Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 63142 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #140 Gepost op: 27-01-2022, 17:37:13 »
Goede punten allemaal

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #141 Gepost op: 27-01-2022, 18:07:40 »
Ja dank voor de opsomming, er is nog veel meer te noemen maar dit is al weer genoeg om de tunnel weer helemaal in te gaan.

Als aanvulling heeft ze ook briljant Sahil verdacht gemaakt bij huisonthouden en strijkt zelf met de eer om de gouden sleutel nog net te noemen, terwijl sahil die ontdekt had.
Ze heeft niets onthouden wat ze door de porto heeft gehoord?
Ik geloof er helemaal niets van, ze is een super leuke mol!

Online ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #142 Gepost op: 28-01-2022, 00:01:46 »
Dat is het verschil tussen een foto en een film. Als ze hadden ingezoomd op de lijst dan was die prima te lezen geweest.

Ik hoorde een goede verklaring hiervoor. Fresia houdt het blad met woorden ondersteboven, waarmee ze voorkennis vertoont. De volgende opdracht gaan ze namelijk ondersteboven aan een touw naar beneden. Het zou kunnen...

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #143 Gepost op: 28-01-2022, 10:12:29 »


Het enige wat me dwarszit is dat ze zo goed was met de lightpaintings en ook niet haar best doet om niet op die positie te komen, ook al kwam het voorzetje van Glen.

Ik denk dat de mol juist in deze positie moest komen om de rest van de opdracht veilig te stellen. De mol had al elementen gekozen voor de foto’s, daar zat de winst met name. En je kunt jezelf mooi als mol onverdacht neerzetten.
Opvallendste vond ik dat Thomas twijfelt bij een foto (Of meerder ekandodaten zich er niet in zullen herkennen) en fresia kapt dat direct af.
Ik ben helemaal terug in de fresia tunnel ;-)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #144 Gepost op: 28-01-2022, 13:05:10 »
Ik denk dat de mol juist in deze positie moest komen om de rest van de opdracht veilig te stellen. De mol had al elementen gekozen voor de foto’s, daar zat de winst met name. En je kunt jezelf mooi als mol onverdacht neerzetten.
Opvallendste vond ik dat Thomas twijfelt bij een foto (Of meerder ekandodaten zich er niet in zullen herkennen) en fresia kapt dat direct af.
Ik ben helemaal terug in de fresia tunnel ;-)

Ik zou het wel jammer vinden als de mol op een plek moet zitten om de opdracht door te kunnen laten gaan,  terwijl op de andere plek meer te mollen valt. Door foto's te verprutsen vaak je veel meer op dan mollen in het andere groepje. De mol weet welke elementen belangrijk zijn en kan kandidaats doen door andere elementen te gaan zoeken.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #145 Gepost op: 28-01-2022, 13:55:39 »
Ik zou het wel jammer vinden als de mol op een plek moet zitten om de opdracht door te kunnen laten gaan,  terwijl op de andere plek meer te mollen valt. Door foto's te verprutsen vaak je veel meer op dan mollen in het andere groepje. De mol weet welke elementen belangrijk zijn en kan kandidaats doen door andere elementen te gaan zoeken.
Het is niet ongewoon in de mol-geschiedenis dat de mol bepaalde dingen moet doen om een nieuw spelelement te introduceren of de opdracht verder te brengen tot een volgend element (Thomas en de helikopter). Maar of dat hier nodig is weet ik niet. Deze opdracht is de reden dat ik nog niet 100% op Fresia zit.

Maar het kan ook zijn dat ze na het voorzetje van Glen ("jij doet toch iets met licht?") in haar favoriete kandidaten-alibi wilde blijven en daarom op deze onhandige positie terecht kwam. Dat heeft ze misschien nog proberen recht te breien door wederom fanatiek over te komen en tekeningen te maken die op meerdere kandidaten konden slaan. Dat is helaas mislukt en dat heb je ook als mol wel eens.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #146 Gepost op: 28-01-2022, 14:12:15 »
Maar het kan ook zijn dat ze na het voorzetje van Glen ("jij doet toch iets met licht?") in haar favoriete kandidaten-alibi wilde blijven en daarom op deze onhandige positie terecht kwam.

Glen zegt: "Jij edit ook de hele tijd hè?" Fresia: "Nou ja, ik bouw interviewsettings, ja." Glen: "Ja, OK, licht." Fresia zegt het op een toon alsof ze al eerder aangaf (wat we niet te zien krijgen) dat ze erg geschikt is voor deze positie, zo interpreteer ik het althans. Ik zie geen Fresia die per ongeluk op deze positie terechtkomt. Arno zegt ook in zijn biecht: "daarna (na Thomas en Fresia) was het teams een beetje om het even". Daar haal ik uit dat Thomas en Fresia als eerste hun plekje claimden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #147 Gepost op: 28-01-2022, 14:31:52 »
En dan was het nog maar afl. 2, dus wat ze met haar werk precies doet heeft ze wel al heel gauw verteld aan anderen. Ze is immers verslaggever, commentator, interviewer... Dat ze zelf interview settings bouwt (en blijkbaar ook de belichting zelf doet) is niet het meest interessante onderdeel. of dat waar je meteen over begint.

