Poll

Wie is de Mol?

Annelotte
24 (15.1%)
Lennart
86 (54.1%)
Sven
49 (30.8%)

Totaal aantal stemmen: 159

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 56353 keer)

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #160 Gepost op: 31-03-2021, 16:00:58 »
En Sven? ::schaam:: ::schaam::

Te (verdacht) aanwezig in aflevering 1, te echt geïrriteerd bij de wijnopdracht, te passief in de bunker. Natuurlijk kan hij gewoon de Mol zijn maar ik krijg dat gevoel absoluut niet.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #161 Gepost op: 31-03-2021, 23:44:32 »
Ik blijf bij Annelotte.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #162 Gepost op: 1-04-2021, 10:39:39 »
Katrien - Lennart
    -- Noah --

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #163 Gepost op: 2-04-2021, 11:31:18 »
Voor nu:

1. Annelotte
2. Philip
3. Lennart

Best kans dat ik toch nog maar een weekje bij Philip blijf. ;D

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #164 Gepost op: 2-04-2021, 11:33:47 »
1. Katrien
2. Annelotte
3. Lennart

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #165 Gepost op: 3-04-2021, 11:46:48 »
Ik blijf bij Annelotte als hoofdverdachte. Het pianostuk had ze Kevin verkeerd aangeleerd, zij bracht geen glazen binnen en in de bunker bleef ze wijselijk op de achtergrond.
Lennart staat op 2, bracht weinig binnen in de karaoke en zijn glazen waren maar half gevuld.
Zowel Annelotte als Lennart waren bij de schutters en vonden een naam in het kasteel en de tweede aflevering moest met 10 kandidaten gespeeld worden.
Jasmien staat op 3 (verdenk ik minder), zat ook bij de schutters en in de wijnopdracht maakte ze een fout.
Katrien en Sven verdenk ik nauwelijks, Philip, Samina en Noah zijn definitief afgevallen als mol.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2021, 12:39:15 door Luc »

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #166 Gepost op: 3-04-2021, 13:25:51 »
Zowel Annelotte als Lennart waren bij de schutters en vonden een naam in het kasteel en de tweede aflevering moest met 10 kandidaten gespeeld worden.

Je doelt neem ik aan op de opdracht in de bunker? Er lag vast ook een scenario klaar voor negen kandidaten. Misschien met een klein voordeeltje voor het groepje van vier om het verschil van twee afvallers op vier ten opzichte van twee op vijf te compenseren.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #167 Gepost op: 3-04-2021, 13:48:44 »
Je doelt neem ik aan op de opdracht in de bunker? Er lag vast ook een scenario klaar voor negen kandidaten. Misschien met een klein voordeeltje voor het groepje van vier om het verschil van twee afvallers op vier ten opzichte van twee op vijf te compenseren.
Wat niet wegneemt dat de Mol een executie met 2 afvallers waarschijnlijk beter uitkomt. Dan is 300 euro om dat te bewerkstelligen - als hij voorkennis heeft over de afvaller - kleingeld ten opzichte van de 5000 euro die daarmee vrijwel zeker niet verdiend worden de volgende aflevering.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #168 Gepost op: 3-04-2021, 14:18:27 »
Maar ook met negen kandidaten kon er toch 5000 euro niet verdiend worden? Ik zou uitkijken met het "de Mol als productie-assistent-scenario" en gedachtes als "de Mol moest wel dit doen zodat dat scenario zou volgen". De makers zijn slim genoeg om plannen B en C klaar te hebben liggen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #169 Gepost op: 3-04-2021, 15:55:20 »
Maar het is voor de mol gemakkelijk om - met voorkennis - de naam van de afvaller te vinden. Wellicht was er ook een scenario met 9 kandidaten net zoals er een scenario was als niemand de auto bereikte maar dat is voor de productie (en kijkers) minder interessant.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #170 Gepost op: 3-04-2021, 17:23:50 »
Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat er altijd voor gezorgd wordt dat welk mogelijk scenario dan ook interessant is.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #171 Gepost op: 3-04-2021, 17:38:41 »
Er is altijd een scenario voorzien maar ik denk toch dat de productie het liefst 10 kandidaten in de bunker wilde. Met twee afvallers gaat men sneller beslissen de rode knop in te drukken en bovendien zijn beide groepen gelijk. Voor de mol is het gemakkelijk te zorgen dat er in afl. 1 geen afvaller is door zijn/haar naam te vinden.
De productie wilde ook dat iemand van de aanvallers de auto bereikte, anders kwam die spannende tussentest er niet en ook niet het filmpje op het einde. De mol maakt deel uit van de productie.
Meestal loopt het volgens de geplande scenario maar niet altijd.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2021, 17:46:10 door Luc »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #172 Gepost op: 3-04-2021, 23:45:34 »
Er is altijd een scenario voorzien maar ik denk toch dat de productie het liefst 10 kandidaten in de bunker wilde. Met twee afvallers gaat men sneller beslissen de rode knop in te drukken en bovendien zijn beide groepen gelijk. Voor de mol is het gemakkelijk te zorgen dat er in afl. 1 geen afvaller is door zijn/haar naam te vinden.
De productie wilde ook dat iemand van de aanvallers de auto bereikte, anders kwam die spannende tussentest er niet en ook niet het filmpje op het einde. De mol maakt deel uit van de productie.
Meestal loopt het volgens de geplande scenario maar niet altijd.
Ik denk niet perse dat de productie wilde dat iemand van de aanvallers de auto bereikte. De productie wilde dat het er net op of aan zou zijn om het zo spannend mogelijk te maken. Die proef is 4 keer getest volgens mij.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #173 Gepost op: 4-04-2021, 12:13:03 »
Voor nu:

