het hoogste bod correct iemand die wel gekeken had aanwees.
Eens met punt 1, de eed op de Leerdammer kaas vergrootte de kans dat meer mensen niet zouden kijken. Maar dat vind ik dan juist mols. Zolang je ervan uit gaat dat er altijd wel iemand kijkt (Philip), gaat met meer mensen die mogen bieden het hoogste bod zo hoog mogelijk uitvallen. Ze had Philip al vaak beschuldigt (waarom eigenlijk zo openlijk, als dat je mol is?), en hij had zichzelf ook al een onbetrouwbaar imago bezorgd. Dus de kans was groot dat degene met dat hoogste bod voor Philip zou gaan. Punt 2 is dan al niet meer relevant. Bovendien mocht de mol, als hij zelf dan maar niet het hoogste bood (!), ongetwijfeld weten wie er gekeken hadden, en hoeveel de anderen hadden geboden.
- niet kijken in dossiers door Annelotte maakte het minder waarschijnlijk dat degene met het hoogste bod correct iemand aanwees die wel gekeken had. Het enige voordeel voor de mol is de kans om zelf een bod uit te bieden, maar daarbij zet Annelotte zichzelf buitenspel door laag te bieden.

Kortom: Annelotte heeft geen aandeel in de desastreuze gevolgen van de opdracht voor de pot. Sterker nog: ze maakt het voor andere kandidaten lastiger om voor zichzelf te gaan (door in te spelen op hun geweten). Bijzonder onmols allemaal.
Opnieuw oneens. Jij beschouwt nu alle kandidaten als gelijk, en dan ga je kansberekening toepassen. Maar Annelotte lag een stuk onverdachter in de groep dan bijvoorbeeld Philip. Dus dat niemand haar meer kon aanwezen maakte weinig uit, dat hadden ze hoogstwaarschijnlijk ook niet gedaan als ze wel in de dossiers had gekeken. Zeker niet na die Leerdammer eed van die ochtend.
Ik geloof dat we hier radicaal verschillend over denken. ;D. Over de domino-opdracht graag een volgende keer, want het is laat.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #587 Gepost op: 7-05-2021, 00:32:14 »
Het idee van een bod is dat je hiermee een bedrag noemt wat iets je waard is. En niet het bedrag dat je denkt dat nodig is om iedereen te overbieden.

En als het om de mol gaat dan denk ik dat die een bod zal doen dat sowieso laag genoeg is om zeker te zijn dat er minimaal 1 bod overheen zal gaan. In dat licht is Annelotte's bod het veiligste bod van de drie. Dat van Sven (ook hier bezien in de rol van mol) risicovol: met 7600 loop je fors de kans in de spotlights te komen. Ok, je speelt veel meer geldt uit de pot als je kandidaat in de gekozen film een dossier opent, maar dan ben je wel verdacht meteen. En daarom lijkt mij het bod van Lennart van 10000 helemaal onwaarschijnlijk als mol. Tenminste, ik heb hier altijd geleerd dat de mol onder de radar wil blijven.

Een eventueel masterplan van Lennart wellicht, zoals ik hier veel lees? Maar oei oei, wat ik heb daar een moeite mee. Ik zie het verder ook totaal niet terug in zijn gedrag en vermeende geslepenheid of dat hij acteert.

Dat kan zeker aan mij liggen, maar dat maakt het spelletje ook zo leuk als het dan weer wel zo blijkt te zijn.  :)

EDIT:

Mijn post deed ik toen ik die van jou hierboven nog niet had gelezen, maar hier ben het ik het dus mee eens:

...
 Zo naïef is Annelotte toch niet, dat ze denkt dat Lennart alleen maar voor spek en bonen meedoet. En ze mocht rekenen op meer niet-kijkers vanwege haar Leerdammer kaas actie. Dus wat mij betreft blijft dit een verdacht bod.Eens met punt 1, de eed op de Leerdammer kaas vergrootte de kans dat meer mensen niet zouden kijken. Maar dat vind ik dan juist mols. Zolang je ervan uit gaat dat er altijd wel iemand kijkt (Philip), gaat met meer mensen die mogen bieden het hoogste bod zo hoog mogelijk uitvallen.
...
« Laatst bewerkt op: 7-05-2021, 00:45:49 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #588 Gepost op: 7-05-2021, 02:47:04 »
Bij het Leerdammer pact vraagt Annelotte de anderen te zweren "niet in elkaar's boekskes te kijken". Als zij de mol is weet ze dat er geen molboekjes van anderen aan te pas komen om in te gaan gluren, maar dat het om dossiers zal gaan, toch iets heel anders. Waarmee het pact meteen 0,0 waard is. Dat Gilles het heeft over mogelijk beloond worden is weer een heel andere reden om jezelf als kandidaat in te houden (of niet). Het pact van Leerdam wordt zwaar overschat op dit forum. Jasmien zag ook de waarde niet meer toen ze merkte dat het om iets anders ging.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #589 Gepost op: 7-05-2021, 07:46:14 »
Hier ben ik dus ook absoluut niet mee akkoord. Als onverdachte mol mag je hier best 10K bieden. Als we anders de mol kunnen uitsluiten op basis van biedingen zijn we ook niet goed bezig  ::ohno::

Daar zit dus het probleem. Lennart heeft zich als mogelijke mol te zwak en kandidaats opgesteld. Dan 10000 bieden zou laf zijn.

Maar goed, ik ga er vanuit dat Lennart niet de mol is. Vanuit kandidatenperspectief bekeken speelt Lennart het goed.

En Sven tjah, die blijft al elke aflevering bevestigen dat hij het echt niet is en bief ook nog eens vrij hoog.

Annelotte is de mol damens en heren.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #590 Gepost op: 7-05-2021, 09:52:07 »
Ik zie geen directe link tussen beide opdrachten.
Lennart verwees ernaar, dus de link is er. Annelotte heeft bakzeil gehaald bij de domino opdracht maar hem goed ingewreven dat hij ook eens voor zichzelf zou moeten kiezen. ('We zijn de enige debielen die voor het geld zijn gegaan, Lennart'). En kijk wat er gebeurt bij de veiling. Maar ook zonder die link, kun je de gretigheid van Annelotte voor 1 pasvraag afzetten tegen haar gebrek aan belangstelling/scherpte voor een vrijstelling.
Bij de dominostenen werd de keuze (pasvragen of geld) pas verzilverd als (1) het duo werd uitgekozen door de groep en (2) de deelopdracht werd volbracht. Beide zijn realistische struikelblokken. Het kan zijn dat de mol (wie het ook is) besloot dat het beter was voor het geld te kiezen omdat (a) grote kans dat hij niet werd uitgekozen,
25%, is dat een grote kans? Bovendien waren de duo's zo samengesteld dat een van de meer onbetrouwbare koppels (met Philip, Sven, Jasmien) waarschijnlijk niet zou worden gekozen. Grote kans dat Annelotte en Lennart hun deelopdracht mochten doen van de groep.
(b) grote kans dat de deelopdracht toch faalt
Ik ga er vanuit dat de mol weet welke deelopdracht hij krijgt. Bij de vouwopdracht, mits je gaat staan bij het vouwen zelf, heb je volledige controle of je hem laat slagen of niet. Dat had Lennart dus ook kunnen doen als hij voor de -1.000 had gekozen.
(c) met pasvragen kiezen en verzilveren speel je jezelf wel erg in de kijker (wat ook gebeurde bij Katrien / Jasmien) en dus is het beter om geld te kiezen en de deelopdracht te laten falen.
Als je de duo's zo hebt samengesteld, reken je er toch op dat tenminste nog een ander koppel voor de pasvragen gaat? En die ook binnenhaalt, zeker die met de Duitse woorden, die was makkelijk. Verder wist niemand dat ze voor geld hadden gekozen, dus hij heeft zich alleen maar bij Annelotte onverdacht kunnen maken. Lennart hoefde zich alleen maar te laten overhalen door Annelotte, en als het was uitgekomen had hij prima de schuld van zich af kunnen schuiven. Ook heel schijnheilig dat Annelotte meteen gaan zweren op de kop van Isidoor dat ze voor geld zijn gegaan.
Overigens hebben alle drie finalisten bij de domino’s voor het geld gekozen. Dus het is niet helemaal eerlijk om alleen Lennart weg te strepen / een grote min te geven voor die opdracht.
Annelotte koos niet voor geld. Ze is de enige finaliste die voor -1.000 euro voor 1 pasvraag wilde gaan. Dus die krijgt van mij echt een molpunt in deze opdracht t.o.v. de andere twee. Ik vind haar ook bij het vouwen verdachter dan Lennart. Het ging mis bij het staartje. Waarom vroeg ze niet of dat omhoog of omlaag moest? Dat is de meest voor de hand liggende vraag hier. En wat had mol Lennart daarop moeten antwoorden?
« Laatst bewerkt op: 7-05-2021, 10:05:19 door Molest »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #591 Gepost op: 7-05-2021, 10:32:02 »
En als het om de mol gaat dan denk ik dat die een bod zal doen dat sowieso laag genoeg is om zeker te zijn dat er minimaal 1 bod overheen zal gaan. In dat licht is Annelotte's bod het veiligste bod van de drie. Dat van Sven (ook hier bezien in de rol van mol) risicovol: met 7600 loop je fors de kans in de spotlights te komen. Ok, je speelt veel meer geldt uit de pot als je kandidaat in de gekozen film een dossier opent, maar dan ben je wel verdacht meteen. En daarom lijkt mij het bod van Lennart van 10000 helemaal onwaarschijnlijk als mol. Tenminste, ik heb hier altijd geleerd dat de mol onder de radar wil blijven.