Ik vond Glen al zo assertief daar met het aanwijzen van Fresia. Hoezo maakt hij dat uit, dacht ik? Maar als ze zichzelf al heeft aangeboden, verklaart dat een hoop.

Verder inderdaad vooraf een paar lastige elementen uitzoeken, mol-als-productieassistent spelen (met een paar dubbelzinnige tekeningen erbij) en dan heeft ze het als Mol prima gedaan hier. Van Fresia kwamen 6 tekeningen, van Thomas maar 2.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2022, 14:44:35 door Molest »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #148 Gepost op: 28-01-2022, 15:36:43 »
Het is niet ongewoon in de mol-geschiedenis dat de mol bepaalde dingen moet doen om een nieuw spelelement te introduceren of de opdracht verder te brengen tot een volgend element (Thomas en de helikopter). Maar of dat hier nodig is weet ik niet. Deze opdracht is de reden dat ik nog niet 100% op Fresia zit.

Ik weet dat het vaker gebeurt, maar hier is het toch totaal onnodig? Daarom zou ik het jammer vinden. Haar sterke punt is juist continu de aandacht maar anderen verleggen, dat had ze in een van de andere groepjes veel beter kunnen etaleren zonder zichzelf verdacht te maken.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #149 Gepost op: 28-01-2022, 15:55:21 »
Glen zegt: "Jij edit ook de hele tijd hè?" Fresia: "Nou ja, ik bouw interviewsettings, ja." Glen: "Ja, OK, licht." Fresia zegt het op een toon alsof ze al eerder aangaf (wat we niet te zien krijgen) dat ze erg geschikt is voor deze positie, zo interpreteer ik het althans. Ik zie geen Fresia die per ongeluk op deze positie terechtkomt. Arno zegt ook in zijn biecht: "daarna (na Thomas en Fresia) was het teams een beetje om het even". Daar haal ik uit dat Thomas en Fresia als eerste hun plekje claimden.
Ik interpreteer het heel anders. Ik vind het vrij duidelijk dat Glen hier het gesprek opent en Fresia voordraagt voor de positie waar iets met licht gedaan moet worden, want hij weet dat zij daar ervaring mee heeft en vraagt dat vervolgens ter bevestiging. Fresia bevestigt dit dan.

Wat vind jij trouwens van mijn theorie over Fresia en haar mol-alibi (op de vorige pagina)?


Ik weet dat het vaker gebeurt, maar hier is het toch totaal onnodig? Daarom zou ik het jammer vinden. Haar sterke punt is juist continu de aandacht maar anderen verleggen, dat had ze in een van de andere groepjes veel beter kunnen etaleren zonder zichzelf verdacht te maken.
Ja, eens. het had hier niet per se gehoeven en ik betwijfel of dat de reden is dat ze op die plek is gekomen, maar het zou niet ondenkbaar zijn.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2022, 15:56:58 door Theovv »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #150 Gepost op: 28-01-2022, 16:01:33 »
Wat vind jij trouwens van mijn theorie over Fresia en haar mol-alibi (op de vorige pagina)?

Ja, dat is natuurlijk een klassiek mol-alibi, de fanatieke kandidaat uithangen. Zou zeker kunnen dat Fresia dit ook gebruikt. Toch is ze voor mijn gevoel net iets te vaak wat te afwezig hiervoor. En juist in de opdracht die zich er goed voor leent om met fanatisme je te bemoeien met allerlei besluiten die genomen moeten worden, namelijk de opdracht met de foto's, staat ze op de minst handige positie om dit te doen.

Dat kandidaten haar irritant vinden om haar fanatisme zie ik ook niet zo.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #151 Gepost op: 28-01-2022, 17:01:56 »
Ja, dat is natuurlijk een klassiek mol-alibi, de fanatieke kandidaat uithangen. Zou zeker kunnen dat Fresia dit ook gebruikt. Toch is ze voor mijn gevoel net iets te vaak wat te afwezig hiervoor. En juist in de opdracht die zich er goed voor leent om met fanatisme je te bemoeien met allerlei besluiten die genomen moeten worden, namelijk de opdracht met de foto's, staat ze op de minst handige positie om dit te doen.

Dat kandidaten haar irritant vinden om haar fanatisme zie ik ook niet zo.
Er was een quote, volgens mij van 1 van de dames, iets in de trend van "daar had je Fresia weer met haar fanatisme, dat geloven we nu wel".