1. Annelotte
2. Philip
3. Lennart

Best kans dat ik toch nog maar een weekje bij Philip blijf. ;D

Precies mijn lijstje dit, maar alleen houd ik het voor deze keer nog op Annelotte.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #174 Gepost op: 4-04-2021, 12:22:47 »
1. Katrien
2. Lennart
3. Sven
4. Annelotte
5. Jasmien
6. Philip
7. Samina
8. Noah
9. Kevin
...óf niet!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #175 Gepost op: 4-04-2021, 12:25:43 »
Ik ben inmiddels toch weer terug bij mijn top 3 van vorige week.
1. Philip
2. Annelotte
3. Jasmien

Ik houd er wel rekening mee dat Philip vanavond afvalt, omdat het er allemaal wel erg dik bovenop ligt. Annelotte dan ook dik op 2. Toch wat twijfel vanwege het rode scherm van Kevin, die gespreid had. Ze zal hem zijn opgevallen, vanwege het fout aangeleerde pianostuk. Jasmien ook weer in the picture, vanwege haar gedrag bij de wijnproevers en in de atoombunker. Foxhunter heeft ook een mooie analyse gegeven van haar positie bij de karaoke.
Bij Katrien kan ik de twee afgeschoten molboekjes in de eerste opdracht niet plaatsen. Bij Sven nog steeds geen molvibes. Lennart en Samina te vaak onmols. En Noah heb ik afgestreept.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #176 Gepost op: 4-04-2021, 14:42:27 »
Had m eigenlijk vanwege de wijnglazen afgeschreven maar na een aantal x kijken vind ik m wat ongemakkelijk overkomen in de tussendoor momenten en krijg bij niemand nog molvibes

Dus Sven voor nu 🤷🏼‍♀️

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #177 Gepost op: 4-04-2021, 14:46:00 »
Ik ben wel benieuwd hoe de verdenkingen waren op dit punt bij de vorige seizoenen. Want ik begin Lennart al een beetje uit te sluiten hierdoor.

Offline Heinz

  • Forum Moderator
  • *****
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #178 Gepost op: 4-04-2021, 14:55:38 »
Is waarschijnlijk nog wel terug te vinden in de oude boards. :)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #179 Gepost op: 4-04-2021, 15:07:45 »
Ik kwam toevallig het verdenkingsoverzicht (mooi galgje woord) tegen van het andere Belgische forum.
Ik ga dan uit van de verdenkingen na de 2e aflevering
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Afgaande op de laatste 2 seizoenen is het Lennart of Philip dus.  ;D