Maar de Mol is toch onder de radar gebleven? Iedereen zat op Philip en die was niet de Mol. Dus ongeacht het bod van 10.000 euro is Lennart daarmee niet verdacht geworden. Verder bestaat er - zoals ik al eerder heb opgemerkt - geen 'handboek soldaat' voor de Mol waarin staat dat hij bij veilingen nimmer het hoogste bod mag uitbrengen. Kortom: die 10.000 euro uit de pot zou wel eens een geniale Molactie van Lennart kunnen zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #592 Gepost op: 7-05-2021, 11:03:23 »
Maar de Mol is toch onder de radar gebleven? Iedereen zat op Philip en die was niet de Mol. Dus ongeacht het bod van 10.000 euro is Lennart daarmee niet verdacht geworden. Verder bestaat er - zoals ik al eerder heb opgemerkt - geen 'handboek soldaat' voor de Mol waarin staat dat hij bij veilingen nimmer het hoogste bod mag uitbrengen. Kortom: die 10.000 euro uit de pot zou wel eens een geniale Molactie van Lennart kunnen zijn.
Ik weet niet wanneer dit is opgenomen, maar als ze vermoeden dat ze dit van elkaar te zien krijgen bijvoorbeeld, dan zullen ze hun kaarten niet open en bloot neerleggen.
Lennart heeft bijna geen opdracht samen met Philip gedaan, dat is vreemd als Philip zijn mol is, dan wil je zoveel mogelijk te weten komen over je mol. Hij heeft veel met Annelotte gedaan. Corrigeert haar vaak. Ook de manier waarop hij soms naar Annelotte kijkt lijkt erop te duiden dat hij haar verdenkt. Dus misschien zegt hij wel dat hij op Philip zit, maar is het niet zo.
Sven heeft wel veel met Philip gedaan, dus het zou kunnen dat Philip zijn nr 1 mol is en Annelotte nr 2 en dat hij daarom zover is gekomen. Hij zal dan nu beseffen dat hij hard zijn best moet doen om Lennart nog te verslaan.
« Laatst bewerkt op: 7-05-2021, 11:06:54 door Run »

Offline Van Zwam

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #593 Gepost op: 7-05-2021, 12:15:46 »
Ik denk niet dat we eraan moeten twijfelen dat de twee echte resterende kandidaten in aflevering 7 vol op Philip zaten. Ik ga er nog altijd van uit dat het programma ons niet voorliegt, en Gilles en de zijnen zullen dat heus ook wel gezien hebben aan de antwoorden op de test en niet enkel aan wat die kandidaten zeiden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #594 Gepost op: 7-05-2021, 12:21:48 »
Lennart verwees ernaar, dus de link is er. Annelotte heeft bakzeil gehaald bij de domino opdracht maar hem goed ingewreven dat hij ook eens voor zichzelf zou moeten kiezen. ('We zijn de enige debielen die voor het geld zijn gegaan, Lennart'). En kijk wat er gebeurt bij de veiling.
Dus als ik het goed begrijp heeft Annelotte als mol bij de domino opdracht voor de pasvragen gekozen, in de hoop dat Lennart dan voor het geld zou kiezen, waarna Annelotte in zou stemmen om toch maar voor het geld te gaan, om Lennart later een excuus te geven om de pot leeg te roven?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #595 Gepost op: 7-05-2021, 12:29:07 »
Lennart heeft bijna geen opdracht samen met Philip gedaan, dat is vreemd als Philip zijn mol is.