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #152 Gepost op: 28-01-2022, 17:17:55 »
Ik merk dat ik steeds meer van KL af aan het stappen ben richting Fresia, oa ook door het argument dat het opvallend is dat ze de aandacht zo verlegt naar anderen en anderen beschuldigt.
In mijn achterhoofd zat ook nog steeds dat ze zo opvallend over kwam tijdens de vragen van de kijkers na de livestream, een tijd geleden. Misschien heb ik discussies hierover gemist, maar had het toen in eerste instantie  juist bestempeld als kandidaats gedrag, want ze kwam zo brutaal over en ik vond dat te opvallend en niet bij mols gedrag passen. Vind als ik het nu terugkijk haar gedrag toch erg overdreven en kan me eerder nauwelijks voorstellen dat een kandidaat zich zo brutaal en beschuldigend naar zowel productie als kijker zou kunnen presenteren. Haar reacties passen wat mij betreft juist goed bij de rol die ze als mol speelt. Op de vraag van Rik wie ze denkt dat de mol is, zegt ze “ waarom krijg ik deze teleurstellende vraag”? En “ krijg ik nu een nieuwe vraag”? Ze beschrijft ook dan dat ze als mol aanwezig, fanatiek, en irritant zou zijn. Denk misschien ook wel dat juist omdat de livestream niet bekeken is door het grote publiek, hier voor ons wel iets uit te halen moet zijn aan aanwijzingen.
Hoe zien jullie dit?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #153 Gepost op: 28-01-2022, 17:34:27 »
Ja, haar gedrag bij de livestream vind ik ook opvallend. Maar het doel van een kandidaat was hetzelfde als van een Mol: je zo onschuldig mogelijk voordoen. Misschien had Fresia als Mol hele mooie antwoorden voorbereid op slimme vragen en was ze gefrustreerd of teleurgesteld dat ze die niet kreeg, maar hetzelfde kan voor Fresia als kandidaat gelden.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #154 Gepost op: 28-01-2022, 18:09:29 »
Ik merk dat ik steeds meer van KL af aan het stappen ben richting Fresia, oa ook door het argument dat het opvallend is dat ze de aandacht zo verlegt naar anderen en anderen beschuldigt.
In mijn achterhoofd zat ook nog steeds dat ze zo opvallend over kwam tijdens de vragen van de kijkers na de livestream, een tijd geleden. Misschien heb ik discussies hierover gemist, maar had het toen in eerste instantie  juist bestempeld als kandidaats gedrag, want ze kwam zo brutaal over en ik vond dat te opvallend en niet bij mols gedrag passen. Vind als ik het nu terugkijk haar gedrag toch erg overdreven en kan me eerder nauwelijks voorstellen dat een kandidaat zich zo brutaal en beschuldigend naar zowel productie als kijker zou kunnen presenteren. Haar reacties passen wat mij betreft juist goed bij de rol die ze als mol speelt. Op de vraag van Rik wie ze denkt dat de mol is, zegt ze “ waarom krijg ik deze teleurstellende vraag”? En “ krijg ik nu een nieuwe vraag”? Ze beschrijft ook dan dat ze als mol aanwezig, fanatiek, en irritant zou zijn. Denk misschien ook wel dat juist omdat de livestream niet bekeken is door het grote publiek, hier voor ons wel iets uit te halen moet zijn aan aanwijzingen.
Hoe zien jullie dit?
Goed dat je het zegt, ik was dat al weer helemaal vergeten. Ik kreeg daar ook bijna plaatsvervangende schaamte van, ze was bijna bot. Maar het zou wel goed passen bij haar hele mol-spel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #155 Gepost op: 28-01-2022, 18:18:34 »
Het is ook echt wel een rotvraag om te krijgen als je daar in de spanning zit en zo onschuldig mogelijk over wil komen voor een vrijstelling. Vertellen wie je Mol is wil je natuurlijk nooit als kandidaat.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #156 Gepost op: 28-01-2022, 18:21:43 »
Er is een YT filmpje: De boot in met fresia! Hier moet ze Ballen schoppen richting boot en punten verdubbelen..

Bootjes in de leader, ballen schieten en punten halen.. ik vind het wel een leuke hint (ja vergezocht, I know)  ::love::

https://youtu.be/Y8SwquRJQuk
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 10:03:12 door Rozz75 »

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #157 Gepost op: 28-01-2022, 18:31:40 »
Ja, haar gedrag bij de livestream vind ik ook opvallend. Maar het doel van een kandidaat was hetzelfde als van een Mol: je zo onschuldig mogelijk voordoen. Misschien had Fresia als Mol hele mooie antwoorden voorbereid op slimme vragen en was ze gefrustreerd of teleurgesteld dat ze die niet kreeg, maar hetzelfde kan voor Fresia als kandidaat gelden.

Zou het nog kunnen zijn dat de vragen die Rik zou stellen aan bv Fresia als mol wel al bekend waren voor Fresia, dus bedacht door de productie? Dan kan t dus ook goed toneelspel zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #158 Gepost op: 28-01-2022, 18:41:13 »
Je kan de Mol beter niet in een positie brengen dat ie toneel moet spelen denk ik. Ik vind Fresia's reacties ook heel naturel en spontaan overkomen, al is ze tijdens de livestream duidelijk wel een van de meest gespannen kandidaten (of Mol). (Alleen al dat voetje dat continu op en neer gaat.)

Offline geennaam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #159 Gepost op: 28-01-2022, 18:47:13 »
Klopt ja.. en t viel me ook op dat ze daar in het midden zit( van de voorste rij dan, en tussen Rik en de achterste rij).. moest er even aan denken na de uitspraak van deze aflevering dat de mol zich weer in het( ons) midden bevindt ..