Juist! Dat is ook heel vreemd en dus een indicatie dat Lennart de Mol is. Ook de Mol moet op iemand zitten. Wat is er dan leuker dan dat hij dezelfde Mol kiest als de twee overgebleven kandidaten? Levert mooie televisie op: iedereen zit op de afvaller!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #596 Gepost op: 7-05-2021, 12:34:14 »
Dus als ik het goed begrijp heeft Annelotte als mol bij de domino opdracht voor de pasvragen gekozen, in de hoop dat Lennart dan voor het geld zou kiezen, waarna Annelotte in zou stemmen om toch maar voor het geld te gaan, om Lennart later een excuus te geven om de pot leeg te roven?
Deze vraag is niet serieus, denk ik? Nee, hier is geen sprake van een masterplan. Het is Lennart niet. ;)
Annelotte wilde voor de pasvragen gaan, dat is duidelijk. Lennart niet, ook duidelijk. Dus toen dat niet lukte, heeft mol Annelotte er nog uitgehaald wat erin zat.
- Op de kop van Isidoor zweren dat ze voor geld waren gegaan, dus haar meest onschuldige gezicht opzetten naar de anderen toe.
- Lennart onder de neus wrijven dat dit toch wel heel dom was, wat ze deden.
- En natuurlijk de deelopdracht laten mislukken.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #597 Gepost op: 7-05-2021, 12:50:09 »
Ben eigenlijk van niemand echt overtuigd.

Ik hou t op Sven met een goede kans dat het ook Annelotte kan zijn.

Als t Lennart is is voor mij t programma een beetje af. Niet ok als n mol 10.000 biedt voor n vrijstelling en daar blijf ik bij.
Gelukkig denk ik niet dat het gebeurd is.

Denk dat kandidaat Lennart 10.000 bood en mol Sven 7600 zei als symboliek

Zelden heb ik mijn eigen mening zo eloquent door een ander verwoord zien worden.   ::respect::
Woosie down?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #598 Gepost op: 7-05-2021, 13:10:07 »
Bij het Leerdammer pact vraagt Annelotte de anderen te zweren "niet in elkaar's boekskes te kijken". Het pact van Leerdam wordt zwaar overschat op dit forum. Jasmien zag ook de waarde niet meer toen ze merkte dat het om iets anders ging.

Klopt. Jasmien had het perfecte verweer als advocate. Maar Annelotte, dossiers zijn geen boekskes. Als mol weet je dat er sowieso iemand een nieuwsgierig Aagje is binnen de groep. En wellicht wel meer. Dan heb je de ideale setup met een waardeloos Leerdammer pact. De ideale kandidatenmantel zelfs als mol.

Je blijft onverdachte want niet gekeken in dossiers noch hoogste bod. Maar je zaait wel achterdocht en uiteindelijk gaat er geld uit de pot. Had iedereen gekeken behalve Annelotte kon zij prima bieden. Zoals Rocky, Marije en Renée in Tsjechië volkomen terecht een echte joker wilden kopen terwijl de rest hapte op een joker kaart. Ik zie daar wel gelijkenissen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #599 Gepost op: 7-05-2021, 13:19:47 »
Had iedereen gekeken behalve Annelotte kon zij prima bieden.


Had iedereen gekeken behalve Annelotte, dan viel er helemaal niets te bieden en had ze de vrijstelling voor het symbolische bedrag voor 1 euro kunnen krijgen. Immers zou er dan geen tegenbod zijn en had ze dus automatisch het hoogste bod gehad en zou de doordat iedereen had gekeken ook automatisch een goed filmpje hebben laten afspelen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!